Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
The_DoctoR

Problémy s motorem 1.2 HTP

    Doporučené příspěvky

    Zdravím.

     

    Poslední dobou mám problémy s motorem na svém voze Škoda Fabia II 1,2HTP 51KW, 2012.

     

    Nejdříve o začalo tím, že se mi začala občas rozsvicet diagnostika, která po určitě době na nějaký čas zhasla...

     

    Minulý týden už se ale rozsvicela velmi často a na konci tohoto týdne už jsem začal pociťovat, příliš hlasitý zvuk motoru (takový chrastivý, při vysokých otáčkách a hlavně je to hodně slyšet při brždění motorem v otáčkách), také pokud vyhodim rychlost a otáčky klesají, tak na vteřinku klesnou až někam k 500 otáčkám a motor se na chvíli zachvěje, ale otáčky se vrátí hned na svoji správnout hodnotu (nechcípá), dále pokud řadím při nízkých otáčkách, tak mi motor při tom přeřazení škube (něco jako když člověk neumí se spojkou :)

     

    Tak jsem si nechal auto napojit na diagnostiku DELPHI u kamaráda (zkušený mechanik), ten mi tam smazal veškeré chyby, které tam vyjeli, ale zůstala tam jediná chybová hláška, kterou se teď snažíme vyřešit. Hláška zněla nějak takto: Snímač polohy vačkového hřídele, špatný rozsah vačky, obvod vačky.

    Kamarád si myslel, že by to mohlo být tím snímačem/čidlem vačkových hřídelí, tak jsme ho objenali vyměnili, ale bohužel tím to nebylo, jelikož se chování motoru nezměnilo a chybová hláška na diagnostice zůstala.

     

    Tak mi kamarád říkal, že jediná varianta je vyměnit rozvodovou sadu, že by to mohlo tento problém vyřešit.

    Vím, že tento motor má rozvody bezúdržbové, ale může se stát, že prostě odejdou? Mám najeto 215 tkm za 4 roky.

     

    Dejte mi vědět a budu rád za každou radu. Díky. Adam

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    215 a neměněny rozvody??To ten řetěz bude už pěkně vytahaný.Vyměnit a okamžitě

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Bylo mi řečeno, se měnit nemusí :-(

    Každopádně kde bych mohl rozvodovou sadu sehnat nejlevněji? Potřebuji je objednat, co nejrychleji a bohužel jsem na internetu jen na mobilu :-(

    Tady Vínko: TMBJH25JXC3181069

    Děkuji za tipy. Robin

    Editováno na The_DoctoR

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    tak tak treba vymenit otcovi som tiež minulý rok hovoril nech ich vymení vyprdol sa na to a v 260 tis mu skocila retaz- nasledky ohnuty ventil a oprava hlavy ale to na fabii 1 ´03, skus skoda diely cz alebo cc-autodily...tvoje maju tusim objednavacie cislo 03E 198 229 A a cena okolo 100€

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak jsem šel nastartovat auto a totální chrasteni s motor chcipa, nedrží otáčky a skáče jak koza, tak nevím co s tím je?

    Radši už nebudu startovat a odtahnu ho na laně :-(

    Btw jak povolit brzdovej pedál, abych s tím mohl jet na laně a nemusel startovat či brzdit ruckou? :-/

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Takže asi skočene rozvody o zub, naposledy keď som bol u mechanika tak mi ukazoval reťaz z 1,2ky Fabie 1 a hneď som sa ho opýtal to je z čoho z bicykla tá reťaz a on na to, že reťaz na bicykli je o niečo mohutnejšia ako tá čo je v týchto motoroch.

     

    A že v koncerne vo väčších motoroch to nieje o moc lepšie.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    215 a neměněny rozvody??To ten řetěz bude už pěkně vytahaný.Vyměnit a okamžitě

    mám 324t km a rozvody neměněny ... ovšem myslím že kvalita řetězu 2004 a 2012 bude asi bohužel někde jinde. Ale souhlas, s těmito projevy a chybovými hláškami není o řetězu pochyb a rozhodně bych to neodkládal

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    ....

    Btw jak povolit brzdovej pedál, abych s tím mohl jet na laně a nemusel startovat či brzdit ruckou? :-/

    Pedál je povolený - odbržděný. Jen není podtlak v posilovači, tak budeš muset na pedál šlápnout větší silou.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    To ubrzdíš i bez podtlaku. Jde v první řadě o zvyk. Když si zvažoval možnost "abych nemusel brzdit ručkou", tak to asi nemáte v plánu valit po dálnici 150. ;-)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    HTP je tichý průser a ostuda automobilky.

    Tipnul bych si,že po výměně rozvodů zjistíš ,že máš klasicky v háji výfukové ventily.Mám to za sebou letos..

    Při výměně rozvodů pozor na to aby se daly nové vodícílišty řetězu,ale ne original,kde byla krátká a umožnila řetězu přeskočit.

    Musí tam přijít delší,která tomu zamezuje.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    krátká dlouhá lišta se můžeme bavit o FI do určitého MR, ale ne o FII :kol-28:

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Nevíte co stojí výměna v AS a jestli se dá využít "šeková knížka"?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    To je jasný. Vyměň komplet rozvody, a celkově zkontrolovat. Přece 200 tisíc už je dost, a za 4 roky na tří-válci požehnaně. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Hm tak špatně zprávy. Na dvou valcich nejsou komprese, buď foukle těsnění nebo podpaleny ventil :-(

    Teď je otázka kde co nejlevněji ventil sehnat? :-/

    post-82677-0-44868700-1461650168_thumb.j

    post-82677-0-20339400-1461650189_thumb.j

    Editováno na The_DoctoR

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    A neni to len tým, že keď to skočilo tak sa rozhodilo časovanie resp. vačky sú potočené tak, že ventili sú otvorené zrovna vtedy keď majú byť zatvorené ?

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Presne jak pise marfan. Nez budes delat nejake ukvapene zavery tak prekontrolovat casovani tech puvodnich rozvodu. Muze to byt tim preskocenim proste posunute.

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    rozhodně souhlas :kol-47: . A pokud bude časování v pořádku, pak bych to viděl na rozkvetlé ventily, haťapky na těsnění netrpí (alespoň jsem o tom ještě nikdy neslyšel ... mám je stále původní)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ok, zkusíme, otázka zní. Jak co nejrychleji a nejpřesněji určitě zda je špatné časování?

     

    Pokud budou rozkvetlé ventily, tak vyměnit? Kolik takový ventil stojí?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Nastavit první válec do horní úvrati a musí sedět všechny přípravky/značky.

    Ventily se mění po demontáži hlavy, cenu přesně nevím ale cca kolem 200kč/ks

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Doctore - Je vidět, že tomu absolutně nerozumíš, svěř to tedy nějakému zkušenému servisu (mechanikovi) - sám s tím stejně nic nesvedeš. Ad ventily - to nebude jen o výměně vadného ventilu, bude se nejspíš muset opravit i hlava motoru.

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak ta oprava hlavy si myslím, že to je už automaticky. S tím kompletním repasem htp hlavy by se mohl vejít do 2500 cca (dle poškození).

    Editováno na Terenius

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Osobne by som sa obrátil otázky ohľadom týchto HTP motor na úživateľa tohto fóra "hubo44", on tie motory ma prekuknuté od vrchu po spodok. 

     

    Ja by som to nechal na skúseného mechanika, nech to dá na prípravky a potom zistí či je treba dať dole hlavu alebo nie. 

     

    Mechanik ku, ktorému chodím servisovať auto tak mi ukazoval fotky HTPečka ako skočila reťaz (reťaz slabšej konštrukcie ako na bicykli) a v tom prípade ventili neboli ohnuté, dal to na prípravky a len dal komplet nové rozvody a motor ide ďalej. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Rozvody mechanik nastavil a stále je to rozcasovane, asi to opravdu vypadá na ty písty :-(

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    tak té větě zcela dost dobře nerozumím ... tak buď nastavil mechoš všechna kola pomocí přípravků do správné polohy a tím pádem časování odpovídá, ale stále není komprese, tudíž to budou ty podpálené ventily, nebo se mu nepodařilo vše nastavit pomocí přípravků do správných poloh a pak je to skočené, tedy rozhozené časování.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×