Jump to content

Klepání při záteži


Topa

Recommended Posts

Ahoj,

 

nevíte někdo čím by to mohlo být? Mám 1.4 tdi 2009 51kw a při sešlápnutí plynu a zařazené rychlosti začne něco klepat. Čím více plynu tím rychleji to klepe. Výkon je pořád stejný a při neutrálu nebo sešlápnuté spojce to nedělá. Začalo to dělat při delších nájezdech třeba po 300km a teď už to dělá hned po nastartování a rozjetí se. Zvuk je jako by klepalo kladívko o kovadlinu.

 

Díky

Link to comment
Share on other sites

Takže to dělá pouze za jízdy? Dělá to i když brzdíš motorem, nebo pouze když je motor v tahu? Když stojíš máš neutrál a puštěnou spojku, tak je ticho i když prošlápneš plyn?

Podle toho co píšeš, to vypadá na problém v převodovce, konkrétně soukolí stálého převodu.

Taky to může dělat vadnej kloub na poloose, ale to by bylo nejvíc znát v zátočině a pod plynem.

Link to comment
Share on other sites

Projížděl jsem to s přebírajícím zaměstnancem autoservisu (není to mechanik). A to se klepání projevilo. Mimochodem není třeba říct "to je to klepání", protože to pozná i amatér že ten zvuk do auta nepatří.(je dost hlučné jako kladivo o kovadlinu)  :kol-32:

Link to comment
Share on other sites

Pokud dáš neutrál a spojka není sešlápnutá, tak je klid? Myslím za jízdy.

Píšeš že je to v serpentinách, je při průjezdu zátočinou ten zvuk intenzivnější? Jinak podle frekvence klepání bych si tipl na krajní klouby na poloosách.

Link to comment
Share on other sites

Tak vyřešeno.... A potvrdilo se pravidlo co si člověk neudělá sám to nemá. Při sundání kola a spodního krytu motoru jsem zjístil, že bouchá vzduchová trubka co vede od chladiče turbomychadla dlo motoru. Více jde vidět na obrázcích. Při zátěži (brždení motorem, nebo rozjezdu) se asi nasává více vzduchu trubkou, a ta klepe do poloosy a olejové vany. 

 

Pohled od pravého kola. Viz. modrý obdelník jde vidět jak je čistá poloosa od trubky.

post-98749-0-09704200-1459105084_thumb.j

 

Pohled nad motorem. V modrém obdelníku je uchycení trubky (asi unavené, které dovolí trubce mlátit o olejovou vanu). Červený obdelník je přidaná stahovací páska (na fotce chybí), která drží trubku dál od olejové vany. 

 

post-98749-0-43766800-1459105081_thumb.j

 

Oprava asi cca 10 kč za 2ks x stahovací pásky. V servisu jsem nechal cca 700 aby mi řekli, že je všechno v pořádku. :kol-25:

post-98749-0-43766800-1459105081_thumb.j

post-98749-0-09704200-1459105084_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Tak to by mě nenapadlo, že tohle může způsobovat takývýto zvuk...

Na svým autě jsem měl ten držáček u tý řemenice ulomenej a důsledek byl, že se to gumový eskoleno co vede od turba proklepalo o nálitek na motoru.

Proklepalo se to v prostředku tý rovný části mezi kolenama, možná by nebylo od věci když by si to taky zkontroloval.

Držáček spravila silnější stahovací páska, ale tu hadici jsem raději koupil novou.

Edited by Jarda-k
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Oživuji toto téma, protože mám Fabii1 2007 HTP a dělá mi to to stejné. V servise nic nenašli a takovou trubku tam ani nemám.

 

Závada se po této opravě už skutečně nevyskytla?

 

Mně to udělalo párkrát převážně po delší cestě po dálnici. Po odstavení auta třeba na půl hodiny se to klidně na tisíce kilometrů dál neprojeví a jezdí normálně. Je mi to záhadou. Co by to mohlo být? Homokineťák?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...