carom Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Zdravím vespolek, řeším teď takovýhle problém: hned po koupi staršího Supa se mi zdálo, že brzdovej pedál má lehce delší krok, než začne auto brzdit. Nic dramatickýho, jen oproti předchozí laguně (která brzdila excelentně: stačilo položit nohu na pedál a okamžitá reakce) to byl znatelný rozdíl. Nicméně jsem si zvykl a dá se to. Jen někdy, když je potřeba jen lehce ťuknout na brzdy, zavzpomínám na renault. Myslel jsem, že je to zavzdušněný, a tak jsem nechal vyměnit brzdovku a dvakrát to nechal v servise odvzdušnit. Ale nic, pořád stejný. Dál jsem to neřešil. Jen mi bylo divný, že když pedál párkrát lehce prošlápnu (mírně, přes těch pár „hluchejch“ cm), tak se situace na chvíli zlepšila a byla téměř ideální. Pak to bylo zase jako předtím. Občas jsem toho využíval, když jsem měl náladu, tak jsem např. při delším klesání párkrát lehce poklepal a měl jsem to připravený na brždění. Chci zdůraznit, abych nedostal vynadáno, že jezdím s vadnými brzdami, že brzdy jsou ok a spíše se jedná o takovej ne 100% komfortní ideál. No, a teď se dostávám k tomu, co mě přimělo se tady dotázat. Po delší době jsem si opět předem lehce „našlapal“, když v tom pedál ztuhnul a bylo potřeba jej pořádně silou stlačit, aby auťák brzdil. Pedál se nepropadl, jen asi nebyl funkční posilovač. Jako člověk se základním zdravým technickým rozumem si říkám, že tím pumpováním jsem vyčerpal podtlak v posilovači a ten se nestačil rychle zase vytvořit. Ok, ale dřív to nedělalo. Takže, co to může být? Nějaká zacpaná, prasklá hadička, nebo nějakej ventilek. Co myslíte? Ještě dodám, že když brzdím normálně (tj. bez poklepání, to jsem dělal jen výjimečně), tak to zatím brzdí, jak má. Tj. se standardním posilovacím účinkem. Díky Petr J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manoto Posted April 20, 2016 Share Posted April 20, 2016 Hmmm zajímavý Kouknul bych se na hadičku od sání k posilovači zda není zpuchřelá a někde si neodfukuje. To mi příjde takový nejjednodušší Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubste Posted April 20, 2016 Share Posted April 20, 2016 a kdyz seslapnes pedal brzdy na max a drzis, nepropada se pak? takle podobne i s mrtvym chodem pedalu se me chovala brzda na O1. pomohla vymena brzdoveho valce... Odesláno z mého GT-S6500 pomocí Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McMatej Posted April 20, 2016 Share Posted April 20, 2016 Volný krok pedálu je daný JEN velikostí vůle mezi destičkami a kotouči (bubny). V Na předních s tím nic udělat nejde, na zadních bubnových může špatně vymezovat vůli samostav. Takže: 1) zatáhnout ruční brzdu - tím se vymezí vůle mezi zadními čelistmi a bubnem, ale udělá se vůle mezi zadním brzdovým válečkem a čelistí 2) sešlápnout brzdu - tím se vymezí vůle mezi zadním brzdovým válečkem a čelistí 3) znovu (po druhé) šlápnout na pedál - krok pedálu bude daný jen vůlí mezi předními destičkami a kotoučem, takže pokud dojde k výraznému zlepšení, je problém v zadním samostavu. Osobně myslím, že je vůle normální a jde jen o zvyk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SUP1 Posted April 21, 2016 Share Posted April 21, 2016 (edited) Mýlíš se. Vůle: Na předních brzdách (a většinou to tak bývá) bývá problém a to ve dvou kluzných (plovoucích) pouzdrech. Jsou buď zatuhlé, nebo naopak už vydřené. Obojí způsobuje propad pedálu (za podmínky, že hlavní brzdový válec je v pořádku). Obojí jde vyřešit: zatuhlé rozhýbat a promazat (použít vazelínu na vyšší teploty, třeba měděnku), ev.vyměnit, vydřené způsobují příčení brzdového třemu-vyměnit. Také umí zatuhnout přímo brzdový váleček. Způsobuje to většinou vadná prachovka na něm. Opět ideálně zrepasovat-rozhýbat. Prodávají se na to repasovací sady - běžně dostupné do pětistovky Další, v čem se mýlíš je samostav: na Superbu není !!! Nejsou tam bubny, ale jen kotouče a vůle se vymezuje přilehnutím destiček ke kotouči - stejný systém jako na předku. Ruční brzda je přitom řešena přímo přes třmen kotoučové brzdy Ohledně tvrdého pedálu: většinou neodejde posilovač, ale opravdu to bývá netěsností v podtlakových trubičkách (jak píše manoto). Nejčastěji hned na posilovači to gumové těsnění - vypáčit a zkontrolovat. Před montáží zpět namazat vazelínou (půjde tam i lépe). Nutná je kontrola celého podtlaku - tedy přes regulátor turba až k turbu. Trubičky jsou plastové a rády praskají v napojení. Nemusí se měnit, stačí uříznout-tedy zkrátit, pak nahřát a znovu napojit. Nějaké délkové vůle tam většinou jsou... Edited April 21, 2016 by SUP1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petr.gr Posted September 27, 2016 Share Posted September 27, 2016 Na Superbu na zadních kotoučových brzdách samosta v. Je to šroubovice v pístku, kdy se při opotřebovávání destiček píst posunuje víc a víc ven. Zvětšení kroku brzdového pedálu dělají také hrany brzdových předních kotoučů, které vznikají při opotřebovávání brzdového kotouče. Když dáte nové brzdové kotouče a destičky, krok je minimální. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SUP1 Posted September 27, 2016 Share Posted September 27, 2016 (edited) Nesmysl. Samostav je na bubnových brzdách a funguje úplně jinak Vzadu brzdy fungují úplně stejne jako vpředu, prostě se vůle vymezuje házivostí kotouče. To o čem se malinko zmiňuješ (šroubovice), tak nějak přibližně funguje ruční brzda.... A hrany jsou sice špatně, ale zásadní vliv na chod brzdového pedálu nemají Edited September 27, 2016 by SUP1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McMatej Posted September 28, 2016 Share Posted September 28, 2016 (edited) Dovolol bych si nesouhlasit a obecně rozšířeným názorem, že se vůle vymezuje házivostí kotouče. - Brzdová vůle se udělá (brzdy odbrzdí) i na stojícím autě. - Brzdový píst se vrací i na vymontovaném třmenu. Podle mého názoru zpětný pohyb pístu zajišťuje těsnící "O" kroužek. Má čtvercový průřez a je zamontovaný v drážce, která má lichoběžníkový průřez. Vnější průměr drážky má šikmou stěnu a to zpúsobuje, že "O" kroužek tlačí na píst částěčně axiálně a tato síla vrací píst zpět. viz náčrtek v příloze brzdy těsnění.pdf Edited September 28, 2016 by McMatej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SUP1 Posted September 28, 2016 Share Posted September 28, 2016 Myslel jsem větší vůli pedálu - to většinou způsobuje vetší házivost kotouče - prostě se desky více roztáhnou a zvětší se vůle v brzdovém pedálu. Každopádně zapomeň na nějaký samostav na kotoučové brzdě Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.