Přejít na obsah

Problémy s motorem 1.2 HTP


The_DoctoR

Doporučené příspěvky

Zdravím.

 

Poslední dobou mám problémy s motorem na svém voze Škoda Fabia II 1,2HTP 51KW, 2012.

 

Nejdříve o začalo tím, že se mi začala občas rozsvicet diagnostika, která po určitě době na nějaký čas zhasla...

 

Minulý týden už se ale rozsvicela velmi často a na konci tohoto týdne už jsem začal pociťovat, příliš hlasitý zvuk motoru (takový chrastivý, při vysokých otáčkách a hlavně je to hodně slyšet při brždění motorem v otáčkách), také pokud vyhodim rychlost a otáčky klesají, tak na vteřinku klesnou až někam k 500 otáčkám a motor se na chvíli zachvěje, ale otáčky se vrátí hned na svoji správnout hodnotu (nechcípá), dále pokud řadím při nízkých otáčkách, tak mi motor při tom přeřazení škube (něco jako když člověk neumí se spojkou :)

 

Tak jsem si nechal auto napojit na diagnostiku DELPHI u kamaráda (zkušený mechanik), ten mi tam smazal veškeré chyby, které tam vyjeli, ale zůstala tam jediná chybová hláška, kterou se teď snažíme vyřešit. Hláška zněla nějak takto: Snímač polohy vačkového hřídele, špatný rozsah vačky, obvod vačky.

Kamarád si myslel, že by to mohlo být tím snímačem/čidlem vačkových hřídelí, tak jsme ho objenali vyměnili, ale bohužel tím to nebylo, jelikož se chování motoru nezměnilo a chybová hláška na diagnostice zůstala.

 

Tak mi kamarád říkal, že jediná varianta je vyměnit rozvodovou sadu, že by to mohlo tento problém vyřešit.

Vím, že tento motor má rozvody bezúdržbové, ale může se stát, že prostě odejdou? Mám najeto 215 tkm za 4 roky.

 

Dejte mi vědět a budu rád za každou radu. Díky. Adam

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bylo mi řečeno, se měnit nemusí :-(

Každopádně kde bych mohl rozvodovou sadu sehnat nejlevněji? Potřebuji je objednat, co nejrychleji a bohužel jsem na internetu jen na mobilu :-(

Tady Vínko: TMBJH25JXC3181069

Děkuji za tipy. Robin

Editováno: , autor: The_DoctoR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak tak treba vymenit otcovi som tiež minulý rok hovoril nech ich vymení vyprdol sa na to a v 260 tis mu skocila retaz- nasledky ohnuty ventil a oprava hlavy ale to na fabii 1 ´03, skus skoda diely cz alebo cc-autodily...tvoje maju tusim objednavacie cislo 03E 198 229 A a cena okolo 100€

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem šel nastartovat auto a totální chrasteni s motor chcipa, nedrží otáčky a skáče jak koza, tak nevím co s tím je?

Radši už nebudu startovat a odtahnu ho na laně :-(

Btw jak povolit brzdovej pedál, abych s tím mohl jet na laně a nemusel startovat či brzdit ruckou? :-/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže asi skočene rozvody o zub, naposledy keď som bol u mechanika tak mi ukazoval reťaz z 1,2ky Fabie 1 a hneď som sa ho opýtal to je z čoho z bicykla tá reťaz a on na to, že reťaz na bicykli je o niečo mohutnejšia ako tá čo je v týchto motoroch.

 

A že v koncerne vo väčších motoroch to nieje o moc lepšie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

215 a neměněny rozvody??To ten řetěz bude už pěkně vytahaný.Vyměnit a okamžitě

mám 324t km a rozvody neměněny ... ovšem myslím že kvalita řetězu 2004 a 2012 bude asi bohužel někde jinde. Ale souhlas, s těmito projevy a chybovými hláškami není o řetězu pochyb a rozhodně bych to neodkládal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HTP je tichý průser a ostuda automobilky.

Tipnul bych si,že po výměně rozvodů zjistíš ,že máš klasicky v háji výfukové ventily.Mám to za sebou letos..

Při výměně rozvodů pozor na to aby se daly nové vodícílišty řetězu,ale ne original,kde byla krátká a umožnila řetězu přeskočit.

Musí tam přijít delší,která tomu zamezuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doctore - Je vidět, že tomu absolutně nerozumíš, svěř to tedy nějakému zkušenému servisu (mechanikovi) - sám s tím stejně nic nesvedeš. Ad ventily - to nebude jen o výměně vadného ventilu, bude se nejspíš muset opravit i hlava motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobne by som sa obrátil otázky ohľadom týchto HTP motor na úživateľa tohto fóra "hubo44", on tie motory ma prekuknuté od vrchu po spodok. 

 

Ja by som to nechal na skúseného mechanika, nech to dá na prípravky a potom zistí či je treba dať dole hlavu alebo nie. 

 

Mechanik ku, ktorému chodím servisovať auto tak mi ukazoval fotky HTPečka ako skočila reťaz (reťaz slabšej konštrukcie ako na bicykli) a v tom prípade ventili neboli ohnuté, dal to na prípravky a len dal komplet nové rozvody a motor ide ďalej. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak té větě zcela dost dobře nerozumím ... tak buď nastavil mechoš všechna kola pomocí přípravků do správné polohy a tím pádem časování odpovídá, ale stále není komprese, tudíž to budou ty podpálené ventily, nebo se mu nepodařilo vše nastavit pomocí přípravků do správných poloh a pak je to skočené, tedy rozhozené časování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...