Jump to content

Zesilující se kovový hluk za jízdy


milos_s

Recommended Posts

Začínám si všímat kovového hluku při jízdě u doposud dokonale tichého auta - 1.8 TSI CDAA s DSG 7°.

Hluk souvisí jen s rychlostí auta, projevuje se i při N, takže motor to není, nemění se v zatáčkách, takže ložiska v kolech také ne...

Moc hlasité to není, je slyšet jen na dobré silnici asi od 70 km/h, ale raději bych to řešil včas.

Takže něco mezi DSG a koly - setkali jste se s podobným problémem s DSG, nebo může jít o diferenciál??

 

Zatím dva značkové autoservisy bez názoru...

 

Moc dík za tipy, Miloš

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ahoj,
bohužel to z nahrávky není moc slyšet, lidské ucho to přímo v autě vnímá líp...

Video je zde:


Video z mobilu má asi kvalitnější zvuk:

Zkusil jsem nahrát samotný zvuk mobilem.

Ten jsem upravil v editoru (zvýrazil výšky), ale o moc lepší to není.

 

Mezitím jsem kontaktoval pana Sixtu, potvrdil mi obě možnosti a když jsem v našem servisu požádal o doporučené kontroly, příp. demontáž DSG, dali mi tip na jiného specialistu přes převodovky.

Asi ne tak známého, ale prý přinejmenším stejně dobrého, školí ve Škodovce: pan Zábrodský z Liberce.

Za panem Sixtou bych musel do Boleslavi, přesněji Kosmonos, pana Zábrodského mám blíž a nemusím převodovku vyndávat z auta, udělá vše sám.

Příští týden mu auto předám a pak dám vědět.

Edited by milos_s
Link to comment
Share on other sites

Muzes mi, prosim, zaslat kontakt na pana Zabrodskeho? Take bych se potreboval zeptat na neco ohledne prevodovky a je pro mne lepsi, kdyz bych ji eventuelne nevyndaval z auta. Sice mam z Kladna Liberec dal nez Boleslav, ale zase ne o tolik. Dik.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Také musím dát vědět výsledek:

 

Auto už mám pár dnů doma a jezdí zase jako nové.

To bylo koleček :-)
Motor si ševelí, že ho skoro není slyšet (až na obvyklý pěkný zvuk na plný plyn kolem 5000 ot/min. :-)
a nové ložisko v převodovce je naprosto tiché.

 

Hluk způsobovalo "kuželíkové ložisko hřídele zpátečky".
Je vidět, že by ještě vydrželo, ale nechtěl jsem si zbytečně zahrávat.
Převodovka to být musela, když je i diferenciál umístěn v ní...

 

K tomu mám v DSG novou řadící vidlici, vyměněný olej, těsnící kroužky + další ložiska.
A v motoru vyčištěné sací ventiily od karbonu.

 

Oprava pořádná, ale snad zase bude auto sekat dobrotu :-)

 

post-26406-0-14373100-1465921763_thumb.j

post-26406-0-48413400-1465922467_thumb.j

Edited by milos_s
Link to comment
Share on other sites

Protože vím, jak může vypadat kvapná práce, na opravu jsem nespěchal a raději jsem několik týdnů jezdil v bývalé, 19 let staré Octavii.

Aspoň si teď vážím té novější :-)

Díky tomu nebyla cena tak vysoká (počkal jsem na dodání samotných ložisek místo celé sady, ...), včetně demontáže stála 1/5 ceny samotné nové převodovky DSG.

Edited by milos_s
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...