Přejít na obsah

Automatický spínač světel - neoriginální řešení Made in PRC


miklisek

Doporučené příspěvky

Problém vyřešen, bylo to pojistkou, 5A jsem vyměnil za 15A a nenapadlo mě, že by i ta mohla prasknout. Takže dnes 20A a zatím drží. Aspoň už budu vědět, čím to je. Funguje mi to tak, že když vypnu motor, rozsvítí se potkávací světla, a to i na denním světle. Na světle, když zamknu nebo odemknu DO, tak nic nesvítí, v garáži, při málo světle, se při odemykání i zamykání světla rozsvítí. Takže vše OK.

Moc všem děkuji za ochotu a trpělivost. Jste super.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kam jsi dával tu pojistku? Pozice 35 pro spínač světel? To bylo v tom návodu totiž taky a bylo to zdrojem mých problémů při zapojování a zprovozňování modulu. Já tam mám nakonec 30A, v mém návodu píšou minimálně 20A, spíš víc (.... 20A over.).
A rozvícení potkávaček po vypnutí motoru i na denním světle je špatně, to nechápu proč ti tak modul reaguje. Tohle by mělo spínat jen při snížené intezitě světla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, pojistka na pozici 35, ale když tam je z výroby 5A, tak jsem nechtěl dráždit hada bosou nohou, když pořádně nevím, co ta pojistka jistí. Ale zatím tam nechám tu 20A a uvidím dál. S tím rozsvícením po vypnutí motoru mi to taky připadalo jako něco navíc, ale nijak mi to nevadí, tak to řešit nebudu. Svítí to stejnou dobu jako přístrojovka po zamčení auta, pak to zhasne, tak snad to nebude ničemu vadit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

co říkáte na toto řešení spínání světel z ali https://www.aliexpress.com/store/product/2-Styles-OEM-AUTO-Headlight-Switch-Knob-Chrome-w-Light-Sensor-Module-For-VW-Bettle-Golf/323351_32767185750.html

pochopil jsem to tak že jen vyndam původní spínač a jednoduše cvaknu nový a kabel se senzorem protáhnu k palubce.Bez nějakých dalších kabelů a krabiček. je to tak? Případně nějaké aktuální doporučení přímo od škodovky? nechci montovat sensor do zrcátka.

Editováno: , autor: drsnakecz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za prvé, spínač svetiel má červené podsvietenie symbolov, za druhé v Rapidke bude nakrivo, za tretie, nebude to fungovať v Rapidke tak jednoducho, tieto spínače so senzorom sú určené do VW a Octavie, kde je predpripravená elektrika na automat.spínanie svetiel a CL/LH. Nezdá sa mi, že by vo vnútri toho spínača bola zabudovaná  elektronika na tieto funkcie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty spínače tam nabízejí dva typy což bude to jak píšeš. jeden je rovně a druhý pootočený

rád bych světla dořešil protože občas zapomenu rosvítit a svítí mi jen denní světla a zase mít navoleny pořád potkávačky je sice fajn ale jsou zaplé již před nastartováním auta

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo ted na to koukam z více stran a asi by to opravdu bylo posunuté.Zaujala mě právě varianta, že by tam nemusela být tak krabička navíc jak popisováno na první straně.A bylo by to menší k demontáží. Rapida mam firemního, takže si ho trochu vylepšuju, ale třeba toto bych rád kvůli servisním prohlídkám jednoduše vyměnitelné kdyby měli kecy, že to tam nemá co dělat :(  Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Panove, mam na Vas dotaz ... mam Citigo a  v nem rozchozeny tento cinsky spinac krabickou a senzorem ... funguje dobre ... Ted budu menit predni sklo a dam tam uz rovnou sklo se CitySafe a destakem ... destak rozchodim ... tam by nemel byt problem ... problem je s origo svetelnym, respektive s pripojenim ovladace svetel. Novejsi auto co maji svetelny origo maji 10pin ovladac svetel ( jako Superb a O2 ), auta bez svetel/dest. senzoru maji stary 17pin ovladac svetel (O1).

Takze ja tam mam stary 17pin pak cinska krabicka od senzoru s prechodem na 10pin ... a cinsky 10pin ovladac svetel ...

Predelavat komplet kabelaz na origo 10pin se me opravdu nechce, cinska krabicka od sensoru vlastne funguje jako takovy prevodnik 17pin-10pin ...

Jde mi o to ze pro rozchozeni origo svetelneho bych v cinske krabicce vypnul funkci auto, nechal ji tam, jen odpinoval z 10pin pin cislo 2 ( origo co je na automaticka svetla do BCM )a ten pin 2 dovedl do origo pozice v BCM. Cinska krabicka by tedy byla pouzita pouze jako prevodnik 10pin-17pin, do ovladace svetel by pin cislo 2 byl jako origo z BCM.

Predpokladam ze tim kabelem na pin 2 BCM ( po informaci u origo destaku ) jen "rekne" ovladaci svetel, ze ma rozsvitit vse ( jako kdybych otocil ja ruco ) no a to uz cinska krabicky preda dal do auta tak jak uz to spravne dela ...

Mam O2 s origo 10pin ovladacem, zkusim pomerit co a kdy jde na ten pin 2 ...

Dekuji za ajkekoli postrehy, jestli je to tak spravne, pripadne co a jak ... vim ze to asi stejne budu muset zkusit ...

 

Dan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předělávku 17 pin na 10 pin spínač mám rozpracovanou dle ruského fóra, čekám jen na dodání posledního konektoru.
Myšlenka využití udělátka zajímavá ale podle mě natáhnout kabel od 2 pinu ze spínače na BCM nebude stačit. Jak bude BCM komunikovat s čínským udělátkem, že mají sepnout všechna světla? Přes spínač? To se mi moc nezdá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, diky za reakci ... tak nejak jsem doufal ze to pujde, ze BCM po tom co dostane podnet od senzoru svetla, posle signal vypinaci na pin 2, ktery tim sepne vsechny svetla - jaky kdyby jsi otocil rucne vypinacem ... chtel sjem tmerit co se objevi na pinu 2 po zakryti senzoru, ale jeste nebyl cas ... v pripade ze by to enyblo slozite, udelam bych to jako ty. Poprosim o link, jestli muzes ... Diky. Dan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak modul začíná asi odcházet do kytek. Bohuže asi mojí vinou. Laboruju stále s předělávkou automatického svícení na originál senzor ve skle a při zkoušení zapojení jsem zapomněl čínský modul zapojený do konektoru. Teď nejde zapnout potkávací světla ručně, svět v poloze na manuál spínají přes čidlo. Všechno ale jinak funguje a to i při nasazení starého mechnického spínače.

 

Jinak našel jsem ještě toto nové řešení https://www.aliexpress.com/item/2-Styles-OEM-AUTO-Headlight-Switch-Knob-Chrome-w-Light-Sensor-Module-For-VW-Bettle-Golf/32767185750.html?spm=2114.13010608.0.0.NYKOho , docela elegantně zabudované přímo do těla spínače. I cena je příznivá. Akorát na dost fotkách ve feddbacku je u tohoto Rapidího stylu červené podsvícení, tak nevím jak to tam kluci čínský šmoulí. Bílé by nebylo špatné, i když moc do interiéru RAPIDa neladí.

5946cd78d2dff_Spina.thumb.JPG.175644aa2aaa7b085c01bc74954f15e1.JPG5946cd717fe1f_Spina2.thumb.JPG.b030283f736956ed0041fef0e1fc69e1.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Koupil jsem si na ali ten typ přepínače, co se o něm tři příspěvky výše zmiňoval @miklisek (přepínač má 17 pin konektor a elektroniku zabudovanou přímo v tom svém podlouhlém těle). V popisu inzerátu uváděli new/modified version a nabízeli ho jak s červeno/žlutým (VW) tak s bílo/zeleným (SA) podsvícením. Nas začátku minulého týdne dorazil a tak se podělím o dosavadní zkušenosti (kdyby o podobném přepínači uvažoval ještě někdo další ...)

 

Instalace je standardně plug&play. Přepínač po instalaci (čidlo jednoduše na palubce) po nastartování motoru funguje takto:

  • Poloha 0  =>  svítí DRL
  • Auto (za světla)  =>  svítí DRL
  • Auto (za tmy)  =>  svítí potkavací + obrysová světla
  • Obrysová  =>  svítí obrysová světla + DRL
  • Potkávací  =>  svítí potkavací + obrysová světla
  • Mlhovky (první povytažení)  =>  svítí přední mlhovky
  • Mlhovky (druhé povytažení)  =>  svítí zadní mlhovka
  • CH/LH  =>  svítí potkávací + obrysová světla

Modul má nějaká nějaké možnosti nastavení, ale z popisu v přiloženém návodu jsem zatím trochu zmaten. Nicméně

  • snažil jsem si hrál s tím nastavením MODE, tak jsem žádnou změnu nezpozoroval (zakryl jsem ve dne senzor a přeplo to vždy hned, při odkrytí senzoru to přepíná s prodlevou cca 7s). Žádné "du" "du" to při nastavování nedělá.
  • vypnout to nesprávně svítící DRL při zapnutých obrysových světlech se mi nepodařilo.
  • přepnout CH/LH na mlhovky (což mne k pořízení toho přepínače lákalo asi nejvíc) chtěl) se nepodařilo.

Přikládám "dokumentaci" k tomuto přepínači

A jedna hořko/sladko/kyselá poznámka na závěr:   Objednal jsem bílo/zelený podsvit, poslali mi červeno/žlutý + symboly nakřivo. Chtěl jsem napsat prodejci, ale obchod v okamžiku kdy mi to došlo už na ali neexistoval. Otevřel jsem Dispute a ali mi po třech dnech navrhl vrácení peněz (bez pěti USD a bez povinnosti poslat zboží zpět). Takže mám momentálně za pět USD jeden červený, křivý a nedokonale fungující přepínač ...

 

Editováno: , autor: Zavoznik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...