Jump to content
PTiCA

VCDS - Kódování ŠKODA Rapid MR16+

Recommended Posts

Ahoj,

 

měl bych otázku na to kódování řízení..

 

Mám Rapida 1.0 TSI, 81kw, rv. 2018, půjde mi dokódovat řízení na sport? 

Případně jestli půjde také kontrolka těch potkávaček, ručičky a výhřev okna se zrcátky?

A je to případně někdo z Plzně, kdo by to (a za kolik) dokázal? 

 

Mockrát díky!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím.. jaký všechny loga jdou nakodovat do rádia při spuštění? A víte jaké hodnoty? Vím ze základní skoda 00, VRS 01, Scout 02, Laurin 03, Green line 04... pak ještě vím ze jde monte carlo ale nevím hodnotu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

projel jsem vsechny strany a nenasel, ale uz jsem si to vyzkousel sam v aute a uz vim 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/7/2019 at 4:39 PM, ben06 said:

Jedna> a je to takový problém si to tady najít?

 

Já se jen slušně zeptal, protože sem nikde odpověď nenašel.. 

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riadenie - skor Dynamic

Rucicky - kodovanie jednotka 17

Kontrolka stretavacky - mechanicka uprava, kable navyse

Kontrolka vyhrev - mechanicka uprava, kable navyse

 

Som z vychodu SK

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/12/2019 at 1:35 PM, wirer said:

Riadenie - skor Dynamic

Rucicky - kodovanie jednotka 17

Kontrolka stretavacky - mechanicka uprava, kable navyse

Kontrolka vyhrev - mechanicka uprava, kable navyse

 

Som z vychodu SK

 

Ahoj,

mockrát děkuji za odpověď, aspoň někdo je tu ochotný :-)

Objednával jsem nějaký kabel z číny, tak to snad bude fungovat..  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám Rapida vyrobeno 10/2017 MR2018 a úspěšně nakodováno:

- corner - přisvícení mlhovkami do zatáček

- alarm za použití klaksonu

- otevírání/zavírání okna řidiče dálkovým ovládáním 

- ovládání okna řidiče i po vytažení klíčku

- coming home

- servisní poloha stěračů v menu rádia

- dodatečné setření po ostříkávání ostřikovačem

- dotankovat

 

Edited by AstranCZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By _Denis_
      Prodám 3-ramenný kožený volant pro vozy Škoda s multifunkcí - původem z Octavie III.
       
      Perfektní stav, najeto cca 40.000km. 2 povrchová poškození kůže, jedno vlevo, druhé dole (viz. foto). Plně funkční multifunkce bez jakéhokoli "oleštění".
      Prodávám bez rámečku a bez airbagu.
      Původní cena 3.500,- Kč za volant a 3.000,- Kč za multifunkci.
      Nyní 990,- Kč za volant a 1.490,- Kč za multifunkci.

      Zájemci prosím pište SZ, nebo volejte. Dotazy rád zodpovím.
      Osobní předání možné na Frýdeckomístecku a po dohodě výjimečně také blízké okolí, jiné lokality možno pokrýt Českou Poštou.
    • By miklisek
      Návod pro ty, kdy by chtěli realizovat výměnu mlhovek z faceliftu na předfaceliftová auto jako doladění vzhledu po výměně halogenů/xenonů za bixenony:
      Mřížky provedení černá satén bez lišty: 5JA 853 677C 9B9 prostřední, 5JA 807 681A 9B9 levá, 5JA 807 682A 9B9 pravá - cena za komplet cca 800,-Kč (v autodíly+)
      Mřížky provedení pro chrom lištu: 5JA 853 677D  9B9 prostřední, 5JA 807 681B 9B9 levá, 5JA 807 682B 9B9 pravá, chrom lišta prostřední 5JA 853 551 2ZZ, chrom lišta levá 5JA 853 767 2ZZ, chrom lišta pravá 5JA 853 768 2ZZ, cena za komplet cca 4.000,-Kč (v autodíly+)
      Mlhovky: levá 5JA941699D a pravá 5JA941700D, cena kolem 2000,-Kč (např. Vrakoviště Mělník).

      Instalace vyžaduje u předface aut trochu ořezat otvor pro světlo. Jde to dobře zalamovacím nožem, plast nárazníku je hodně měkký. Snadnější to mají ti, kdo mají např. mlhovky s LED modulem, s jejich náběhem už jedna úprava tvaru nárazníku proběhla. Jak má otvor vypadat a co je nutné ořezat je viděn na fotkách. Koresponduje to s tvarem otvoru v nových náraznících viz foto nárazníku z bazoše. Návratu k původním mlhovkám již není, zmizí jeden úchyt původní krytky mlhovky (označeno svislou šipkou). Oproti faceliftovému originálu bude ve vyřízlém otvoru také chybět materiál pro jednu boční západku (označeno vodorovnou šipkou), ale to se dá vyřešit úpravou mlhovky, viz níže.

      Patice na svazku souhlasí. Při nasazování je nutné dávat trochu větší pozor, aby naváděcí packy byly tam, kde mají být.

      Boční packa se musí trochu upravit, protože zde chybí kus plastu v nárazníku (aspoň u mého MR 2013). Já to vyřešil nanesení tavného lepidla a přizpůsobení délky západky skutečným rozměrům ořezu.

      No a takhle to vypadá po montáži mlhovek a krytek. Při nasazování krytek to chce trochu víc citu, aby krytka zapadla tam kam má a byla docvaknutá až na doraz. Týká se hlavně části u spodní hrany mlhovky. Vyndavání krytky je stejné jako u předchozího typu, otvor pro háček je dole v oblasti za vlnkou směrem k prostřednímu dílu. Otvor pod mlhovkou je určen pro imbus na seřízení polohy mlhovky.

       
    • By lubomir.kozak
      Zdravím,
      zde můžeme probírat co lze a nelze dokódovat na Citigo.
       
      Kódování probíhá pomocí VCDS například 17.8, 18.2, 18.9 atd. Kabel (klon) se dá koupit například na aliexpressu.
      Nebo se dá využít aplikace pro mobilní telefony Carista, která toho ovšem neumí tolik. Lze je potřeba mít do OBD2 konektoru bluetooth diagnostickou krabičku, která se dá opět pořídit na aliexpressu. Zde ale pozor, pokud nekupujete originál Carista je dobré si přečíst recenze, protože ne každá se dokáže s aplikací spojit, protože neumí všechny protokoly.
       
      Pokud chcete poradit s kódováním napište mi SZ.
       
      Odkaz na seznam možností KÓDOVÁNÍ Citigo
    • By miklisek
      Do RAPIDa MR 2013 jsem dodělával dešťový senzor (viz https://forum.skodahome.cz/topic/129199-světelný-a-dešťový-senzor-dodatečná-montáž/?do=findComment&comment=2217630) a neoriginální světelný asistent Made in PRC (viz https://forum.skodahome.cz/topic/136330-automatický-spínač-světel-neoriginální-řešení-made-in-prc/). Tento asistent jsem dával proto, že starý 17 pinový spínač světel neumožňuje propojení s origo senzorem deště/světla na skle. Nic ale není nemožné a kolegové rapidisti na ruském fóru drive.ru přišli, jak na to. Inspirace je zde: https://www.drive2.ru/l/457046918653018332/ , https://www.drive2.ru/l/7318540/ https://www.drive2.ru/l/5977289/ , https://www.drive2.ru/b/1664258/ , https://www.drive2.ru/l/471551126290825950/ ,  .
       
      Soupis materiálu
      - spínač světel 5JA 941 431 A

      - svorkovnice 10 pólová 6R0 972 930 A

      - BCM 7H0 937 090 D

      - vodiče 0,35 mm, různé barvy, cca 1 m od každého, (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení spínače T10 s T17 a s BCM
      - vodič 0,5 mm zelenožlutý, cca cca 2x 0,75 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a PB
      - vodič 0,5 mm modrý, cca 1,5 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a zpětných světel
      - vodič 0,5 mm zelenobílý, cca 1,5m (zkrátí se dle potřeby při zapojování), pro propojení BCM a PB
      - vodiče 1,0 mm modrý a červený , cca 1,5 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a PB
      - vodič 1,5 mm zelenožlutý, cca cca 2x 0,75 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a PB
       
      Piny do svorkovnic
      000 979 009 E (N 907 947 01) - 17 ks

       
      000 979 242 E (N103 190 05) - 2 ks

       
      000 979 025 E (A 018 545 8726) - 4 ks

       
      N 904 291 01 (nebo 000 979 135 E nebo N 907 326 03) - 7 ks

       
      000 979 152E (nebo 000 979 243E) - 2ks

       
      000 979 151E (A013 545 76 26) - 1 ks

       
      000 979 150E (A013 545 86 26 ) - 2 ks

       
      - plochý faston pro kabel 1 - 1,5 mm - 20 ks
      - plochý faston pro kabel 2 - 2,5 mm - 15 ks
      - textilní automobilová izolační páska TESA 51025-00002-10 https://www.tme.eu/cz/details/tesa-51025-19/profesionalni-vybaveni-car-audio/tesa/51025-00002-10/
      - elektrikářské stahovací pásky 2,5x100 mm
       
      Schéma zapojení

       
      Zapojení pinů do svorkovnic
      BCM T73a (černá)

       
      BCM T73b (bílá)

       
      Připojení vodičů ve svorkovnici přístrojů

       
      Připojení vodičů v pojistkovém boxu

       
      Napájení BCM T73a/63 a T73b/68 pro tlumená světla

       
      Propojení napájení zadní mlhovky
      Nejprve je nutné přerušit napájení kontrolky mlhovky (nově si řídí BCM); dvě možnosti:
      - vyjmout a zaizolovat pin T32/13 na svorkovnici u přístrojů.
      - (realizováno u mého auta) zjistit který z dvou tenkých šedo-bílých vodičů u pojistky 37 vede ke kontolce v přístojích (proměřit), ten přerušit a oba konce zaizolovat.
      Napájení zadní mlhovky lze realizovat dvěma způsoby:
      - zavést vodič 0,35mm2 přímo ze svorkovnice T10/5 do svorkovnice T73b/43; u pojistky 37 přerušit silný přívod 1mm2 a na konec vodiče u pojistky připojit na vodič 0,5mm2 od T73a/6. Druhý volný konec původního vodiče k pojistce 37 zaizolovat.
      - (realizováno u mého auta) propojit piny ve svorkovnici T17/9 a T10/5 (vodič 0,35mm2); u pojistky 37 přerušit silný přívod 1mm2; na konec vodiče u pojistky napojit vodič 0,5mm2 od T73a/6; na druhý konec přerušeného vodiče (vedoucí od spínače světel) napojit vodič 0,35 mm2 od T73b/43 .

       
      Propojení zpětných světel
      Obě zpětná světla musí být napájena z pinu T73b/12. Původní zapojení sice funguje, vše svítí, ale diagnostika hlásí to chybu Back-up lamps 00901 a svítí kontrolka hlídání žárovek na palubce . V levém prahu u řidiče se  jeden z černomodrých vodičů (ten pro zpětné světlo) přeruší, zaizoluje a napojí se na něj nový vodič vedoucí na T73b/12 (viz schéma zapojení).
      Propojení pravého zpětného světla s levým je vidět na fotkách. Původní černomodrý vodič ke zpětnému světlu v pravém prahu u spolujezdce se přeruší a zaizoluje. Lze udělat i tak, že se příslušný pin ve svorkovnici pravého světla na pozici 1 vyjme (zaizolovat) a nahradí se pinem na vodiči k levému světlu. Tam se musí vodič připojit k původnímu černomodrému vodiči z pozice 1 svorkovnice, např. bočním připojením nebo dokonaleji novým pinem společným pro původní vodič a nový vodič od pravého světla. Piny mají číslo 000 979 150 E.
       

       
      Zapojení comming home přes páčku světelné houkačky
      Protože elektrika a BCM je ještě starší genererace, neumí funkci comming home přes ŘJ, ale postaru přes spuštění páčkou světelné houkačky. Je potřeba propojit zelenobílým vodičem 0,5mm2 pojistku SB36 a pin na svorkovnici T73a/62. Pin u pojistky je 000 979 135, pin v BCM je 000 979 009.

       
      Připojení kabelů od svorkovnice T10 na kabely vedoucí do svorkovnice T17
      - oholit izolaci na kabelu, nový kabel namotat a utemovat na původní vodič

      - z fastonu odtříhnout kontakt, zůstane jen krimpovací část

      - zamáčknout všechny packy, zaizolovat

       
      Úprava vypínače DLR v pojistkovém bloku na dvoupólový vypínač
      V originálním schématu RAPIDA se světelným asistentem jsou na každou stranu auta samostatné vodiče k žárovce DLR, ale chybí možnost vypnutí DLR. Pro šťouraly v autě je ale možnost vypnutí DLR výhodná, použije se např. při opravách, úpravách nebo ladění, kdy je nutnost mít zapnuté zapalování. Použit malý kolébkový dvoupólový vypínač, vložený a zatavený do obalu původního vypínače 5J0 941 503. Je jen potřeba trochu rozšířit původní okénko a ořezat výstupky.
       
       
      Napojení vodičů pro vypínání DLR - vodiče směrem od vypínače k pojistkovému boxu:
      - spojení kabelů provedeno stejným způsobem jako u kabeláže T17->T10
      - proměřením zjistit, který kabel vede na jakou stranu auta, originální žlutozelený vodič označit barevnou páskou

      - nezapomenout označit jeden pár kabelů (nebo použít jinou barvu) aby bylo dodrženo správné zapojení pozice v BCM a strany auta (T73a/5 -> pravá strana, T73b/3 -> levá strana).

       
      Záslepka původního 17-pinového konektoru
      Aby se zabránilo případnému zkratu stále živých vodičů v původním 17 pinovém konektoru, vyrobil jsem ze starého čínského T17 spínače světel záslepku, která slouží zároveň jako propojka pozice 1 a 7 - napájení dálkových světel.
      Z těla spínače odříznout připojovací část,

      z mosazného plechu 0,5 mm vyrobit propojku pozice 1 a 7,

      která se vloží do tělesa záslepky

      a zalepit tavným lepidlem, které vytvoří izolační víko.



       
      Úprava napájení kamery ve verzi s čínskou parkovací kamerou a čínským rádiem:
      Napájení +12V kamery nelze brát přímo od zpětného světla (jak je obvykle uvedeno na schématech u kamer), se zapnutým zapalováním kamera funguje ale  při nastartování motoru začne obraz skákat a rádio posléze hodí chybu obrazu. U mého auta jsem napájení napojil na hnědý vodič od CAN-BUS dekodéru s označením BRAKE, některá dražší rádia mají přímo konektor pro obraz i napájení kamery s kabelovou redukcí pro zapojení kabeláže kamery (obraz CINCH, napájení JACK). Existují také zařízení pro stabilizaci napájení kamery, na Aliexpress.com naleznete pod heslem Filter Car Rear View Back up Reverse Camera.
       
      Kódování

       
    • By Goose
      Disk Škoda Rapid 5JA 601 025, tři malé odřeniny na kraji, viz foto.
×
×
  • Create New...