Přejít na obsah

Automatický spínač světel - neoriginální řešení Made in PRC


miklisek

Doporučené příspěvky

Jak jsem inzeroval v tématu aliexpress.com - co sa da kupit v příspěvku http://forum.skodahome.cz/topic/131644-aliexpresscom-co-sa-da-kupit/page-4#entry2166928, podařlo se mi zprovoznit automatický spínač - přepínač světel, koupený zde: http://www.aliexpress.com/item/AUTO-LIGHT-SWITCH-SENSOR-MODULE-AUTO-HEADLIGHT-SWITCH-FOR-SKODA-2015-FABIA-2013-2016-RAPID-RAPID/32682117364.html Cena vč. dopravy, bez cla (na balíčku bylo napsáno CAR STICKERS) 1489 Kč.

IMG_20160712_132116.jpgIMG_20160712_132020.jpgIMG_20160712_132042.jpgIMG_20160712_132055.jpgIMG_20160712_132102.jpgIMG_20160712_175751.jpg

Zde je návod a pár poznatků z montáže.

1. Jak demontovat vypínač světel je notoricky známé. V poloze 0 se zatlačí ovladač dovnitř, pootočí se doprava směrem k parkavačkám a je odjištěno a jde vysunout ven.

2. Odpojit svorkovnici.

3. Pro uchycení krabičky modulu elektroniky se nabízí plech pod bočním panelem. Stačí zabrat plastovým páčidlem a panel odtrhnout z plechových úchytek.

4. Nelibilo se moc uchycení přes elektrikářké pásky, doporučované v instalačních videích. Proto jsem zvolil cestu šroub + oboustranná páska.

4a. Zacvaknout svorkovnici svazku světel do modulu.

4b. Nasucho přiložit modul k plechu zevnitř, svorkovnicí dolů.

4c. Orýsovat otvor na kryt.

4d. Kryt demontovat. Vyvrtat otvor 5mm pro šroub M5x16 s co nejplošší hlavou, aby nevadil v zasunití svorkovnici svazku světel. Použít co nejužší matici M5, případně širší zbrousit na tl.cca 2 mm.

IMG_20160712_182730.jpgIMG_20160712_182552.jpg

4e. Nalepit dvě vrstvy oboustranné 3M pásky, nejlépe nějaké silnější. Já použil 2x 1,5mm

IMG_20160712_184713.jpgIMG_20160712_184533.jpg

5. Odstanit krycí folii na oboustranné pásce a modul umístit zevnitř na plech. Pomocí velké podložky a matice M5 uchytit k plechu.

IMG_20160713_000102.jpg

6. Kabel ke spínači protáhnout otvorem v palubce a zapojit do nového vypínače.

7. Kabelu nechat trochu vůli kvůlu vytažení vypínače a snadnému odpojení kabelu. Zbytek volného kabelu zafixovat k výstupku plechu.

8. Svorkovnici kabelu nasadit do nového vypínače a vypínač zacvaknout do palubky.

IMG_20160712_195203.jpg

9. Demontovat panel A sloupku. Opět silným trhnutím vytrhnout panel, drží na dvou ocelových sponkách a dole je zasunut do přístrojovky.

10. Kabel snímače nátahnout podél svazku na sloupku, zafixovat stahovacími páskami. Zatím mám čidlo nalepené na stropnici, je to nejjednodušší a nejméně viditelné. Uvidíme jak se tato poloha osvědčí citlivostí. Narazit zpět panel A sloupku.  Toto už neplatí! Pokračujte na tento příspěvek http://forum.skodahome.cz/topic/136330-automatický-spínač-světel-neoriginální-řešení-made-in-prc/?do=findComment&comment=2178694

IMG_20160712_195023.jpgIMG_20160712_195013.jpgIMG_20160712_195233.jpg

 

11. Vyměnit pojistku č.35 (spínač světel) 5A za 25A nebo 30A (10A bylo málo, praskla).

12. Narazit boční panel palubky

13. Uklidit nepořádek v autě :D

Poznatky:

Modul automatického spínače-přepínače svítí opravdu stejnou zelenou barvou jako ostatní osvětelení palubky, jak inzeroval prodejce.

Modul má i funkci comming/leave home v délce cca 15s.

Malou vadou funkčnosti je, že po přepnutí na parkovačky svítí i DLR. Holt na STK DLR vypnu....

Po zapnutí předních mlhovek se rozsvítí kontrolka na spínači, v případě zadní nesvítí ve spínači nic (klasická chyba, tohle jsme kdysi řešil už u OCT I, někde tu na fóru je návod). V mém autě svítí ale kontolky v budících, takže to řešit nebudu.

Modul při zapnutí zapalování v noci poměrně dlouho čeká, než sepne světla. Není to holt a prudké ranní starty. Každé další přepnutí je už poměrně rychlé. DLR -> hlavní světla je to poměrně rychlé, při přepínání hlavní světla -> DLR chvíli (5-10s) čeká.

Bojoval jsem na začátku trochu z funkčností, nesvítilo mi totiž osvětlení SPZ a parkovačky v normálním módu a osvětlení SPZ v módu AUTO. A posléze nefungoval ani původní spínač bez modulu. Na vině bylo totiž to, že prodejce přiložil jen čínský návod, kde o výměně pojistky spínače světel nebylo ani řeči. Na pojistku mě navedl až tuareg3 (čímž mu děkuji za inspiraci), původní 5A byla totiž prasklá. Asi modul dává pěkné "prdy" do elektriky.

Posledním negativem bylo u mě to, že jsem si svými pokusy totálně vyflákal baterku :D

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

modul automatického zapínání světel jsem namontoval někdy před Vánoci. Počátkem května jsem ho kvůli návštěvě servisu demontoval. Tehdy ještě nebyli verze přímo pro Škodu se zeleným podsvícením, takže jsem kupoval verzi pro VW. Přepínač jsem sehnal origo přímo na Rapida. Při zprovoznění jsem měl stejné problémy s pojistkami jako miklisek nebo tuareg3. Citlivost jsem nastavil dle návodu, funkci Leaving / Comming Home jsem vypnul.

Teď mé postřehy:

- přes zimu přepínač fungoval ok, byl jsem spokojen. Bylo to ale tím, že jsem jezdil většinou brzo ráno nebo večer po tmě a auto mám v podzemní garáži. Po nastartování hned světla zapnuli, nebyl žádný problém. Trochu mně štvalo akorát to, že asi po 10 s při zapnutém zapalování (i když jsem nenastartoval) světla zapnuli. Tady jsem ještě nastavení správné citlivosti pro zapnutí světel až tak neřešil.

- problémy nastali na jaře, když jsem se snažil nastavit tu správnou citlivost. Předpokládal jsem, že když ji večer při stmívání ve správný okamžik nastavím, tak po opětovném startu světla ihned zapnou. To se ale nestalo a na zapnutí jsem musel dost dlouho čekat. Všichni už jezdili se světli a já ještě nesvítil.

- dle návodu se dá nastavit citlivost pro zapnutí parkovacích a potkávacích světel. I když jsem nastavil obě stejné, nebo u parkovacích mnohem menší, tak při stmívání zapínali nejdřív parkovací světla, až pak později při nižší intenzitě potkávací. Tohle jsem si všimnul až při vjezdech do garáže. Obejít se mi to nijak nepodařilo.

- citlivost. Předpokládal jsem, že k vypnutí se musí intenzita světla rapidně zvýšit, ale u modulu to tak nefungovalo. Prostě vypínal při stejné intenzitě jako zapínal. Hledal jsem k tomuto i nějaké informace, ale nic jsem nenašel. Pouze mi tohle potvrdil jeden český prodejce tohoto výrobku. Připadal jsem si v autě jako v nějakém UFO, které pořád bliká J. Vjel jsem mezi baráky, které byli ve stínu, světla zapnuli, v krátké proluce vypli, a takhle pořád dokola. Při hledání jsem našel pouze konkurenční modul (není plug and play), kde se světla vypnou až při zvýšení intenzity tuším o 1000 lux.

- pak ještě k Leaving / Comming Home. Předpokládal jsem, že se bude dát vybrat mezi parkovacímí a potkávacími světli. Jelikož to nešlo, tak jsem jí vypnul, nechtěl jsem zkracovat živostnost žárovek Nightbreakers.

Tohle jsou ale pouze postřehy z mého modulu, nevím jak funguje vám. Možná je vadný, ale neměl jsem to prozatím jak ověřit. A na vrácení zboží už bylo pozdě, na tyhle problémy jsem došel až na jaře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžeš sem prosím vložit návod na tvůj modul? Jen tak pro inspiraci.

Co se týká citlivosti senzoru mého modulu, včera to fungovalo docela dobře. Bylo zataženo a pršelo, modul na nic nečekal a sepnul hlavní světla. Přepínání jsem musel zajisit simulací vyšší intenzity okolního světla diodou mobilu. No řekl bych, že si s nastavováním citlivosti ještě užiju, jsem zvědav jak to bude fungovat v podobných podmínkách jak popisuješ. C/L H se mi zatím nepodařílo vypnout, jsou nastavený implicitně, i doba svícení. S tím rozsvícením po zapnutí zapalování máš pravdu, není to úplně správně. Automat by mohl v modulu přepnout na svícení hlavními světly, ale s vlastním rozsvícením by mohl  počkat až na spuštění motoru. Stejně jako to je u těch modulů na automatické rozvěcení světel po nastartování motoru. Při startování se totiž světla vypínají a zbytečně se potom ničí vlákna žárovek (nebo výbojky xenonů).  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Miklisek, ja som vymenil poistku len za 7,5A a v pohode to funguje, ešte ani raz mi ju nevyrazilo. A k tým postrehom. Samozrejme, že pri zapnutej funkcii AUTO, nejde zapnúť žiadne hmlovky, až pri hlavných svetlách. Pri naštartovanom motore pri zapnutých parkovacích svetlách svietia aj DLR. Dôvod: s parkovacími svetlami sa nejazdí. Sú len na osvetlenie obrysov vozidla. Ak vypneš motor, necháš svietiť len parkovačky,, zostanú svietiť len parkovačky. Ak prepneš do hlavných svetiel, zhasne všetko, aj parkovačky. Tento princíp je presne urobený na originál VW, napr. GOLF 7. Presne takto to na ňom funguje. Citlivosť senzora : znížil som citlivosť senzora tak, že som ho vlepil zvnútra do stredného panelu stĺpika asi 10 cm vysoko od prístrojovky a mám tam vyvŕtanú dieru 8 mm. Tam je zvnútra vlepený. Funguje úplne tak, ,ako má. Chce sa s tým pohrať. Ja som laboroval 2 mesiace s rôznym počasím, šerom, svitom, ráno, večer...až som na to prišiel. a referenčné vozidlo mám  Spacebak služobný, kde to je originál namontované z výroby.Toho som sa držal, ako a kedy to spína a vypína, za akých svetelných podmienok. Modul spína v šere, tme do 1 sek, ale pri naštartovanom motore, nie pri zapnutom zapaľovaní, nikto totiž nepredpokladá, že budeš jazdiť bez motora len so zapnutým zapaľovaním:) Ak sa ti táto hračka nepáči, kúpim ju od teba, pošli na dobierku:)

Editováno: , autor: touareg3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fotka umístění senzoru by nebyla? Jako je uvnitř a svítí na něj skrz tu díru?

Já si na tuto hračku nestěžuju, zatím sbírám zkušenosti. Prodejce zatím na mě s anglickým návodem kašle.

U modulu, co mám já, mi praskla 10A. Tak jsem dal 25A a posléze pro jistotu 30A

(elektrikáři si budou oprávněně ťukat na čelo, to jsem si tam měl dát už rovnou hřebík). Možná už je to moc, ale 20A nebo 15A jsem už v servisním balíčku neměl.

S tím spínáním až po spuštění motoru jsem to myslel spíš jako ochranu žárovek a výbojek. Je pravda, že pokud jde člověk něco dělat večer do auta (třeba programovat navigaci), a musí mít zapnuté zapalování, není nic jednoduššího, než světla prostě úplně vypnout.

DLR s parkovačkama by svítit nemělo podle vyhlášky, pokud to není bráno jako poziční světlo. Což u H15 ve světlech anebo LED modulu v mlhovkách zaručeně homologováno ŠA není.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fotku umiestnenia senzora dodám v nedeľu.Svetlo na senzor samozrejme svieti, nie je problém. (nemám na mysli slnko). Spravím foto. Mne tú 7,5 A nevyrazilo asi preto, že mám vpredu LED, osvetlenie SPZ LED, tak tadiaľ tečie oveľa menší prúd ako so žiarovkami. 30 A do parkovačiek je už dosť...z hľadiska ochrany elektroniky a obvodov.. Ten modul si kupoval priamo z aliexpres? Alebo niekde inde?

Editováno: , autor: touareg3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přikládám návod, který jsem po urgenci obdržel od Číňana mailem:

 

Here attached the installation instruction for your reference, could you please set according to the instruction and then see if it could work properly.
This one is 3-generation module. the old one need to do the wiring. but now, all the function can be controlled by such way.

A: Learn width lamp:

When you want open width lamp, please do as follow:

AUTO----> Width Lamp----> AUTO, If success ,the module will “Du,Du”, setting complete. When the outside light in the range of the width lamp, the width lamp will open. If the outside light was more bright during setting, please let the width lamp open firstly.

 

B:Learn headlight:
If you want headlight open firstly, please do as follow, when need to open headlight:
AUTO----> Headlight----> AUTO, If success ,the module will “Du,Du,Du”, setting complete. When the outside light in the range of the headlight, the headlight will open. If the outside light was more bright during setting, please let the headlight open firstly.

 

C: open tunnel mode:
AUTO---->O----> AUTO, if “Du”,the tunnel mode open. If “Du Du”, the tunnel mode close.

 

D:For setting " coming home function"turn the headlight switch: AUTO---->OFF----->AUTO---->OFF---->AUTO, After doing this, the modules will have a "du" sound, and the width lamps start sparking, then turn the switch to OFF,the module will “Du” againthe setting finish. if the last step made with 5s,it means to disable"back to home"fuction. if you want to enable such fuction,you must finish the action in 6-120s.to enable the function, please wait more than 5s to do the last step.

 

E: choose light forLeaving home:
By default, the module use front fog light to complete it. If you want use headlight, it need pull up the corresponding cable.

 

Pak se mi ještě na netu podařilo najít v podstatě stejný návod, ve kterém je uvedeno (vč. přiloženého obrázku), že funkce Leaving / Comming Home by měla pracovat s mlhovkami. Mně ale zapínali potkávací světla. A o jakém jumperu je v návodě reč, se mi nepodařilo zjistit …Konektor má ve skutečnosti jiný tvar.

 

K příspěvku touarega3:

Uvádíš, že modul spíná pouze při nastartovaném motoru. To u mně neplatí. Když jsem se hrál s Maxidotem nebo s aplikací Škoda Service, tak jsem zapnul pouze zapalování. Po cca 10s  modul zapnul světla.

Dále k citlivosti senzora – to že jsi snížil jeho citlivost vlepením do obložení sloupku je pouze mechanické nastavení. S tím jsem se hrál i já.Měl jsem ho na různým místech na palubce, i zboku na sloupku. Ale pořád jde o mechanické nastavení. Dle návodu by se měla dát nastavit citlivost elektronicky, což mi moc nefungovalo.

 

post-93166-0-56223600-1468435782_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som nikde nepísal, že modul spína svetlá len pri naštartovanom motore. Ja som písal, že modul spína svetlá do 1 sek. pri naštartovanom motore. Len pri zapnutom zapaľovaní rozsvieti svetlá tak do 5 sek. Znižovanie a zvyšovanie citlivosti senzora elektronicky mi tiež akosi nefungovalo, tak som to riešil mechanicky.

Editováno: , autor: touareg3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže možná můj modul ani není vadný a to nastavení citlivosti dle návodu prostě nefunguje....

Dále jak jsem uváděl to neustálé zapínání a vypínání světel při malé změně inzenzity nebo jízdě ve stínu  - to se u Tebe neprojevuje?

A také při postupném stmívání nejdřív zapnutí parkovaček spolu s DLR, až později potkáveček?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč tam u nastavování modulu jednou uvádí 0 (u nastavení spínání světel) a podruhé OFF u nastavení comming home? Je to to samé nebo není?

Já mám origo LED DLR v mlhovkách, LED T10 parkovačky vpředu a origo LED SPZ vzadu. 10A přesto prasklo. Ale možná za to může ten modul. Zkusím ještě koupit pojistky 15A a 20A a budu zkoušet, která bude ta správná hodnota.

Já ho mám přímo z Aliexpess.com

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skúšal som rôzne varianty umiestnenia senzora.. Tak som to skúšal tak, že mám vytypovanú trasu, ráno, večer, za šera, cez deň pod mostom..atď. na Spacebaku. Tou istou trasou a v čase som teda chodil mojou Rapidkou s rôznym umiestnením senzora. Keď bol nalepený na stĺpiku, stálo to za prd. Svetlá spínalo až skoro po tme. Teraz to je to isté ako na tom Spacebaku čo to má originál. Spína mi svetlá pod mostom aj cezˇdeň, ak tam nesvieti slnko, v tieni určite nie. Spína mi to presne vtedy a tam ako na tom služobnom, čiže je to akože OK: A modul spína naraz parkovačky aj tlmené svetlá naraz. Ako si na to prišiel, že spína najprv parkovačky a potom stretávačky? a to som skúšal aj rôzne prelepenia senzora bielou izolačnou PVC páskou, výstrižok krúžku z bieleho PVC kelímka z jogurtu..a pod. chobotiny :) ale tá PVC biela izolačka sa osvedčila:) len to blbo vyzeralo a za tepla v aute sa odliepala na tak malej ploche senzora:) tak senzor išiel pod kryt A stĺpika.a vyvŕtaná diera.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V to mém čínském návodu je to učení obrysovek i hlavních světel evidentně taky. Je to druhý a třetí obrázek na první straně. Každopádně jet s DLR a s obrasovyma světly je proti vyhlášce.

A u toho učení senzoru v návodu od Paola75 píšou, že světla se budou rozsvěcet při takové intenzitě světla, kdy bylo učení provedeno.

Což není špatný postup, jen musí člověk odchytit tu správnou intenzitu světla, kdy by rozumově sám světla ručně zapnul.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předpokládám, že 0 a OFF je to samé. Mně se dle návodu podařilo Leaving / Comming vypnout. Udělal jsem to hned na začátku, nějak jsem tomu nevěřil a nechtěl jem ráno dojít k auto s vymlácenou baterkou.

Na to, že nejdřív zapnou parkovačky spolu s DLR a až pak potkávačky jsem došel při dojezdu ke garážové bráně, která je pod přístřeškem. Viděl jsem, že světla dle přepínače byli zapnuté, a po příjezdu po krátké době byla brána nejdnou osvícená více. Pak jsem to kontroloval několik krát na jaře ráno před školkou, když jsem čakal na manželku a měl jsem čas se s tím pohrát. Je na to také jednoduchá kontrola - když jsom dle přepínače světla zapnuté, skus přepnout na dálkové. Tak zjistíš, co vlastně svítí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budu si muset pohrát s nastavením citlivosti resp. světelných podmínek při nastavování spínání světel.Dnes před 8 ranní za deště sice světla seply, ale pak cestou do práce vypínaly a spínaly. Mám podezření taky na polohu snímače. Jak je nahoře, jestli nebral světlo od protijedoucích aut. Nebo bylo možná víc jasno než při nastavování.

Dnes mi prodejce napsal, že návod mi přeloží. Asi nepočítal s tím, že to bude kupovat někdo mimo Čínu......

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Paolo75, môžeš mi prosím ťa napísať číslo dielu toho prepínača svetiel originál na Rapida? Ja som totiž tiež nad tým uvažoval, lebo mám modul z VW. Ale keď som vybral origo prepínač zo služobnej rapidky,  s funkcoiu AUTO, a zapojil do modulu, tak mi ten modul nefungoval. Možno je iné číslo toho prepínača, neviem. Rozsvietiš obe hmlovky pri funkcii AUTO? Mne to nešlo s tým origo prepínačom, ani normálne zapnúť hmlovky so zapnutými stretávačkami. Originál prepínač k modulu z VW ti fungoval správne? Zapínanie, vypínanie hmloviek, zopnutie svetiel v šere, tme (nebavíme sa teraz o citlivosti senzora)...

Editováno: , autor: touareg3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Modul momentálně zpětně namontován není, po návštěvě servisu jsem se k tomu zatím nedostal. Senzor jsem zkoušel osadit kolem A sloupku jak na palubovce, tak i ve svislé poloze na sloupku (výškově těsně nad palubovkou). Přímo na palubovce v polohách v podstatě od čelního okna až po dveře, ve svislé poloze od toho lomu na palubce také po dveře. Nejlíp to fungovalo ve svislé poloze cca uprostřed popsaného úseku (myslím prvotní zapnutí, neřeším teď které světla). Pouze byl pak nesymetricky osazený (sloupek mu clonil), a asi to mělo vliv na zapnutí dle natočení auta při jasném počasí. Ideální by to si bylo uprostřed palubovky u čelního skla. Co se týče výše uvedeného vypínání při osvětlení protijdoucími vozidly, tak to nepředpokládám. V noci by na to pak musel reagovat každý senzor.

Přepínač má číslo 5JA941431A. Mlhovky mi fungovali normálně, ale potvrdím to přes víkend, modul nahodím do auta. Co se týče přepínače VW k modulu, tak ten jsem tam namontován neměl, dával jsem hned origo Škoda. Ale můžu vyzkoušet.

Touareg3, nezkoušel jsi, zda Ti nejdřív zapnou parkovačky? Já se to snažil obejít tak, že citlivost na potkávačky jsem zkoušel nastavit v poledne přímo na slunci, na parkovačky až při setmění, ale nepomohlo to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje první zkušenosti z funkčností. V tunelu zapíná po cca 3 sec., takže relativně ještě na začátku tunelu. Za mě OK. Přepínání z DLR na světla bylo i v lesních úsecích, kde bylo pod stromy šero. Což je docela fajn z hlediska bezpečnosti. Nereaguje to naštěstí na střídání světlo-stín-světlo, třeba v lesních úsecích s málo stromy, tzn. že to sepne, až když se jede opravdu v "tunelu" z korun stromů. Je pravda, že to dvakrát krátce seplo ráno (v 10:00) a teď navečer (v 19:50) pod dálničními mosty a to při 80km rychlosti.asi tam bylo echt tma. Trvale světla to seplo za dnešních světelných podmínek ve 20:36. Takže tak akorát.

Jak jsem tak pozoroval auta, tak mimo zástavbu a les svítila i drahá auta, kde předpokládám, že světelný senzor mají, ještě denními.

No zatím jsem po prvním dnu spokojen. Otázka je jen deštivých dnů, jak se to bude chovat. V nich je to totiž nejvíc potřebné, aby to seplo včas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes prší,zamračené, išiel som okolo 10,00 mojou Rapidkou, svetlá mi zaplo, celou cestou cca 20 km zostali zapnuté. Naspäť som išiel služobným Spacebakom,(originál automatika) svetlá tiež zaplo , svietili po celej trase naspäť,akou som išiel predtým. Takže OK. Miklisek- aj mne to spína pod mostami, nakoľko je tam dosť šero, zakryje ti celé auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No v tom dešti by to asi chtělo zkusit nastavit spínání právě na tu intenzitu, když prší a je zataženo.

A teď mě napadlo, že možná moje umístění senzoru blízko sklu může za deště způsobovat, že kapka vody jako čočka zkoncentruje světlo přímo na senzor a ten pak v dešti vypne. Bylo tenkrát docela šero, bylo ráno a světla blikala tam a zpět.

Jinak mosty jsou jasný, pod nima je tma jak v pytli.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes vyzkoušel fungování mlhových světel s oběma přepínači. V poloze AUTO logicky zapnout nejdou, pouze v manuálním režimu. Tam šli zapnout jak s přepínačem Škoda, tak VW. Až pak jsem si všimnul jednu disproporci. A to, že s VW přepínačem zapnou nejdřív přední, a pak zadní. U přepínače Škoda to je obráceně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Paolo75, to je zaujímavé zistenie, ale je to dané zapojením kontaktov na prepínači. elektronika modulu VW to jednoducho vyhodnotí opačne a spína hmlovky opačne. Modul VW je jednoducho vyrobený na prepínač VW. Ja som tam skúšal dať prepínač Škoda zo Spacebaku a nefungovalo to vôbec. Dal som tam prepínač z nového Golfa 7, 5G0941431BD, prepína, je s pekným bielym podsvietením, všetko fungovalo, ale nedali sa zapnúť žiadne hmlovky. Takže ani ten tvoj prepínač Škoda nie je ktoviečo a to som si ho chcel objednať:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...