Přejít na obsah

Baterie 1rok stará - KO?


vejbuch

Doporučené příspěvky

  • o 8 měsíců později...
  • o 7 měsíců později...

Dobíjení u systému SS je problém, neprobíhá pořád jako u normálního auta, ale jen občas (rekuperace) proto se může stát, že je  baterie vybitá. Proto se zde dávají lepší

baterie a taky dražší aby tento systém nabíjení vydržely - silnější desky, nebo výplň mezi deskami, aby nedošlo k jejich ohnutí a tím ke zkratu. Na trhu existuje pouze jediná nabíječka (název už nevím), která je vhodná pro nabíjení baterií těchto typů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Dnes jsem objevil zajímavý článeček. Dost objasňuje proč je životnost baterie tak nízká. Výrobce aut kvůli ušetřeným pár gramům CO2 ze zákazníků dělá dojné krávy.

 

http://www.auto.cz/nespolehlivost-baterii-modernich-aut-kdo-chce-jezdit-musi-dobijet-125770?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento článek jsem také četl a souvislost má i článek http://www.auto.cz/proc-stop-start-nici-autobaterie-tohle-byla-draha-uspora-113291

Pro mne z toho vyplývá, že pokud vyřadím StartStop určeným tlačítkem na palubní desce, nebo provedu softwarovou úpravu, stále bude fungovat t.zv. inteligentní dobíjení se všemi negativy a podmiňující požívání baterií AGL, EFM.

Lze něco udělat pro to, že když nebudu používat SS a tím pádem mohu používat "obyčejnou-levnou" baterii, abych vyřadil t.zv inteligentní nabíjení a nabíjel "starým způsobem" - viz graf.

Dobíjení baterie pÅi jízdÄ klasického automobilu a Dobíjení baterie pÅi jízdÄ moderního automobilu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@cisarnero: Předpokládám, že je to přesně, jak píšeš: když jsem v létě jezdil jen s denním svícením (SSS automaticky vypínám), tak se mi celkem chaoticky vypínala a zapínala palubní kamera - myslím si, že kvůli kolísání napětí v síti, mělo to souvislost s tím, jak člověk šlapal na plyn a používal brždění motorem. Pokud si vzpomenu, tak se to pokusím změřit někdy za jízdy přesněji...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím.

 

Počujte, nechcem vytvárať off topic, ale nerozumiem viacerým veciam v spojitosti s touto témou týkajúcej sa batérie.

 

Vedel by mi tu teda niekto polopate vysvetliť nejaké základné princípy? Napr. stále sa tu spomína start stop system. Aký má vplyv na batériu? Moja predstava je, že vždy ked sa sadnem do auta, tak jednoducho stlačím to tlačidlo a "vypnem" ho. Tak je to dobre, či nie?

 

Ďalej sa tu niečo spomína s tou rekuperáciou, brzdením motorom a dobíjaním batérie... A potom to samotné nejazdenie autom po určitú dobu...

 

Som v tomto absolútny nováčik, v autách sa neorientujem a sem som prišiel kvôli tomu, že v januári by som mal byť už aj j vlastníkom novej Fábie a ukázalo sa, že sú tu tony skvelých informácií, ale na mňa až veľmi do hĺbky... Potrebujem naozaj len nutné základy, aby som mal aspoň trochu šajnu o čom tu píšete.

 

Ďakujem za pochopenie a nezmažte mi to tu hneď :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Start stol vypinaj. Ked nechces ist do hlbky tato info ti musi stacit (pripadne sa zamysli ci je pre motor , starter a baterku to caste startovanie dobre - napoviem, nieje to dobre).

Rekuperacne dobijenie neries , aj tak ho v zaruke nebudes moct odkodovat. Detaily k tomu aj ked nechces, bateria je dobijana iba ked brzdis alebo sa motor nudi a to tak ze vysokymi prudmi. V pohode sa stane ze vecer aj napriek tomu ze si presiel 100 km bude bateria nabita iba na 70% ale ty to nijako neovplivnis.

Co sa tyka nejazdenia v urcitu dobu - nerozumiem. Ak chces diesla tak nejazdit kratke trasy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já rozumiem:-). Tim je myšleno a budeš to mít i v návodu, že pokud nejezdíš delší dobu cca 14 dní a více máš baterii průběžně dobíjet nebo nechat na nabiječce s udržovací funkcí, protože auto má stále odběr a po 14 dnech bys nemusel nastartovat. K té rekuperaci brzdné energie- baterie se dobíjí jen při brždění motorem, tzn dojíždět s rychlostí bez plynu, ale také jen za ideálních podmínek. Pokud má nízký stav nabití, je velká spotřeba v síti apod. nabíjí se normálně. Auto si ji bude udržovat samo cca na 12,2-4V. I když ji dobiješ na víc (12,7), samo si to při jízdě zas stáhne na míň. Kup si voltmetr do autozapalovače a můžeš to sledovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky chlapi,

 

k tomu start stop - ano, predpokladal som, že to nerobí dobrotu.

 

k tej rekuperácii - mám to chápať tak, že pri brzdení motorom sa vytvorí nejaký prúd (alebo napätie? - bože, som strašne mimo z fyziky, sorry...), ktorý sa potom dostane do baterky a dobíja ju? Ako je to pri tom "keď sa motor nudí"?

 

Martin Z - hej, pochopil si to :) - mal som na mysli to dlhšie státie auta. To sa mám akože obávať, že ak pôjdem na 2 týždne na dovolenku letecky a auto mi bude stáť pri činžiaku, tak sa môže stať, že nenaštartujem?

 

Priebežným dobíjaním sa myslí čo? - jednoducho sa prejsť autom, alebo si to dávať na nabíjačku? Ak áno, tak to ako spravím? vybrať baterku a zobrať do bytu ju nabiť?

 

Ešte raz sa ospravedlňujem, ale fakticky nie som v týchto témach doma...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, Čečulák napsal:

Pokud mas pristup k zasuvce, tak s inteligentni nabijeckou muzes nabijet baterii napojenou primo v aute. Pokud auto bude dva tydny stat, tak se opravdu muze stat, ze nenastartujes. 

Nizke napeti, mraz + staly odber = problem.

Vse je tady stale dokola,

poradne si to nacti to a pochopis vse.

dík, tak posledná otázka - rodičia majú F2, tam sme nemali nikdy takýto "problém", keď auto stálo dlhšiu dobu. Čo spôsobuje ten stály odber? Resp. má ho aj F2?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted se vrátila kamarádka ze služební cesty asi 10denní, firma měla auta domluvená na nějakém odstavném parkovišti někde u letiště...

Při návratu polovina lidí neodjela a za stěrači všechny auta měla vizitky na servisní službu ohledně nastartování vozidla pomocí startovacích kabelů :rolleyes:.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby se baterie vybila po 10 dnech, to si myslím, že už musí být vybitá nebo před smrtí. Ale ta smrt taky s rekuperací přichází dříve...mě by zajímalo, nakolik baterii škodí start stop.

před 9 hodinami, PS1984 napsal:

dík, tak posledná otázka - rodičia majú F2, tam sme nemali nikdy takýto "problém", keď auto stálo dlhšiu dobu. Čo spôsobuje ten stály odber? Resp. má ho aj F2?

F2 mimo Greenline nemívala takové vychytávky, takže baterie netrpěla. Ten stálý odběr je to málo, co spotřebovávají systémy, které se ani po uzamknutí zcela nevypnou. Např. stále potřebuješ auto kdykoli odemknout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

@Johny.z To je podivné. V zásuvce by mělo být napětí přece konstantní, ostatně je na to jistě nějaká celoevropská norma. A dovoluji si vyloučit, že by se tam objevilo 16V nebo kolik to tu lidé psali, že ta rekuperace je schopná dát (při tom brždění apod). Svorky akumulátoru, alternátor ano, uživatelský interface na 12V podle mě ne. Ne každý adaptér by to zvládnul. Bude tam ještě nějaký spínaný zdroj DC/DC, to upraví výstup do zásuvky, ostatně kdo má zásuvku 230V - tam by rozkmit cca 11,8-16V byl ještě masivnější, na výstupu. Ten měnič na to musí umět reagovat, společně se spotřebou. Není problém jinde? Chtělo by to nějaké měření na výstupu z adaptéru, jestli náhodou není problém tam.

@Regulak Je to komplexnější, v republice to umí (mimo vývojáře ŠA) jen pár lidí. Obětovat pár stovek mi za to stojí, oproti ceně 69Ah EFB ne-economy aku, resp. každého kusu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...