koyota Posted May 1, 2016 Share Posted May 1, 2016 (edited) Dobrý den všem škodovákům, stojím před velkým dilematem. A to, zda koupit Rapida nebo Fabii III combi... Jednoznačně uvažuji o TDI, protože můj nájezd je cca 40-50 tis. ročně. Budu kupovat nějakou předváděčku, tedy cca do 20tis. najeto. A teď stojím před velkým otazníkem. Rapida bych bral v 1,6TDI (je jedno jaká výkonová verze), do Fabie se dává "jen" nový 3 válec, ze kterého mám upřímně docela obavy. Pokud by se do FIII dávala jedna šestka, tak bych asi nic neřešil. Je zbytečné se 1,4TDI bát? Nebo skutečně je lepší jít do 1,6TDI (tím pádem by byla volba jasná). Díky moc za názory, Ondra. EDIT: ev. by se mi po nějaké dohodě a sražení ceny vlezla do limitu OIII 1,6TDI Edited May 1, 2016 by koyota Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koyota Posted May 1, 2016 Author Share Posted May 1, 2016 To je otázka, max. však 5 let. Optimálně tak 3-4 roky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bojler Posted May 2, 2016 Share Posted May 2, 2016 Ptáš se na něco, co tady (zřejmě vůbec) nikdo neví. 1.4TDI v nové verzi je u Fabie na trhu ani ne dva roky. Za tu dobu se nezjistí nic a i tak by šlo jenom o dohady, podobně jako se tady živě diskutuje, jestli DSG je po 180 tis. km na odpis nebo není. Podstatné informace, tzn. statistiky přímo ze Škody chybí. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kladik Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 V rámci dilema jestli Rapid nebo Fabii III bych za sebe doporučil RAPID. Důvod ... je to trošku větší auto s lepší aerodynamikou. Co do volby motorů ... čtyřválec 1,6 TDI nejlépe verze 85 kW . Jsem 14 dnů uživatelem nového RAPIDu s motorem 1,4 TDI. Za tu dobu jsem najel 2,5 tis. km s dlouhodobou spotřebou 4,2 l/100 km (nové nezajeté auto). Tento motor je příjemným společníkem zejména na pohodovou jízdu s "plachtěním" mimo město (to mi zelené lístečky v palubním počítači jen a jen rostou ) , ale nemá problém ani s rychlejšími přesuny po dálnici. Má příjemný kroutící moment 230 Nm a "náklaďákovou" charakteristiku (točit nad 3.500 ot/min. nemá smysl). Tolik pozitiva. Tříválec je znát zejména při rozjezdech, kdy je potřeba si zvyknout na charakter motoru ... v tomto ohledu není nad čtyřválec. Dále mám trochu obavy, jak budou vypadat v zimě rozjezdy na kluzké silnici do kopce. Na vyjádření ke spolehlivosti motoru je opravdu brzy ... ale rozhodně bych přešel na pevné intervaly výměny oleje (bohužel nemůžu). Tak asi tak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effective Posted June 10, 2016 Share Posted June 10, 2016 (edited) Pokud najezdíš 50tis, jdi do Octavie... případně Rapid, ale na Fabii zapoměň. Co třeba nová Astra? Edited June 10, 2016 by Effective Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kladik Posted June 11, 2016 Share Posted June 11, 2016 To tady píšeš o služebáku? Ano ... je to "služebák". Pokud někdo najede 50 - 60 tis. km za rok, tak není moc pravděpodobné, že by tak činil jen pro radost ... třeba bez "cesťáků", příspěvků na dopravu nebo podnikatelské aktivity :-) Ta 1,6 TDI 85 kW v Rapidu je nový motor, rozdílný od 1,6 TDI 81 kW v Oktávce ... prý s lepší akustickou pohodou a s velmi příjemnými výkonovými parametry na velikost a charakter auta, i když má stále jen 5 stupňovou převodovku. U nových aut je cenový rozdíl mezi Rapidem a Oktávkou s těmito motory min. 50 tis. Kč ... a podle mne Oktávka v této úrovni motorizace zase tolik přidané hodnoty pro běžné využití oproti Rapidu nenabízí. Pokud nepočítám x jízdních asistentů. Abych nekřivdil ... Oktávka má širší přední sedačky. Před Rapidem 1,4 TDI jsem používal Fábii 1,6 TDI 55 kW. Jezdím podobné rychlostní průměry na podobných trasách a rozdíl ve spotřebě je 1 litr ve prospěch Rapidu ... to nekecám. Nicméně ... trochu mi ten čtyřválec chybí Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koyota Posted December 17, 2016 Author Share Posted December 17, 2016 (edited) No tak nakonec jsem od června majitelem Rapida 1,6TDI 66kw. Koupeno jako 11 měsíců starý vůz v programu Škoda Plus, auto předem prověřeno přes kamaráda, žádné pojistné události, servisní úkony ani se na auto neobjednával žádný materiál. Koupeno ve 14tis. V současné době najeto cca 37,5 tis. Dlouhodobě se držím na cca 4,7-4,8 l/100km (reálná spotřeba, ne palubák), nejníž jsem se podle palubáku na 120km dlouhé cestě dostal na 3,4 l/100km. Olej měním po 15 tis, olej nežere. Skutečně si nemůžu stěžovat, hodně místa, psovi se v kufru líbí, dostatečně komfortní a samozřejmě jsem šel po výbavě, Elegance (až na xenony a navi má vše), takže ani na výbavu si nemůžu stěžovat. Nakonec jsem rád, že jsem zvolil právě Rapida. Edited December 17, 2016 by koyota Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MBDusan Posted December 18, 2016 Share Posted December 18, 2016 V 17. 12. 2016 at 11:53, koyota napsal: Dlouhodobě se držím na cca 4,7-4,8 l/100km (reálná spotřeba, ne palubák),... http://www.auto.cz/jak-presne-zmerit-spotrebu-paliva-skutecne-palubni-pocitace-lzou-101440 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koyota Posted December 18, 2016 Author Share Posted December 18, 2016 před 6 minutami, MBDusan napsal: http://www.auto.cz/jak-presne-zmerit-spotrebu-paliva-skutecne-palubni-pocitace-lzou-101440 :-D taky jsem to dnes četl. V tom případě, podle toho co mi ukazuje palubák se mi nádrže pohybují od 4,4-4,7 (léto), 4,8-5,2 (zima) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.