TraCker Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Ahoj. Ač je skoro konec sezóny, kdy je v autě třeba nějak moc topit, tak bych se chtěl zeptat, kde může být problém s topením. Když jedu, topí noooo jakš takš (felicie topila mnohem lépe), ale když zastavím na křižovatce, skrátka kdekoliv zastavím a motor jede na volnoběh, auto přestane dá se říct úplně topit a fouká studený vzduch. kde může být problém? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wittmann Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 a jaké máš topení/klimu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TraCker Posted April 11, 2016 Author Share Posted April 11, 2016 manuální klimu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tonda-B Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 (edited) Obvykle je to když termostat zůstane otevřený. Ale to bys měl vidět na ukazateli teploty vody. Pokud nemáš jen kontrolku. Edited April 11, 2016 by Tonda-B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terenius Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Zkontroluj ten termostat...jednoduchy postup, nastartovat motor a po chvili zkontrolovat rukou chladic jestli je teply. Nemel by se zahrat az cca do chvile, kdy bude pristrojovka ukazovat 90. V pripade,ze bude chladic teply drive, tak vymenit termostat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TraCker Posted April 12, 2016 Author Share Posted April 12, 2016 Můžu vyzkoušet. Problém je v tomž, že mám klasické budíky bez ukazatele teploty a nemám ani tu kontrolku studené vody. Prostě šetřili kde se dalo. Todle mě dokáže vytočit. Ale termostat by tím pádem dokazoval i problém se slabým topením. Jen nechápu, proč to přestane topit jen když jsou otáčky na volnoběh. Když jedu, tak je to v pohodě. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jipol57 Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 I kdybys teploměr měl, tak je na nic. Kreténi programátoři ho nastavili, že pořád ukazuje 90. V tvém případě mě to připadá, že voda na volnoběhu málo cirkuluje. To by na volnoběhu teplota motoru narůstala, a nedostávala by se do chladiče a topení. Třeba máš něco s lopatkama na čerpadle a dostatečně čerpá až s vyššími otáčkami. Je to jen takové teoretické zamyšlení. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terenius Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 (edited) No na druhou stranu, kdyz mas volnobezne otacky, motor tolik tepla nevydava, a v pripade ze mas ten termostat otevreny tak se voda mozna az moc rychle ochladi a pak nepredava teplo dale do topeni. Nejprve bych zkusil zkontrolovat ten termostat a pak bych resil neco dalsiho. A kdyz nemas budik teploty, tak si proste zjisti kde mas termostat a jdou do nej hadice...nastartuj a po chvili pozoruj ty hadice tak ze na ne zkusis sahnout, ta vedouci do chladice by mela byt chladnejsi nez ty ostatni. Pokud by se zahrivala stejne a s ni i chladic tak mas viteze. Edited April 12, 2016 by Terenius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TraCker Posted April 12, 2016 Author Share Posted April 12, 2016 Zatím díky za tipy... Kouknu na ten chladič a termostat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kata-he-kasa Posted April 24, 2016 Share Posted April 24, 2016 To není porucha, to je vlastnost. Řešení je zapnout vnitřní cirkulaci, aby se zabránilo nasávání studeného vzduchu zvenčí. Pak topí jako Felicia i v mrazech. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.