Přejít na obsah

Diagnostika


zigin95

Doporučené příspěvky

Zdravím chlapi,

mám pár problémů kolem diagnostiky, můžete mi poradit? :blush: Jedná se o 2.8 AMX v Superbovi r.v. 2005/6
Setkal se někdo s problémem, že diagnostika funguje pouze po nastartování? Stálé napětí tam je.

Když už se připojím tak zjistím pár problémů:
po cca 100km vždy vyskočí
17544 - řada 1: přizpůsobení směsi (add.) systém příliš chudý
17546 - řada 2: přizpůsobení směsi (add.) systém příliš chudý
zkusil jsem: vyměnit pal. filtr, kontrola sacího potrubí, výměna podtlaků, výměna hadic ke klik. hřídeli (byly prasklé) - bezezměny

po vymazání závad je motor velmi neklidný a běží nepravidelně..
16891 - regulace volnoběhu otáčky nad požadovanou mez
po ujetí cca 20km se motor uklidní ale mívá zvýšené otáčky.

Předpokládám, že je nutné provést základní nastavení škrt. klapky.
zkusil jsem v čísle kanálu 00 vymazat adaptační hodnoty, ale nepodařilo se mi zjistit jak provést základní nastavení u tohoto motoru. Následovala chyba:
17987 - říd. jedn. škrtící klapky (J338) adaptace není zahájena - sporadická
Po vymazání běží motor klidně.

po ujetí cca 100km se znovu objeví chyba o příliš chudém systému. Auto jede plynule, jen mi vadí kontrolka motoru :(

Chtěl bych provést kontrolu lambda sond a tlaku v palivovém systému a regulátoru tlaku paliva.
Nepodařilo se mi ovšem najít u tohoto typu motoru správné hodnoty a skupiny, na které se mám zaměřit.
Prý se má lambda pohybovat mezi 0-20% (u jiného motoru), já mám třeba na volnoběh 25% a napětí je různé. Nemáte někdo nějakou tabulku, jaké hodnoty má tenhle motor správně ukazovat? Tlak paliva se mi nepodařilo najít vůbec. Ve VISu tenhle motor nemám.


Díky za rady :wink:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdar, napájení diagnostické zásuvky možná někdo takto předělal kvůli odcizení-méně pravděpodobné, nebo používáš špatnou čínskou kopii-více pravděpodobné

Dále:

Nemůžeš si jen tak halabala měnit/mazat adaptační hodnoty. No když už jsi to udělal, tak jistě víš, že pak musíš dle servisního manuálu po nastavení škrtící klapky nechat motor stát. Nechce se mi to hledat, ale u Fabky je to tuším 15 minut. Takto si zbytečně zahráváš. Je sice pěkné mít diagnostiku, ale musíš také vědět, jak to pořádně používá. Nelze jen tak přijít, smazat si paměť závad a měnit nastavení. I před smazáním chyby musíš vědět, co přesně je to za chybu, jak pravděpodobně vznikla, fyzicky poruchu odstranit a až potom mazat. A to tuším, že va Tvém motoru se základní nastavení škrtící klapky provádí samo (nechce se mi hledat)

Mnoho lidí si též myslí, že diagnostikou se auto opraví - blbost.

Dále:

Vidím nějakou práci, co jsi se snažil provést (i když nechápu, co znamená výměna podtlaků), ale nevidím to základní - výměna svíček a kontrola vstřiků. Na tomto motoru základní věc, která ovlivňuje i činnost lambda sond, potažmo bohatost směsi.

Dále:

nepočítej, že diagnostikou změříš skutečný tlak v palivovém systému - na to se používá téčko a manometr. I když Ti diagnostika může ukázat nějaký tlak, nemůžeš se na to spolehnout.

A nakonec:

lambda sondy se neměří v %, ale rozhodující je napětí

Pozn.: všechny popsané závady jsou pravděpodobně způsobeny vadnými vstřikovači nebo tlakem paliva. Ovšem za předpokladu, že máš řádně utěsněno sací potrubí a nikde to nechytá falešný vzduch

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za odpověď a názor :-)

Ale si diagnostikou problém není. Kabel je originální vč. programu.
Mám vystudovaný obor autotronik (diagnostika), je pravda že se tomu už roky něvěnuju, ale myslím že se kolem toho moc nezměnilo.

Spíš mi jde o ty hodnoty u tohodle motoru. V technických listech nejsou ani v ESItronicovi, ani ve VISu.

Co se týče mazání závad nevím problém pryč bych si nemohl mazat tzv. ,,co mě napadne".
Spousta chyb bývá sporadických a můžou v autě vyskočit z různých důvodů a nemusí hned znamenat že je v autě nějaký problém. Pokud je závada opravdová - stejně ani smazat nepůjde :-)...Samozřejmě pokud se závada(y) objeví znovu je nutné najít zdroj příčiny.

V technické příručce je psané i po odpojení baterie je třeba provést základní nastavení klapky. Bohužel postup a tohodle motoru se mi nedaří nikde najít.
Neříkám že to dělám správně, ale právě proto se snažím dohledat správný postup :-)  důležité je, že motor i po neúplném nastavení beží hladce (to přece chceme), ale musí to jít i jinak (správně). Ano auto se i tak nastaví samo, ale musí to jít i hned a ne po ujetí 50-100km. Ani v servisu Vám nedají auto s nepravidellným chodem s tím že ono se ta nějak nastaví :-D

Šel jsem postupně cestou nejmenšího odporu. Netěsnost v sání se mi nepodařila najít, výměna pal. filtru nepomohla, výměna podlaků tím myslím hadičky pro nastavení variabilního sání, vedení sekundárního vzduchu, regulace tlaku paliva + další ventily (rovnou jsem vyměnil vše co se dalo) - šlo o jistotu. Zbyly mi hadičky z předchozího auta, tak jsem rovnou vyměnil vše co šlo.
Dále byly vyměněny svíčky a po té i zapalovací kabely. Zbývá opravdu tlak v palivovém systému a vstřikovací trysky. Myslel jsem, že si jejich funkci dokážu aspoň oriantačně změřit, vyzkoušet a pak zbývají lamdy.

Pokud máš dobrého diagnostika (servis) tak mi ho klidně doporuč (na ostravsku). Ale u nás servisy fungují tak, že Ti vymění půlku auta - zrovna to co píše diagnostika ale problém nehledají. Jsou to spíše měniči dílů, než diagnostici. Takže Ti klidně řeknu jak by to fungovalo. Dám tam auto oni mi vymění 1 lamdu vymažou chyby a zjistí že už kontrolku nesvítí. Mi se to po 100km rozsvítí znova a jejda tak musíme vyměnit i tu druhou... a pak třetí a 4 tou... pak mi vymění váhu vzduchu a pořád dokola. Prostě auto odjede ze servisu funkční takže u nich problém není. Nevidím důvod proč bych si nemohl najít hodnoty napětí, které mají správně být (já je mám různě -1,6V až třeba +0,3V) volnoběh 25% lamda. Tím přece autu neublížím :-).. vzhledem k tomu, že mi v třetím servisu řekli že nemají nic na to aby mi změřili tlak v pal. systému ani neveřím že by to kontrolovali...

Osobně sázím na čerpadlo v nádrži, ale chci mít jistotu než budu kupovat nové :-)

Ale i tak díky za názor.
Jen je škoda, že nejsou nikdy ty hodnoty které má auto ukazovat. Programy ze školy bohužel tento motor nemají.

Editováno: , autor: zigin95
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dokumentace k tomuto motoru není dokonalá, ale není třeba na to jít moc vědecky.
Tlak v liště vstřikovačů je 3,4 - 4 Bary. To napětí co uvádíš je divné. Přímo Bosch uvádí pracovní rozsah cca 0,2-0,95V s frekvencí změny 1-5Hz. Zahřátý motor i sondy.
Nastavení klapky na http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Throttle_Body_Alignment_(TBA)

Odesláno z mého XT1080 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...