Přejít na obsah

Fabia 1.2HTP - dusí se/cuká


Tomáš K.

Doporučené příspěvky

před 2 hodinami, Malta napsal:

přesto bych je omrkl, už to jak budou vypadat může třeba něco napovědět

Svíčky budu zase měnit na jaře, stejně jako každý rok. Čas od času se stávalo, že jedna svíčka byla mírně mastná, ale nebylo to nic hrozného. Je ovšem pravda, že tento rok jsem změnil z Bosch svíček na NKG, které byly o něco levnější. Bláhově jsem si myslel, že budou lepší, když je otec dává do Audiny a Jaguáru. No... kdo ví.

 

před 10 minutami, gourney napsal:

To je dobry napad. Jak stare su potom cievky? Problemy so zapalovanim by som radsej riesil okamzite.

 

Pokial sa s tym casto jazdi na 1500 ot. tak mozu byt problemom usadeniny. Mozno by som skusil pridavat VIF a obcas slapat na plyn a vyuzit vyssie otacky.

Zapalovací cívky jsem zatím neměnil, protože nebyl důvod. Auto vždy, opravdu vždy startovalo jak mělo, nebyl nikdy žádný problém. Již delší dobu uvažuji, že začnu brát onen prémiový benzín u Benziny, protože mnohdy jinde netankuji. Na Benzině mají tento VIF - uvažuji, zda jej koupit nebo ne...

 

Jako na druhou stranu musím říct, že to auto nedržím samozřejmě pořád na 1500 otáčkách. V Praze se dnes jezdí téměř všude 70km/h (jižní spojka, tunel Blanka) a nebojím se jezdit vyšší rychlostí ani na ostatních cestách, kde je padesátka. Většinou se to na těch 1500 otáček dostane po přeřazení. Pak to většinou držím na 2000 až 2500.

 

Ještě mě napadlo, že to může být vstřikovací tryskou a možným problémem, netěsností, atd. Chtěl jsem je proaktivně objednat, ale při zjištění ceny jsem se rychle zastavil a uvědomil si, že nedám 12 tisíc za něco, co nemusí pomoct. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

k těm svícím, mám přesně opačné zkušenosti, ale je to dáno i LPG, BOSCHky co mi dali kdysi při první garančce, tak šli po 20t km do kopru, bo v nízkých otáčkách nepálily a cukaly. Takže okamžitě změna na NGK a od té doby v obou autech nic jiného a měním je po 60t km. Díky mému lajdáctví, jsem teď zjistil 14 dní zpět, že na roomovi, při roztahování z nízkých otáček a občasnému výpadku zapalování, bylo způsobeno, že svíce měly už 70t km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty svíčky více než 15 tisíc kilometrů nedají. Jsem v tomto nekompromisní a po roce jdou z auta, i když to není nutné, prostě ven a měním je.

 

Teď auto dalo 450 kilometrů, hlavně po dálnici a jelo jak má. No, uvidím... zkusím to ještě hodit na diagnostiku od tchána a uvidím.

Editováno: , autor: Sabiza
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak malá aktualizace celého problému. Koupil jsem na benzínce nějaký čistič palivové soustavy, nalil to do nádrže a začal jsem Fabii docela prohánět a snažil jsem se ji držet ve vyšších otáčkách. Zatím to vypadá, že to pomáhá… včera jsem koupil další lahvičku s tím, že jsem tankoval opět plnou nádrž, tak uvidíme. V průběhu onoho jednoho tankování se „závada“ projevila pouze jednou.  

 

Někdo mi do soukromé zprávy psal, že je zakarbonovaná palivová soustava. Moc se mi do opravy nechce, protože k tomu nemám zatím prostory, takže počkám, jak se vše vyvrbí po tom, co jsem do benzínu nalil to svinstvo. :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravím,

obnovím opět po čase toto téma, protože jsem už v koncích.

Fabka (AZQ) mi nejvíc cuká po zahřátí a klidné jízdě obcí na 4. nebo 5. RS a to při minimálním sešlápnutí plynového pedálu, tak minimálním že se sotva dostane do tahu. V tom momentě cuká, když přidám plyn víc, tak zabere a jede normálně.

Jedním z rychlých pokusů se cukání zbavit, bylo zastavení a na krátkou chvíli zastavení motoru, nastartování a pokračování v jízdě, a to se mi zdálo že problém hned ustal, ale zkoušel jsem jen jednou.

Vyzkoušel jsem změnu paliva, přidal aditivum proti vodě v palivové soustavě, pokračoval výměnou svíček a jedné podezřelé indučky, následovalo nové čidlo tlaku vzduchu a kontrola EGR ventilu, který byl čistý. Klapka zprvu jen vyčištěna, diagnostika následně hlásila slabý signál potenciometru klapky, takže jsem koupil i novou klapku. Před nastavením klapky jsem dal i nový vzduchový filtr.

Stále mrška cuká. Mezi závadami na diagnostice se objevovalo vadné čidlo tlaku vzduchu, chudá směs 1. válce, signál potenciometru klapky a tuším že tam jednou vyběhl i EGR.

Co teda dál? Mám pokračovat v investicích a koupit ještě EGR (kontrolován - čistý)?

Co když výměna EGR nepomůže? Kde hledat další příčinu?

 

Díík

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Já se z tý mojí fabule pos....  Dnes cestou do práce (15km) mi začala zase docela solidně škubat, asi po 5km se rozsvítila kontrolka motoru. Zajímavé na tom všem je, že od okamžiku rozsvícení té kontrolky auto začalo jet uplně normálně, neškubalo , šlo za plynem, prostě úplně v pohodě, jen svítila ta oranžová mrcha. V práci jsem pohledal nějaké chytrosti na netu a rozhodl odvéz fábku na diagnostiku a koupit čistič vstřiků do benzínu.
Diagnostika vypsala:

  • P1443
  • P1403
  • P0106

Vypadnu z práce, nakopnu fabuli, kontrolka svítí. Dojel jsem pro ten čistič, a valím k benzince, kontrolka svítí a auto jede stále úplně v pohodě. U benzinky naleju čistič a dám plnou nádrž, zaplatím a odjížím a SVINĚ najednou NESVÍTÍ. Cesta domů zase opět úplně v pohodě.

 

JE TOTO NORMÁLNÍ ?!

 

:huh:

Editováno: , autor: Dubák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je, všechny chyby (myslím i ta poslední) budou souviset s EGR. Přestalo to cukat protože ŘJ nastavila nějaký "nouzový jízdní režim" nevyuživající EGR. A zhasnutí? Ano, pokud se jedná o sporadickou chybu (zůstane zapsaná) ale check po pár startech, pokud se chyba znovu neobjeví, zhasne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Malta napsal:

je, všechny chyby (myslím i ta poslední) budou souviset s EGR. Přestalo to cukat protože ŘJ nastavila nějaký "nouzový jízdní režim" nevyuživající EGR. A zhasnutí? Ano, pokud se jedná o sporadickou chybu (zůstane zapsaná) ale check po pár startech, pokud se chyba znovu neobjeví, zhasne.

 

 

OK.. Takže počkám až se znova objeví a případně koupím ještě ten EGR.
Díky.

Editováno: , autor: Dubák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 rok později...

Zdravím,

 

Řekl bych, že mám velmi problém jako "Dubák", ovšem motor BME, 2005

 

Po zahřátí a mírném zešlápnutí plynu auto ztrácí jakoby výkon a dusí se, sešlápnutí pedálu přes půlku problém dočasně vyřeší. Vyčištěna klapka, nové svíčky cca 4000km, nová chladící kapalina, nová spojka (jen pro představu, s čím vším se hýbalo poslední dobou). EGR bylo venku a zanesené nějak nebylo, hadice od něj zkontrolovány a tlak držely. Postupně se rozsvítily 3 různé chyby motoru, vždy po vymazání se už neobjevily, aktuálně nesvítí žádná.

 

Zajímavé taky bylo, že po vyčištění klapky se auto chovalo 2 dny úplně normálně a až pak zase začalo pocukávat.

Aktuálně jsem začal brát benzín na jiné čerpačce a trochu to taky polevilo. VIF leju pravidelně a dost auto točím.

 

Může být taky příčina v poškozeném EGR?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak pak máš dvě možnosti, jezdit s odpojeným EGR (tedy smířit se svítícím checkem-kontrolka motoru), ale vysledovat, zda se ti výrazně nezvýšila spotřeba, ŘJ pojede podle náhradního algoritmu, nebude počítat se spalinami vracejícími se do válců, ale asi to neřeší případné STK nebo koupit nový EGR

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stacionární emise (ty co mají na STK) nerozpoznají vadný EGR co se týká emisí. Ovšem součástí emisního STK je napojení ŘJ a vyčtení chyb (to ještě nemusí odhalit, pokud chyba nenaskakuje okamžitě) a také vyčtení rediness kódu a tam pokud bude u položky EGR jednička, namísto nuly, tak myslím že bude problém

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A mám možnost si tento kód vyčíst diagnostikou i sám? Přístup k ní by byl. To by bylo asi pro moje rozhodování zásadní.

 

Do auta jako takového se mi nechce moc vrážet, vzhledem k tomu, že je stejně dále neprodejné (pověst HTP v česku :D) a není to součástka nezbytně nutná k provozu. Navíc postupně odchází kdeco, takže to se pomalu nevyplatí do toho investovat.

 

Možnosti následující:

  • 3000 EGR + 1800 STK 
  • 3000 STK s tím, že určitě proleze
  • 1800 STK + riziko že readiness bude indikovat závadu EGR

 

A teď, co je nejekonomičtější volba ? Jsem z toho na vážkách...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...