Přejít na obsah

Mám koupit jetou Octavii nebo novou Fabii?


jakudo

Doporučené příspěvky

Zdravím,

Mám možnost odkoupit firemní Octavii III Combi (7/2013) Elegance 2.0 TDi 110kW DSG, najeto 175tis, servisní knížka, pravidelný servis za 290tis včetně DPH.

Nemám s naftovými motory žádnou zkušenost a 175tis km je docela dost. Na druhou stranu věřím, že vydrží ještě spoustu desítek/stovek tisíc km.

Zajímal by mne Váš názor, jestli spíš jít do této Octavie nebo raději novou Fabii Combi Style, 1.2 TSI 66 nebo 81 kW manuál. S nějakým příslušenstvím navic za cca 360-380tis.

Auto je určeno jako rodinné (zatím máme jedno malé dítě).

Jeté větší, levnější nebo nové, menší dražší?

Díky za jakýkoliv názor:)

Sent from my iPad using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je jasný. Jelikož už jedno auto máme (Roomster na LPG), se kterým jezdím ty krátké vzdálenosti do práce, tak to druhé bude spíš pro manželku, která by jezdila také krátké trasy (s dítětem k doktorce, nakoupit atd), ale budeme s tím jezdit i dlouhé vzdálenosti (k rodičům na Moravu, víkendové výlety atd). Čekám tak 30% jízd do 50 km, 70% nad 50km.


Sent from my iPad using Tapatalk

Editováno: , autor: Luďa
Necituj bezprostředně předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na to aby manzelka jela nakoupit a s ditetem k doktorce potrebujes auto za 300t? nevim no.. ja jsem rad, ze jsem se jednoho auta v rodine zbavil a zbylo nam jen jedno.. fabka 1.4 16V combi na LPG..poskladame se tam i s dvema deckama..  mit dve auta mi prislo zbytecne vyhazovani penez, ono povinne ruceni, servis atd atd.. taky neco stoji.. tak ale, jestli tyto veci neresis, tak pak jo..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, když to napíšeš takhle, tak to je skutečně blbost:) napsal jsem to dost obecně. Samozřejmě, že to nebude jen na jízdu k doktorce atd. Roční nájezd předpokládám tak 18tis. Bude to jako hlavní rodinné auto. Ten Roomster, co máme má nejlepší za sebou (postavili jsme s nim v podstatě dům). Bohužel bydlíme na vesnici a tam se bez druhého auta neobejdeme, tak to proto to řešíme. Ve městě s MHD bych to taky neřešil.
Samozřejmě peníze řešíme, ale nechci nějakou bazarovou, 10let starou fábku za 50, kde bych se na to auto nemojl spolehnout (mám tu zkušenost). Proto vybíráme buďto nové, aby to dalších 10 let vydrželo nebo to služební.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je ta Octa s rozumnou historií a bez zavad.... vzal bych tu ..... sice ta motorizace bude trosku overkill, nicmene fabie jako rodinne auto (predpokladam v budoucnu) pro ctyri osoby není zrovna zazrak a pak si zacnes rikat "proc ja vul tu octu nevzal"...

BTW: bral bych tu oktu uz jen kvůli tomu DSG .. pokud nejsi teda clovek, co za kazdou potřebuje kvedlat pákou.

Kolik za rok tim plánujete najezdit? TO bude to, co by to mělo rozhodnout...

 

Editováno: , autor: Tragedie_v_JZD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli automat nebo manuál je mi asi jedno. Hlavně tempomat je důležitej:) předpokládám nájezd cca 18 tis za rok. Teď uděláme s roomsterem cca 25tis. Když ho omezím jen na jízdu do práce a z práce, tak mi cca zbývá těch 18 tis, co bychom s tím najeli.
Historii znám, protože je to naše firmení - nebouraná, pravidelně servisovaná, žádný problém. Ve firmě s tím jezdili 2 lidi, řekl bych celkem slušně.


Sent from my iPad using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 53 minutami, jakudo napsal:

Jasný, to asi nepotřebuji, ale zase je o dost levnější než nová Fabie (nechci výbavu v úplném základu). A peníze nejsou neomezené. To je právě to dilema:)

Tím spíše kupuj auto jaké potřebuješ a ne jaké ti kdo nabízí - I tu fabii můžeš koupit jako ojetou, všude jsou jich mraky. Osobně bych kupoval auto s max 100 tisíci. (abych měl jistotu, že mi vydrží dalších 100 tisíc). Chápu, že u tý firemní oktávky máš garantovaný nájezd kilometrů, nadruhou stranu je přesně ve věku, kdy s velkou pravděpodobností začne požírat první velké investice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se všeobecně bazarových aut bojím - nemám k nim moc důvěru (špatná zkušenost). Proto jsme uvažovali o nové Fabii. Ale naskytla se právě možnost té služební Octavie, kde mě moc nevadí, že není nová, když o ní vím v podstatě všechno - navic o něco levnější...


Sent from my iPad using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsi s tím autem sám nejezdil, tak je otázkou, co všechno o té Octavii víš navíc, oproti tomu, co by jsi si mohl zjistit o autu z bazaru (a dnes se toho dá zjistit docela dost). Pravidelný servis mají prakticky všechna auta do tří let a díky tomu je u nich i celkem dobře zdokumentovaný nájezd + záznamy ze servisu. A protože jsou ta auta relativně nová, tak je jejich majitelé i pojišťují, z čehož se zase dají zjistit případné havérie.

Pokud z nějakého důvodu preferuješ nová auta, tak bych řekl, že v úvahu připadá ještě tak roční ojetina s 30 tisíci, ale ne auto se 175 tisíci - to je prostě úplně jiná kategorie. Naopak pokud jsi ochoten koupit auto a s takovýmto nájezdem, tak nechápu, proč by jsi měl vyhazovat peníze za funglovku.... to dilema je prostě příliš odezdi ke zdi. Možná si ještě upřesni priority.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když vidím, v jakym stavu jsou ty 110kW Diesely u nás ve firmě a to má najeto mezi 80k a 100k tak bych to nekoupil i když to dohledatelnou historii. Každý, kdo s tím jezdí se k tomu chová jako dobytek a nešetří to (proč by, jeho to není) a pravidelný servis tomu moc nepomůže. Ono pravidelný a autorizovaný servis ještě neznamená kvalitní.

U nás Octavie opouštějí firmu s nájezdem cca. 200k (staří cca. 4-5 let) a prodávají se max. za 200k s tím že do toho ještě celkem dost nasypeš.

Raději bych se podíval třeba na roční vozy, sice to možná nebude tak vybavený, ale bude to relativně nový a bezproblémový auto. A jak tu někdo psal, stejně se rozhoduješ víceméně mezi dvěma extrémy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ak kupujes auto na 5-7 rokov, tak by som sa asi nebal ani tej oktavky. pises, ze by mala byt v dobrom stave, po relativne slusnych vodicoch - kolegoch.
kvoli jazdam po D1 Praha - Brno bude otazny stav podvozku, treba zistit co tam bolo menene, kedy a co sa da ocakavat do buducna...  
kontrola stavu tlmicov je v tomto pripade povinnou jazdou este pred kupou.

tym padom, ak sa da do putzu ten podvozok,  by mala bez vacsich problemov (bez potreby dalsich vacsich oprav) vydzat odhadom do 300t km (pri rozumnom zaobchadzani).
da sa predpokladat, ze nasledne uz bude tych oprav a servisu vyznamne pribudat.

problem s jazdenymi oktaviami vo vseobecnosti byva premrstena cena... za podobne peniaze som nedavno kupil passata B7, sice trochu starsieho ale porovnatelne ojazdeneho... (a to sme povodne chceli oktavku... )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, PistaTT napsal:

....by mala bez vacsich problemov (bez potreby dalsich vacsich oprav) vydzat odhadom do 300t km ....

 

to by mě zajímalo, kde bereš tento optimismus. Jasně že jsou výjimky, ale spíš je pravděpodobnější, že kolem 200 tis. začne postupně sypat a kolem 250 - 280 tisíc už bude mít velmi slušně zainvestováno. Marně přemýšlím o nějaké důležité součástce na tom autě, o které bych mohl prohlásit, že bez problémů zvládne oněch 300 tisíc, naopak všechny poměrně běžně umírají i při polovičním nájezdu. S tím se musí počítat, proto to auto taky stojí polovinu ceny nového.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi som optimista...
s OII som jazdil do 408t, pričom do 300t stačil bežný servis a brzdové doštičky. Až potom sa to začalo...

S OIIFL som do 200t nemal žiadny vážnejší problém a ani náznak toho, že by sa malo k niečomu schyľovať.

OIII RS mám aktuálne iba 105t, no zas nepredpokladám, že by šli s kvalitou o 2 triedy nižšie (na úroveň francúzskych áut).

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...