Přejít na obsah

Vibrace (třepání) auta


Radpav

Doporučené příspěvky

V 5. 3. 2022 na 8:07, Lucasov napsal:

Mam úplně stejný problém prosím čím to bylo??

 

Mám SII 2013 DSG 125

 

Auto se mi například od 30 do 60 km/h v tahu začne trepat vibrovat ale jakoby zleva doprava. Dělá to i ve vyšších rychlostech ale není to tak moc patrné. Něco ve smyslu jako by člověk neměl dotažena přední kola tak to začne lehce házet vlevo-vpravo ve volantu nic moc cítit nejde ale prostě auto  lehce poskakuje vibruje do boku ale jenom v tahu. Není to nic takového že by auto lítalo po cestě zleva doprava ale prostě jde to v tom autě cítit že vibruje do boku. 

 

Kola Samozřejmě jsou dotahle. 

Zkoušel jsem přehodit na chvíli kola za letní a je to úplně to stejné.  Podotýkám že letní kola jsou úplně nové originál Škoda Sirius které jsem pořídil v zimě na léto. 

 

Nějak si s tím nevím rady. Četl jsem tu plno možností nápravnice klouby a tak dále ale tohle všechno zkoušet není zrovna levná záležitost a ještě postupovat pokus-omyl. 

 

Jestli má někdo nějakou zkušenost nebo radu budu rád 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdarec, chtěl jsem se zeptat.

Na superbu 2012 - 103 Kw CR při vyšších rychlostech 110/120+ - čím rychleji tím více a také čím více motor táhne, tak se třepe auto. Volant skoro nevibruje. Při spojce, nebo na volnoběhse netřepěvůbec.

 

Měnil jsem teď poloosy, geometrie, vyvažoval kola.

 

v nízkých rychlostech i okolo 100km /h to je ještě ok.

 

 

Nesetkal se někdo? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapomněl jsem napsat nejduležitější věc....je to pouze při sešláplém plynu. Když ho pustím vibrace ustanou. 
 

Při nějakém prudším kopci,když motor zabírá více, tak to jde i víc cítit a s vyšší rychlosti při plynu se vibrace zvětšují. Ale když plyn pustím, tak hned vibrace přestanou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když mi to krom vibrací trhá i volantem, jakoby kola nevěděla jestli vpravo nebo vlevo, tak to asi jen vnitřní kloub nevyřeší co? Mi to přijde, že se mění podplynem geometrie do rozbíhavosti. Mimo záběr to nedělá, ani při brzdění to není tak výrazné. Vzhledem k určité sporadičnosti mě napadlo, jestli nelbne servo, což mě přivedlo na myšlenku, zkusit to projet se servem odpojeným.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak včera na Hunterovi s cestným testom problém vyriešený. Bolo to pneumatikou! Spôsobovala vibrácie. Potočenie do odporúčanej polohy problém vyriešilo. 

Zbytočne som menil poloosy... Boli ešte ok. 

Tlmiče ale už boli kaput. 

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Asi svůj případ uzavřu stejným závěrem, kvůli dojetí pneu jsem přehodil předek za zadek a voila, vibrace jsou pryč. Dnes najeto přes 100 km v různých rychlostech a nic.

Takže pneu nebo disk. Jak budu na jaře dávat nové letní pneu, nechám obě podezřelá kola pořádně prohlednout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Takže... Odstránil som vybrácie pri 130km/h nastavením polohy pravej prednej  pneumatiky na Hunterovi. 

 

No teraz po všetkých tých výmenách (poloosy, tlmiče,...) mám vybrácie pri brzdení!!!

Prvé podozrenie boli kotúče. Vymenené za nové a tiež som prehodil na zimné s 17kami diskami origo Trifid. 

Trasie pri brzdení stále. 

Vymenené ložisko, (lebo bolo ešte origo) ani to nepomohlo. Origo ložisko kolesa bolo ešte ok! 

Vymenená sada vodiacich puzdier  brzdového strmeňa... Ani to nepomohlo. 

Už mám pomaly celú novú nápravu a stále mám trasenie pri brzdení. 

Pri dobrzdení do križovatky mám doslova "prerušované brzdenie". 

Už neviem kde by som mal hľadať chybu... 

Viete poradiť? 

 

Idem ešte vymeniť tyče stabilizátora, lebo na strane vodiča ho mám vybitý. Menil som ich pred 4rmi rokmi! Žiadne lacné kusy, ale MEYLE 11-16 060 0026 MSL0737. 😠

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Prišiel som si po radu.

Jedná sa o Škoda superb 2 2009 2.0tdi dsg km:307xxx

Auto začalo chvieť pri akcelerácii, citeľne to je ako keby skákalo zo strany na stranu ale iba na prednej náprave. 
Volantom netrasie, čisto iba pri šoferových nohách je cítiť chvenie zo strany na stranu ale iba pri akcelerácii. 
Robi to to pri zrýchľovaní z 60km/h až do 80-90km/h. 
nad 90km/h autom nechveje. 
Menili sa oba synchrónne( vnútorne) kĺby na poloosiach + sa menil ľavý homokineticky kĺb. 
Moja otázka znie čo by to mohlo spôsobovať? 
Ďakujem 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
V 17. 3. 2017 na 0:18, 15degren napsal:

říkáš od 110 ? Na octavii mi vybrování hlavně v zátahu nad 100 km/h způsobovali totál K.O tlumiče. Dokud jsem je neměl v ruce sundané tak jsem nevěřil, byly úplně čistý ale nekladli žádný odpor při pohybu ve 190K km, po výměně vše v pohodě, auto přestalo poskakovat jak koza, přichází to nepozorovaně ale když jsem dal nové tak jsem si uvědomil jak to auto skákalo po silnici...

Ahoj a ktore tlmice si menil predne či zadne...aj moja Oktavka poskakuje,ramena su nove komplet

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...