Přejít na obsah

Automatická 7 stupňová DSG převodovka


KonnyX

Doporučené příspěvky

Zdravím vespolek. Jelikož to tu (u F3) kupodivu nikde nevidím, zakládám toto téma s dotazem na spokojenost, zkušenosti, názory a doporučení majitelů F3 s DSG převodovkou, pro lidi jako já, který si to s nadšením objednal, ale nikdy s tím nejezdil, tak na co si dát tŕeba pozor (vyježděný za 25 let a šesti autech s šajtrpákou už docela jsem). Věřím že částečnou odpověď bych našel asi u jiných škodovek, ale mě zajímá trojková Fabka s DSG a co vy na to? Díky předem za vaše postřehy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Mám Fabii III kombi Style  1,2 TSi, 81 kW, DSG, zatím plná spokojenost. Mám taky tempomat a musím říct je to alespoň zatím "SQELÉ". Jak říkají mé děti, toto auto je schopná řídit i opice. Když se chce rychlý rozjezd, šlápne se na plyn, auto odřadí a letí jako střela. S tempomatem zatím průměrná spotřeba 5,55 l/100 km. Najeto 7500 km. Při rozjezdu do kopce necouvne. Prozatím není opravdu nic k vytknutí.

Editováno: , autor: ralff
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Pri rozjazde do kopca ťa drží funkcia ktorá sa volá Hill Holder. Je to vlastne iba softvérová funkcia ktorú zvládne každé auto s ESP, bez ohľadu na typ prevodovky. Samozrejme na praktičnosti tejto funkcionality to nič nemení.
Čo sa týka DSG, je to nozaj návyková vec, ale dám ti jednu dobrú radu. Snaž sa jazdiť tak, aby si motor zbytočne nedusil! Tým myslím vyvarovania sa hlavne jazdám na rýchlosti D6, D7 pri veľmi nízkych otáčkach, obzvlášť do jemného stupania. Tá mrcha je totiž programovaná na najnižšiu spotrebu a niekedy dusí motor až moc. Vďaka dvojhmote nič necítiš, ale iba do momentu kým sa neposerie a nebudeš musieť zaplatiť jej výmenu aj so spojkovou sadou. Mne sa to pošťastilo už po 100 tisíc km! :(
Takže ak sa dá, tak pod 1400 rpm nejazdi zbytočne dlho, radšej pridaj, alebo trochu spomaľ, prípadne si manuálne podraď! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
před 16 hodinami, Lancelot napsal:

Na jaký kvalt to jede 50, 90, 130 a s kolika otáčkami? Díky.

Záleží zda jedeš po rovině, z kopce či do kopce. Zda jedeš ustálenou ryclostí, nebo zda se rozjídíš či "brzdíš" motorem. Motorem to moc nebrzdí, pokud necháš automat. (Můžeš ručně přeřadit a stupeň tam nechat.)

Když chceš předjíždět, tak záleží jak PRUDCE sešlápneš plyn. Pokud prudce sešlápneš plyn, odřadí i o 4 stupně a pak je to rychlý rozjezd do vysokých otáček než přeřadí na vyšší stupeň. Pokud ze stejné rychlosti sešlápneš pomaleji, odřadí o 2 stupně a přeřazuje na vyšší stupen v nižších otáčkách (2500 až 3000 otáček). Jinak jsem to zatím nezkoumal. Musím říct, že když se na mne někdo tlačí a já na to šlápnu, tak jsou i trhači asfaltu překvapeni a pak mě předjíždí až v dědině na padesátce, nebo kyž mne krotí žena.

Jinak 57 km/h to řadí většinou D6 a otáčky jsou okolo 1350 ot/min na rovině s tempomatem.

Kromě stupňů D1 až D7 můžeš jet S1 až S7. S má být sport před přeřezením vytočí motor na při S stupních vyšší otáčky a samozřejmě si více ten vytočený motor PAPNE benzínu.

Pokud nezapomenu, nebo se Ti neozve někdo jiný, tak se podívám na ty otáčky v 90 a 130. Stupeň na rovině bude určitě D7.

Editováno: , autor: ralff
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, nepoužívám S. Opravdu do jde do otáček a je to celkem dost hlučné.

Možná vhodné jako kočkolap pro rychlé odjezdy z křižovatek. Já používám pro rychlé odjezdy normálně D stupně.

Před koupí Fabie s DSG jsem měl zkušební jízdy v Porsche Olomouc. Škoda auto mi řeklo, že tam je jen Yeti s DSG. Když jsem se projel s Yeti a prodejce ho chválil, já mu řekl že chci Fabku 1,2 TSi 81 kw s DSG, tak jsme se vrátili na prodejnu, vypili kafe a prodejce přistavil Fabku. Vyzkoušel jsem vše co jsem si napsal, a pak za volant usedla manželka a jela, po 20-ti letech. Zcela bez problémů. Jak říkají děti, které už taky zkoušeli jezdit, tak to zvádne každý. Důležité je aby levá noha nehledala spojku a nešlápla na velkou brzdu. Kotoučovky vpředu i v zadu dělají své. Mi se to povedlo, když jsem od prodejce odjížděl na první jízdu, a byl jesm rád, že jsme připoutáni bezpečnostními pásy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo jo vyšlápnout spojku je fakt žůžo v 60 na 0 jsem si vyzkoušel. Ale také couvání je zábava, normálně všici couveme na spojce že? Mě by zajímalo, jak se dsg rozjíždí. Já jezdil s 2,5l Omega ale s hydro. To bylo jak kočár. Tady mě to připadá jako lup a už jedem, je to tak? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není problém v rozjíždění ani couvání.

DSG pustíš brzdu a auto se pomalu rozjíždí samo, polechtáš plyn a jsi zcela bez problému třeba v garáži a nebo u chodníku. Bez plynu se auto rozjede plynule dopředu i dozadu max. rychlostí asi 15 km/h. Tempomat jede až od 20 km/h výše. A když máš strach, tak dáš páku od sebe, tím tam máš D1 a automat sám nepřeřadí. Můžeš řadit ručně rychlosti.

Páka drží odtlačená, akorát když máš vyšší otáčky motoru, tak se ti na palubce objeví že máš přeřadit nahoru.

Ruční řazení jsem taky použil při jízdě na chalupu kolegy, mimo prohrnutou cestu do kopečku (ježelo tam 10 cm sněhu), kdy automat DSG přeřazoval mezi D3 a D2, a čidla signalizovaly protáčení poháněných kol, a rychlost jízdy rychle klesala. Dal jsem ta ruční D2 a dojeli jsme až k chalupě, čemuž kolega a ani já na začátku nevěřil a mysleli jsme si, že budeme nosit věci z auta cca. 900 m.

Opravdu si zatím není nač u DSG stěžovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Losky83 napsal:

Při S to řadí tak v 6tis, ne?

 

Jasne, ze ne.

Jen radi ve vyssich otackach a rozdil mezi D a S je tim vetsi, cim vic mas seslapnuty pedal plynu. I pri rezimu D a seslapnutem plynu az na podlahu preradi az tesne pred omezovacem. 

V rezimu S pochopitelne i drive podrazuje. 

 

Podle me je jizda s DSG pro neznaleho nepopsatelne. Nutno vyzkouset. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, milanxx napsal:

Mě by zajímalo, jak se dsg rozjíždí. Já jezdil s 2,5l Omega ale s hydro. To bylo jak kočár. Tady mě to připadá jako lup a už jedem, je to tak? 

 

Klasickej automat s hydromenicem je pochopitelne komfortnejsi. 

DSG umi byt trhave, stava se to ovsem predevsim v pripadech, kdy pri rozjezdech zachazis necitlive s plynem. Cim rychleji a vice sesplanes plyn, tim min si DSG necha casu na plynule sepnuti spojky a skubne. Mne se to stane jen v pripade skutecne hrubeho pridani plynu. 

BTW, jen pro uplnost dodam, ze citlivejsi je na to DSG se suchymi spojkami. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo má ten senior moderátorský pravdu, není nad vyzkoušení !!!! Fabie III DSG má suché spojky.

Já se po vyzkoušení rozhodl pro DSG. Řidičák na auto mám 48 roků a těch 48 roků jsem s auty opravdu jezdil. Fabie III DSG je moje vlastní páté auto a asi pslední, a když mi nedovolí doktoři, případně zravotní stav jezdit, tak mne odveze na chalupu žena.

Služebních aut jsem jezdil snad 20 a  různých Škodovku nepočítám, tu jsem měl od Š105 L vždy doma. Byly to Citroeny, Peugeoty, Nissany, Fordy, Toyoty s ručním řazením a občas Pašák s automatem a méďák taky s automatem.

DSG jsem koupil kvůli ženě, aby zase začala řídit a po 20-ti letech a pohoda. Samořejmě cvičné jízdy mimo hlavní provoz. Jinak v Ově pouze 2 autoškoly mají automaty na kondiční jízdy. Já, abych nezlenivěl, a udržel si praxi, tak si občas půjčím od dětí ručně řazenou Oktáku a Forda.

Editováno: , autor: ralff
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...