Přejít na obsah

Vibrace při akceleraci + řešení


mandido

Doporučené příspěvky

Zdravím, cca před měsícem jsem začal pozorovat vibrace motoru v zátěži. Projev stejný na všechny převodové stupně a vždy kolem 2500 ot./min. Vibrace byly opravdu výrazné, až jsem se bál. Po chvíli bádání a laborování jsem našel příčinu - vzduchový filtr. Obvykle měním vzduchový filtr po 15 000 km, ale minule jsem na to zapomněl a zůstal tam cca 25 000 km. Okometricky ucpaný nebyl, jen trochu zašedlý. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Nebudu zakládat nové téma, ale opět problém s vibracemi. Předem prosím o radu, protože si s tím vážně nevím rady. Postupem času narůstají vibrace citelné hlavně ve volantu, nejedná se o silné vibrace, spíše brnění. Na volnoběh vše ok, pokud stojím na spojce a přidávám plyn přichází vibrace ve vlnách cca po 500 ot./min - možná je to normální, nevím. Ale při jízdě cítím brnění volantu stále a rozpojení spojky tomu lehce pomůže. Nicméně při akceleraci narůstá intenzita s otáčkami a nad 2500 ot./min. to má vlastnosti podobné špatně vyváženému kolu. Držet volant je poměrně nepříjemné, ve zbytku auta to cítit není. Mám 2x měněná všechna ložiska v převodovce a diferenciálu. Na motoru zkontrolovány svíčky, cívky a okometricky rozvody a "házivost" napínací kladky. Kola to nejsou, přední brzdy vypadají dobře. Auto jede výborně, jde za plynem a je živé. Napadají mě věci jako poškozené homokineťáky kvůli několikanásobné demontáži, špatně poskládaná převodovka, poškozené/opotřebené uložení motoru a převodovky. Dále mě napadá poškození kluzných ložisek klikové a vačkové hřídele atd. Nemá někdo podobné zkušenosti? Nerad bych jen tak preventivně repasoval např. poloosy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tuhle situaci jsem zkoušel v různých režimech - když brzdím motorem jsou vibrace nejsilnější. Když to nechám volně zrychlovat se zařazenou vyšší rychlostí, tak intenzita roste stejně s otáčkami. Když to pustím na neutrál, případně jen s rozpojenou spojkou, tak jsou vibrace znatelně lepší, ale stejně je tam cítit takové jemné kopání o relativně nízké frekvenci. Vzhledem k absenci hluku snad mohu vyloučit diferenciál. Zatím se soustředím na poloosy a uložení motoru, protože s těmito částmi bylo vícekrát manipulováno a domnívám se, že za pomoci rázového utahováku a kladiva. Vibrace volantu při akceleraci bych přirovnal k podtáčenému třiválcovému TDI ve Fabii.

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak mám v autě konstrukčně nepovedený silentblok na straně převodovky. Informace se dá najít ve škodováckém seznamu známých problémů, dle popisu by měl silentblok špatně fungovat při zatáčení, tj. "přenosu" hmotnosti motoru a převodovky. Mé zhoršení problému pravděpodobně způsobila opakovaná manipulace s tím silentblokem. Nevím, jestli má inovovaný díl nové katalogové číslo, nebo sdílí stejné s tím problematickým. Zatím měnit nebudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...