Přejít na obsah

Výfuk s el. klapkami


kokta7

Doporučené příspěvky

  • o 3 měsíce později...

Tak jsem prošel celé toto vlákno a u mě se teda klapky chovají úplně jinak. Jsou pořád obě zavřené...(?). Kontrolováno při všech možných režimech u stojícho auta (nastartované, vypnutý motor, růžné režimy, volnoběch, přídávání plynu atd.) = pořád obě zavřené 😕

 

Respektive jsem nepřišel na to, jak to dobře vyzkoušet u stojícího auta. Protože jak píše @Goauld (viz výše) mají se otevřít při cca +-4000 ot. a více, což bohužel nevím jak se vám povedlo nasimulovat, protože auto má z důvodu DSG omezené otáčky (při stojícím vozidle) na cca 3800-4000ot. I když dám plyn na podlahu, více z toho nedostanu (vypínat a zapínat ASR, ESP nepomáha - to fungovalo u manuálu, prostě jen max. 3800ot.) a klapky jsou pořád zavřené.

 

A za jízdy se do výfuku fakt podívat nejde, co se tam děje s klapkama 😀. Máte někdo nápad jak to vyzkoušet? Nezdá se mě, že by se obě naráz "rozbily"... nebo nějaká zkušenost, někdo kdo máte SIII TSI 206/200kW a výfuk s klapkama? 

Díky za nápady.

Editováno: , autor: Napalm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem s tím ještě laboroval, a vyzkoušel to udělat přes rozjezd pomocí "Launch Control" . Tahle funkce se řeší v jiné části fóra, tak jsem aspoň spojil dvě mouchy jednou ranou 😀

 

Po "dábelském startu" z místa, při +4000ot (v režimu sport), jsem zastavil a koukl pod auto a je to k nevíře, klapky byly obě otevřené 😊 takže fungujou, super...

 

Teď mě ještě prosím napište, jak to zkoušíte u stojícího auta, jak docílíte otevření klapek @Goauld (viz výše), na to jsem zatím nepřišel......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

No, já mám klapky už permanentně otevřené přes úpravu RJ. Každopádně když máš otevřené obě klapky, tak vypni motor a až potom zařaď P. Zůstanou ti otevřené i na zaparkování. Jakmile ale nastartuješ, tak se zavřou. Takhle si s otevřenýma klapkama deaktivuješ motorky v RJ a budeš je mít otevřené permanentně.

 

Doporučuju si hodně rozehřát výfuk ostřejší jízdou a potom u launch controlu uslyšíš velmi slušné střílení do výfuku jak od rally auta. Launch Control nepoužívám, ale jednou si to chce zkusit pak každý po tom, co si ty klapky deaktivuje =)

Editováno: , autor: Goauld
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 12. 2022 na 14:31, hamoun napsal:

ne ... co je na aute OPF, klapky nejsou ...

 

Tak mám jeden poznatek do diskuze...  

Já mám 200kW (MR2019), takže už máme DPF (OPF) filtr - koukal jsem pod auto a jsou ta dva filtry, vedle sebe (asi kvůli výkonu, aby to síthalo proletět ven)  - a mám tam klapky výfuku  - klidně dám fotku, kdo nevěří (?) 🤔

Známý má 200kW (MR2020), takže taky už DPF (OPF) filtr - a klapky tam už nemá. Výkfuk je sveden do jedné roury na každé straně (takže to už má jen dva výfuky - místo čtyřech, ve verzi když jsou klapky).

Teorie o zapomenutém zadním dílu ve fabrice, který mě tam ještě dali, mě moc nesdí... (ale je to výroba listopad 2018, takže začátek MR2019) 😏

Každopádně, já jsem za klapky rád - protože jsem si je nechal, na vaše doporučení, taky otevřít - a má to o něco lepší zvuk, hlavně při městských rychlostech 👍

 

Editováno: , autor: Napalm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no pekne .. diky za info :) ja mam prvni prodej 10/2019 ... takze nevim, jestli je to MR2019 nebo MR2020 ...

ale s klapkama jsi me prekvapil ... taky to ale musim mit jeden z prvnich sportline ... bo jsem nemel ani cerne napisy ...

na datum vyroby se zeptam behem servisu ... pak dam vedet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Modelový rok se většinou měnil - od 43. týdnu dál... už to byl MR s číslem dalšího roku. Ale tady na fóru jsou větší experti, kteří znají pravidla Škodovky... 😀, takže nevím jak je to striktní...

Takže ty jsi přesně na hraně změny MR... (?)

 

Ještě mě napadá, že = moje auto je ještě před FL model, a podle fotky ty už máš FL, takže je možné že ten výfuk prostě souvisí jen FL, nic jiného na to nemá vliv

Co vím určitě, tak na typ výfuku nemá vliv zda máš L&K nebo SportLine = to jsou prostě TOP výbavové pakety.  A u verze supa TSI 206/200 je jen jeden motor a výfuk není ve volitelné výbavě, prostě to auto není typ prodávaný jako "sporťák" a nejsme ani u BMW (kde je přepínání klapek od řidiče) 😀 - víš jak to myslím... naopak jim jde o to, aby ten výfuk nerušil....

 

Já jsem zatím pro teorii, že výfuk (klapky) souvisí pouze s FL (ani typ motoru 206/200 (bez filtru/filtr) - a ani výbava na to nemá vliv)...  co ostatní, sedí to na vaše vozy... ?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám Superb 3 206kW s OPF (r.v.2023) s aktuálně nainstalovaným výfukem od Friedricha na klapku, ale tento ročník Superba klapky ani svody pro klapky udělané z výroby nemá.

Neví někdo náhodou z před FL verze, kam přesně je připojen kabel v autě pro ovládání klapek? (tj. kabel od klapky výfuku vede do ?)

Předem díky (Servis Škoda je bohužel marný)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 19. 4. 2023 na 15:18, Goauld napsal:

 

Doporučuju si hodně rozehřát výfuk ostřejší jízdou a potom u launch controlu uslyšíš velmi slušné střílení do výfuku jak od rally auta. Launch Control nepoužívám, ale jednou si to chce zkusit pak každý po tom, co si ty klapky deaktivuje =)

Editováno: 19. Dubna, autor: Goauld

Jak hodně je potřeba ho rozehřát? dnes jsem vyhnal olej až na 110 stupňů a nic nepráskalo ani náznakem 😁 úpravu jsem taky udělal, klapky neustále otevřené 

Editováno: , autor: midlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

110 stupňů se mi nikdy nepovedlo ani, max 105 stupňů. Nádherné odflusnutí do výfuku mám při režimu sport a jízdě do delšího středního kopce na půl plynu, když si auto přeřadí ze čtyřky na pětku okolo 3500 otáček. Můžu kdyžtak předvést u sebe někdy v okolí Brna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lehký DSG fart jsem pozoroval ještě než jsem ty klapky otevřel nastálo. Mám zvětšené sání a to taky pomohlo bych řekl. Jinak se mi zdá, že trochu jinak řadí motor v omezovači s otevřenými klapkami, mám dojem jako kdyby pomaleji padají otáčky, ale možná je to jen pocit, kakmeru jsem do výfuku nedal.

 

Popravdě žádný extra rozdíl nepozuruji ve zvukové kulise, před a po úpravě, daleko větší rozdíl udělalo sání VWR600. Výkon žádný nedalo, to jsem měřil, to se projeví až s chipem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...