Přejít na obsah

Motor 1,6 16V BTS blok


Doporučené příspěvky

Dobrý den, nevíte někdo jaký má tenhle motor blok?

Jestli má tenhle hliníkový blok nikasil nebo nalisované ocelové vložky.

Mně začal jeden píst za studena klepat (přestož jsem nikdy nejezdil na plyn).

Tak bych chtěl vědět jestli to půjde převrtat a vyhonovat, nebo jestli je to velký problém - pokud je tam nikasil.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nemyslím samostatné vložky jako třeba měla Fabia I 1,4 8V, ale tenkostěnné vložky nalisované do hliníkového bloku při výrobě.

 

Prostě jestli je povrch válců železný, nebo jestli je to nějak - nikasilem - upravený povrch.

Tak to potom neviem, myslím že to má len upravený povrch, koľko máš na tom motory nabehané ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Najeto má 54 tis. km a na vybranou byly 3 možnosti:

 

- klepání Vanosu na vačkovém hřídeli sacích ventilů

- hydrozdvihátko

- přidřený píst, který se klopí v horní úvrati na pístním čepu z jedné strany na druhou

 

Ty první dvě věci by reagovaly na výměnu oleje. Aspoň podle mých dosavadních zkušeností.

Místo 10W-60 (Castrol TWS) jsem teď použil 5W-40 (Millers CFS) a nezměnilo se nic.

 

Průběh je pořád stejný:

- ráno nastartuji a skoro 30 sekund to klepe - postupně méně a méně a víme, že písty se ohřívají velmi rychle. Přidáním plynu to nemizí, jen vzroste frekvence klepání.

- v průběhu dne už to neslyším - i když motor neběží třeba 3 hodiny a je jakože vychladlý, když ho znovu startuji. Po 6 hodinách to zaklepe tak 3 sekundy a je ticho.

- za jízdy po dálnici, po městě, nebo na místě na volnoběh je motor naprosto tichý  a bez jakéhokoliv mechanického pazvuku.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosím ťa, prečo tam leješ olej s viskozitou 10W-60? Ten Castrol je síce kvalitný, ale pre takýto motor úplne nevhodný. Toto sa dáva do okruhových áut ktoré jazdia vytrvalostné preteky, alebo ho používajú Subaristi do upravených Impreza STi (a aj tam zbytočne). To isté platí o Millers Oils CFS 5W-40. Tiež veľmi kvalitný olej, a aj keď viskozita už je "v normále", stále to je ako sviniam perly hádzať.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mělo by to tak být, že po natlakování hydroštely přestanou klepat. Ale z nějakého neznámého důvodu, si u některých výše jmenovaných motorů, klepou ještě o nějakou chvíli déle. Projděte si internet, není to úplně neobyklé a nejen u těchto motorů. Bohužel, výměna hydroštelů to na delší dobu nevyřeší. Zkoušel jsem i přísadu od Liqui Moly, ale úspěch se nedostavil. Tak jezdím, neřeším. Jede to a olej to nežere.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...