Jump to content
Habi001

Motor 1.0 TSI

Recommended Posts

před 12 minutami, Morkon napsal:

Ahoj, firma mi chce koupit trihrnkovou octavku. Ja sam ma dnes 1.6MPI. Predpokladam, ze motory budou z hlediska tahu a sily podobne?

 

 

To si budeš chrochtat blahem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uznavam, ze 1.6 je hrozna. 1.0 bude asi lepsi, ale bojim se az budu nalouenej, kola na strese... No uvidime. Jinou volbu asi stejne nemam... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je snad jediný režim, ve kterém jsem tento motor nemohl vyzkoušet. Takže nemohu sloužit. Ale pár majitelů této motorizace tady je, tak se snad někdo ozve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmínil jsem ve svém vlákně po návratu z dovolené (upřesním, že mám najetých 10 tis.), na dovolenou jsem vyrážel se čtyřčlennou posádkou a 3/4 naložený kufrem. Trasa NL - S. Morava - Tatry. Za dovolenou jsem ujel celkové as 5 tis. km. Při cestě zpět znovu 4 dospělí a kufr plný po víko. :D Kromě toho, že průměrná spotřeba byla 5,3 l, tak motor jede výborně, má tah a litrový obsah příjemně překvapil i majitele dvoulitrového SIII, který si (jako většina, co za volantem auta s tříválcem neseděla) původně myslel, že to bude průser. Takže jestli máš teď 1.6, tak budeš z litru "po rozhýbání" minimálně velmi příjemně překvapený. :kol-47:

 

Ještě dodám, ze by teda kola na střeše neměly být zásadní problém. ;)

Edited by Zdenek Pastorek
Edit
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přidávám svojí zkušenost s motorem 1.0 TSI. Auto mám čerstvě - najeto 1000 km. Jel jsem s naloženým autem (plný kufr a 4 osoby) přes celou republiku a zpět včetně D1 a kolon. Spotřeba 5,3 l/100 km. Průměrná rychlost kolem 70 km/h. Na normální dalnici 120-130 km/h. Na D1 pokud se nestálo, 140-160 levý pruh. Okresky 100-110. Motor při 130 točí cca 2600 ot., má dostatek síly a není slyšet. Snažím se to zbytečně nedusit, pod 2000 ot. nechodím. To znamená, že na silnicích nižších třid je lepši jet na pětku. Na rychlejších okreskách na šestku minimálně 100 kmh, lépe 110. Při předjíždění podřazuji o 1-2 stupně, dle rychlosti a času. Proti bývalé 1.6 MPI to nelze srovnávat. Mezi negativa patří start stop a při velmi malé rychlosti v kolonách se dvojka obtížně rozjíždí, je třeba řadit jedničku, ale jde tam dobře a je akorát dlouhá, je to spíš o zvyku. Auto mi dynamikou připomíná 1.9 TDI 77 kW,  ale bez kopance při akceleraci a rychlého zvadnutí (zrychlení je při 2000-2500 dostatečné pro běžnou jízdu, při 2500-3000 velmi dobré - stačí i na předjetí a od 3000 do 5000 vzhledem k objemu až překvapující), vše je plynulé, bez těžkopádnosti, škubanců a hluku. Diesel uz jen na tahání přívěsu.....

Edited by will83
Oprava chyb, doplnění textu.
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

will83: Mam dotaz kdyz uz si nakousl tema razeni ... mam sice 1.4 110kw ... ale pri razeni hlavne z dvojky na trojku a z trojky na dvojku furt slysim od prevodovky klepani, furt tam neco klepne ... dela to i tobe nebo, fakt ti to radi po tichu bez nejakych zvukovych projevu? Dik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam aktualne pujcenou ze servisu 1.4 TSI GTEC verzi, kvuli tem LEDkam ... slysim to tam taky ty pazvuky :D sice ne tak jak u me ale jdou slyset ... tak ted nevim :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jojo: Jednoduché vysvětlení, 1.0 TSi má dvouhmotový setrvačník, který 1.4 TSi nemá. Zatímco u litru rázy motoru při řazení pobere právě setrvačník u 1.4 to musí udělat pružiny na lamele spojky. Ty se při necitlivém řazení dostanou na doraz a kovově to klepne. Je to normální, dělá to i mě, žádnou závadu za tím nehledej. Dokonce je na to i TPI, někdo to je tady na foru, myslím Pawouk to tu dával. Ve zkratce je tam popsáno, že se nejedná o závadu a servisy mají zákazníkům vysvětlovat, že je to normální stav. Ještě k tomu G Tecu, ten má jinou spojku, menší průměr a podstatně nižší točivý moment, proto klepne jen trochu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pava: To by vse vysvetlovalo, tim padem nechapu proc mi servisak nerekl o tom ... :D Jinak i ta spojka u G-TEC je takova slabsi, respektive takova lehka, na moji 110kw je tuzsi :) 
Dik za info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumím tomu tak, že test byl extrémněji zaměřený. Pokud s tím teda jezdím s menší námahou, neměly by písty a kroužky vypadat tak ošlehaně, jako v článku. :w00t1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No myslím že to jak písty vypadjí je úplně fuk, když se komprese nezhoršuje a namáhané části neodírají víc než je zdrávo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...