Přejít na obsah

Volnoběžka nebo kladka (tlumič vibrací) ???


Vlnka

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám octavii tdi 81 kw. Za studena nic není slyšet, ale po zahřátí slyším šustivý zvuk od napínáku řemene (tlumič vibrací). Jakmile se jen lehce dotknu prstem pístku vibrace přestanou. Na jiných fórech jsem se dočetl že to může být i volnoběžka alternátoru. Sázel bych spíše na napínák řemene (tlumič vibrací), ale byl dávaný nový i s rozvody před 45 000 km, což mi připadá že je ještě docela brzo. Setkal se někdo s tímto problémem a poradil by mi zda se jedná o napínák nebo volnoběžku? Děkuji za odpovědi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Ahoj,

poslední dobou se mi to ozývá taky, ještě jsem příliš nezkoumal odkud přesně to vychází, vím jen že to jde z pravé strany motoru :D Nejprve to šustilo cca ve vteřinových intervalech, teď už to šustí pořád. Na rozvodech mám 70000km, příští měsíc je budu měnit, tak snad to pomůže. Moc jsem ti nepomohl, ale dám vědět po výměně, zda se to zklidnilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že pokud drží, a zvuk zmizí po lehkém dotyku, bude to ten tlumič; co jsem viděl videa kousnutých volnoběžek, napínák pak lítá jak nadmutá koza.

Nemusíš měnit celý napínák, měl by jít vyměnit jen ten tlumič vibrací, když se dá samostatně koupit, zde za 469,- Kč.

TLUMIČ VIBRACÍ OCTAVIA I 1997-2010

Mně vytekl a docela to rachotilo a skákalo, tak jsem ve 180.000 vyměnil rovnou řemen, napínák i volnoběžku. Až teď si říkám, že jsem měl tehdy vyměnit i regulátor alternátoru, protože mu ve 203.000 odešly uhlíky a altík musel ven.

 

 

Editováno: , autor: Viktor X
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj,

oživím to tu. Auto po rozvodech, nakonec se toho měnilo víc, jelikož jsem na lesní cestě prorazil vanu, čili nová vana, olej, filtry, rozvody s pumpou, hydroštely, simering na vačce, přední tlumiče a pružiny :) Ale zpět k tématu.

Problém s klepáním a škubáním přetrvává, na volnoběh nebo při dojezdu na neutrál, připadně při popojíždění v koloně na 1 bez plynu, nejvíc asi při poskakování - zabere spojka, pustím, zabere, pustím - to se ten motor neuvěřitelně klepe a má nepravidelný chod. Při otevřené kapotě jsem koukal na drážkový řemen a napínák lítá jak blázen. Vždycky když ten motor škytne, tak se napínák zaklepe, čili objednávám napínák s volnoběžkou a nový řemen a dám vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...