Přejít na obsah

Sněhové řetězy - rozměry disků a pneu


RGB

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 roky později...
před 44 minutami, hamoun napsal:

az nekdo zkusite pewag servostar RSC 860, dejte vedet :)

nic jineho na me v konfiguratoru PEWAG pro dany rozmer nevyleze ...

nicmene .. vypada to alespon tak, zeby to mohlo jit ...

 

ty servostáry jsou ale pěkná darda jak se dívám, já jsem ty servo sporty koupil za 3 790,00 Kč, se dívám, že je ten eshop nyní prodává za 4 200,00 Kč.

Editováno: , autor: guest100
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@guest100 jo ... jsou drahe jak **** ... a proto s nima vubec nespecham do doby, nez je budu potrebovat .. snad pak nekde budou :)

RSS obecne funguji dobre ... i kdyz je malo mista v podbehu. ale potrebuji i misto za kolem ....

u tech servostar vidim i tu vyhodu, ze nejdou vubec za kolo ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dovolím si zážitek s nasazováním řetězů servo sport, podotýkám, že už jsem je jednou nasazoval, ale to byly relativně hodně dobré podmínky a ve dne. Nyní sníh s deštěm, během 5 km z mokré silnice vedle ní s trávou, bylo najednou u kraje silnice 30 cm rozbředlého sněhu, pod ním zmrzlý sníh, a na silnici namrzající břečka., tma, vítr, no humus. Nahoru to nešlo (zajímavé že kolem projeli Polo a Golf IV bez řetězů), dolů to jelo jako na saních, musel jsem se zadkem opřít o sníh a pro jistotu podložit zadní kolo. Nasazování řetězu na kolo v té břečce byl porod, ku*** pi*** lítaly, já jsem byl za chvíli durch a to sebou vozím kus karimatky na kleknuti na zem, měl jsem kvalitní bundu s kapucí a vozím s sebou kvalitní čelovku a dobře rukavice. Řetězy se musí podvléct za spodní dstranou kola, což byl dost velký problém v tom marastu, aby se nezasukovaly, nepřetočily, nebo nezakously o vzorek kola v místě kde se dotýká země. Na levé straně nešla karimatka pro přikleknutí použít jak ujížděla. I já jsem měl problém se ve svahu udržet v podřepu, manželka mě musela přidržovat otevřenými dveřmi řidiče. Ale nasazení levé strany bylo vcelku rychlé. Sundání potom malina, to už je jen po rozepnutí přejedete.

 

Takže souhlas, servostáry jsou drahé, ale určitě mnohem lepší na nasazování, když jsem se díval na video návod. Takže pokud kupovat řetězy a je přepoklad že je budete potřebovat, pak nešetřit a vybírat ty, kde řetězy nejdou za kolo, nasazují se jen zepředu kola a hlavně kde nejsou žádné napínací řetízky, které mohou prasknout nebo se odněkud vytrhnout či uvolnit...

 

 

 

 

Editováno: , autor: guest100
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejen k tvému autu, ale to se jedná o standardní sněhové řetězy. Pokud máš řetězy vhodné pro 18" nebo i 19 " a současně s ohledem na konstrukci auta, není to problém, neb každý nechce jezdit na 17" kolech, hodně lidí chce mít i v zimě pěkně auto... viz výše v tomto i jiných vláknech... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
  • o 3 týdny později...

Pridam zkusenosti z uplynuleho prodlouzeneho vikendu na horach v Rakousku. Cesta k vleku je doleva do kopce za krizovatkou do tvaru Y z ostre strany, takze se to moc rozjet neda. Jezdime tam uz nekolik let a nikdy jsme retezy nepotrebovali. Az letos, kdyz jsem podle predpovedi videl vyhled srazek do konce tydne, jsem radeji koupil retezy na posledni chvili. Jedine co jsem byl schopen narychlou koupit byly retezy Compass X120.

 

SIII 2.0TDI FWD, zimni pneu Nexen 235/45/R18 - 70%, plne auto, 2 dospeli, 2 deti

 

Patek - lehce nad nulou. Ujezdeny mokry snih. Bez sance. Nerozjel jsem jsem ani z krizovatky. ASR ON/OFF temer zadna zmena. Predek zacal ujizdet smerem dolu a hrozilo, ze se auto opre bokem o nahrnuty snih.

Sobota - lehce pod nulou. Prohrnuto, lehce posypano (z patku odpoledne), ale na tom opet 5cm noveho prasanu. Vyjeli jsme pulku kopce, ale tam zacinal uklouzany led co byl pod tim a dal uz to neslo.

Nedele - hluboko pod nulou. Vsude led se zajezdenymi zbytky posypu z predchozich dnu a 2cm noveho snehu. Vzhledem k ocekavanemu hezkemu pocasi narozdil od predchozich dnu mraky aut. Takze po zkusenostech z predchozich dnu jsme to ani nezkouseli vyjet a nasadili retezy hned jak to slo a pak jako v patek a v sobotu to vyjeli bez jakehokoliv problemu a podklouznuti az nahoru.

 

Shrnuti:

I kdyz to navod SIII nedovoluje, lze realne pouzit retezy i na kola R18. Vyse zminovane retezy Pewag Servo Sport jsem realne nevidel, takze materialove nedokazu porovnat, ale podle fotek mi prijdou konstrukcne velmi podobne jako Compass X. Samozrejme Pewag ma plastove kryty koncu retezu zabranujici poskrabani disku, jine zapinani a utahovani. Zbytek, tj. lanka, hacky (pod plastovymi kryty) a O spojky mi prijdou uplne stejne na Pewag tak i na Compass X. Oboje pouzivaji retezy s oky 9mm, coz je dulezite hlavne na zadni strane kolem tlumice, kde opravdu moc mista neni. Retezy Compass maji na vnitrni strane jeste vice kompaktni zapinani lanka nez Pewag, takze nehrozi, ze by se o tlumic zaseklo. Nasazovani a sundavani retezu je opravdu velmi snadne a i s vybalenim nezabralo vice jak 5 minut. Pri cene kolem 600Kc (tj. zlomku ceny Pewag) jsem je vzal s vedomim, ze pokud je roztrhnu, tak je s klidnou dusi zahodim. Kdyz jsem je vyzvedaval a videl, jak mala je to brasna, moc jsem jim neveril, ale velmi mile prakvapily. Vydrzely, fungovaly a vyjely vse. Takze za mne Compass X za tu cenu jako rychle reseni pro obcasne pouziti zcela OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Oživuji téma.

Chystám se do Rakouska a mám zimní R19, co mám dělat, pokud bude silnice označena sněhovými řetězy?

Upřímně jsem se čtyřkolkou ještě nezapadl. Zimní měním co dva roky najeto do 20tkm, takže vždy vlastně nová kola.

 

Nejspíše to vyřeším jak obvykle, nebudu to řešit a pojedu:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citace:

V případě, že je silnice označena dopravní značkou „povinné sněhové řetězy“ (modrá kulatá značka s vyobrazením pneumatiky se sněhovými řetězy), musí mít vozidlo sněhové řetězy – buď nasazené na hnací nápravě (u čtyřkolek na hnané nápravě, kterou uvádí výrobce vozidla), nebo musí být řetězy k dispozici ve vozidle.

 

Pokud je mít nebudeš, riskuješ v případě kontroly pokutu.

Na kola R18 jsem, i když to SA oficiálně nedovoluje, bez problémů použil sněhové řetězy s úzkými články Compass X120. R19 jsou stejné šířky 235 jako R18, takže věřím, že kolem tlumiče vpředu projdou taky.

Pokud jseš si jist, že to s 4x4 všude vyjedeš, vzal bych nejlevnější certifikované řetězy (ÖNORM V5117 / V5119). Cenově to bude kolem 750Kč.

Jsem si celkem jist, že případná pokuta by byla jistě víc než 30EUR.

Editováno: , autor: OnMiT312
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...