Topa Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 Ahoj, nevíte někdo čím by to mohlo být? Mám 1.4 tdi 2009 51kw a při sešlápnutí plynu a zařazené rychlosti začne něco klepat. Čím více plynu tím rychleji to klepe. Výkon je pořád stejný a při neutrálu nebo sešlápnuté spojce to nedělá. Začalo to dělat při delších nájezdech třeba po 300km a teď už to dělá hned po nastartování a rozjetí se. Zvuk je jako by klepalo kladívko o kovadlinu. Díky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarda-k Posted March 16, 2016 Share Posted March 16, 2016 Takže to dělá pouze za jízdy? Dělá to i když brzdíš motorem, nebo pouze když je motor v tahu? Když stojíš máš neutrál a puštěnou spojku, tak je ticho i když prošlápneš plyn? Podle toho co píšeš, to vypadá na problém v převodovce, konkrétně soukolí stálého převodu. Taky to může dělat vadnej kloub na poloose, ale to by bylo nejvíc znát v zátočině a pod plynem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Topa Posted March 16, 2016 Author Share Posted March 16, 2016 Dal jsem to do servisu, tak uvidíme. - dělá to pouze za jízdy - dělá to i při brždení motorem + když je v tahu - na neutrálu, nebo spojce se sešlápnutym plynem to nedělá Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Topa Posted March 17, 2016 Author Share Posted March 17, 2016 Tak autorizovaný servis nepřišel na to čím to je. Prý když si sedne servisák do auta a jde to projet tak to nedělá. Budu muset počkat až se to někde rozsype. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarda-k Posted March 17, 2016 Share Posted March 17, 2016 Vy jste to neprojížděli spolu abys mohl servisákovi přesně ukázat na jaký zvuk si stěžuješ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Topa Posted March 17, 2016 Author Share Posted March 17, 2016 Projížděl jsem to s přebírajícím zaměstnancem autoservisu (není to mechanik). A to se klepání projevilo. Mimochodem není třeba říct "to je to klepání", protože to pozná i amatér že ten zvuk do auta nepatří.(je dost hlučné jako kladivo o kovadlinu) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Topa Posted March 25, 2016 Author Share Posted March 25, 2016 (edited) Zkusil jsem nahrát na telefon to klepání, bylo to na serpentinach na Ostravici. brždění motorem + přidávání plynu, na spojce to okamžitě utichne Edited March 25, 2016 by Topa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarda-k Posted March 25, 2016 Share Posted March 25, 2016 Pokud dáš neutrál a spojka není sešlápnutá, tak je klid? Myslím za jízdy. Píšeš že je to v serpentinách, je při průjezdu zátočinou ten zvuk intenzivnější? Jinak podle frekvence klepání bych si tipl na krajní klouby na poloosách. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasch Posted March 25, 2016 Share Posted March 25, 2016 (edited) Taky mi to přijde na nějaký kloub poloosy, mění se to podle rychlosti. Anebo špatná pneumatika? Nehází to celým autem? Edited March 25, 2016 by tomasch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Topa Posted March 27, 2016 Author Share Posted March 27, 2016 Tak vyřešeno.... A potvrdilo se pravidlo co si člověk neudělá sám to nemá. Při sundání kola a spodního krytu motoru jsem zjístil, že bouchá vzduchová trubka co vede od chladiče turbomychadla dlo motoru. Více jde vidět na obrázcích. Při zátěži (brždení motorem, nebo rozjezdu) se asi nasává více vzduchu trubkou, a ta klepe do poloosy a olejové vany. Pohled od pravého kola. Viz. modrý obdelník jde vidět jak je čistá poloosa od trubky. Pohled nad motorem. V modrém obdelníku je uchycení trubky (asi unavené, které dovolí trubce mlátit o olejovou vanu). Červený obdelník je přidaná stahovací páska (na fotce chybí), která drží trubku dál od olejové vany. Oprava asi cca 10 kč za 2ks x stahovací pásky. V servisu jsem nechal cca 700 aby mi řekli, že je všechno v pořádku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarda-k Posted March 27, 2016 Share Posted March 27, 2016 (edited) Tak to by mě nenapadlo, že tohle může způsobovat takývýto zvuk... Na svým autě jsem měl ten držáček u tý řemenice ulomenej a důsledek byl, že se to gumový eskoleno co vede od turba proklepalo o nálitek na motoru. Proklepalo se to v prostředku tý rovný části mezi kolenama, možná by nebylo od věci když by si to taky zkontroloval. Držáček spravila silnější stahovací páska, ale tu hadici jsem raději koupil novou. Edited March 27, 2016 by Jarda-k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radgast Posted December 26, 2022 Share Posted December 26, 2022 Oživuji toto téma, protože mám Fabii1 2007 HTP a dělá mi to to stejné. V servise nic nenašli a takovou trubku tam ani nemám. Závada se po této opravě už skutečně nevyskytla? Mně to udělalo párkrát převážně po delší cestě po dálnici. Po odstavení auta třeba na půl hodiny se to klidně na tisíce kilometrů dál neprojeví a jezdí normálně. Je mi to záhadou. Co by to mohlo být? Homokineťák? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted December 26, 2022 Share Posted December 26, 2022 Přijde ti, že HTP a TDI jsou stejné motory? Ptej se v odpovídající sekci! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radgast Posted December 26, 2022 Share Posted December 26, 2022 Mně šlo hlavně o to, jestli se ten problém skutečně v dlouhodobém měřítku vyřešil, protože se nevyskytoval pořád, třeba to nakonec bylo něco jiného. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.