mike_k Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 (edited) Nevite jestli jde nejak nastavit nebo nakodovat, aby se po nastartovani neprepnul palubni pocitac sam od sebe na teplotu chladici kapaliny? Nebo alespon aby se po dosazeni normalni provozni teploty sam od sebe prepnul na posledni nastavenou hodnotu. Je to fakt desne iritujici si tam pokazde muset davat, to co tam chci ja mit. Zvlastni je, ze v navodu k autu pisou, ze po nastartovani se to ma vratit na posledni nastavenou hodnotu, coz se teda u me nedeje. Edited April 12, 2016 by mike_k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
von040 Posted April 14, 2016 Share Posted April 14, 2016 zvláštní co píšeš... já co nastavím na PP před vypnutím zapalování, tak to tam i po za opětovném zapnutí najdu... (mám vyrobeno 01/2015) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honek Posted April 14, 2016 Share Posted April 14, 2016 Potvrzuji chování dle popisu mike_k u auta vyrobeného 02/2016 . A opravdu je to otravný... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike_k Posted April 14, 2016 Author Share Posted April 14, 2016 ja mam vyrobene 01/2016, patrne to drive nebylo a ted nekdo vymyslel tento "zlepsovak" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radebajk Posted April 14, 2016 Share Posted April 14, 2016 Bude to zjevně záležitost model.ročníku 2016, u mého z 01/2015 zůstává uložena poslední nastavená hodnota. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_Jarek Posted April 14, 2016 Share Posted April 14, 2016 Taj jsem schválně zkoušel u mýho Apíka 3/2016 vypnout zapalování s nastaveným něčím jiným, než teplotou motoru a po zapnutí tam naskočilo to, s čím jsem to vypnul. Sdružený přístroj (nebo jak se tomu správně nadává) se ale u UP!-a v detailech liší, tak možná záleží kdy "zlepšovák" zařadili do výroby u tohoto dílu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honek Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 Tak to vypadá opravdu na vylepšovák :-). A aby to bylo trochu zamotaný, zhruba při jednom startu z deseti tam ta poslední hodnota zůstane. Třeba zrovna dnes ráno mi zůstaly hodiny :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sansk8 Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 Taky přidám do mlýna: Citigo 12/2013 - hodnoty zůstávají . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_Jarek Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 (edited) Když už jsme u té teploty chladící kapaliny - nezkoušel jste někdo pomocí diagnostiky jestli teploměr ukazuje správně? Nebo nemáte tu možnost? Byl bych rád, kdyby to nebyl "lžiteploměr" jako u F1. Tam jsem naměřil tyto rozdíly: teploměr - diagnostika 50 - 48 55 - 5060 - 5265 - 5470 - 5675 - 5880 - 6085 - 6290 - 64 (90 - 66) (90 - 68) (90 - 70) ... (90 - 86) (a já blbec obdivoval jak se to rychle ohřeje a jak perfektně drží teplotu abych pak zjistil, že Š110 se mi s výběrovým termostatem ohřívala rychleji) Pak se ručka teploměru zastavila na devadesátce, zatímco teplota chladící kapaliny dále stoupala na nějakých 86 - 87°C, kde normálně +- 2°C kolísala (měřeno v zimě) - jak ukazovala diagnostika přes kabel a NTB. Takže oblbovačaka na zákazníka - by si nestěžoval, že mu kolísá teplota (zejména v mrazu na volnoběh s puštěným topením padala i pod 60°C, což neni úplně nenormální a nenormální je nakecávat uprvené údaje). Tak bych rád věděl, jak to páni vymysleli zde... mám jen kabel ELM (527?) a ten na nový auto připojit neriskuju Edited April 18, 2016 by Sir_Jarek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_Jarek Posted April 18, 2016 Share Posted April 18, 2016 (edited) Taj jsem schválně zkoušel u mýho Apíka 3/2016 vypnout zapalování s nastaveným něčím jiným, než teplotou motoru a po zapnutí tam naskočilo to, s čím jsem to vypnul. Tak beru zpět - taky mi tam po vypnutí skočí teplota chladící kapaliny... ...ale jak kdy - možná jen při vypnutí motoru na delší dobu, ale nemám to ještě odzkoušené vícero pokusy. Až tak monstrózně mi to nevadí, páč jí po startu, zejména studeném, stejně sleduju, ale smysluplnější by bylo, kdyby tam zůstávala poslední nastavená hodnota. Na druhou stranu trošku chápu výrobce, že na teplotu takto upozorňuje, páč s rostoucím počtem automobilo-technických analfabetů přibývá jedinců, kterym když řeknu, že "studenej motor nemaj honit jak nadmutou kozu", tak koukaj z otevřenou pusou "co jako?", že to slyší poporvé v životě. Nejlepší, co mě na to napadá je spočítat a "nacvičit" si počet máčknutí, kolik jich potřebuju na žádanou hodnotu - u F1 jsem měl něktré hodnoty takto "odpočítané". U F1 tam ale při teplotách pod 5°C vždy skočila teplota venkovní, což mě samo o sobě tolik nevadilo jako to, že když zmáčknu tlačítko pro změnu, neskočí tam to, co by mělo následovat, ale ona původní hodnota (ještě nevim, jestli to u Apíka neni to samý). Edited April 19, 2016 by Sir_Jarek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Galvi Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Naskočí to při vypnutí delší než 1 hodinu . Mame Up! 10/2015 a je to tak. Přes diagnostiku jsem nepřišel na to jak to přenastavit. Počet cvaknutí mám napočítaný, myslím, že to je 3x dolů nebo tak nějak 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radebajk Posted May 4, 2016 Share Posted May 4, 2016 Zkusím taky trochou do mlýna. Já to zpozoroval poprvé v sobotu, kdy jsem trochu svižnější jízdu na Soláň v Beskydech končil na vrcholu. Motor se bezesporu zadýchal, vůbec jsem ho nešetřil....tudíž předpokládám, že teplota po zátěži vystoupá po vypnutí motoru nad 90°, načež to elektronika vyhodnotí tak, že přepne palubák na teplotu motoru (stejně jako tomu je při venkovní teplotě nižší než 4 stupně, či hladovýho oka s dojezdem) a ta se následně zobrazí při následném nastartování. Je to spíše logická myšlenka, nikdy před tím se mi to nestalo (po ekonomické jízdě). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_Jarek Posted July 23, 2016 Share Posted July 23, 2016 (edited) Přesně tohle mě napadlo taky - že přepnutí PP na teplotu motoru vyvolá stoupnutí teploty po vypnutí motoru. U mě jak kdy, ale řekl bych, že pokud motor před vypnutím běží pár minut na volnoběh, tak k tomu nedojde. Už si začínám zvykat, ale nadšenej z toho nejsem. Schválně co to bude dělat v zimě. Na čase, kdy je motor v klidu nezáleží - někdy se to přepne i při chvilkové pauze, jindy se nepřepne ani po několikadenním stání, jindy naopak. Edited July 23, 2016 by Sir_Jarek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike_k Posted July 27, 2016 Author Share Posted July 27, 2016 (edited) U vsech Skodovek uz od Fabie 1 se teplota kapaliny po zahrati zobrazuje jako 90 stupnu at je ve skutecnosti jakakoliv. Cokoliv vyssiho se tam zobrazi az, kdyz je opravdu zle pri nejake technicke zavade. I pri akcnejsi jizde je tam trvale 90, takze timto to podle me neni. Edited July 27, 2016 by mike_k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_Jarek Posted July 27, 2016 Share Posted July 27, 2016 (edited) Schválně jsem si vyčíhnul, kdy jsem motor vypnul nezahřátý. Po nastartování tam ale zas byla teplota chladící kapaliny. Takže chvilkovým stoupnutím teploty po vypnutí to neni. Fakt netušim, co ten pokyn k přepnutí dává. Dnes jsem měl pojížďky po městě a furt tam skákala teplota - při každém vypnutí/zapnutí. Každopádně to měli nechat jako u prvních ročníků - nechat na řidiči, co tam chce mít. Edited November 8, 2016 by Sir_Jarek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RST Posted November 8, 2016 Share Posted November 8, 2016 Tak já taky trochu se svou do mlýna. Mám citigo 10/2011 a na počítači zůstává poslední hodnota (nechávám si zpravidla průměrnou spotřebu), změna nastane jen když je zima a je pod 5°C, tak ukazuje po zapnutí venkovní teplotu. Myslím, že jen do -5, nebo se mi to plete s FI či OI. U jedný z nich to tak dělá. Jinak ukazatel teploty, ať ručička, či hodnota v PC je skutečně fejk a je to tak požadováno koncernem. Trošku to vím, protože zrovna náhodou v konstrukci budíků dělám. Sice naše firma zrovna nedělá budík do Up/Citigo/Mii, nicméně je to tak u všech, asi tak nějak, jak píše Jarek, co naměřil na FI. Tak to prostě je... nerozumím tomu, neumím to vysvětlit, je to tak požadováno. Při výrobě se dají budíky nakalibrovat téměř libovolně, při jaké hodnotě, co mají ukazovat, ne jen teploměr, ale všechny. Výchylku ručičky stejně dělá krokovej motorek, kterej dostane pokyn z procesoru. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_Jarek Posted November 8, 2016 Share Posted November 8, 2016 Díky za sdílení a popisu funkce budíků - ta lžiteplota je fakt prasárna - nevim, proč se tomu pak řiká "teploměr". To tam mohli nechat jen kontrolku modrá-červená. Asi by to chtělo rozmáznout někde v SM... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.