Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Ahoj.

 

Mám Octávku 2007 (zakoupena v r. 2012 od firmy, která byla prvním majitelem). Od té doby mám auto mj. pojištěné proti vandalismu. No a jak se tak v Praze stává, auto za ty roky bylo omláceno snad ze všech stran. Tzn. na dveřích u spolujezce je nějaký šrám, něco na nárazníku, něco na dveřích za řidičem apod..  Delší dobu jsem na to kašlal a teď bych to rád vyřešil. Jak to správně nahlásit, abych měl maximální šanci na vyřešení?

 

Mám pocit, že všechny skutky se mají hlásit hned po jejich zjištění. To mám ale říct, že jsem ráno přišel k auto a to bylo odřené ze všech stran? A nebo se pletu a můžu to nahlásit kdykoliv?

 

A druhá věc, jak takové vyřešení probíhá? Dají mi peníze, abych si to vyřešil a nebo s tím musím do servisu a oni mi to pak proplatí?

 

Díky moc za rady, fakt jsem v tomhle úplný začátečník.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za reakci.

Možná se pletu v tom, že jde o vandalismus. Každopádně se mi nechce věřit, že při odření auta musíš volat policii? To přece ne... 

 

Pokud bys měl ty nebo někdo další nějakou konrétní radu, jak postupovat (aby mi bylo uznáno alespoň něco), budu za ni rád.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V listopadu se mi někdo klíčem podepsal na kapotu. Volal jsem na pojišťovnu (ČP) kde mi oznámili ať volám PČR, ta přijela, auto si vyfotili, ptali se od kdy tam stojí, kdy naposled to bylo v pořádku, jestli mám na někoho podezření a ještě si zjišťoval jestli tam nejsou kamery. Následně mi oznámil že to budou hodnotit jako přestupek a odjel.

Já volal opět na ČP kde jsme se dohodli kam to půjde do servisu. Následně volal likvidátor že potřebuje do PČR papír že to bylo hlašené na policii, což já samozřejmě neměl protože "orgán" mi ho nedal, jen řekl že případně mi ho vystaví na služebně. Pak jsem asi 10dní doloval z místního odd. kteréto řešilo aspoň potvrzení že jsem to nahlásil. Proto všem doporučuji si vyžádat protokol že jste to nahlásily a kdo to řešil. Následně auto bylo opraveno a já zaplatil jen spoluúčast.

Editováno: , autor: flacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protokol je snad samozřejmost! Druhá věc, na kterou lidi kašlou a potom to případně musí z PČR dolovat, protože to pojišťovna chce, je vyrozumění v případě, že jde o trestný čin. Vyrozumění je dle trestního řádu na vyžádání (tzn. nezapomenout požádat a před podpisem zkotrolovat, že je na konci kýžená větička) - PČR potom musí člověka do jednoho měsíce vyrozumět o výsledku šetření. Ale to nepatří ani tolik sem, jako do Policie a věci s ní související.

 

K tématu: Každý šrám, který vznikne při jiné události v jiném čase, je samostatná škoda. Pokud jde o vandalismus, musí být dle pojistných podmínek vždy protokol od PČR. Ke každé škodě je třeba nahlásit datum, čas a způsob jejího vzniku (v případě vandalismu datum a čas zjištění poškození) a stručný popis poškození. Za každou samostatnou škodu potom bude odečtena spoluúčast a to i v případě, že budou hlášeny najednou. Hlášení probíhá obvykle telefonicky nebo online přes stránky pojišťovny. Při telefonickém hlášení je klient dotazy veden a případně se mu dostane rady kde co najít apod., ale když jde o nějakou ošemetnou škodu, může být zaskočen, nahlásí něco špatně a může tak zhoršit průběh likvidace. Při online hlášení má zase čas si vše promyslet a připravit, případně se na to vykašlat a nechat to na jindy, ale moc rad nebo vysvětlení ve webovém formuláři obvykle nenajde.

 

Likvidace může proběhnout buď uhrazením faktury za opravu, nebo rozpočtem (="dají mi peníze, abych si to vyřešil"). Formu likvidace si určuje klient. Pozor, v pojistné smlouvě může být ujednána sleva za opravu ve smluvním servisu - potom musí případná faktura pocházet ze smluvního servisu pojišťovny (seznam dostupných servisů lze nalézt u lepších pojišťoven na jejich stránkách) - v opačném případě přijde ujednané penále (většinou odečtení poskytnuté slevy z plnění nebo zvýšení spoluúčasti). V případě plnění rozpočtem je po prohlídce uhrazenena částka obvykle postačující na opravu garážistou pomocí neoriginálních dílů, samozřejmě snížená o ujednanou spoluúčast. V případě plnění fakturou může pojišťovna poskytnout plnění buď přímo servisu, nebo klientovi (tzn. klient nejdřív zaplatí celou opravu servisu a po doložení faktury mu teprve pojišťovna pošle částku z faktury sníženou o spoluúčast).

Editováno: , autor: JayBee1
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaybee: Wow, tomu se říká odpověď! Díky moc.

 

Okej, takže S tím zajedu do servisu a zeptám se, co by stála oprava všech těch drobností. Když to bude za pár stovek/tisícovku nechám to tam rovnou srovnat/rozleštit/... No a když ne, tak vyberu tu největší šlupku a tu písemně nahlásím jako havárii. Je to tak?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Defie: Víš jak, lhát se nemá a navádět tě k tomu nebudu. Jak píše Cosby, likvidátoři dokáží leccos poznat a ať už si vymyslíš cokoliv, technicky vzato jde pořád o podvod, byť tady se společenskou nebezpečností kulminující k nule. Udělal jsi chybu, žes to neřešil hned a pořádně. Na druhou stranu předpokládám, že si celou dobu platíš havarijní pojištění, takže by bylo fajn ho využít. Pro pojišťovnu je mezi havárií samotného vozidla a vandalismem jediný rozdíl, totiž že u vandalismu má šanci na regres při zjištění pachatele - proto chce tu policii.

 

V souvislosti s tím mě napadá, že když uplatníš škodu z havarijního pojištění, přijdeš na něm o 36 měsíců bezeškodního průběhu, takže se ti v dalším pojistném období adekvátně zdraží. Ergo by bylo dobré nechat si cca dva měsíce před výročím současné pojistné smlouvy udělat kalkulace na nové pojištění od pojišťoven, které umí kopírovat na havarijní pojištění bonus z povinného ručení. Když některá z kalkulací vyjde líp než nový předpis současného pojištění, musíš současnou smlouvu písemně vypovědět nejpozději do šesti týdnů před uplynutím výročního data.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě je tu jedna věc a to promlčecí lhůta, která je 3+1 rok. Když nad tím tak přemýšlím, sedl bych si, sepsal data, kdy jsem co na autě objevil, nahlásil pojišťovně vandalismus, ta si vyžádá protokol PČR, tak bych prostě PČR zavolal a dělal blbého. Policajti budou možná neochotní, protože je jasné, že bůhvíjak dlouho zpětně nikoho nenajdou, ale sepsat to musí, takže budeš mít papír pro pojišťovnu. Pořád ale může vzniknout problém s tím, žes nevolal PČR hned - pojišťovny to mají obvykle v podmínkách zakotveno.

 

Když to bude vypadat, že by z toho stejně pořádné plnění nebylo, vždycky můžeš pojišťovnu požádat o uzavření škody bez plnění - potom se samozřejmě nezapočítá do škodního průběhu a nepřijdeš o bonus.

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...