Jump to content
Sir_Jarek

Demontáž růných plastů, zadního sedáku apod.

Recommended Posts

Můžete se někdo podělit o fota a praktické zkušenosti s demontáží různých plastů a mj. třeba i zadního sedáku? Výrobce má na to určitě nějaké postupy, ale v dílenské příručce z uložta to zrovna chybí. Aby člověk alespoň tušil za co a jakým směrem může vzít, na co je třeba nějakej přípravek na co ne. Kolikrát pomůže i fotka něčeho rozebraného, třeba plastů z druhé strany.

 

Jedna věc překáží druhé, demontáž zadního sedáku by usnadnila demontáž jednoho plastu, kterému překáží, sedák se zdá být "jen zacvaklý", ale po rvaní silou v tom jenom ruplo, vznikla vůle (doufám že to teď bude drnčet) ale furt drží.

 

Bytostně nesnáším práce tohoto druhu, radši 2x generálku motoru a převodovky i s brzdama, než rvát plasty z úchytů!!!

Rvu to jak uragán duby, jsem rudej vzteky  :076  kdyby všude čuměly šroubky, byl bych radši!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a abych se jen neptal, přispěju vlastní troškou do mlejna (když už mě od práce vyhnala bouřka a kafe s dvěma dorty mi zvedly náladu i tělesnou hmotnost :smich:).

 

Zatím tedy mnohým známý boční plast v kufru:

post-88460-0-08326500-1464021030_thumb.j

Modré kroužky označují šroubky na torx 25 - spodní z nich je ukryt pod plastem před ním.

Červené kroužky + žlutý označují plechové zacvakávačky - ty jdou ještě relativně dobře vycvaknout.

Žlutě označená zacvakávačka je jiného typu, nedrží příliš silně a nemá ji cenu rvát ven před uvolněním ostatních - akorát byste si ohnuli ten plíšek na karoserii, do kterého úchyt zapadá (jako se to povedlo mě) - po uvolnění ostaních bodů povolí skoro sám.

 

Pak je třeba vypojit konektor od světýlka a uvolnit příchytku kabeu - tahem do boku - rovnoběžně s plastem - to jde snadno, zpět se nasazuje kolmo na plast.

Edited by Sir_Jarek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem dnes zvítězil nad plasty!! Nejhorší na té demontáži je to, že nevíte co je zespodu a jak to tam drží - to zjistíte až po demontáži/vyrvání. Další informace je nad rámec jednoho příspěvku - tak když bude čas a zájem, vytvořím další foto návod v pdf. Zatím vkládám zátiší s plasty :D

post-88460-0-25822500-1464127856_thumb.j

Chybí tam už jen demontované PZ opěradlo :)

Edited by Sir_Jarek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě se povedlo nějak získat z Elsy postupy na demontáž plastů palubky, boků a zadního sedáku.

Zadní sedák se údajně jen vytáhne nahoru a vyvlékne z bočních háčků... asi to při demontáži kdysi v Kosmonosích už nějak poničili, ale nešlo mi to. POvedlo se mi zničit ty plastové vložky v kastli pod sedákem, naštěstí docela za levno se dají koupit nové. Dám je tam zpět, až  dodělám elektriku (to už snad je) a tlumení zadních bočnic kvůli muzice.

 

Boční panely se jen odtrhají, vzadu je to ještě na 2 šrouby, 1 přikrytý bočním panelem.

 

A koukám, že lampičku do kufru jsem umístil téměř jako je to originál.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem si nějak poradil sám - pomohly trochu i fotky dílů z internetu (ty jsou ale žel málokdy foceny zespodu), nějaká fotka i od tebe - a díky Bohu jsem nic neurval.

 

Vydatně mi pomohl objednaný plastový klín z origo servistního nářadí - ale uživila by se i nějaká sada plastových páčidel jako maj na ahifi.

 

Největší oříšek byl začátek rozebírání palubky, ten středový plast - věděl jsem kam táhnout, ale nemohl jsem to za nic chytit. Dal jsem pak volant úplně nahoru a narval prsty obou rukou mezi obložení sloupku volantu a středový plast, a zatáhl - pak už to šlo. Ještě že jsem upustil od snahy jako první vyrvat středový tunel - je totiž přišroubován pod tím středovým plastem.

 

Co jsem vyčetl na fórech (hodně na ruských, Rusáci upravují a opravují kdeco), tak ty úchyty zadního sedáku (stejné mají mnohé Audiny) jsou jednorázové a při jakémkoli sundavání sedáku (zpravidla při montování palivového čerpadla a filtrů u něj) se automaticky objednávají a mění. A hodně lidí psalo, že to prostě vyrvat nejde - třeba jedna strana jo, a druhá ani náhodou. Podle mě se nejspíš nemá rvát za sedačku (mohla by se poškodit ta drátěná konstrukce uvnitř), ale myslim, že se má okraj sedáku nadzvednout - nebo vyvlíknout zadek sedáku zpod-opěradel - a nějakýma špičatýma kleštěma chytit přímo ty plasty a se zapřením o plech pod sedačkou (přez hadr, koberec...) páčením ty plasty vyrvat z otvorů v podlaze. Pak je šetrně sundat ze sedačky a dát potom nové do otvorů v plechu podlahy a poslední nacvaknout sedačku.

Mě sedačka stále drží, ale ruplo v tom a má teď vůli :( tak doufám, že se v molitanu sedačky neurval ten drát, s tim bych opravdu nevěděl co. Mimochodem jsem ale zjistil, že sundavat sedačku je zbytečný - alespoň u pětidveřáku. Stačí demontovat opěradlo a zadek sedáku nadzvednout a hned je přístup k plastu - u třídveřáku je to ale asi horší.

 

A já myslel, žes tu lampičku dělal podle originálu :)

 

Dneska už jsem dělal elektriku tažnýho - nový kleště na fastony ale nic moc - nedovedu si představit, jak s nima mám mačkat ty pidi konektory do svorkovnic sloupků pro repráky.

Edited by Sir_Jarek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli budeš mít čas o chuť, tak aspoň za mě určitě fotonávod na demontáž plastů uvítám :). Jelikož mi něco drnčí za kastlíkem spolujezdce, tak demotáž bude velmi brzo na pořadu dne :D. Jinak fotonávod na zadní podběhy :kol-47:.

Edited by sansk8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chuť by byla, času moc ne, tak nevim, kdy to stihnu - zda za krátkých letních večerů či spíše až těch dluhých zimních...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Demontáž obložení 3/5 dveří, je úplně jednoduchá. Drží ji 8 zácvaků a 1 torx, který je umíštěn v prohlubni na zavírání dveří. Nejdříve se odšroubuje torx, a následně se postupně vycvakne zácvak po zácvaku. Já jsem si pomáhal plochým šroubovákem obaleným do mikrovlákna. Zpětná montáž je v obráceném postupu.

IMG_20170417_165546.jpg

IMG_20170417_165551.jpg

IMG_20170417_165555.jpg

IMG_20170417_165615.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dneska jsem chtěl nandat potahy do auta a už jsem říkal že jsem blbec že na to nemohu přijít jak sundat tu zadní sedačku na 3 dveřáku .

 Našel jsem konečně  tu radu až tady . Potřebuji zda máte číslo toho plastu co se orve než to budu vyndávat

Díky :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano 3 to bude zřejmě ono.

Ta 4 tam ani snad u 3 dveří není

 

Díky

 

 

Auto Kelly

Objednací kód VAG 4L0886373

Vaše cena
bez DPH 20 Kč
s DPH 25 Kč

 

Edited by Janečka V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak jsi to vyndaval sedacku? Budu davat potahy, tak bych to nerad poskodil:-( udajne se to ma zvednout a pak zatlacit smerem do krufru a povoli to. Diky 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím citiga, čtu situaci na zadním sedáku, se kterým sem se popral včera. Je to celé dizajnový nesmysl možná snaha ušetřit na výrobním procesu bez ohledu na to, že někdo to občas bude chtít vyprat, vysát -navonět a nejenom oddělat až odejde pumpa. Při pohledu na ty plastové vsuvky jsem včera došel k názoru, že další šílené zaklapnutí a rozebírání nehodlám akceptovat. Ze vsuvek jsem vypreparoval ocelové pero a sedák vrátil zpět. Pokud něco bude vrzat nebo vibrovat v interiéru tak vám garantuji, že tento díl to nebude.

Potřebuji vydělat kastlík u spolujezdce, můžete poradit jak na to. 3 torxy na horní hraně kastliku + 2 na dorazech víka jíž mám pryče. Co dál? jde to víko kastlíku nějak vyháčit a otevřít?

Předem díky.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To chceš vymontovat jen dvířka, nebo celej ten panel s kastlíkem? Dvířka jsem nemontoval, celej panel s kastlíkem (pokud mě paměť nešálí, drží to pohromadě = jeden kus plastu) ano (protahoval jsem kabely). Chceš-li sundat celej ten panel, musíš vymontovat

1) plast přístrojovky kolem středového tunelu - to aby ses dostal ke šroubkům - musí se vytáhnout rovně dozadu (tedy né dolu), je to vopruz, neni to za co chytit, nakonec jsem to chtytil v mezeře mezi sloupkem volantu, ale bacha - jsou tam 2 plasty na sobě, musíš chtit jen ten vrchní. Jak to kousek oskočí, dostanou se prsty i dále...

2) komplet středovej tunel - ukrývá se pod ním 1 šroubek

Dále:

3) vypáčit ten půlkulatej plastík z boku přístrojovky od splujezdcových dveří - jsou tam další šroubky zboku

Paměť už mi moc neslouží, ale myslim, že kvůli jednomu šroubku zespodu i

4) kryt spodní části A-sloupku u prahu (taková ta "zatáčka" od prahu nahoru)

Edited by Sir_Jarek

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak to teda díky moc-) sem tušil, že to bude tento postup dle obrázků jak celý ten kastlík vypdá. To je jasné, že kastlík solo ven nepude.  Mám venku airbag a tak se k němu musím nějak dostat a toto zřejmě bude asi jedinná cesta. stejně musím vyměnit i pásy a tak ten plast sloupku spolujezdce mě nemine protože to de s tím prahovým plastem a ten zas vede k pásu spolujezdce-to abych si koupil rovnou pár náhradních plastových simičeka a samečků pač to bude lítat. Tak díky moc.

Ty svíčky to je taky zážitek tak utopené, spadne tam trošku smetí a je to ve válci jednadvě-no vyfoukat kompresorem před demot.  Mám tady ještě jeden zoufalý pokus sundat zadní brzdový budny a mrknout na obložení, má to 100 tis a tak vyndám čerívka, tukám, tukám, klepu točím vyhazuju šponovací klinek buben se točí, ale ani za boha seskočit z náboje. Chtel sem to nahřát, ale asi povolím matici a sundám to i s nábojem-je nějaká jiná cesta než to nahřívat / třískat do toho? Auto je 11/2 roku staré a toto???

Rozvodák prý je celoživotní, ale škoda píše 160 tis.km nebo 4roky. Je to(vačka) na oválném pastorku aby řemen nebyl pořád v tahu a snad to šetří tak moc, že to přežije tak dlouho!!!hm...............

Denní svícení dvouvlákno nechám jen parkovačky a vedení přesunu do mlhovek, kde dám 95HB401: LED HB4 (9006) bílá, 12V, 18LED-má te s tím někdo zkušenosti? vím je tam denní svícení origo tak proč to řešit, ale dnes v době LED obyč žárovky mi dnes připadne ne zrovna super..........

Díky za komentáře.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě se z těch prahovejch čudlíků podařilo nezničit žádnej.

 

Ostatní řeš v příslušných tématech, když ňáký nenajdeš, klidně založ nový - jinak tě kousne Pawouk ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesně tak, anebo si založ téma o svém voze v sekci "Vaše Citigo", představ ho tam a pak si v něm můžeš víceméně psát, co uznáš za vhodné. ;)  Tady už je podobným dotazům konec.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajaj. to se omlouvám, jsem fórař začátečník.

Ano máš pravdu, kastlík oddělat zvlášt jde ale moc to nepomůže k další práci za kastlíkem-je tam pouze otvor cca. 8x8cm. Pokud oddělat kastlík tak zespod vysunout čepy z pantů odtlačením čepů(ů) směrem spolujezdec, řidič.

Plastové uložení zadního sedáku téměř nedemontovatelného sestává z plastové krabičky uložené v plechu karoserie, do něj zapadá hák tvaru "U" sedadla. Vnitřní zajištění háku není ocelovým perem jak jsme psal, ale plastovým klik systémem, který nejde nebo jen ztěžka vytáhnout. Já jsem pájkou odpálil plastové vzpěrky, které brání háku sedáku ven. Sedák je ted demontovatelný i manželkou a nepotřebuje specielní grift a nebo konskou sílu či pačidlo jak to asi původně zamyšlel dizajnér koncernu.Možná jsem to měl domakané a normálně to funguje. Pro nový a nedomakaný sedák doporučuji vsunout 2 ploché pačitla pod sedák (leva-zprava vedle háku) a lehce zkoušet nadzvedávat. Jiný postup kroucením trháním je mimo a zůstává pak už jenom jedno vypáčit to i z uložením.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bude v pohodě :) (a zjistíš, jak je tahle "buzerace" užitečná - když hledáš něco o převodovce a nemusíš mezi tím číst o zadním nárazníku).

 

Jo, taky užitečná informace s tím kastlíkem :kol-47:

 

...i zadním sedákem - kdo ho jednou demontuje, určitě nic nezkazí úpravou úchytů :kol-47: (já mimochodem na takový věci rád používám skalpel, seřízne nějaká hranka, výstupek a tak...). Já zkoušel sedák vyndat jednou a po půlhodině páčení něčeho, na co vůbec nevidim, v tom ruplo (mám podezření, že drát zalitej uvnitř sedáku) a od tý doby to má trochu vůli nahoru-dolu, ale stejně to drží. Chtělo to páčit jak píšeš - zleva i zprava vedle háku. Pak jsem zjistil, že to, co potřebuju udělat udělám i bez demontáže sedáku (demontáž bočních plastů), tak jsem to nechal bejt - nic nikde nedrnčí, nevrže, tak tu vůli neřešim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosím chtěl bych manželce dodělat zadní repro do dveří.Neví někdo zda je tam kabelová předpříprava?A jak rozebrat tapec v zadních dveří?Pouze nacvakané??Děkuji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By BigFoot007
      Ahojte,
       
      Chcem sa opytat na Skoda Connect v elektrickom Citigu (bude kupovane na Slovensku).
       
      Je uz v aute stavana SIM karta alebo musim do auta vlozit svoju SIMku?
       
      Ako to funguje do buducna? Predpokladam ze prvy rok, mozno dva by sluzba mohla byt v cene vozidla a neskor si za danu sluzbu zaplatim (predplatim)? Co to zhruba stoji?
       
      Aby som vysvetlil dovody, pride mi fajn mat moznost vychladit/vykurit auto na dialku, ako jaj moznost zapnut/vypnut nabijanie na dialku.
       
      Vopred dakujem za akekolvek info.
       
    • By jurajsunjb
      Ahojte aké sú reálne dojazdy na jedno nabitie? Ďakujem.

      Odoslané z LIO-AL00 pomocou Tapatalku
       
    • By Daniel Zikmund
      Zajímalo by mě, zda někdo z přítomných majitelů CItigoe iV (nebo znalců Škoda) nemá informace ohledně ceny předepsaných servisních prohlídek? Jedná se o elektroauto, kde jsou obvykle servisní úkony levnější, tudíž i garanční prohlídky odhaduji na méně. Zvažuji pořízení Citigoe iV na operativní leasing a zvažuji, zda zahrnout servis - ten rozdíl v ceně může být 300 - 500 Kč/měsíc (v mém případě 500 * 48 měsíců = 24 000 Kč) a odhaduji, že když si garančky (dle servisních intervalů každé dva roky, tedy 2x za období mého OL pronájmu) zaplatím sám, tak budu na 1/4 ceny.
       
      Děkuji za informace!
    • By jurajsunjb
      Super, uvazujem ze kupim aj wallbox, nakolko to bude sice moje prve auto na elektro, ale do buducna uz neplanujem kupovat spalovaka, takze wallbox sa hodi. Len ma zaraza ta cena wallboxu, videl som aj lacnejsie alternativy , i ked podla info je v cene zaratana aj instalacia a obhliadka, takze este sa rozhodnem ci kupim original alebo si kupim lacnejsie od ineho vyrobcu a kamarat elektrikar zapoji.Ako dlho sa realne nabijalo na klasickej 220V zasuvke? Aplikacia funguje Ok na vzdialene vyhrievanie vozidla a kontrolu nabitia? Musi sa platit nejaky poplatok na rocnej baze za aplikaciu?Je mozne cez SIMkartu vyuzivat v aute aj internet ako pri triede Super B a myslim ze je to mozne aj v novej Octavii? Moj predajca ma dost slabe info zatial, ze vraj aj celkovo v SR su tieto info poskromne, comu nejako nechapem preco, ale sme v tej vychodnej europe kde sa v BA to auto vyraba takze neviem kde soudruzi  udelali chybu :) Dakujem za info. Juraj.
×
×
  • Create New...