Přejít na obsah

Klepání při záteži


Topa

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

nevíte někdo čím by to mohlo být? Mám 1.4 tdi 2009 51kw a při sešlápnutí plynu a zařazené rychlosti začne něco klepat. Čím více plynu tím rychleji to klepe. Výkon je pořád stejný a při neutrálu nebo sešlápnuté spojce to nedělá. Začalo to dělat při delších nájezdech třeba po 300km a teď už to dělá hned po nastartování a rozjetí se. Zvuk je jako by klepalo kladívko o kovadlinu.

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže to dělá pouze za jízdy? Dělá to i když brzdíš motorem, nebo pouze když je motor v tahu? Když stojíš máš neutrál a puštěnou spojku, tak je ticho i když prošlápneš plyn?

Podle toho co píšeš, to vypadá na problém v převodovce, konkrétně soukolí stálého převodu.

Taky to může dělat vadnej kloub na poloose, ale to by bylo nejvíc znát v zátočině a pod plynem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Projížděl jsem to s přebírajícím zaměstnancem autoservisu (není to mechanik). A to se klepání projevilo. Mimochodem není třeba říct "to je to klepání", protože to pozná i amatér že ten zvuk do auta nepatří.(je dost hlučné jako kladivo o kovadlinu)  :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vyřešeno.... A potvrdilo se pravidlo co si člověk neudělá sám to nemá. Při sundání kola a spodního krytu motoru jsem zjístil, že bouchá vzduchová trubka co vede od chladiče turbomychadla dlo motoru. Více jde vidět na obrázcích. Při zátěži (brždení motorem, nebo rozjezdu) se asi nasává více vzduchu trubkou, a ta klepe do poloosy a olejové vany. 

 

Pohled od pravého kola. Viz. modrý obdelník jde vidět jak je čistá poloosa od trubky.

post-98749-0-09704200-1459105084_thumb.j

 

Pohled nad motorem. V modrém obdelníku je uchycení trubky (asi unavené, které dovolí trubce mlátit o olejovou vanu). Červený obdelník je přidaná stahovací páska (na fotce chybí), která drží trubku dál od olejové vany. 

 

post-98749-0-43766800-1459105081_thumb.j

 

Oprava asi cca 10 kč za 2ks x stahovací pásky. V servisu jsem nechal cca 700 aby mi řekli, že je všechno v pořádku. :kol-25:

post-98749-0-43766800-1459105081_thumb.j

post-98749-0-09704200-1459105084_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to by mě nenapadlo, že tohle může způsobovat takývýto zvuk...

Na svým autě jsem měl ten držáček u tý řemenice ulomenej a důsledek byl, že se to gumový eskoleno co vede od turba proklepalo o nálitek na motoru.

Proklepalo se to v prostředku tý rovný části mezi kolenama, možná by nebylo od věci když by si to taky zkontroloval.

Držáček spravila silnější stahovací páska, ale tu hadici jsem raději koupil novou.

Editováno: , autor: Jarda-k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

Oživuji toto téma, protože mám Fabii1 2007 HTP a dělá mi to to stejné. V servise nic nenašli a takovou trubku tam ani nemám.

 

Závada se po této opravě už skutečně nevyskytla?

 

Mně to udělalo párkrát převážně po delší cestě po dálnici. Po odstavení auta třeba na půl hodiny se to klidně na tisíce kilometrů dál neprojeví a jezdí normálně. Je mi to záhadou. Co by to mohlo být? Homokineťák?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...