Přejít na obsah

Vytékající nafta z prostoru plnění


Clint

Doporučené příspěvky

Zdravím přátelé. Řeším právě na O3 zajímavý problém, na který nedovede odpovědět zatím žádný autorizák (obvoláno a objeto 5 autorizáků)

Po natankování 2/3 - 3/4 nádrže naftou mi po jízdě začne vytékat nafta z prostoru plnění a někdy teče i po kastli. Když odklopím víko, je to vždy mastné kolem hadičky vlevo dole, o které jsem se domníval, že je pouze přepad náhodně vytečeného paliva při tankování, nebo vody při mytí vozu, co se tam může dostat. Kolem hrdla s uzávěrem to mastné není.

Když jsem kontaktoval servisy, každý měl jinou odpověď. Řekli mi:

1/ jedná se o odvzdušnění nádrže, asi jsem vzal plnou a nějak se to tam dostalo

2/ jedná se o kombinaci odtoku a odvzdušnění, vody může ven, ale nejde do nádrže, stará se o to jakýsi ventil

3/ je to jen odvod vody z prostoru plnění, když se tam dostane při mytí auta. Odvzdušnění je asi do hrdla.

Každopádně všichni tvrdí, že to přesně vědí :)

 

Co mohu říct, při tankování mi nafta neukápne z pistole vůbec, auto jsem nemyl, ale i kdyby, tohle je mastný flek od nafty.

 

Někdo nějaký nápad?

2.JPG

1.JPG

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak je to přesně u O3 nevím, ale minimálně Fabia má odvětrání do hrdla a tato "dírka" zajišťuje jen přepad. Má to z druhé strany kam odtékat, respektive není ta hadička plná čehosi? Z fotky je patrném, že se to děje jen (hlavně) za jízdy. Mě se ale z té první fotky zdá, že to teče přes víčko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začíná se to znovu rozjíždět. Dnes po dalším tankování znovu únik paliva. Natankovano zhruba dvě třetiny třetiny nádrže. Potvrzeno, že to teče z té hadičky vlevo dole, kolem hrdla sucho. Potvrdili mi to i následně na Jarově v autorizáku. Skutečně to bude odvzdusneni nádrže, kombinované s odtokem vody. Voda odteka normálně ven, výpary z nádrže naopak do prostoru pod víko. Řídí to asi ventil, který u mě zůstal otevřený a nafta stříká při plnější nádrži ven a voda naopak teče do nádrže. To potvrzuje, že když jsem tam lil vodu, nikde pod autem netekla. Auto jde do servisu příští týden. Tohle tvrzení je shodné ve dvou autorizákach, kde se v obou případech vyjádřili přímo mechanici. Teď potřebuji Pawouka, aby to potvrdil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vsadim se, že odtoková hadice bude na konci ucpaná a plná nafty ... dotáhni si do cvaknutí uzávěr a naper vodu do odtokového otvoru. Pokud to neprovalíš, budeš to muset nechat zespodu vyčistit. Ty jelimany v servisech, co Ti tvrdí že je to kombinovaný odtok s odvětráním a ještě vymejšlej zázračnej ventil, co řídí co kam pustí bych chtěl vidět naživo a již nikdy bych se jich na nic neptal ...

Co by mohlo být teoreticky problém, je pozice 4 na slidu od Pawouka, odvětrávací koncovka, číslo 895201890. Odvětrání z nádrže je odvedeno do hrdla, ale tato odvětrávací koncovka na hrdle má asi být ten "ventil" co u dieslů při přetlaku pustí z nádrže přebytky pryč ... Ale furt je až za modulem víčka, tak by to nemělo protéct kolem odtoku do víčka, kolem je volný prostor. Leda by do toho nějakej koumes zavedl tu odtokovou hadičku ... :rolleyes:

895201890.JPG895201890 .JPG895201890  .JPG

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Clint: tak zase kdyby ti z toho pres noc nachcalo kanistr nafty navic, tak bych tuto funkci chválil :-)



Btw. párkrát se mi stalo, ze jsem prijel na pumpu (ale jde o benzin), odsrouboval vicko a byl slyset zvuk vzduchu. Nepoznal jsem jestli unikal ven, nebo dovnitř. Každopádně to bylo slyset tak 3 sekundy. Takze tam byl bud slusnej podtlak, nebo přetlak. To je normalni?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Martin Bednář  No, nafta je ve srovnání s benzínem objemově stálejší, tedy míň ovlivnitelná teplotou, i míň těkavá. Takže pokud "nefunguje" odvětrání nádrže a nafta se spotřebovává, vznikal by v nádrži podtlak, takže to by mohlo být to syčení. Zvuky při otevření nádrže u diesla nemám odpozorováno, ve srovnání s benzínem to u něj taky neznám.

@Clint  pár fotek, buď málo dotahuješ uzávěr ;) nebo máš opravdu odtokovou hadičku zasunutou do odvětrávací koncovky ... :rolleyes: jen kecám

1829723.jpg1829722.jpgskoda_octavia_2014_dieseltank.jpg

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tady z těch obrázků je to jasné a je zřejmé, že v autorizákách vědí jen to, že auto má 4 kola :D

 

Ale stále to neřeší ten můj problém, kde se tam bere ta nafta. Víčko dotahuji uplně a vždy stejně, kolem víčka to na víc mastné není. Kdyby hadička byla zacpaná, voda, kterou tam naleju by neodtekla....ale ona pokaždé odtekla. Ale nezdá se, že by dole někde tekla....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, sehnal jsem drát a vrazill ho do hadice, vyběhla dole v podběhu, ucpané to nebylo. Takže to vylučuje tvrzení dvou autorizáků, jejich techniků a specializovaných mechaniků na Jarově v Praze a v Amondu na Kladně, jejich pohádku o odvzdušnění a ventilu. Tedy potvrzuje to myšlenku technika mého oblíbeného autorizáku v Rakovníku, který tvrdil, že je to jen odtok. Vidím, že alespoň někde vědí, o co jde. problém ale zůstává, kde se tam bere furt ta nafta, když kolem hrdla je to suché (zdá se mi) a pistole mi neukápne.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to může být samotný uzávěr - dotahuješ ho až aspoň 1x přeskočí? Pokud ano, může být ještě problém v konci hrdla, kde je dle ETKY vložka plechová 4H0201112A a tu zajištuje aretační kroužek 4H0201115A. (Ale teď koukám, že to asi není standardně montováno, tyhle dva bazmeky maj asi zamezovat tankování jinou pistolí) Pokud je správně nasazena i ta odvětrávací koncovka, kudy to taky při zpěnění nafty může vystoupat ale nemělo by se nijak dostat do modulu víčka, máš možnosti vyčerpané, nikudy jinudy to týct nemůže. Nech si v servisu sundat modul víčka a uvidíte víc.

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víčko už po dotažení u O3 nepřeskakuje jako na OII na konci utažení, ale jde na doraz, na konci pak už jednou tiše poskočí a vrátí se zpět, tím je uzamčené.

V hrdle je bezpečnostní klapka a mechanismus, který zabraňuje vložení užší pistole s benzínem. Širší pistole musí něco po obvodu odtlačit, aby šla vůbec zasunout do hrdla.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za info, OIII zatím neznám a vypadá to, že ani nepoznám ;) Snad to tedy aspoň s tím rakovnickým servisem dohledáš.

By mě zajímalo, co by ti ostatní experti nakonec měnili, dnes fakt aby člověk některýmu servisu říkal, co maj udělat.

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jakožto zaměstnanec defektoskopické firmy bych tam (pod víčko - zátku) nastříkal bílou kapilárku, aby bylo vidět kudy odkud  to teče. Mohlo by stačit to pod víčkem natřít bílou školní křídou. Napřed postivě vytřít nejlépe nějakým čističem, vysušit a pak nakřídovat. Ale podle mého to jinudy než z pod víčka téct nemůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejhorší je to zjištění a ten fakt, že v autorizákách, kde mají být školení technici a mechanici, nemají ani šajn o tom, jak to auto vypadá uvnitř. Tahle když to řeknu hloupost a oni nejsou schopni o tom nic znát. Co potom složitější věci a závady? Vždyť je to jejich práce, měli by mít znalosti a chuť se učit....To je uplnej konec, tohle to. Mám uplně chuť o tom napsat do MB....Příště si asi ten rozhovor natočím .

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:D je to tak,k nam vozi do laku jeden salon co prodava korejce auta a ty mechanici ani nevi jak se ma co kde rozdelat atd,spoustu veci si musim sam protoze oni vubec nevi a to jsou skoleni a jeden tam dela pres 10let :) ja se dnes uz nicemu nedivim,zas na druhou stranku asi ani nemaj extra penize a ty kapacity proste odchazi za vlastnim byznysem 

Editováno: , autor: foxdivemaster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...