Přejít na obsah

Filtr pevných částic (2.0 TDi BMM) - prosím o zhodnocení


MSB

Doporučené příspěvky

Zdravím Vás pánové,

dnes jsem kontroloval DPFko u mé oktávky a obdržel následující data. Můžete mi prosím říci na ně svůj názor?

Hledal jsem po zahraničních fórech a údajně by měla být směrodatná hodnota Particle filter carbon mass, kde udávali limitní hodnotu 65 g, nad ní by to mělo jít do nouzáku, resp. na výměnu samotného filtru.

Díky moc za Vaše názory. 

post-98563-0-00840600-1464371810_thumb.p

post-98563-0-57248400-1464371810_thumb.p

post-98563-0-09516400-1464371811_thumb.p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co na tom chces komentovat aktualni zaneseni filtru od posledni regenerace je 15,8%, nascitane zaneseni filtru 42g takze dle meho je filtr zatim v pohode pokud nezlobi neni duvod nic resit.Ta hodnota 42 je kalkulovana dle rezimu v jakem auto jezdilo takze skutecne zameseni muze byt rozdilne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, já taky dlouhodobě řeším problém s DPF- každopádně když ti auto jezdí- jezdi dál- to je jasný :-)

65g je už na výměnu škodovka doporučuje výměnu u 60g.

Já mám taky kolem 45g a auto zlobí- regeneraci musím provádět pouze na dálnici a trvá to tak 10-15min. 

No mohl bych o tom psát romány ale škoda se rozčilovat.

 

Když by tě něco zajímalo napiš 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Ta hodnota jak je psáno výše je dopočítávaná, Já řešil DPF v zimě, zanešení na VAGu bylo 12g, Pravděpodobně někdo v minulosti nastavil nový filtr (před rokem), aby se auto dobře prodalo. Auto regenerovalo jako o život, nouzák nenastal ale škubalo a trhalo celým autem. Dal jsem ho vyčistit do DPF-TECH v Kladně a vysypali z něj kolem 137g popela. Řídil bych se tím jak auto jezdí, jak často regeneruje a pokud je vše ok, řešil bych to až nastane problém. Pro zkoušku funkce bych sáhl do koncovky výfuku a pokud budeš mít prst relativně čistý, né černý jak botu tak by to mělo být ok.

 

20170204_194928.jpg

20170209_200910.jpg

20170209_202731.jpg

Editováno: , autor: samotsytlos
přidání foto
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

mám motor BMM, najeto 250t,

mě diagnostika ukázala zanesení 70g. Auto nekouří, neškube, normálně jede. Ve výfuku je černý povlak.

Diagnostika ukázala jedinou chybu svorka 4 063E, 01598 Napětí jízdního akumulátoru – příliš malý signál.

Auto teď skoro pořád pouští oba přední ventilátory a zvedá volnoběh na 1000 otáček. Divné je na tom, že se to během jízdy provede i několikrát. Po zastavení a nějaké chvilce se ventilátory zastaví, ale volnoběh stále na 1000. Jakmile tuknu trochu do plynu, otáčky se vrátí na 800. Po minutě nechání auta běžet na volnoběh se otáčky motoru zase zvednou na 1000 a větráky se zase spustí. A tak to můžu dělat pořád dokola. Zkoušel jsem v té době vytočit otáčky na 3500, čekal jsem, že se něco vyřítí z výfuku, ale nic. Tak jezdím jak pako se zdviženýma otáčkama a vidím to na autoelektrikáře.

 

Samozřejmě na diagnostice se to neprojevilo, již jsem byl 2x. Přijde mi, že když auto nastartuju (s teplým i studeným motorem) a nerozjedu se je to ok. To je případ diagnostiky. Oni ji připojí na vypnutý motor a pak začnou. Už jsem si koupil kabel, abych zjistil, jestli v té době neprobíhá nějaká forma regenerace DPF

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diagnostika je na tohle kratka. Neni vsemocna. Zaneseni se dopocitava podle typu provozu a auto si jen meri teploty a tlaky pred a za filtrem kdyz vyhodnoti velky rozdil tak spusti regeneraci. Proste bych to spis videl na ucpany filtr co uz nejde poradne vyregenerovat ne na elektrikare. Ten na vagu zjisti jen jestli prave probiha regenerace nebo kdy probihala. Muze se podivat na teploty a tlaky. Zjisti tak treba vadne nejake cidlo. A taky to vyhodnocovane zaneseni. Nic vic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Da se tam zjistit i jestli regenerace probiha ne jen podle teploty. Je tam na blok. Nuly a jednicky, podle toho a visu se to da zjistit. Pri tvych kilometrech ale stejne filtr uz nebude to prave orechove. Ale je jasne nejdiv zjistit situaci a pak konat. Jen je dost pravdepodobne ze je dpf ko. Novy filtr pokud neni poskozeny bych nekupoval a nechal vycistit puvodni. Viz par prispevku vyse. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim. No dnes jsem s autem 45 minut saskoval. Zjistil jsem, ze otacky se nezvednou driv jak v nebo po 70 stupnich. Jel jsem dneska 90km/h na 4 tocil neco okolo 2500 otacek, chvilemi jel bez kvaltu a sledoval volnobeh, po chvili byl zase na 800. Pak jsem sjel na krajnici a sledoval co se bude dit, volnobeh po chvili zase naklusal na 1000. To jsem opakoval 3x. Pokazde stejny prubeh. Sledoval jsem pocitac, jestli se nejak skokove meni aktualni spotreba a vubec nic uplne standardni spotreba, dokonce jsem skoncil s mensi prumernou spotrebou, nez jsem vyjizdel.

 

Dojel jsem pred garaz a zase jsem cekal co se stane, za chvili se otacky zase zvedli a spustili se vetraky. Kdyz jsem na chvili pridal plyn na 3500 otacek tak otacky zase spadly na chvili na 800, ale za chvili zase 1000.

Zapnul jsem svetla i dalkove, spustil klimu a vetrani v aute naplno a chtel zapnout jeste vyhrivani zadniho skla, ale nevim co to melo znamenat, tlacitko vyhrevu zadniho okna na me blikalo. Kdyz jsem jeste u toho slapal ma pedal brzdy. Nepatrne mi pohasinalo svetlo v interieru. Takze nejdriv pujde auto k autoelektrikari a uvidim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Takhle auto neregeneruje. Ideální podmínky jsou rychlost 80 - 100km/h a relativně stálé otáčky do max. 2500ot/min.

Tvůj problém je malé napětí, proto to zvyšování volnoběhu ŘJ si snaží zvýšením otáček pomoci vyždímat víc z alternátoru. Tlačítko v ohřevu bliká, protože ohřev nebys spuštěn právě pro málo šťávy a ŘJ upřednostnila důležitější funkce než je vyhřejvání zadního skla. Vyčetl jsi chybu nízkého jízdního napětí. Proměřit baterku zda se s tebou neloučí a nechat proměřit altík, zda dává dost. Tím začni.

Editováno: , autor: Wejgll
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Mohl by mi nekdo pomoct prosim. Pri ucpanem PDF filtru mi auto zacalo divne klepat zvuk sel slyset ze sani. Filtr jsem vymenil vynuloval a nemuzu nastartovat. Proste nenaskoci. Nevi nekdo jestli je treba delat v RJ jeste nejake nastaveni? Proc to nejede. Co to na me zkousi. Motor 2.0TDI BMM

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, wesek napsal:

Mohl by mi nekdo pomoct prosim. Pri ucpanem PDF filtru mi auto zacalo divne klepat zvuk sel slyset ze sani. Filtr jsem vymenil vynuloval a nemuzu nastartovat. Proste nenaskoci. Nevi nekdo jestli je treba delat v RJ jeste nejake nastaveni? Proc to nejede. Co to na me zkousi. Motor 2.0TDI BMM

 

Tak tohle by mě taky zajímalo jak postupovat, když mi domů dorazí vyčištěný filtr, musí se nějakým způsobem "zavést" do VAGu jako "nový"?

Mohl by prosím někdo ze znalých v této problematice vysvětlit jak postupovat při výměně starého filtru za nový resp. vyčištěný?

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

AJa tento filtr mechanicky vymenil vse spravne zapojil a cekal jsem od toho snad uplne vsechno ale to ze nenastartuju to jsem necekal. Uz jsem na tom motoru delal snad vsechny opravy od turba rozvodu az po spojku a vzdy jsem nastartoval hned na prvni skrt

 A PDF me cvici jak maleho kluka. Diagnostika nic nepise vse je ok

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...