Přejít na obsah

Vyber alu kola na zimu Superb 3


MTX

Doporučené příspěvky

 

Ty letní máš 17" ? Mám ty stejné na Superbu LK, ale 18"

No oboje jsou to 18 ky. Jak letni tak zimni. Puvodne jsem chtel koupit jeste jednou turbiny. Ale moc nebyly a pokud bych si na ne pockal byly za 3.5x vyssi cenu nez ty borbety. Takze nakonec co jsem usetril na rafcich jsem nacpal do gum

 

Odesláno z mého SM-N960F pomocí Tapatalk

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte,

mám S3 vo farbe Business Grey a letné pneu STRATOS z ľahkej zliatiny 7J x 17" (215/55 R17).
Pomaly zháňam zimný komplet, a chcel by som vedieť, či môžem zobrať zimný komplet na 17tkach, alebo by zimné pneu mali byť o 1 číslo menšie, teda 16tky.
Vedeli by ste mi poradiť komplet, ktorý by sa k tomu hodil, poprípade dobré zimné pneu?
Na 16tkach veľký výber nie je a trochu mám traumu z toho, že by som mal plechy a puklice (ale prežil by som to), radšej praktické kolesá ako imidžovka.
Predajca od ktorého som pred mesiacom kúpil auto sa sľuboval že zoženie za dobrú cenu zimný komplet, ale je nejak ticho ;)

Vďaka za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zimne nemusia nutne byt mensie ako letne.

dobre gumy su continental, pripadne dunlop, goodyear ci michelin.

ako sme sa tu uz bavili, neoriginalne disky superbu svedcia maloktore... 

 

rozmery samozrejme v sulade s udajmi v TP,.. mas teda taketo moznosti:

1. kupit iba zimne pneumatiky 215/55 R17 a tie obut na povodne disky

2. kupit sadu diskov a zimnych pneumatik (v akomkolvek rozmere, ktory mas zapisany v TP)

 

ak by si chcel originalne disky tak si mozes ponuku pozriet na skoda eshope, staci v hornej liste vybrat auto Superb III a zobrazi ti relevantnu ponuku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no uple nerozumim, proc by si superb nemel rozumet s rafky jinych vyrobcu. To je preci nesmysl, samozrejme clovek musi dodrzet urcite intervaly parametru. Ani neplati, ze musi mit rafky zapsane v tp. Ona sire vyberu rafku na vozidlo byva casto vetsi nez je uvedeno v tp a pokud je to v seznamu parametru povolenych vyrobcem je mozne to nechat dopsat do tp.

 

u rafku toho nemusis moc hlidat. mas tam sirku, prumer, prumer stredoveho otvoru, roztec a pocet der a ETcko. a hodi se pripadne znat i hmotnost, preci jen cil lehci neodpruzena hmota tim vic adidas (:

Jinak je samozrejme rozdil v pevnosti liteho akovaneho disku, stejne tak treba u disku slozenych a sroubovanych. v zasadw bych se asi vyhnul uplnym noname a treba hledal ty co maji certifikaci tuv a idealne typovy list pokud je nemas zapsany v TP

 

a co se tyce velikosti zimaku, mensi se davaj z nekolika duvodu, byvaji casto uzsi, co se hodi do snehu, cim sirsi pneu tim hure se s tim jezdi na snehu, zaroven casto umozni montaz retezu, ktere s vetsimi prumery muzou narazit na nedostatecny prostor kolem ...

 

sorry umazano citovani... musim poladit tapatalk

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, @bojler to vystihol. proste len maloktory neorigo disk vyzera na tom aute dobre.

@Mak.cz - bezprostredne predchadzajuci prispevok sa necituje, pawouk by ta vyhresil...

 

K tym rozmerom - obut na auto mozes len to, co je v sulade s informaciami zapisanymi v TP.

V opacnom pripade neprejdes cez STK, Dokonca (u nas, neviem ako CZ) policajti mozu pri beznej kontrole zobrat technicak a tabulky SPZ (ak si to vsimnu). pokuta k tomu, samozrejme.

Samozrejme, v ramci moznosti si tam vies nechat nieco dopisat na zaklade typoveho schvalenia vyrobcom auta. No az ked je to v TP, tak to mozes obut na auto.

A aby sme sa netahali za slovicka - nehovorim teraz o mierne inom ET, kde na nejakych par milimetroch nikto bazirovat nebude a predpokladam, ze by nemusel byt problem ani o pol palca sirsi disk (napr. 7,5Jx17 vs. 7Jx17). 

 

Podla mna je 215/55 R17 na zimu OK rozmer na SIII a nad 16" by som velmi nerozmyslal.
Ja mam v TP pre 16" zapisane 215/60 R16, takze ani argument o uzsej gume vhodnejsej do snehu tu nie je relevantny.

Retaze som na aute v zivote nepotreboval pouzit (uz niekolko rokov v zime nosim v kufri textilne retaze, no zatial som ich nemusel vybalit)... s dobrymi zimnymi gumami som zatial vysiel vzdy aj na miestach, kde ini retaze na auta davali.

Editováno: , autor: PistaTT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem u dřívějších aut volil zimní kola o číslo menší a nebylo to ono. Měl jsem pocit jako když se to žmoulá.

Proto jsem letos koupil stejnou velikost jako letní. Nakonec jsem vybral:

ráfek - CASSIOPEIA 8J x 18“ ET 44 original - černý lesk

pneu - DUNLOP - WS5 - 235/45 R 18 SP WINTER SPORT 5 98V XL 

Dunlopy jsem kupoval i předtím a byl jsem naprosto spokojený.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mi pripomina, kdyz jsme meli jeste na aute zimni pirellky s hreby. Bylo to paradni jezdeni. Skoda, ze to pak zakazali. To jezdeni hlavne na ledu nebo hodne ujetem snehu bylo paradni, velmi dobra trakce a vedeni, jen mi prislo, ze to auto trochu trpelo na torzni namahani, jak to sedelo. chjo to byly casy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 50 minutami, Mak.cz napsal:

To mi pripomina, kdyz jsme meli jeste na aute zimni pirellky s hreby. Bylo to paradni jezdeni. Skoda, ze to pak zakazali. To jezdeni hlavne na ledu nebo hodne ujetem snehu bylo paradni, velmi dobra trakce a vedeni, jen mi prislo, ze to auto trochu trpelo na torzni namahani, jak to sedelo. chjo to byly casy

Premyslim jestli koupit zimni gumy s hreby nebo bez nich (v Estonsku). Nehuci to moc kdyz jedes s temi hreby po suchem asfaltu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 5 týdny později...

Mate nekdo zkusenost s pouzitim  brousenych disku v zime (soli)? Mam obute letni original Skoda disky Trinity 19, celostribrne, a nyni koupene  nove hole disky Phoenix 19, cernostribrne brousene. Jsou stejne, jen ty Phoenixy maji lesklejsi stribrne celo loukoti a zbytek antracit. Puvodne jsem chtel pouzit Trinity na zimu. Ze SA mi ale k dotazu napsali, ze i Phoenixy jsou celorocni. Nikde k nim ale neni v tomto smeru zadna jina informace, jen na webech jsou vesmes opisovane obecne info o nevhodnosti pouziti lestenych disku do zimy (SA pouze uvadi, ze jsou brousena.) Nerad bych si teda pridelaval praci dvojim prezouvanim, ale take nerad znicil nove disky. Nemate osobni zkusenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim ze dve, ale myslim, ze neni treba to nejak zvlast resit, dnesni original ALU vydrzi i sul, je to pretrvavajici povera z dob kdy nebyly mozna tak kvalitni materialy a taky kvuli levnym napodobeninam kdovi odkud.

 

Vetsim rizikem je v zime jenom poskozeni kvuli naledi nebo tak. Je moznost ty kola osetrit napr. nanopovrchem od Sonaxu a pak to jde i krasne umyt a nedrzi se na tom oter z brzd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...