Přejít na obsah

Výběr motoru


maro-01

Doporučené příspěvky

Ok takže pokud chápu dobře na auto dáš rád 150 tiscí a dalších 150 tisíc na opravu během roku, ale koupit rovnou auto za 300 tisíc je problém ? Zajímavá matematika....

Mě z toho vychází že nemáš na třídu auta kterou chceš a tak si myslíš že když koupíš v té ceně vysněnou třídu že s tím budeš moc jezdit, ale to je milná představa.

Musíš se smířit s tím že auto kterou má běžně hodnotu 250-350 Tisíc a koupíš ho za 150 tak tomu bude odpovídat technický stav vozidla a budeš ho tlačit kolem baráku.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Matematika to je normální, tvrdíš že Octavia za 150 tisíc vyžaduje do jednoho roku opravu 150 tisíc? To pak nechápu, že to někdo kupuje... Já nemám žádnou představu, že koupím auto za 150 tisíc a bude po všech stránkách jako auto za 250-300 tisíc.. mám představu takovou, že koupím auto za 150 tisíc a to auto možná bude vyžadovat nějaké investice, které mi do budoucna nebudou vadit...ale rozhodne si tedy nemyslím, že ty investice budou 150 tisíc jak ty píšeš... proto jsem se jen ptal když auto za 150 tisíc mezi jakými motory vybírat nic víc ...nic míň...tys to rozvedl do absurdna..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ne vůbec, ty jsi vybral motory které chceš.

 

1.8 TSI - za 150 tisíc ? Tak možná verze která žere víc oleje než benzínu- motor je složitý, je drahý na údržbu i když jsou v pořádku kroužky a nežere olej, natož když chceš generálku. To auto za 150 tisíc prostě pojízdné s tím to motorem koupit nemůžeš to nejde. Takže když takové auto seženeš zjistíš že tě čeká investice 100 litrů na generálku motoru, protože tě někdo vypekl a prodal ti motor, který je díky zapečeným kroužkům před roztavením pístu a ventilů.

 

1.4 TSI - zde by jsi mohl sehnat rozumné auto za 200 tisíc ale budeš muset počítat s investicí do rozvodové sady. ZA 150 možná koupíš opravené co se potkalo atd. další chyták u motoru.

 

1.9 TDI je dost starý motor 11 let už se nevyrábí, takže v jakém stavu ho asi tak koupíš ? Navíc této motorozice se už v roce 2019 pravděpodobně nikdo bezdůvodně nezbaví, takže ano koupíš do 150K, ale počítej že nápravy budou totál - náboj, víceprvek bude potřebovat nové gumové části- pravděpodobně bude třeba vyměnit šály na klice a dvouhmotu to jsou všechno slušné vstupní investice.

 

Jak jsi zmínil koupil jis byt živíš ted něco jiného, ale nechceš slevit ze svého vozového standartu. Já ti tvrdím že za 150 tisíc nekoupíš octavii se kterou bude moc solidně jezdit aniž by si do níc nenarval spoustu peněz navíc na opravách.

 

Ale já vlastně nevím proč ti to píšu když to slyšet nechceš. Kup si Octavii II 1.8 TSi nejlépe ročník 2011 budeš to mít pošušňáníčko a super investici s tvým napnutým rozpočtem, lepší kauf už v životě určitě neuděláš :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nio96: Musím souhlasit tady s kolegou a taky tě varovat - ty čísla kterýma tady hází jsou naprosto reálný. 1.8TSI (mám dvoulitr, ale ten je skoro stejnej) je finanční sebevražda i když ještě nežere olej a vyhneš se GO (a takových aut bude málo). Začne ti tam postupně odcházet jeden konstrukční zgarb od škodovky za druhým - vířivý klapky, rozvody, PCV, EVAP systém, variátor, spojka (s dvouhmotou za krásných 30k), klimakompresor, ESP.... já do toho nasypal ještě víc, a ještě k tomu neustále lítáš do servisu jak debil a řešíš to. TDI bude to samý, 1.4 by mohla být mírně lepší.

 

Pokud chceš jezdit a ne jenom platit, doporučuju koupit nějakou mazdu s atmosférickým dvoulitrem, ale rozhodně ne oktávku s těmahle složitýma motorama.

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 4. 7. 2019 na 22:46, Nio96 napsal:

Dobrý večer pánové, vím, že bych to mohl vše pročíst a udělat si z toho obrázek nicméně pro mě je toto nadlidský úkon, na který bohužel nemám čas... plánuji nákup ojeté Octavie II cenově od 100 - 150 tisíc.. a v nabídce jsou 1.8 TSi (118kw), 1.4 Tsi (90kw) a 1.9 TDi (77kw). Nájezd mám okolo 15.000,-Km/rok... co by pro mě mělo smysl? chtěl bych rodinné kombi a jezdím spíš kratší trasy a mimořádně něco delšího. Na co si u uvedených motoru dát pozor, případně s co od nich čekat? Díky moc za odpověď :-) 

 

V 12. 7. 2019 na 7:59, 15degren napsal:

za ty prachy když připočítám tvoje finanční možnosti bych se díval primárna po 1.6 MPI s velmi opatrnou rukou po 1.9 TDI, nic jiného neuživíš a i tak když chytneš horší kus tak nebudeš mít na opravy ....

 

Viděl bych to podobně jako marek16 a 15degren, pokud nechceš diesel ani 1.6 MPI, tak ber 1.4 TSI s vědomím, že rozvody tě neminou (pokud neseženeš něco, co je má prokazatelně v nějaké nedávné době vyměněné kompletně včetně přestavovače vačkového hřídele, což je jejich nejdražší součástí). Kromě rozvodů nemá tento motor jinou systémovou konstrukční vadu, na rozdíl od 1.8 TSI, kde je jich celá řada a kde to nejspíš bude finanční sebevražda, i když tento motor je jinak výborný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Koupil jsem za 150 000 před 9 měsíci 1.9 tdi liftback v eleganci. Ale je to 2008, chvíli před faceliftem, před 9 měsíci ještě se 145 000km.

 

 Nyní mám najeto skoro 180 000km. Opravy na začátku - výměna snímače vačkového hřídele, výměna šál + šroubu, ořech spínací skříňky, výměna termostatu. Do teď přetěsněny všechny vstřiky, vyměněno víčko palivového filtru s ventily a baterie. Díky tomu víčku startuje nyní perfektně. To je jen to, co si vzpomenu. Rozvody byly dělané. A olej v převodovce. Všechny filtry, nové zadní brzdy s destičkami. Nyní ještě mechanik říkal, že má  chytlou vačku. Nepřipadá mě to a tak to neřeším zatím. To by bylo zase zhruba 6 000kč. 

 

Když to odhadem spočítám, některé díly jsem sehnal hodně levně, tak asi pod 30 000 Kč. Je to dost, ale zatím bych neměnil. Nějaké mouchy bych ale pořád našel. To je pro představu. Nebyla stočená ani bouraná kupodivu. A opravy dělám u mechanika po známosti. V autorizaku, nebo neautorizovanem servisu, by to bylo za dvojnásob. 

 

Ale na nájezd 15000km /rok bych o naftě ani neuvažoval. Na krátké trasy jezdí taky za 6-7litru po městě, což zvládne i např. 1.2 tsi, které i líp pojede a nebude mít možná tolik problémů. A když se ve 300 000km rozsype, tak ať. Než se svým nájezdem najedeš ty kilometry, bude mít auto 20 let, pokud jej koupíš např se 150 000km.

 

Ještě bych dodal, že naopak kámoš koupil 1.9 tdi po faceliftu, měl štěstí, že trefil i verzi bez DPF a kombi za 180 000. Dovoz Belgie, ale zatím neřešil nic. Nemá sice nějak extra výbavu, ale nemá ani problémy s motorem, alespoň nic neříkal. Najeto má kolem 200 000km. 

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdravím, vybírám benzinovou Octavii II po faceliftu, ideálně do 150 tisíc a přemýšlím prakticky pouze nad dvěmi motory:

 

1,2 TSI 77kw a 1,4 TSI 90 kw - který z nich byste mi mohli doporučit? Na co si dát pozor (předpokládám, že hlavně na rozvody), kolik případně stojí výměna rozvodů a co všechno by se s nimi mělo vyměnit, vaše zkušenosti s motory apod.

 

Díky za každou radu.

Editováno: , autor: Expl1cit
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...