Přejít na obsah

Identifikace zadních brzdových třmenů


MiroKLN

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

před asi třemi lety jsem si u mojí Octavia I Combi motor 1.9TDi ALH rok výroby 2001 nechal předělat zadní brzdy z bubnových na kotoučové. Bohužel se mi nevrací po zatažení ruční brzdy pravý brzdový třmen. Při obhlídce jsem zjistil, že na pravém brzdovém třmenu mám čitelný nápis LUKAS a číslo poblíž lanovodu 38 na levém brzdovém třmenu mám LUKAS 31371 a poblíž lanovodu číslo 41. Pochopil jsem z toho, že mi namontovali na každou stranu třmen s jiným průměrem pístku. Původně jsem chtěl udělat opravu 38 zatuhlého třmenu, ale nakonec bych chtěl tu 38 vyměnit za párovou k té 41 co tam mám. Bohužel podle toho čísla nemůžu nic najít.

Potřeboval bych poradit, jak třmen identifikovat nebo jestli stačí pořídit třmen s pístkem 41 třeba ATE, TRW (také se montovaly v prvovýrobě) jenže je tu plno druhů např. BHN203 nebo BHN203E ...

Děkuji Mirek Veselý

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Jakpak jsi to vyřešil (ano, vím, původní dotaz z loňska) ?

Tady je odkaz na tvé brzdy, objednával bych podle OE čísla ETKA Skoda Octavia 2001, kotouc.brzda vzadu

Já se na to svoje podle VINu raději přeptal škodovky, potvrdili mi, že od 8/98 dávají (TDi kombi) 41mm - řeším totiž se servisem, že mi tam švihli 38mm, tak jsem koupil BHN202 a BHN203, nahodil i s novými kotouči a destičkami a třmeny pošlu zpět servisu.

U "E" varianty na webu píšou " Brake Caliper with integrated parking brake " ale ta BHN203 vypadá a šlape jako origo.

Editováno: , autor: Viktor X
odkaz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj,

demontoval jsem oba třmeny.

 

38 - po demontáži byl třmen v dost bídném stavu. Koupil jsem opravnu sadu FRENKIT 238901 (1x pístek, 2x manžeta na vodící čep, 1x těsníc gumička, 1x prachovka, 1x gumička kolem osy samostavu, 1x gumyčka vnitřní část pístu, 1x gufero pod páku k lanovodu ruční brzdy), sadu vodících pouzder FRENKIT 808007 a patu na hydraulické části brzd  ATE 03.9902-0501. Celý třmen jsem rozebra, vyčistil, vnitřní stěnu zalapoval jemnou leštící pastou namazal pastou ATE, včetně všech gumyček a pečlivě složil.

 

41 byla na to podobně, takže jsem místo ní koupil novou 38 TRW BHN180.

 

Dále jsem na třmeny osadil pružiny páky ruční brzdy 1K0 615 295, 1K0 615 296 (původně na O II). Od té doby se ručka vrací jako po másle.

 

K tomu jsem pořídil koutouče BREMBO MAX 08.7165.75 , BREMBO MAX 09.7012.75 a desky BREMBO P85020 , BREMBO P85072.

 

Od té doby Octavia brdzi jako nikdy pedtím.

 

Mirek

 

Btw. pokud někdo budete předělávat bubnovky na kotouče na O I nezapomeňte také vyměnit páku ruční brzdy. Kotoučová je rozdílná od bubnové (jinzý tvar excentru) a na STK můžete mít problémy jako já s dlouhým mrtvým chodem ručky :)

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nečekané rozhodnutí, žes nedal rovnou obě 41mm, řekl bych, teď po nechtěně nabytých zkušenostech, že rozdíl je znát.

Taky mám Bremba Maxíky, nejdřív jsem je dával na předek, s destičkama Ferodo. Maxíky (bohužel jen přední) jsou obohacené uhlíkem a méně reznou, navíc díky těm drážkám se rovnoměrněji sjíždějí. Jsou tam už 4. rokem a stále vypadají "jako nové" :rolleyes:, předchozí TRW musely po 4. letech provozu dolů. A zadek nyní Brembo MAX/Brembo.

Pružiny - dával jsem je na staré třmeny, tyhle funglovky pruží krásně i bez nich, ale u starých třmenů jsou nebezpečné tím, že odvádějí pozornost od hlavního problému - přidřené hřídelky.

Nikomu nepřeju, aby dopadl jako já - selhaly mi brzdy v kopci, vedle mně manželka a vzadu tři děti, z toho jedno známých, naštěstí při jízdě nahoru. Prázdný okruh, budíky se rozpískaly, až když propadnul pedál. Pravý zadní disk mokrý od brzdovky, odešlo těsnění na hřídelce, ta rez jí asi dávala při pohybu ručky na pr....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sehnal jsem za dobré peníze tu 38 a jelikož byla 41 také KO, tak jsem šel touhle cestou :)  Do 280 000km jsem jezdil v zádu bubny. Pokud jedu v autě sám, tak rozdíl není tolik znatelný, ale ve čtyřech dospělých lidech je rozdíl v brzdném účinku citelný.

 

Do teď jsem jezdil kotouče origo škoda a vždy jsem se je měnil s deskama co dva roky a kousek - 90 000 km. Možná je to tím, že tahám karavan a dost jezdím s vozejkem a nějaká ekomonomy jízda mě úplně nebaví. S Brembo Max jsem spokojený jen víc špiní kotouče.

 

S tím tvým selháním brzd zalať pánbu, že to dobře dopadlo. Musela to být smůla, protože pod pákou od ručky (myslím na třmenu) je gufero, pak kluzné pouzdro a za ním o kroužek a muselo to být dost vyhnilé, aby to takhle teklo.

 

Já brzdy třikrát do roka kontroluju, stav manžety, chod a korozi pístku, hadice. Jemným kartáčkem s jarovou vodou třmen vyčistím, skouknu vodítka, místa styku desky a těhlice namažu měděnou vazelínou. Teď mám najeto 350 000 a vše šlape jak má, dokonce mám ještě původní turbo.

 

Hodně šťastných km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdravím,  chlapci,  asi před týdnem jsem dával na mojí O1 1.6 75kw nové zadní brzdiče, v sadě byli 2 různé druhy čepů pro uložení brzdového třmenu. 2+2 ks.  Viz foto.  Nevíte náhodou někdo  kam který patří,  nevyčetl jsem to ani z dílenské příručky...   

IMG_20171020_095114.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...