Přejít na obsah

Ošetření podvozku


ferokulda

Doporučené příspěvky

Zdravim,
chtěl bych si na up!u nějak ošetřit podvozek. Koroze tam zatím nikde žádná není (kromě náprav, tu je povrchová), plastizol taky nikde není porušený, takže to ošetření bude spíše preventivní. Nevím ale, jestli má právě smysl stříkat na ten plastizol ještě nějaký gumoasfalt (nebo ty podobný černý srajdy (bitumen))  - ten bych nastříkal jen na ty nápravy. Že bych (po pořádném umytí samozřejmě) podvozek stříknul jen nějakým voskem, např. tento nebo tento. Co vy na to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
V 21. 8. 2016 at 23:01, ferokulda napsal:

Účelem je oddálení nástupu koroze.

Já jsem celej spodek natřel Tlumexem Special - původně jsem měl zálusk jen na ty místa, kde neni plastizol - těch moc neni, je to z výroby nastříkaný docela dobře (na rozdíl od Fabie I, kterou jsem měl před tím, tam byly v základovce celé plochy, hlavně na podlaze kufru). Nakonec jsem to vzal celý, včetně prahů zespodu, ale na plastizolu je to spíše věc estetická - na tom stříbrném Tlumexu Special (NE černý Tlumex Plast) velmi špatně drží špína, bláto a to málo, čím se to pochopitelně umaže a zapráší, neni na stříbrné barvě vidět - takže je to furt takový "čistý". Taky mi ten tlumex vyplnil ty póry v plastizolu. Nejhorší na celé práci je spodek očistit - proto jsem to natřel sotva jsem přijel s novým z prodejny (viz odkaz v podpisu), na špinavym bych se na to možná už vyprd (už mě taky začíná všechno bolet, ale před pár lety...), natřel bych jen ty plochy bez plastizolu (nosníky předních podběhů zespodu, kolem šroubů u náprav, něco kolem nádrže, moc toho neni). 

 

Tlumex Special je dobrej i na nápravy, ale na nový - na zrezlej povrch to neni - to je lepší nějakej bitumen - třeba Resistin Car lze natírat i na rez.  

 

Edit: Pak je dobrý pod to občas vlézt (někdy stačí lehnout vedle auta) a podívat se, jestli nějakej kámen či jinej bordel ze silnice neodprejskl plastizol až na základ nebo na kov, a takový místo opravit - na to bych já použil 1) opět Tlumex Special (má mj, celkem dobrou schopnost zalít - přilepit okraj plastizolu v místě poškození) 2) vyplnil bych "kráterek" bitumenem (Gumoasfalt, černý bitumenový tmel na střechy apod.) a 3) navrch (vše po zaschnutí) opět Tlum.Spec. - brání vysychání bitumenu. Možností je ale víc, kdo spěchá, může si vystačit s bitumenem nebo samotným tlumexem, nebo "bobkem" silikonu - lepší něco, než nic. Pokud to ale už začlo reznout - což u pozinkovaných karoserií nezačne hned - tak rez oškrábat a před tím vším nanést základovku.

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, práci to dalo :) (dokonce jsem při tom dočasně maličko zhubnul :D ), ale nedalo mi to :)

 

To "schovávání se" barvy do rukávu znám :D i ten prvopočáteční pocit, že "dneska to nějak nestéká" :D ...jen než se nacucá štětec... ale kupodivu po létech (když už to lezení pod a vylázání zpod auta začíná bolet :D ) jsem ho obvazoval děravou ponožkou už preventivně :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...