Přejít na obsah

Motor 1.0 TSI


Habi001

Doporučené příspěvky

Plán je v podstatě stejný jako u 1.2 TSI, jen filtr v sání má prodloužený interval na 90tis. km. DSG se nijak neliší, protože je "bezúdržbová" a olejová náplň je dle výrobce "doživotní". Nicméně se doporučuje kolem 120tis udělat její výměnu. O DSG DQ200 si můžeš přečíst něco zde: http://www.prevodovky-sixta.cz/index.php/opravy-mechatronik-7st-pevodovek-dsg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Posílám porovnání pružnosti motorizací a hodnocení motoru po 4 letech. Sice v modelu A3, ale měl by to být stejný motor. Zdrojem je Svět motorů. Porovnání hodnot nevyznívá špatně, i když rozsah dobře použitelných otáček je u litru menší.

WhatsApp Image 2021-01-20 at 21.45.59.jpg

WhatsApp Image 2021-01-20 at 21.45.58.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou to zřejmě emise, objemnější motory splňující nejnovější emisní normy jsou záměrně elektronicky utlumené. Průběh akcelerace, různé prodlevy apod. Sice větší objem, ale vstřik množství paliva v daný moment tak, aby vycházely emise a ne nejvyšší možný výkon, nevím. Např. staré 2.0 TDI 103 kW na mne působilo živěji než nové 110 kW. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 roky později...

Minulý týden jsem měl možnost najezdit cca 1200 km s půjčenou OIII FL, s motorem 1.0 TSI a 6stupňovým manuálem. Ve svém autě mám 2.0 TDI 110kW a 7st. DSG. Takže velmi odlišné pohony.

Byla to moje první zkušenost s tímhle motorem a musím říct, že mě ten pidižvík opravdu mile překvapil. Zdaleka největší plus je to, jak je auto neuvěřitelně lehký na předek.  Úplně jsem zíral, jak jde za volantem, jak snadno se zakusuje do zatáček a jak svižně umí měnit směr. A to jsou tam obutý zimní 15'' balóny na plecháčích. Na druhou stranu obrovskou nevýhodou je opravdu otřesný zvuk motoru. Ten je ale neštěstí vcelku dobře odtlumený a třeba při ustálené jízdě při dálničních rychlostech není slyšet.

Překvapil mě i výkonově. V jednom člověku jede vcelku slušně, i když oproti 110kW TDIčku je samozřejmě znatelně tupější a línější. Ale rozhodně ne dýchavičný nebo nedostatečný. S naloženým autem je to jiná. Tam výkon resp. krouťák dost chybí a auto je opravdu líné. Ale v jednom člověku mu nedělá větší problémy se i v prudších dálničních stoupáních rozjet na čtyřku z 90 na 160 km/h a není to brzda provozu. Velmi oblíbený 1.6 TDI 77 kW je o poznání línější.

A co dalšího mě velmi mile překvapilo, je spotřeba. Jezdil jsem asi 2 roky s 1.8 TSI první generace a tam bylo na spotřebě velmi cítit, jak jsem motor zatěžoval. Eko jízdou nebyl problém 6 litrů, svižnou jízdou nebyl problém přes 10 litrů. To tady neplatí. I když jsem motoru poměrně nakládal, protože zastávám názor, že koníky se mají využívat všechny, tak spotřeba oscilovala kolem 5-7 litrů. Dálničních 150 km/h (dle tacho) na trase dlouhé cca 500 km znamenalo 6.1 litru. To je cca stejně, jako s 2.0 TDI. Za to tedy velký klobouk dolů.

 

Osobně bych nekousnul ten zvuk, ale jinak mě tenhle motor moc mile překvapil.

 

 

20230324_085911.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

Čaute, chcem vás poprosiť o informácie ohľadne 1.0 tsi v octavii s manuálom. Rozmýšľam nad kúpou jazdeného, tak okolo 30000 - 80000km. Ide mi hlavne o to koľko môžem naložiť na ťažné (zvislé zaťaženie ťažného). A v prípade že naložíme auto 4 ľudia + batožina + 4 bicykle na ťažné, aká bude odozva auta - motora. Je mi jasné že spotreba už nebude 6l/100km, ale či to už bude trápenie šoféra/auta/motora alebo to bude ešte stále komfortná jazda.

 

Nemám nič proti 1.5tsi, ale na trhu ich je veľmi málo.

 

Ďakujem za všetky prínosné poznatky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ghkim Co vzít rodinu a jet do bazaru to auto projet? Pocit z jízdy je strašně subjektivní a každý ti tu může napsat něco jiného. Defenzivní řidič ti napíše "v pohodě, to pojede furt dobře". Naopak někomu přijde 1.0 TSI slabý i když by jel v autě sám. 

 

Mám 1.0 TSI ve služebním Kamiqu a 4 lidi, plný kufr + 4 kola bych osobně zažít nechtěl ani náhodou. Dojede to, odveze to, to rozhodně. Ale s komfortní jízdou to nebude mít nic společného. 

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za info. @Bubaq  @Rapid1.0

 

 

No, Octavia bude využívaná po - pia, 2x40km , 90% diaľnica.

Cez víkend výlety a cez leto tak 15x aj bicykle (od Valtíc až po Liptov). Tak že žiadne veľké stúpania ako napríklad Donovaly (chodíme severnou trasou). Aktuálne využívame RAV4 2.2l, 4x4, tá ide preč. 

 

Na mesto máme Fabiu combi 2019, 1.0 MPI. Na mesto je to super, ale skúsili sme aj Košice (2x365km) a komfortné to naozaj nebolo. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ahoj všem,


chci se prosím zeptat ohledně delší životnosti tohoto motoru. Co se týče spolehlivosti, vidím jenom chválu. Ale jak to bude při 300 tisíc km?
 

Dá se očekávat životnost ve stylu 1.6/2.0 TDI, které standardně dávají klidně 400-500 tisíc km?

 

Uvažuji nad jetou Octavii 3 s 1.0 TSI 85kw s nájezdem 250 tisíc km.
Mám se toho bát, že benzínový motor prostě na takové nájezdy není a raději volit TDI při takovém nájezdu?
 

Díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nejlepší viskozita je olej dle doporučení výrobce. Pokud je to 18+ tak 0W20 protože filtr částic. A měnit 1x rok. Materiálově to výjde v maloobchodě litr oleje cca 200,- a  filtr 200,- Kč , což je cca 1/2 nádrže benzínu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

W dniu 14.07.2023 o 11:45, ghkim napisał(a):

Na mesto máme Fabiu combi 2019, 1.0 MPI. Na mesto je to super, ale skúsili sme aj Košice (2x365km) a komfortné to naozaj nebolo. 

 

Tento motor pro Octavii je příliš malý a slabý. Mám ho v Rapidce a tam je to OK, když cestují 2-3 lidi se zavazadly. V docela velkém autě, jako je Octavia, se čtyřmi lidmi a zavazadly, bude v kopcích chybět výkon. Nedoporučuji to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Octavii combi s motorem 1,0TSI (r.v. 2020) vlastním cca půl roku. Kupoval jsem ji jako ojetinu s nájezdem 65000km. Přecházel jsem z Fabie combi 1,4 MPi a oproti Fabii je to samozřejmě raketa. S Octavii jsem maximálně spokojený. Motor je krásně tichý a neřekl bych, že je to lenoch. Předjiždět se dá, do kopce jede taky v pohodě, dálniční rychlost zvládá s přehledem s otáčkami na 6.rychl. stupeň cca 2800ot./min. Při sešlápnutí plyn. pedálu vás to do sedaček nezarazí , ale ochotně zrychluje i do kopce a na dálniční rychlost se také dostane úplně v pohodě. Ideální motorizace pro pohodového řidiče, který se nikam nehoní a nesmyslně nepředjíždí 5 aut najednou. Nevím jaké motor má nemoci a jakou má výdrž, ale za mě spokojenost.

Editováno: , autor: MarekParek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pánové, je tu někdo, kdo s tím motorem v O3 jezdí krátké trasy delší dobu?

 

Jezdím cca 9 000 km/ročně včetně dovolené, do práce z práce 6 km/6km. Vím, že to není pro ten motor ideální, ale když to dám po 40 -50 tis. "vyčistit" od karbonu, bude to použitelné? Už přes rok vybírám nové "ojeté" auto, toto bych bral do cca 100 000 km/4 roky kombi, tak jestli mi to vydrží i na ty krátké trasy s vědomím, že to aspoň jednou za čas protáhnu a budu se snažit o prevenci (VIF, častěji měnit olej).

 

Na jedné straně se o tom pořád mluví, na druhé mraky lidí jezdí "nevhodně jako já" a neřeší to.

 

Díky

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Měl bych ještě dotaz k 1.0. Když teď popojíždím po parkovišti, zpomaluju před přechodem do téměř zastavení, tak moje současná 1.6 mpi v O2 zvládne toto na dvojkuv otáčkách prakticky o něco vyšších než volnoběžných, necuká to, nedusí se to, zlehka přidám a jedu bez nutnosti podřazovat na jedna. Je to zpřevodovaný do pomala.

 

Jak se zachová motor 1.0 v takové situaci? Dá to? Není možný, když to má "jen" litr, že v těch hodně nízkých otáčkách je opravdu slabší než ta stará 1.6, která je jinak horší?

 

díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V nízkých otáčkách se tento motor dusí. Je to dáno tím, že má malou kapacitu a v nízkých otáčkách není aktivní turbo. Celkově tento motor hodnotím jako dobrý, ale to je jeho jediná nevýhoda. Má moc, ale její dostupnost je v některých situacích problematická. To se stane, když jsou nízké otáčky  a chces prudce zrychlit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...