Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
wizaard

SII limuzína: výměna antény

    Doporučené příspěvky

    Pokud z jakéhokoliv důvodu potřebujete vyměnit střešní anténu na Superbu II sedan, v první řadě se obrňte dostatkem trpělivosti a zásadně v žádném kroku nespěchejte a všechny kroky dělejte s citem! Toliko na úvod a nyní samotný postup.

     

    Poznámka: Postup bude především textový, případně doplněn obrázky z dílenské příručky, fotografie (ačkoliv jsem tuto činnost bohužel dělal už dvakrát) nemám.

     

    Poznámka 2: V továrně samozřejmě anténu montují bez stropnice, takže mají k jejímu uchycení zevnitř perfektní přístup. Abyste dosáhli stejného „luxusu“, museli byste sundat celou stropnici a vyndat ji z auta. Jelikož se jedná o časově a prací náročnou operaci, volil jsem demontáž jen nutných částí (s troškou jistoty). Proto se smiřte s tím, že práce bude velmi stísněná a nebude na ni příliš dobře vidět – Superb II sedan bohužel nemá tak snadno přístupnou anténu jako Octavia II nebo Superb II combi.

     

    Demontáž:

    1. Doporučuji před začátkem práce z kufru odstranit vše, co tam nemusí být, vyndat plato kufru a taky doporučuju odjistit zadní sedačky, abyste je mohli podle potřeby sklápět.
    2. Čisté ruce! Sejmout obložení C sloupků. Zatáhnout a odcvaknout nejlépe směrem od jednoho z těsnění (kufru nebo zadních dveří). Obložení C sloupku drží na několika kovových klipsech, ale také po spodní hraně na pár plastových klipsech v obložení kufru. Demontáž je však poměrně snadná.
      C sloupek.JPG
    3. Odmontovat zadní (a nejlépe i přední) stropní madla. Použít přípravek na demontáž madel (v podstatě ohnutý plochý šroubovák). Buď zatáhnout k sobě kolmo k madlu, nebo možno mírně a opatrně zapáčit do stran (doporučuji), aby se zajišťovací rozpěrný klín povysunul a vyjel. Pak je možné jen tahem za madlo toto sundat.
      stropni madlo.JPG nastroj.png
    4. Odmontovat zadní stropní osvětlení – 1) odcvaknout kryt s rozptylovým sklíčkem (stačí za něj zatáhnout směrem dolů, je na to stavěný), 2) vycvaknout osvětlení s žárovkami, 3) odpojit svorkovnici a komplet světlo je pryč.
      svetlo_stropnice_1.JPG svetlo_stropnice_2.JPG
    5. Čisté ruce! Odmontovat obložení B sloupků.
      B sloupek.JPG
      1. Nejlépe začít od těsnění a od spodní hrany, kde je obložení horní části nacvaklé do obložení spodní části.
      2. Odpojte malou svorkovnici osvětlení ventilace.
      3. Pozor! Pod krytkou „Airbag“ v horní části B sloupku (kterou vhodným, nejlépe plastovým nástrojem vypačte) se ukrývá šroubek T20, který obložení jistí (a na který Škoda nějak zapomněla v dílenské příručce)! Po uvolnění táhněte obložení směrem dolů, aby se ze stropu vysunuly zajišťovací trny. Jiným směrem riskujete poškození stropnice! Obložení můžete nechat svěšené na bezpečnostním pásu, nebude překážet.
    6. Čisté ruce! Opatrně zezadu dopředu (tzn. začít u víka kufru a pokračovat zadními dveřmi a pak předními dveřmi) uvolnit stropnici z gumového těsnění kolem dveří. Postupovat pomalu a nepáčit za stropnici, aby se nepoškodila, nezlomila nebo nezašpinila. Jakmile ji jednou na jakémkoliv místě zlomíte, vždy se zde bude ohýbat a nikdy se zcela nenarovná = bude to (více či méně) vidět.
    7. Jakmile je stropnice uvolněná, můžete ji také odlepit ze suchých zipů u kufru a pomalu a lehce spouštět níže. Spouštějte pomalu a sledujte strop, zda se stropnice někde nezachytila nebo stále nedrží, aby se nezlomila! Opět: nepáčit! Stropnici spusťte jen tolik, kolik opravdu potřebujete, abyste se dostali k matce antény a alespoň trochu na ni viděli (z kufru).
    8. Odpojte anténu (1-3 konektory dle výbavy) a odšroubujte matku (klíč č. 22). Prostor je velmi stísněný, je třeba trpělivost!
      antena.png

     

    Montáž:

    1. Novou anténu nasaďte na čtvercový otvor na střeše, přičemž samozřejmě nejprve prostrčte konektor(y) a drát(y). Ujistěte se, že má nová anténa na čtvercovém otvoru těsnicí gumičku.
    2. Z vnitřní strany nasaďte na anténu matku a nejprve rukou ji utáhněte na doraz (doporučuji, aby vám pomocník anténu držel na střeše, abyste mohli na matku trochu zatlačit). Následně jen klíčem mírně dotáhněte, aby se zoubky na podložce zakously do plechu, není třeba (a ani není vhodné) velmi silné utažení. A – ovšem – spojte konektor(y).
    3. Stropnici, madla, obložení a osvětlení nainstalujte zpět na místo, přičemž si dávejte pozor na následující:
      1. Čisté ruce! Stropnici opatrně směrem zepředu dozadu (čili začít u předních dveří, skončit u víka kufru) opatrně zastrkejte za gumové těsnění.
      2. U madel není třeba žádné speciální rady. Jen správně zasuňte a zajistěte zpomalovací válečky (na straně dotýkající se základny madla je jistící výstupek), zacvakněte do stropu a nasuňte zajišťovací klíny.
      3. Poměrně komplikovaná je zpětná montáž obložení B sloupků hlavně kvůli ventilaci a bezpečnostním pásům.
        1. Nasuňte trny obložení B sloupku do stropu nahoře a přisuňte.
        2. Roztáhněte a zasuňte obložení za gumové těsnění předních dveří.
        3. Nyní se přesuňte dozadu a zasuňte trn stavitelného vodiče bezpečnostního pásu do plastové posuvné krytky v obložení B sloupku.
        4. Nyní připojte svorkovnici výdechu klimatizace a pomalu a trpělivě (použijte vlastní invenci, zde budu těžko jednoznačně radit) se snažte výdech zasunout do vzduchového kanálu ve sloupku.
        5. Pokud se to podaří, už jen zasuňte obložení za gumové těsnění i vzadu, docvakejte klipsy a přišroubujte horní jistící šroubek a zakryjte štítkem „Airbag“.
      4. Zpětná montáž obložení C sloupků je komplikovanější, než by se zdálo, ale i zde je to jen a pouze o trpělivosti. Osobně doporučuji začít od spodního výstupku, který se částečně schovává za boční pevné polštáře sedaček a od něj zespodu pokračovat dál. Největší laborování bývá s první západkou s plastovým trnem, pak už je to celkem snadné.
      5. Zadní stropní osvětlení je velmi jednoduché a v podstatě není třeba žádné rady – postupujte stejně jako při demontáži, jen naopak.

     

    A máte hotovo! Teď už jen zkontrolovat, zda jste někde něco (obložení, stropnici apod.) nezašpinili a případně to vyčistit.

    Editováno na wizaard

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    • Podobný obsah

      • Od Rischwon
        Jen pro doplnění stav tachometru 203 tis. Rok výroby 2010.
         
        Zdravím,
         
        včera jsem po týdenní odmlce zasedl do auta, které týden zpět při parkování do garáže nejevilo žádné problémy. Chtěl jsem auto nastartovat, tudíž jsem lehce našlápl spojku a ani jsem ji nemusel zašlápnout a úplně zapadla dolů a už se nevrátila. Nikdy jsem neměl problém se zadrháváním či řazením. Spojka jela bez problémů a ted takový náhlý problém. Je jasné že to někde uniklo. Snad to bude jen ten spínací válec u pedálu a ne ten hlavní spojkový válec.
        Tedka ale hlavní otázka jak se dostat do servisu? Pomůže doplnění brzdové kapaliny aspoň na dojetí do servisu jak jsem někde četl? Teda za předpokladu že je společná náplň, osobně tomu moc nevěřím protože jestli to někde uniká, tak při zašlápnutí to vyjede znova. Takže asi rovnou zavolat odtah? Chtěl bych se zeptat jestli měl někdo podobné zkušenosti a jak mu to dopadlo ať vím na co se po svátcích připravit ??
      • Od fobik
        Ahoj, kamarád shání ty chrom lišty kolem zadních oken za řidičem i spolujezdcem vzadu viz fotka. Kontakt nejlepe tady pres SZ

      • Od _Denis_
        Pro změnu auta rozprodávám upravené díly z toho dosavadního a tak je k dispozici opravdu VELKÉ MNOŽSTVÍ dílů nejen na Octavii II (mnohé jsou univerzální).
         
        V nabídce zbývá:
        4-ramenný kožený volant s multifunkční z Octavie III (kompatibilní pravděpodobně také s dalšími novými modely Škoda) (1.490,- Kč) Decentní nástavce prahů - nové, připravené na jakýkoli lak (1.490,- Kč) Originální krátká střešní anténa (149,- Kč) Nápis "TFSI" na víko kufru, jediný upravený originál (190,- Kč) Krytka tažného oka zadního nárazníku pro OII FL (49,- Kč) Krytka 2. koncovky výfuku zadního nárazníku pro OII FL, bílá Candy (100,- Kč) Krytky zámků klik (tělo + plastový kryt), stříbrná Cappuccino metalíza (290,- Kč) Úchyty protihlukového tlumení motoru (49,- Kč) Krytky šroubů kol - stříbrné, antracitové i černé (249,- Kč; 190,- Kč; 49,- Kč) Červený textilní popruh (190,- Kč) Chrom nápis OCTAVIA (TDI) - předFL, UNI: 4x4, Originál Audi TFSI, UNI: LIMITED EDITION (149,- Kč; 149,- Kč; 390,- Kč; 100,- Kč) Dekorativní kryty klik v úpravě matná nerez (490,- Kč) Originální konektory žárovek H8 pro mlhovky a konektory denního svícení (99,- Kč; 99,- Kč) Znak Škoda 90mm (přední), nový design (149,- Kč) Podvolantová jednotka 5K0 953 549 E pro MF volant (1.990,- Kč) Originální VW ovladač el. předních oken s chrom zakončením tlačítek (zelené podsvícení) (390,- Kč) Šedé stropní světélko s čtecími lampičkami (290,- Kč) Dveřní bezpečnostní světélka (190,- Kč) Středový rámeček OII předFL (149,- Kč) Rámečky kolem klimatizace - pro Climatronic matný černý, pro Climatic leskle černý (100,- Kč; 190,- Kč) Šedá stropní madla (190,- Kč) Tlačítko odemykání/zamykání středového tunelu pro OII (100,- Kč) Originál zapalovač do 12V zásuvky (100,- Kč) Vnitřní GPS anténa (190,- Kč) Redukce FAKRA -> GT5 (149,- Kč) Redukce FAKRA -> 2x FAKRA (pro rádio s připojením na duální anténu) (249,- Kč) Redukce FAKRA -> DIN (například pro redukci připojení neoriginální (duální) antény) (100,- Kč)  
        Vždy aktuální seznam a konkrétní popis ke každému dílu, včetně cen a fotografií naleznete také zde: http://ddproject.cz/seznam_dilu.htm
         
        Zájemci prosím pište SZ, nebo využijte kontaktního formuláře na webových stránkách z odkazu výše. Seznam budu dle možnosti průběžně aktualizovat.
         
        PROSÍM, NEPTEJTE SE MĚ NA OSTATNÍ DÍLY. MÁM JEN TO, CO JE NAPSÁNO VÝŠE, ČI CO JE UVEDENO V TABULCE Z ODKAZU. VŠE OSTATNÍ JE JIŽ PRODÁNO!
         







































      • Od John
        Víte někdo jak oddělat anténní prut z antény od rádia, která jde pouze sklopit. V myčce to docela vadí. Díky
      • Od PPetrKKK
        Sup II 2008, 2.0 TDI 103kw
        Ahoj,
        dnes jsem pri prezouvani pneu zjistil, ze mam praskou zadni pruzinu, takze se to chystam vymenit. Odlomilo se posledni "kolecko vinuti".
        Je to tak, ze jen odsroubuju tlumic a pruzinu v klidu vyndam (trochu stahnu dolu rameno pomoci nejake paky)? - samozrejme auto bude na heveru.
        Nebo me cekaji nejake komplikace?
        Dale se chci zeptat jestli se pruziny meni v paru? - ze kdyz menim jednu, tak musim vymenit i druhou na druhe strane auta,  nebo ne?
         
        diky petr
         
    ×