Claw Vloženo 21. Červen 2016 Sdílet Vloženo 21. Červen 2016 Zdravím pánové, prosím o radu YETI 1,2 TSI mi hlásí "Slabá baterie". Je to vždy po popojíždění po dvoře při přeparkování, motor startuje be problémů, chcípnu to, vystoupím a za pár okamžiků mi naskočí tato hláška. Podotýkám, že vše je vypnuté, auto je nové od listopadu. Ptal jsem se v servisu, prý je to normální, je potřeba to občas dobít. Setkal jste se s tím někdo ? Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek_Vyškov Vloženo 30. Květen 2017 Sdílet Vloženo 30. Květen 2017 Zdravím všechny kteří mají auto s rekuperací elektrické energie. K původnímu dotazu - není normální občasné dobíjení během léta. V Yeti 1.2 z 2016 mám akumulátor EFB - o těchto typech výrobci uvádějí že nejsou pro rekuperaci vhodné. Napětí akumulátoru je během dlouhé plynulé jízdy jen13,2V, druhý den ráno 12.2V a za tři dny v garáži 12 až 12.1V. Technik se podívá do seznamu dílů a řekne že je tam správný akumulátor a tím to pro něj končí. Se Škodovkou dopisování vypadá tak, že odpověď jim trvá několik týdnů a na dotaz " Výrobce uvádí že EFB akumulátory nejsou určené pro vozy s rekuperací. Je použití tohoto akumulátoru správné? " odpoví že se jedná o dotaz na servisní služby .... Jaké typy akumulátorů máte? Myslím si že by tam měl být akumulátor AGM, ale to znamená jiné nastavení dobíjecího napětí (prostá domácí výměna akumulátoru je technicky nesmysl). Díky, zdraví Mirek z Vyškova Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 31. Květen 2017 Sdílet Vloženo 31. Květen 2017 Já tam mám také EFB. Yeti 1.2 TSi vyroben v prosinci 2016. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viewer Vloženo 31. Květen 2017 Sdílet Vloženo 31. Květen 2017 Já mám v Tiguanu taky aku EFB a chová se to takto, stav aku pod 80% dobíjí pořád cca 14,8V stav aku nad 80% jízda pod plynem cca 13,5V, jízda z kopce 14,8V stav aku 100% jízda pod plynem 12,8V jízda z kopce 13,5V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek_Vyškov Vloženo 31. Květen 2017 Sdílet Vloženo 31. Květen 2017 (editace) Jaké je napětí ráno / po několika dnech stání? Podle toho jak dobíjí Tiguan by to mělo být plných 12.5 -12,6V. Podle mne je problém používání EFB - akumulátor asi má kratší životnost. Zkusím získat vyjádření výrobce akumulátorů. Vycházím z " EFB technology is used mainly in mid-range and small cars with simple start/stop systems, but without energy recuperation. " na https://www.bannerbatterien.com/en/Products/Starter-Batteries/Running-Bull-EFB/11-EFB-565-00 Zde jednoznačně s rekuperací jen AGM http://www.bosch-aa.com.cn/media/parts/service_parts__auto_parts/batteries/volle_power_de.pdf Myslím si, že na nás Škoda nemístně šetří... Ze Škodovky dotaz na vhodnost EFB stále bez odpovědi... Editováno: 31. Květen 2017, autor: Mirek_Vyškov Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viewer Vloženo 1. Červen 2017 Sdílet Vloženo 1. Červen 2017 Ráno je tam cca 12,8 ale jak se zapne zapalování atd. tak to spadne na 12,2-12,5...podle toho jestli se hned zapnou velká světla nebo jen denní svícení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek_Vyškov Vloženo 1. Červen 2017 Sdílet Vloženo 1. Červen 2017 (editace) Ty napětí odpovídají OK baterii + dobíjení :-) Z Banneru napsali že se EFB akumulátory mohou používat s rekuperací. Můj závěr je že AGM jsou pro rekuperaci vhodnější, ale EFB není chyba. Otázka životnosti zatím zůstává nezodpovězena. Výhodou EFB je že se dají vybít až na 10.5V, ale AGM vybité pod 12.5V mají zkrácenou životnost - takže pro provoz např. ledničky bude EFB lepší. Pěkné grafy napětí akumulátoru při různých způsobech dobíjení přikládám - snad bude čitelný Mám vybíjecí zařízení pro měření kapacity akumulátoru, jen to chce pár dní kdy nikam nepojedu - časem test udělám Editováno: 1. Červen 2017, autor: Mirek_Vyškov Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek_Vyškov Vloženo 4. Červen 2017 Sdílet Vloženo 4. Červen 2017 Z Banneru potvrdili že rekuprace zkracuje u EFB životnost. Kapacita baterie byla cca 75% udávané (měřeno vybíjením konstantním proudem) => blízko 100% skutečně použitelné. Takže dobíjení v Yeti 12/2016 funguje OK, i když napětí na baterii je nižší než se udává pro určení kapacity. Rozdíl bude v tom že udávané napětí 12.4-12.6V se týká baterie zcela bez odběru. V posledních dnech napětí již neklesá pod 12.3V - asi je potřeba nedojíždět na volnoběh ale při zařazeném stupni nechat baterii dobíjet... mají to tak nastavené. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Naahk Vloženo 2. Ledna Sdílet Vloženo 2. Ledna Ahoj. Mám dotaz ohledně dobíjení. Dnes manželce po cestě kompletně umřelo auto - slabá baterie. Koupil jsem tedy novou v domnění že je KO. Pro jistotu jsem přeměřil dobíjení a mám hodnotu 11,98 což je špatně. Pojistky jsou OK. Jaká je pravděpodobnost že odešel alternátor nebo je to jenom regulátor napětí dobíjení? Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.