Jump to content
Habi001

Motor 1.0 TSI

Recommended Posts

Som sice odporca 3-valcov a hlavne 1,0 v Octavii......... Mozno sa hecnem a pojdem na predvadzaciu jazdu ( isli by sme 4 osoby v aute ) asi by bola sranda. Este je problem, ze u nas predajcovia zatial nemaju resp. moc neobjednavaju octaviu s 1,0 TSI. Sam predajca naznacil, ze pokial nie je problem priplatit 1500 eur za 1,4 TSI 110kW, urcite by priplatil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nebál bych se toho. Minimálně ten kdo jezdí s 1.6 75 Kw ve starších oktávkách a od novýho vozu očekává srovnatelné svezení tak proč ne. Životnost motoru bude jako vždy záviset na chování šoféra a na poctivosti servisu.Tedy ovšem za předpokladu zda na tom nebudou nějaká závažná konstrukční pochybení.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatím jsme tím nejel, motor to může být dobrý, ale proti 1.2 TSI mi to přinde jako krok zpět... Uvidíme po zkušební jízde a podle toho jaká bude spotřeba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mne nevadi, ze Skoda prisla s tymto motorom aj do Octavie, ale vadi mi, ze za menej techniky musi clovek platit vyssiu cenu. To sudruhovia trosku prestrelili.

Samozrejme nikto nikoho nenuti kupovat auto s tymto motor, len mi to nedava logiku ponukat tento motor za vyssiu cenu ako 1.2TSI 81kW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dneska jsem jel a pohoda. Jak už je psáno výše, majitel dvojkové 1,6 bude nadšený, výkonem, kultivovaností i lehkosti ovládání. Že je to tříválec je znát pouze na volnoběh, vibrace tam maličko jsou a když se motor vytočí na čtyři a více tisíc otáček.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdil jsem s ní včera.V karosérii LB.Tichý,pružný.Zátah od nízkých otáček.Na dálinici ve 130 také tichý.Oproti 1.2 TSI 81 KW tahá líp.Jediné vibrace při volnoběhu,kde vrní do řadící páky.Jinak žádné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O vikendu jsem byl na testovaci jizde 1.0 TSI ve verzi LB Ambition Fresh, byl jsem z toho opravdu prekvapeny, motor je relativne svizny a uvnitr vozu neni vubec slyset. Porad vaham zda-li objednat ve verzi Combi nebo se tomuto modelu radeji vyhnout, jelikoz na forech je odsuzovana jeho zivotnost.... Nema nekdo jiz uzivatelske zkusenosti po nekolika destikach tisic km?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vzhledem k tomu, že se jedná o nový motor, tak mnoho zkušeností nebude... (snad jen v DE se prodával Golf s litrem už dříve, možná ještě nějaké jiné trhy, myslím, že Polo, Leon, Ibiza ho mají o něco dýl než Octavia, ale né u nás a i tak se to moc zatím neprodávalo co vím...). Ale stran výkonu bych se toho motoru ani v Combi nebál, je to podobné jako 1.2 TSI a to je ve verzi 81kW celkem důstojný motor a ani naložené to nejede špatně (Seat Leon ST).

Edited by Martab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem možnost jezdit s tímto motorem asi 10 dnů (najeto cca. 500 km), než mi opravili moji 1.4 tsi. Na volnoběh vibrace, ale po čase si člověk na ně zvykne a pak už mu to nepřijde. Při jízdě pokud se nevytáčí motor, tzn. rozumná jízda, není motor skoro slyšet. Vhodný pro řidiče, co jezdí s rozumem a nikam nespěchají. Pokud jsem vezl rodinu a plně naložený kufr, na okamžité předjíždění mi chyběl výkon, ani podřazení a vytočení motoru moc nepomohlo. 

Nutno dodat, že když jsem auto dostal, když mělo natočeno 1500 km.

Překvapil 6-ti kvalt, to jsem u této motorizace nečekal.

Štval SS - permanentně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Také se mi dostala tato motorizace pod ruku.

Abych pravdu řekl, čekal jsem to daleko horší. Ano, při rozjezdu na 1. převod. stupeň je citelně slyšet takové vrčení , na 2 už je to slabší a pak už je chod motoru slyšet minimálně - pokud to ovšem někdo není zvyklý točit až k maximu. Volnoběh = vibrace a to nejen pohonné jednotky.

Myslím, že se dá s touto motorizací jezdit docela v pohodě, pokud je vůz plně obsazen a naložen, tak je dynamika samozřejmě slabší, ale to je snad u takového obsahu jasné.

Zato průměrná spotřeba jde udržet jízdě okolo 5 lit. / 100km. Foto ukazuje více, ale je v tom cca. 60km ostré jízdy , často k maximálním otáčkám a také zhruba 200 km po dálnici, jinak město a něco mimo město - skoro vše na hranici povolených rychlostí.

1,0 tsi 02.jpg

1,0 tsi 03.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím, zatím jsem s ním nejel a ani po tom moc netoužím. Uznávám, že jsem v tomhle směru ortodoxní, držím se starého konstruktérského hesla, že "objem ničím nehradíš" a dobrovolně bych si nekoupil žádný motor s méně než 4 válci, byť třeba "oturbený". Ani v Německu  tento motor právě nechválí. Tak například dnešní "Focus" přináší jízdní dojmy s faceliftovaným Golfem 7 s novým motorem 1,5 TSI, kde autor hned v první větě píše:

Zatímco základní Golf i nadále se "vzduchovou pumpou 1,0 TSI s 85 PS" (1.doslovný překlad! 2. autor uvádí chybně PS místo kW)) na dálnici drnčí - před tímto agregátem je také potřeba spíše varovat pro jeho v praxi vysokou spotřebu - je 1,5 TSI podstatně suverennější a příjemnější.  

To, že není tento motor v N. zrovna oblíben, svědčí i skutečnost, že zatímco faceliftovaná Octavia má v Česku jako základní motor právě 1,0TSI (a motor 1,2 TSI byl z nabídky vyřazen), tak v N. je sice tento motor také v nabídce, ale jako základní motorizace pro O. i nadále zůstává v nabídce oblíbená 1,2 TSI s 63 kW a to i přes počáteční problémy tohoto motoru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak najeto prvních 1000 km a zatím vše v poho.Je pravda že 1,2 TSI 81kw co jsem měl v rapidu to není,ale jde o zvyk.;-)

IMG_20170217_070545.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Borovic V jakém smyslu se ti zdá odlišný oproti 1.2 TSI v Rapidu? Chci právě taky objednat Octavii liftback 1.0 TSI, ve zkušebním autě mi to přišlo až překvapivě živé, alespoň živější než 1.2 TSI 66kw, co jsem měl dříve taky v Rapidu. Ještě předtím jsem měl rok a půl 1.2 TSI 77kw (ten 8 ventilový), taky v Rapidu a jelo to krásně, jen to bylo citlivější na spotřebu.

 

Během půlhodinové zkušební jízdy toho člověk zas tak moc nezjistí, ale přišlo mi, že se ten litr krásně sbírá odspodu a to ticho bylo taky příjemné. 

Nicméně to ve mě pořád hlodá, jestli nezvolit radši 1.4 TGI nebo 1.6 TDI. Teď mám 1.6 TDI v Rapidu a spotřeba není tak rozdílná oproti TSI, jak by člověk čekal a topí to o dost později. U TGI mě zase moc neláká ta představa toho, že budu 2x týdně tankovat.

 

Budu moc rád, když svoje zkušenosti ještě trochu rozvedeš, díky :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

me tak napada, jestli nahodou nemaj ten 1.0 TSI u prodejcu nacipovanej, aby pri zkusebni jizde z toho byl lepsi pocit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...