Jump to content
michal2009

SII: Oprava kabelového svazku kufru

Recommended Posts

Zhodit krytky po bokoch (z vonkajsej strany plastovy klip z vnutornej strany krytka).
Zlozit plast, ktory je na 3. brzdovom svetle. (je osadeny na plieskoch, cize sa lahko vycvakava).
Potom zlozit dolny plast (pri otvoreni kufra ten hore- tak isto je iba nacvakany na karoserii plieskami).
Potom vonkajsie strany cize plasty okolo mechanizmu pomaly rozpojit. Vnutorne plasty okolo mechanizmu su na 1 srubu na strane 3. brzdoveho svetla 1 srubu z dolnej strany (pod spodnym plastom, ktory je hore a ten date dole v predchadzajucom kroku. A dalsia 1 sruba je z vnutornej strany v mechanizme. Potom uz len vybrat vnutorne plasty okolo mechanizmu.
Ja som vyberal aj koberec kufra (odb. Hecklap) je naklipovany na plastovych klipoch, ktore pekne odskakuju od karoserie, cize ide lahko dole. Je tam iba jedna sruba pod gumou na zatvaranie kufra.
Kabelaz je schovana za karoseriou a medzerou pri okne (iba lava strana).
Kable su polamane v tom "kolienku" kde idu kable do toho mechanizmu. 

Ja som odpojil svorkovnice, povytiahol kable aby sa mi lepsie ich spajalo.
 

1) způsob opravy (viz fotky)

Predlzil som kable o cca 10cm a spajal nahrievacimi buzirkami. Potom uz len zaizolovat zalozit kable ZAPOJIT SVORKOVNICE !!!! a plasty v opacnom poradi. 
Snad presnejsi navod niekomu bude uzitocny ako aj fotografie.

2) způsob opravy klasicky ustřihnout, vložit smršťovací bužírku, napájet nový kabel delší cca o 10 cm, na spoj přetáhnout bužírku a zapalovačem zatavit.

 

 

Tímto děkuji Matúšovi za možnost zveřejnění návodu pro vás, fóráky :)

1..jpg

2..jpg

3..jpg

4..jpg

5..jpg

6..jpg

7..jpg

8..jpg

9..jpg

13754324_10206379432395869_8715568519183776035_n.jpg

11..jpg

12..jpg

13..jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Správný postup je napojit vodiče vždy na jiném místě, tj. nikdy nesmí být na stejném místě více spojů. Tím nevznikne "boule" a ještě se i eliminuje v případě drobného poškození možnost vzájemného kontaktu dvou vodičů.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrej navod.  Par fotek jak to vypadalo u me. Dva draty uplne urvany a zbytek polamany. Uz to tam nejaky prase delalo a polamany draty omotal jen el. paskou. Ja udelal vse podle tohoto navodu až na to ze jsem draty pajel pajkou a cinem s kalafunou. Buzirku jsem dal klasickou smršťovaci. Cas opravy asi 2 hodiny i s rozebranim a složením , ale hral jsem si.

I20171028_165010.thumb.jpg.3130a399b8b872e63a4e573c8417d4bf.jpg20171028_165004.thumb.jpg.ef402c419399c583dbce2a8c43fbfab0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takze je to starobou buzirky, ze po case sa zacne lamat? Mal som to rozobrate a ano, je tam mega zhyb, ale aj tak mi to pride, ze po case je ta buzirka proste tvrda... resp. asi je to blud, ale niekde som tu cital, ze pokial sa tam da novsi zvazok tak tie kable us maksie, ale ako pisem nemam to overene :/

Edited by Martttin

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to nestabilní hmotou izolace - začne s čímsi (zřejmě s gumou průchodky) reagovat, v důsledku čehož se z ní začne opařovat změkčovadlo a tím ztvrdne. Nový drát je opět měkký.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Určitě se dají sehnat tzv. gumový kabely. V práci je bereme na shrnovací vedení napájení jeřábů :D Odolávají ohybům a jsou i nějak odolnější vůči agresivnímu prostředí. Ale kde je bereme, to mam tušení. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By jurdadavid
      Aktuálně tedy řeším v citigo jak ochránit plechy v kufru. Vyřešili jste to už někdo nějakým způsobem?
       
      Uvažuju nad oboustrankou a tenkým kobercem s přichycením do děr pro falešné dno, myslím, že k tomu tam jsou určeny... Ale nevím jak bude držet?
       
      Také je možnost fólie, hrubší, ale tahle varianta se mi moc nelíbí...
       
      JInak nějaké nápady, fotky s řešením apod? 
       
       
      Jde mi o boky + o zadní stranu kufru a nakládací hranu.
       
      Díky D.

    • By Patrik Baroch
      Prodám nový, pouze vyzkoušený oboustranný koberec do kufru pro vozy se standardními sedadly a zvýšenou podlahou (dvojitá podlaha nebo rezervní kolo ocelové neplnohodnotné, možná i v případě audia Canton).
      Objednací kód 57A061163
      Rozměry: 809 x 999 x 14 mm
       
      Ideálně předání v Kladně a okolí nebo v okolí Praha - Jinonice, Zličín.
       
      Prodávám, jelikož jsem do svého Karoqa koupil špatnou velikost.
    • By rokki
      Zdravím, mám problém s kufrem. Otevřu ho pouze klíčem, ale ani na dálkovém ovládání (to jen pipne) ani ve dveřích a ani spínačem na kufru. Mikrospínač se mi zdá v pořádku, kabeláž v krčku také není nikde přerušená, jen se mi zdá, že nejde napájení do kufru, jelikož to jsem naměřil jen na osvětlení kufru. Děkuji za rady.
    • By wizaard
      Ahoj, mám otázku a budu rád, pokud tu někdo zná a podělí se o odpověď - na svém Superbu II (sedan, MR 2010, Ambition) nemám osvětlení nohou vzadu. Chápu, že je to otázka dvou lampiček na spodní straně předních sedaček. Otázka ale zní - jde to dodatečně dodělat? Je mi jasné, že asi určitě ano, spíš mi jde o to, co je pro to třeba udělat, aby se vůbec vyplatilo do toho jít.
       
      Díky!
    • By Adam Jakeš
      Zdravím lidi,
      forum jsem hodně pročítal, nicméně odpověď na můj problém jsem nikde nenašel, tak se zkusím zeptat.
      Mám Octavii II Combi 2005 a nejde mi otevřít kufr jak dálkáčem, tak spínačem. Otevřu ho pouze zevnitř auta táhlem. Diagnostika na to píše, že je zkrat na kostře (tuším hláška č. 00950 , 007), ale hláška se objeví vždy až po zmáčknutí tlačítka spínače. Celý kufr jsme proměřovali, kontrolovali kabely a vše bylo v pořádku - tím myslím, že napětí šlo v pořádku jak do spínače, tak do zámku a nikde známky zničených kabelů také nebyli. Zkoušel jsem i funkční zámek, jestli to nebude tím a to můj problém taky nevyřešilo. Dokonce jsme i zkoušeli prošplíchnout a vyčistit všechny svorky v kufru, jestli nemůže být problém tam. Takže vše bylo ukostřeno tak, jak má :)  
       
      Nevíte někdo, co se s tím dá ještě dělat a kde může být zakopaný pes? Už si vážně nevím rady.
      Díky za odpovědi 
×
×
  • Create New...