Přejít na obsah

Motor 1.0 TSI


Habi001

Doporučené příspěvky

Ahoj. Dneska jsem přesedl z trojkové předfejsliftové  oct III 1,6 tdi 5MAN (najel jsem s ní 190tis. km) do nové 1,0 tsi DSG, tak přidám pár dojmů: je to tichý, s dýzlem nesrovnatelný. Neuvěřitelný, jakej je v tom autě klid. Jede to překvapivě dobře, dokonce se mi chce říct, že líp. Je to samozřejmě tím automatem, těžko se mi porovnává síla motoru, protože tam, kde by možná dýzl táhnul v pohodě na jednu rychlost, si převodovka při nedostatku síly tohodle kafemlýnku jednoduše podřadí (klidně o dva tři kvalty) a auto letí pocitově líp... Spotřeba zatím 7,8 l/100 při cca 250 ujetých km - momentálně nepodstatný údaj. Mám tenhle úkaz na tři roky, což v mým podání znamená cca 150tis. km, tak to myslím, co se týče spolehlivosti a výdrže, prověřím pořádně. Budu dávat infa...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem vlastník 1.6 TDI v OII 77KW měl jsem si možnost jezdit týden s 1.0 TSI 85KW v manuálu se 6 kvaltem. Auto je rozhodně o víc dynamické než 1.6 TDi jede lépe akceleruje lépe. Bohužel při svižné jízdě ale výrazně více papká. Jezdím s 1.6 TDi kolem 5.5l převážně dálnice. Při stejném stylu 1.0 TSi jezdí mezi 7 a 8l, navíc je to 6 kvalt, takže na dálnici když chci jezdit trochu dynamicky, musím často šahat pro 5 stupeň. Na to že je to 1.0 mě překvapil krouťák, motor bere velmi solidně i v nižších otáčkách.

 

Nepochybuji že v akceleraci by 1.0 TSi solidně naftu vyklepla na druhou stranu porovnáváme 6 kvalt s 5 kvaltem. Celkem by mě zajímalo jak by se s 5 kvaltem 1.0 Tsi popasovalo. Osobně jsem typ člověka co preferuje delší 5 kvalt, protože nerad na dálnici řadím a u 1.6 TDi sahám pro čtyřku až když mě někdo vybrzdí pod 100 km/h. Je možné že lepší pocit dynamicky způsobuje právě převodovka. 

 

Nicméně jako náhradu za 1.6 TDi bych to auto volil jen v případě že bych nejezdil 900 km z 1000 po dálnici. Převody sice jsou dlouhé a motor je při 140 o proti 1.6 TDi neslyšitelný, ale bohužel na můj vkus si dost pápne a k vzhledem složitosti motoru, nevěřím že bude na údržbu levnější než nafta. Nicméně na běžný provoz např. jako rodinné auto, to bude super motor.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Jen si dovolím pár spekulací k zatím logicky neověřené životnosti tohoto agregátu. Dost se tu ve vláknech řeší vytáčení či nevytáčení motoru a snaha jezdit v co nejnižších otáčkách. Dle mýho každýmu motoru z pohledu životnost motoru vadí daleko víc podtáčení, než jízda ve vyšších otáčkách. Už zvukem v podobě dunění a bručení dává najevo svoji nelibost s nízkými otáčkami. Jaký rázy dostává klika a mimo jiné třeba setrvák je asi jasný. U tří a méně válcových motorů to platí dvojnásob, zkuste si podtočit např. dvouválcovou litrovou mašinu a vyhodí vás ze sedla. Proto nechápu snahu našetpávače řazení či městského provozu s DSG v D módu, řadit i u tříválcovýho litru někde kolem 1300ot. Ani si nemyslím, že by životnosti nějak výrazně prospívalo nepřekračování 3000 (3500, 4000..?) hranice, už třeba vzhledem ke karbonaci dílů. Je to jen můj názor, jezdím tak, že nezřídka vytáčím motor až "k červenýmu" a naopak se snažím nelézt pod nějakých 1700ot. Jestli tahle moje teorie bude co platná i pro tohodle trhače asfaltu uvidíme v budoucnu..:)

Editováno: , autor: robin1976
písmenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Po cca 20000 km:

 

- nejčastěji využívám otáčky 2100 - 3500

- 6. st. používám jen na dálnicích, rychlostních komunikacích (na okreskách I. třídy jen při řídkém provozu)

- pokud řadím 6. st. musím jet alespoň 110 km/h

- pokud se jede v klidu do 110 km/h motor se cítí lépe na 5. st. a spotřeba je stejná jako na 6. st. (dlouhodobě mám 5,6)

- pod 2100 ot./min motor nedusím, duní a nemá kW ani Nm (při koupi mě prodejce upozorňoval, ať motor zbytečně nepodtáčím)

- na ukazatel řazení a sbírání zelených lístečků kašlu, řídím se sluchem a pocitem

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Prodlevu za jízdy neřeším, tam ji snad ani nepostřehnu. Jde mi o prodlevu při potřebě rozjetí, kde je velmi nepříjemný, když přidáš plyn a chvíli se nic neděje. Co je ještě nepříjemnější je, že to neudělá vždycky, někdy vystřelím ihned, někdy auto chvíli přemýšlí... Na S ve městě přepínám automaticky - na rozjezdy z klidu to nemá vliv. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Ahoj všem. Prodal jsem svoje auto a přemýšlím o tříválci. Bohužel tady u nás v salonu ho nemají, tak nemohu porovnat. Moc prosím o vaše názory na tento motor. Raději bych 1.4 ale bohužel mám rozpočet 400000kč a to se nedá i s dobrou výbavou koupit. Chtěl bych roční auto a to se ten tříválec za ty peníze dá koupit i s dobrou výbavou. Zajímalo by mě, jak to auto jede třeba  ve třech lidech do kopce, jestli se to dá? Spotřebu moc neřeším, ale spíš mi jde o ty jízdní vlastnosti , jestli to není moc líné, jak se říká. Někdo říká že by si to nikdy nekoupil a někdo je zase spokojený. Proto mě zajímá váš názor, jak jste spokojeni . Moc, moc vám děkuji za info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar, 

 

smerom od Viedne cez Wr. Neustadt (Viedenské nové Mesto) na Stuhleck ide Semmering schnell Strasse. Je to diaľnica ktorá je do celkom pekného kopca. Sú úseky kde Octavia s 1.0 smerom dole so zaradeným 7 stupňom na DSG ide 140 bez plynu a stále zrýchľuje. Smerom hore na tom úseku podradi do 6 potazmo 5 a udržuje bez problémov 130, aj 140 ale nepochybujem ani o 150 ci 160 (viac v AT nedoporučujem lebo pokuty vedia pýtať celkom dobre). Skúsim keď budem mať zabehnuty motor viac. Chodím tam sluzobne takže na palube vždy min 3 chlapi 80kg alebo viac. Vo vlakne spotreba si pozri za koľko sa s tým dá jazdiť. Ale ja mám veľmi špecifické trasy. S ľubovoľným autom by som sa asi dostal na údaje v technicaku.

Mal som mondeo combi 2010 1.8tdci 92kw a litrový trojvalec v oktavii ho predbehne. O málo ale predbehne. 

Mam ešte Seat Leon 2011 1.4tsi 92kw a tam by som povedal ze su na tom dynamicky rovnako. Na základný motor je to ozaj skvelé co sa dynamiky týka. 

Ja som pôvodne chcel 1.5tsi avšak čakať ďalšie 3 až 4 mesiace som nechcel a objednal 1.0tsi a vôbec s tým nemám problém ze by to auto nevládalo.

Poprípade povedz aké auto si mal a porovnáme.

Shorty 

Editováno: , autor: Shorty193
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 23. 2. 2019 na 7:57, robin1976 napsal:

Prodlevu za jízdy neřeším, tam ji snad ani nepostřehnu. Jde mi o prodlevu při potřebě rozjetí, kde je velmi nepříjemný, když přidáš plyn a chvíli se nic neděje. Co je ještě nepříjemnější je, že to neudělá vždycky, někdy vystřelím ihned, někdy auto chvíli přemýšlí... Na S ve městě přepínám automaticky - na rozjezdy z klidu to nemá vliv. 

presne ako pises to mam aj ja na fabii dsg, chvilku sa nic nedeje tak pol sekundy a potom vystreli az moc rýchlo, dalej som si vsimol že ked je studený motor, tak to radi tak chaoticky, trhavo, ked sa zohreje po par km už je to ok, aj rozjazd na S ku je taky že ked jemne pridam pri rozjazde tak pri preradeni na 2ku trhne, dost citelne , neviem ci to tak ma byt

Editováno: , autor: Pelo222
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu mě inspiroval Shorty - občas jezdím po ceste domů a zpět kolem Kasselu v Německu (kopce jako prase) a pro mého litříka není problém na tempomat udržet tachometrových 130. Sice si to občas trochu vezme kvůli těm kopcům, ale udrží a jede. Takže bych se toho nebál. Samozřejmě obecně platí objektivita, co člověk vlastně očekává. Ale spotřeba umí být velmi slušná. 

Editováno: , autor: Zdenek Pastorek
Edit
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten rozjazd je do veľkej miery otázkou ako sa tlačí na plynový pedál... je úplne jedno ci režim D alebo S, či diesel ci benzín ak sa plyn len hladká tak preraduje DSG veľmi hladko ale aj tak to je cítiť ak sa na to človek sústredí. Moja polovička to napríklad nevníma. No ak sa pritlačí viac tak cítiť to trhanie a to už cíti aj ona. Tak isto aj manual v akomkoľvek aute pri preradeni z 1 do 2 pri 4000rpm trhne. Myslim si ze to je vlastnosť prevodoviek bez ohľadu na typ (okrem CVT) alebo motor. 

 

K tým kopcom - dnes som skusil 150 a pri manuálnom režime DSG 7 prevodový stupeň ma cez 3000rpm a dokáže 150km udržať avšak oba režimy automatu si podradia. D do 6 a S dokonca do 5. Motor má maximálny výkon 115 koní a krutak 200Nm od 2000rpm a zhruba tak to jazdí. Ja tomu hovorím neurazí nenadchne, avšak spotreba výrazne dokáže potešiť. 

Editováno: , autor: Shorty193
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Připomínám, že dnes vyšel Svět motorů s 11ti stránkovým popisem zkušeností a rozborky po 100 000 km. Až na zakarbonování sacích ventilů (pokles výkonu o cca 6%) téměř bez opotřebení. Odhad životnosti přes 300 tis. km jako normální atmosféry. Byl to motor 1.0 TSI 81 kW v Rapidu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...