Přejít na obsah

Adaptivní podvozek DCC


juanv

Doporučené příspěvky

před 15 hodinami, Aleš_BX napsal:

asi to chtělo začít tím, že máš RS a tedy i viceprvek...

 

jinak když to člověk čte od vrchu dolů pochopí až na konci...

 

jak už jsem to tu psal, u mého auta s klikou a 18" resp. zima 17" je DCC v komfortu po deslší jízdě až nepříjemné a příliš houpavé, používám jen po městě na hrbech a kolejích, jinak jezdím 90 % na sport, žádné zvukové projevy nesleduji, svezení na sport je akorát a super.... naposledy jsem měl sportovní podvozek u OII FL se 17" koly a byl to děs, jak to bylo tvrdé... tento DCC sport je akorát.... když jsem byl u ferdy25 zkoušeli jsme nastavit sport s uzpůsobením víc do tvrda, bohužel to na mém, jednom z prvních OIII FL, jako i jiné věci nešlo...

 

když jsem měl před týdnem náhradní OIII ze servisu bez DCC, byl to hrozný nezvyk....

Motorizaci jsem nepsal záměrně, protože mě zajímal komplexní názor, ne jen uživatelů RS. 

 

Jinak když v tom autě jede můj otec, tak si taky ničeho nevšimne, dokud ho neupozorním na ten zvuk, takže je to spíš moje deformace. Ale mám obavu, že to nebude vadou tohoto kusu, ale spíše standart.

 

Je to složitě napsané, ale chtěl jsem to popsat co nejlépe, ale zřejmě se to úplně nepovedlo :kol-48:

 

Tvrdost podvozku samozřejmě každý vnímá jinak a každému jinak vyhovuje. Máš pravdu, že OII na sportu nebo v RS bylo příšerné vozidlo. Bohudík někomu ve VW došlo, že se dá postavit kvalitní a rychlý podvozek, bez toho, aby to nebylo tvrdé jako kámen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak, tak. @ferda25 o tom psal v jiném vlákně k Superbům, mě myslím potvrdil (už si přesně nepamatuji), že je to možné i u O3FL novějšího data. Těch tu i s DCC asi moc nebude (s výjimkou té mé), na těch starších, jak píše třeba @Aleš_BX, to hardware DCC asi neumožňuje. Takže zkušenosti tafy veškeré žádné, Ferda tyto věci obvykle tady moc nekomentuje, vedle toho co psal v tom vlákně o elektrice S3

Jsou to myslím 3 profily navíc, "Offroad, Race a Clubsport", vedle toho, jak rozšířit konfiguraci "Individual". Ale už se k Ferdovi nějakou dobu chystám, teď jsem tu dlouho nebyl, a toto je zrovna věc, kterou bych rád, vedle nějakých dalších vychytávek a i věcí, na které jsem byl zvyklý dosud u předchozího auta...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přiznám, že 90% všeho jezdím v Comfort profilu, na těch 18" to českých silnicích, zejména ve městech to chce. Byť teď tedy mám nasazenu laťku z docela náročného 4x4 ježdění v písečných dunách Mosambiku, a třeba i z výjezdu průsmyku Sani Pass v Drakensberg Mountains v Jižní Africe a Lesotho, tak jsem se na to domů těšil a toho komfortu si užívám :) a spoléhám na to, že to v extrémních situacích stejně přejde do něčeho tvrdšího. Ale jak píšeš, i něco ještě komfortnějšího bych také přivítal :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, řeč byla hlavně o dalších nových profilech, ty v tom Seatu nevidím (tam jen to změněné nastavení Individual profilu), a také otázka zněla k O3FL, protože v Supu to rovněž jde... Timing toho Y.T. videa je trochu bizarní, ukazuje asi poslední půlsekundu toho videa :D 

U nových O3FL snad není třeba žádná výměna hardware...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Máte již někdo nakódované rozšířené DCC profily z Arteonu? Bohužel se to Ferdovi nepodařilo naposledy do mého auta nakódovat, moje jednotka je příliš nová, a riziko nějakého problému bylo příliš vysoké. Takže, než to mistr dořeší by mě zajímala zkušenost někoho, kdo to již provozuje... Jestli to za to stojí. Byť jsem i se současným stavem velmi spokojen, a konfiguraci DCC v nové O3FL velmi pochválil i Ferda při zkušební jízdě v mé LK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Ahojte,

Chcem sa opytat majitelov s klukovou napravou ci sa oplati priplatit za DCC. Je ta jednoducha naprava tichsia v rezime komfort? Mam na mysli najma to basove bubnovanie pri prejazde vacsou nerovnostou.
Som rozhodnuty ist do Oktavky oproti Golfu, jedine co ma mrzi je ten hluk na rozbitej ceste kde viacprvkova naprava Golfu je citelne tichsia.  Podla merani co sme robili je to v peakoch o 5 -13 db.

Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k tomu, ze jsem nedavno mel moznost tyden jezdit s O3FL v motorizaci 1.6TDI/DSG (která ma "jen" vlecenou napravu), mam s cim srovnávat, a mohu potvrdit, ze me v tom aute pripadala o dost hlucnejsi, slysitelnejsi, je-li to tak mozne napsat. Urcite me pripada jizda s multiprvkem tak nejak jina, tissi asi ano, mozna nejak klidnejsi (viz dale). Rozhodne to je pozorovatelne, na horsim povrchu silnice, třeba na dlazbe je to vyrazne.

 

Jenze ja mam multiprvek prave s DCC (byt s 18"), takze to nemusi byt objektivni, to auto s obyčejnou napravou naopak DCC nemelo (a mělo myslim pouze 16-17"). Dost jsem se tesil na navrat do svého auta.

 

Ale je to i o zvyku, a take o naladeni tlumicu (i bez DCC) v ruznych motorizacích, jak tvrdi automobilka. 

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, dakujem za postreh.
precital som si este raz tvoje prispevky a podla toho co pises ten comfort mi teda dava vyznam najma v meste / na rozbitejsich cestach.

Aby sme sa chapali, ta jednoducha naprava nie je zla.. na prvej jazde som bol celkom spokojny, rozdiel si clovek uvedomi az ked ide s jednou aj druhou verziou po sebe. Testoval  som O3 FL  2.0TDI combi, O3 FL 1.5TSI liftback, Golf 7FL 1.4TSI (150k) variant  a Golf 7 1.6TDI variant. Prave 1.4 Golf a 1.5 Oktaviu som isiel po sebe presne ten isty okruh a ten zvukovy rozdiel tam proste je najma z tej napravy. Ak by som to mal pomenovat, tak ide akoby o kick z basaku ked chytis nejaku vacsiu priecnu nerovnost, rozdiel cca od 5-13 db. Inak odhlucnenie kabiny mi prislo velmi podobne, v Oktavii  bol jedine trocha vacsi earodynamicky hluk od zadnych okien, ale urcite to nie je nic vyrazne. Hladinu hluku sme merali prave pri rovnakych rychlostiach (50/70/90/130 kmh) a na rovnakych miestach okruhu. Pri 90/130 bola priemerna hodnota takmer rovnaka,  v meste rozdiel 2db v prospech Golfu (v dosledku horsej vozovky). Golf 1.6 TDI sa pri prejazde kolajnicami, rozbitou okreskou prejavoval rovnako ako Oktavia.

Ak by som nikdy nesiel v Golfe s multilinkom tak by som bol uplne spokojny. Takto samozrejme viem ako by to auto mohlo byt tiche a rozmyslam ci by tomu DCC vyrazne pomohlo :).

Editováno: , autor: AjvenSG
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, Comfort  aktivuji obvykle ve meste, kde jsou ruzne problémy, bumpery apod. Na ty je to nejvhodnejsi. Ale i v tvrdsim nastaveni napr. Sport , je DCC podvozek porad vyrazne, opravdu vyrazne klidnejsi a hladsi, nez u obdobneho vozu bez DCC a s "obycejnou" napravou. Vim o cem mluvim, tyden jsem takto "trpel" (samozrejme nadsázka) :D, a mel tak moznost skutecne ocenit tuto konkretní investici (byt nemalou) do nového auta...

 

Jsem i zvedavy na další rozsirene režimy DCC z Arteonu, bohužel se to zatím Ferdovi nezdarilo implementovat do mého vozu, tak snad casem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Just now, omicron said:

Ano, Comfort  aktivuji obvykle ve meste, kde jsou ruzne problémy, bumpery apod. Na ty je to nejvhodnejsi. Ale i v tvrdsim nastaveni napr. Sport , je DCC podvozek porad vyrazne, opravdu vyrazne klidnejsi a hladsi, nez u obdobneho vozu bez DCC a s "obycejnou" napravou. Vim o cem mluvim, tyden jsem takto "trpel" (samozrejme nadsázka) :D, a mel tak moznost skutecne ocenit tuto konkretní investici (byt nemalou) do nového auta...

 

Jsem i zvedavy na další rozsirene režimy DCC z Arteonu, bohužel se to zatím Ferdovi nezdarilo implementovat do mého vozu, tak snad casem...

Ja uz som sa rozhodol, pozrel som aj britske forum a  pondelok objednavam 110KW s DCC. Ukecal som manzelku, ze to bude naplast za Golfa.. Planujem este vytlmit kufor, dvere a zadne podbehy kedze auto si planujeme nechat dlhu dobu.. Urcite sa podelim o par mesiacov o pocity z prvej jazdy a merania soundmetrom. Fakt som sam zvedavy :)

Inak DCC poznam z A4, ktoru mame  zopar rokov v rodine a tam to funguje paradne. Ale to je samozrejme celkovo auto vysie co sa tyka jazdnych vlastnosti a komfortu v kabine..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
před 11 hodinami, jofree napsal:

Budu teď objednávat OIII FL Laurin Klement, která je na 18" a řeším, jestli mám připlatit za DCC nebo ne. Doteď jsem jezdil OII na 17", tak se bojim, aby to nebylo moc tvrdý.. Bude to ještě 1,4TSI, tudíš jednoduchá náprava...

 

Měl jsem úplně stejné dilema, O2FL LK také na 17", což bylo docela tvrdší posez.

 

O3FL LK jsem pořídil s DCC, musím konstatovat, že vedle již osvědčených prvků výbavy z předchozích aut, jako např. nezávislé topení a DSG, je i DCC obrovský benefit, auto s 18" pneu v režimu Comfort nádherně vyhlazuje všechny nerovnosti - když bych tak srovnal, tak  O3FL s DCC na 18" v režimu Sport se dá přirovnat k O2FL na 17" s normálním podvozkem. To je ale mé subjektivní srovnání.

 

Takže pokud vezmeš DCC (za ty prachy to u tohoto auta rozhodně stojí), vůbec bych se sériových 18" (u LKčka) nebál. Už se těším, až opět po zimě přezuji zpět na ty krásné 18"ky :D

Jen na závěr, v různých testech a recenzích na webu najdeš obdobné zkušenosti, je jen dobře, že se to u FL verze konečně takto dobře podařilo naladit, u předFL to prý za to ani nestálo, ani u jiných koncernových aut to rovněž není prý žádná velká sláva... Takže v tom máme štěstí:kol-47:

 

U obou aut jsem samozřejmě měl víceprvkovou zadní nápravu - multilink (obě 1.8TSI).

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...