Jump to content
PTiCA

VCDS - Kódování ŠKODA Rapid MR16+

Recommended Posts

Mel jsem moznost testovat  model ŠKODA Rapid Spaceback - Scoutline 2016, Výbava Elegance

A zde je pár postřehů z diagnostiky VAG

 

VCDS -> 44. Posilovač řízení

Změna tuhosti posilovače řízení
VCDS -> 44. Posilovač řízení -> 10. Prizpusobeni -> Vyber: "Charakteristiky posilovače řízení" -> Výběr: Komfort, Automatický, Dynamika

44-posilovac-tuhost.png

 

Aktivace posilovače řízení bez běhu motoru
VCDS -> 44. Posilovač řízení -> 10. Prizpusobeni -> Vyber: "Aktivace posilovače řízení bez běhu motoru" -> Výběr: Zapnout / Vypnout

44-posilovac-bez-motoru.png

 

VCDS -> 03. ABS Brzdy

VCDS -> 03. ABS Brzdy -> 07. Kodovani -> tlacitko: Kalkulacka pro dlouhe kodovani -> Byte 16

Bit 0 -> Asistent rozjezdu do kopce HHC
(Zde je možnost v 03. ABS Brzdy -> 10. Přizpůsobení -> Kanál Hill_Start_Assist -> Nastavit i hodnotu brzdy na rychlá, normální, pomalé)
Bit 1 -> Není popsáno 
Bit 2 -> Není popsáno 
Bit 3 -> Není popsáno
Bit 4 -> Není popsáno 
Bit 5 -> Není popsáno 
Bit 6 -> Není popsáno 
Bit 7 -> Není popsáno

03-abs-bit16.png

Pokud o nějakém nepopsaném Bitu více více informací, budu rád pokud mi napíšete do zprávy abych mohl aktualizovat popis.

 

VCDS -> 09. Centrální elektrika

VCDS -> 09. Centralni elektrika -> 07. Kodovani -> tlacitko: Kalkulacka pro dlouhe kodovani -> Byte 1

Bit 0 -> Bezklíčkový vstup System (KESSY) [PR-413/417]

vcds-skoda-rapid-09-01.png

 

VCDS -> 17. Přístrojová deska

VCDS -> 09. Centralni elektrika -> 07. Kodovani -> tlacitko: Kalkulacka pro dlouhe kodovani -> Byte 0

Bit 0-3 -> Impuls vzdálenosti
Bit 4-7 -> Země

vcds-skoda-rapid-17-00.jpg

 

VCDS -> 09. Centralni elektrika -> 07. Kodovani -> tlacitko: Kalkulacka pro dlouhe kodovani -> Byte 1

Bit 0 -> Varování brzdového obložení
Bit 1 -> Varování zapnutí pásu
Bit 2 -> Varování hladiny ostřikovačů
Bit 3 -> Multifunkční displej (V menu maxidotu budou Stopky a možná i další funkce)
Bit 4 -> Vozidlo - Outline Illustration vagon/Kombi

vcds-skoda-rapid-17-01.png

 

VCDS -> 09. Centralni elektrika -> 07. Kodovani -> tlacitko: Kalkulacka pro dlouhe kodovani -> Byte 2

Bit 0 -> Hlídání tlaku v pneu (TPMS)
Bit 1 -> Personalizace
Bit 3-4 -> Typ vozu
Bit 5 -> Podvozek/řazení doporučení (efektivita Program)

vcds-skoda-rapid-17-02.jpg

 

VCDS -> 09. Centralni elektrika -> 07. Kodovani -> tlacitko: Kalkulacka pro dlouhe kodovani -> Byte 3

Bit 0-2 -> Nádrž charakteristika
Bit 3 -> Parkovací pomocník Verze 3
Bit 4 -> Omezovač rychlosti

vcds-skoda-rapid-17-03.jpg

 

Mám toho více a postupně to budu přidávat...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za info.

Bude to fungovat i s MR17? Budu potřebovat nejnovější verzi 16.8 nebo může být i starší (15.7 z Aliexpressu)? Zajímá mě hlavně Hill Assist a Posilovač řízení (jak se chová automatic mod)?

Tak mě ještě napadá, co XDS+ pro lepší průjezd zatáčkou. Je to vůbec u Rapidu možné?

 

Edited by P_Cherry
XDS+

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nevím, mají tam napsáno:
Sorry, this item is no longer available!

 

Edited by Zavoznik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teď je ten odkaz funkční VAG COM 16.8 VAGCOM 16.8.0 VCDS HEX CAN USB Interface FOR VW AUDI Skoda Seat VAG 16.8 With ATMEGA162 + 16V8B + FT232RL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Len pozor na to, aky OS mate v notebooku. Win10 nie je podporovany podla popisu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zajímavé, že některé nepodporují WIN10 a některé ano (myslel jsem, že všechno je ta samá Čína:)

http://www.ebay.co.uk/itm/VAGCOM-16-8-94-2017-VW-AUDI-SEAT-SKODA-OBDII-HEX-CAN-USB-INTERFACE-DIAGNOSTIC-/322296115207?hash=item4b0a587007:g:2j0AAOSw8w1X-OAS

Co si představujete pod takýmto ,,2016 and Early 2017'' a ,,MLB2 platforma''? Mám Monte Carlo z června 2016 (MR2017).

Dík

P.

 

Edited by P_Cherry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Program VCDS existuje jeden významný chybě. Řídicí jednotka 17 (palubní deska 5JA 920 7xx) ve vozidlech Rapid od 2016 modelového roku programu není hole .CLB souboru. Je nezbytné stanovit soubor 5J-17 ze složky Labels, pak kódování přístrojové desky vám pomůže.

5J-17.lbl

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

CHcem sa niekoho opýtať,dal som si nakódovať zrušenie Start-stop systému,a na Bolere mi zobrazuje  v menu car.ak stistnem tuto ikonku info A,že spotreba energie je vysoká,može to spolu súvisieť?

IMG_20161115_114604.jpg

IMG_20161115_114732.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

toto téma bylo založeno podle prvního článku spíš pro spaceback nebo jsou tyto dvě auta+- technicky shodná?

Můj dotaz je zda když mám rapida MR2016 liftback jde aktivovat HHC? Měl jsem auto na prohlídce kvůli baterii a technik mi řekl že toto auto nemá možnost to aktivovat že v diagnostice to hlásí že tento vůz to nepodporuje. Je to jen že technicky to moje auto umí, ale autorizovaný servis to (neumí-nevidí) nebo to auto opravdu nedokáže?

Snažil jsem se hodně googlit a nedaří se mi najít nikde k těmto novějším rapidům více info co v nich lze a nelze aktivovat. Vím že se dost od prvních rapidu liší a o těch je zde většina diskuzí

 

Pak bych měl i dotaz zda případně někdo P4 a okolí směr k říčanům toto umí.+ třeba i více co by za to stálo.

Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdravím všechny ,

 

měl bych prosbu kdo by mi dokodoval další vychytávky do rapidu MR16 , děkuji může být celá severní morava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj všem! Vážení forum uživatelé, kteří Rapid 2016-2017MY s Front Assist, pomoz mi prosím s kódováním blok 03 - 6R0614517CA. Budu velmi vděčný!

Share this post


Link to post
Share on other sites
В 25.01.2017 в 18:15, drsnakecz сказал:

Ahoj,

toto téma bylo založeno podle prvního článku spíš pro spaceback nebo jsou tyto dvě auta+- technicky shodná?

Můj dotaz je zda když mám rapida MR2016 liftback jde aktivovat HHC? Měl jsem auto na prohlídce kvůli baterii a technik mi řekl že toto auto nemá možnost to aktivovat že v diagnostice to hlásí že tento vůz to nepodporuje. Je to jen že technicky to moje auto umí, ale autorizovaný servis to (neumí-nevidí) nebo to auto opravdu nedokáže?

Snažil jsem se hodně googlit a nedaří se mi najít nikde k těmto novějším rapidům více info co v nich lze a nelze aktivovat. Vím že se dost od prvních rapidu liší a o těch je zde většina diskuzí

 

Pak bych měl i dotaz zda případně někdo P4 a okolí směr k říčanům toto umí.+ třeba i více co by za to stálo.

Díky

Ahoj! Aktivaci HHC je možné na Rapid v jakékoliv výbavě, s libovolným motorem a převodovkou. Mám mnoho vývoj na kódování, funkcí Škoda Rapid MR16.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatím se mi podařilo rozchodit následující:

Funkční ovladač stahování okna řidiče i po vytažení klíčku do otevření dveří

Aktivace Lap-timer v maxidotu

Přidána položka servisní poloha stěračů do CAR menu v Boleru

Dodatečné setření po ostřiku čelního skla

S denním svícením svítí i zadní lampy

Funkce Corner-Light v mlhovkách + obě mlhovky při zpátečce

Vypnuto hlášení bezpečnostních pásů

 

zatím nevyzkoušeno:

blikání brzdovými a výstražnými světly při nouzovém brzdění 

 

nepodařilo se:

pohasnutí denního svícení při blinkrech na straně blikání

 

Aktivní z dřívějška:

hill hold

indicator celebration

dotankovat

řízení cupra

 

Ostatní jsem nezkoušel

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By miklisek
      Škoda, že Rapid nebude jako liftback i v Evropě a bude jen v Rusku....... I když jsou to neofiko ilustrace, moc se mi líbí. Co vám? Já bych do něho hned šel.
      http://www.autoforum.cz/predstaveni/nova-skoda-rapid-ukazala-svuj-vzhled-na-presne-ilustraci-zname-dalsi-detaily/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu&fbclid=IwAR1xcYuaiHQxOh4eA7dlIaXcrc1CDOalfS0WYbU6ZOd9QGDZ1lh7ZCXXYlo
       

      A oficiální první kresba od škodovky:

    • By PTiCA
      Přikládám návod na výměnu čidla chladící kapaliny G62 u vozu Fabia 2.0i r.v. 2003.
       
      Zjištění závady
      Na budíkách se mi přestala ukazovat teplota motoru. Po cca 2. dnech se zobrazila chyba motoru na budíkách.
      Diagnostika zobrazila chybu 16500 - čidlo teploty chladící kapaliny (G62)

       
      Postup výměny
      Po sundání krytu motoru stačí odpojit hadici která vede od vzduchového filtru.
       
       
      Čidlo se nachází hned pod hadicí.
       
       
      Ted stačí odpojit původní čidlo, vytáhnout pojistku a čidlo lehce vysunout nahoru.
       
       
      Ted stačí vrátit zpět nové čidlo a postup opakovat obráceně. Po dokončení výměny pomocí diagnostiky smazat chyby v jednotce motoru a je hotovo.
       
       
      Mě trocha vody vystříkla když jsem čidlo vyndal. Doporučuju s tím počítat a mít trochu destilky nebo chladící kapaliny na dolití.
       
       
       
    • By bobanHTP
      Zdravím všechny,  napadlo mě pro Ty co mají dilema jestli koupit Rapid nebo Fábii sepsat  moje subjektivní postřehy. Rapid mám asi měsíc, nyní na reklamčce v servisu :-)  a Fábii kombi pár dní jako náhradní auto. Oba vozy jsou vyrobené v roce 2016. Motoricky nemohu porovnávat, protože Fabi má jen základ 1.0 MPI 55kw (kombik) -jinak velmi tichý motor, podlě mě do městské džuhgle úplně stačí.
       
      Fábie Kombi III
      - větší kufr, ale úzký
      - perfektní výhled do všech stran
      - horší odhlučnění podvozku a dveří - může unavovat na delších cestách
      - málo místa vzadu na nohy
      - dizajn palubky je příliš tendenční, rychle zestárne a bude nemoderní, podle mě odfláknutá dizajnově středová konzole, kde je ovládání klimatizace
      - více trpí na boční vítr, opět vadí při delších cestách, časté korekce volantu zvyšují únavu
      - vidím Fábii kombi jako pracanta, kde je třeba větší kufr a jezdí se kratší trasy a nebo mladá rodina co si nemůže dovolit dražší nový vůz -- ovšem tam už si nejsem jistý tím komfortem a místo F 1.0 MPI bych asi volil Clio kombi 1.2 a  nebo zánovní větší a pohodlnější vůz.
       
      Rapid SP
      - lepší odhlučnění podvozku a dveří(nevím proč)
      - vzadu famózní prostor na nohy
      - decentní palubka - podle mě si déle zachová pocit moderního interiéru
      - širší kufr, byť menší objem
      - lépe sedí na sněhu a dálnici (dělá to delší rozvor a širší zadní náprava)
      - stylovka (zatímco Fábie na mě působí jako poctivý pracant, Rapid SP je i trochu zábavný dizajnem)
      - docela slušně zváldá i silný boční vítr
       
       
       
       
    • By _Denis_
      Prodám 3-ramenný kožený volant pro vozy Škoda s multifunkcí - původem z Octavie III.
       
      Perfektní stav, najeto cca 40.000km. 2 povrchová poškození kůže, jedno vlevo, druhé dole (viz. foto). Plně funkční multifunkce bez jakéhokoli "oleštění".
      Prodávám bez rámečku a bez airbagu.
      Původní cena 3.500,- Kč za volant a 3.000,- Kč za multifunkci.
      Nyní 990,- Kč za volant a 1.490,- Kč za multifunkci.

      Zájemci prosím pište SZ, nebo volejte. Dotazy rád zodpovím.
      Osobní předání možné na Frýdeckomístecku a po dohodě výjimečně také blízké okolí, jiné lokality možno pokrýt Českou Poštou.
    • By miklisek
      Návod pro ty, kdy by chtěli realizovat výměnu mlhovek z faceliftu na předfaceliftová auto jako doladění vzhledu po výměně halogenů/xenonů za bixenony:
      Mřížky provedení černá satén bez lišty: 5JA 853 677C 9B9 prostřední, 5JA 807 681A 9B9 levá, 5JA 807 682A 9B9 pravá - cena za komplet cca 800,-Kč (v autodíly+)
      Mřížky provedení pro chrom lištu: 5JA 853 677D  9B9 prostřední, 5JA 807 681B 9B9 levá, 5JA 807 682B 9B9 pravá, chrom lišta prostřední 5JA 853 551 2ZZ, chrom lišta levá 5JA 853 767 2ZZ, chrom lišta pravá 5JA 853 768 2ZZ, cena za komplet cca 4.000,-Kč (v autodíly+)
      Mlhovky: levá 5JA941699D a pravá 5JA941700D, cena kolem 2000,-Kč (např. Vrakoviště Mělník).

      Instalace vyžaduje u předface aut trochu ořezat otvor pro světlo. Jde to dobře zalamovacím nožem, plast nárazníku je hodně měkký. Snadnější to mají ti, kdo mají např. mlhovky s LED modulem, s jejich náběhem už jedna úprava tvaru nárazníku proběhla. Jak má otvor vypadat a co je nutné ořezat je viděn na fotkách. Koresponduje to s tvarem otvoru v nových náraznících viz foto nárazníku z bazoše. Návratu k původním mlhovkám již není, zmizí jeden úchyt původní krytky mlhovky (označeno svislou šipkou). Oproti faceliftovému originálu bude ve vyřízlém otvoru také chybět materiál pro jednu boční západku (označeno vodorovnou šipkou), ale to se dá vyřešit úpravou mlhovky, viz níže.

      Patice na svazku souhlasí. Při nasazování je nutné dávat trochu větší pozor, aby naváděcí packy byly tam, kde mají být.

      Boční packa se musí trochu upravit, protože zde chybí kus plastu v nárazníku (aspoň u mého MR 2013). Já to vyřešil nanesení tavného lepidla a přizpůsobení délky západky skutečným rozměrům ořezu.

      No a takhle to vypadá po montáži mlhovek a krytek. Při nasazování krytek to chce trochu víc citu, aby krytka zapadla tam kam má a byla docvaknutá až na doraz. Týká se hlavně části u spodní hrany mlhovky. Vyndavání krytky je stejné jako u předchozího typu, otvor pro háček je dole v oblasti za vlnkou směrem k prostřednímu dílu. Otvor pod mlhovkou je určen pro imbus na seřízení polohy mlhovky.

       
×
×
  • Create New...