Přejít na obsah

Yeti - dieselgate.


Fajerak

Doporučené příspěvky

V ‎28‎.‎7‎.‎2017 na 10:38, Pivo napsal:

majkl.s: jestli se nepletu nemáš pravdu, VW s motory Euro5 (EA189) v Evropě normy neporušily, Euro5 neřeší emise NOx, to byl problém homologace USA.

 

Reaguji, přesto, že jsi odpovídal na příspěvek kolegy "mjakla", já jsem řešil jsem problematiku, zda si nechat dobrovolně nechat přehrát SW u motorů EA 189, protože jsem k tomu byl oficiálně vyzván dopisem! A v Německu to chtějí vyžadovat povinně, jinak nechají vozidlo vyřadit z registru ! Takže je to problém homologace pouze v USA, nebo i náš, takto postižených v Evropě?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No takto mi to bylo vysvětleno, že v USA špatný, tam "podváděli", ale u nás to je v pohodě, protože EA189 normu Euro5 splňuje. Na technické kontrole také OK, protože emisní kontrola množství NOx neměří, to byl problém pouze homologační zkoušky. Přehrání SW řídící jednotky motoru není povinné, takže můj motor může dál jezdit s nízkou spotřebou a zátahem od nízkých otáček, tak jak byl původně odladěn.

 

To platilo do včera, přesně jak píšeš. Na Škodahome je rozsáhlá diskuze o VW dieselgate, tam jsem se včera dočetl, že evropská unie razantně přitrdila, a že jsou připravení všechny EA189 které nemají přehrán SW od r 2018 zakázat a bude to závazné pro všechny ministry dopravy. Tedy i Česko bude muset zřejmě splnit nařízení evropské únie. To ale mění situaci, protože já nechci na mém  motoru nic měnit, úprava má prokazatelně velké problémy se snížením výkonu, zvýšením spotřeby a větší zátěží některých částí motoru. Co nás asi čeká?

Editováno: , autor: Pivo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, pokud se v EU nic nezmeni a auta budou moct dal bez uprav "dozit" tak beru ze VW nic neprovedl. Ale v pripade ze se v EU zacnou tyhle auta bez uprav hromadne vyrazovat z provozu tak VW podvadel i nas a verim ze se na VW snese hromada uz opravnenych zalob. 
Navic me ve zvacim dopise od Škodovky pisou ze vozidla jsou technicky bezpecne a zpusobile k provozu...
Jinak uprave SW bych se vubec nebranil pouze v pripade ze mi nekdo zaruci ze se nic nezmeni(spotreba, hlucnost, vykon a hlavne zivotnost motoru a dilu jako je EGR a DPF nebo vstriku)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě několik starších názorů na provedené úpravy SW motorů z "Dieselgate":

Pochopitelně články z médií s majoritními německými vlastníky, což jsou u nás v podstatě všechny motoristické časopisy, kde je předpokládám silný vliv německých firem..., nepovažuji za nezávislé hodnocení problematiky.

 

Stále více řidičů říká že úprava jim zničila.doc

Editováno: , autor: Pawouk
Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎29‎.‎7‎.‎2017 na 18:07, Tragedie_v_JZD napsal:

Problem v evrope nikdo nema. A pokud by to nakonec nemci udelali jako povinne, maji problem nemci.

Ty ne.

Ještě doplnění k příspěvku optimisty "Tragedie_v_JZD"

Stále si myslíš, že nemůžeš mít problém s autem postiženým "Dieselgate", které jsi si pořídil v dobré víře, že auto má a splňuje všechny výrobcem deklarované parametry a sám jsi přitom nic nezavinil? Tak se koukni kam směřuje EU totalita: http://auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/varovani-auta-z-afery-dieselgate-mohou-prijit-o-technicak.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj dieselaci:-) dnes jsem byl v servisu a bylo mi receno nasledujici: pokud date auto do servisu (treba vymena oleje), servis je pry povinny se vas zeptat, zda chcete prehrat software ci nikoliv. Toto se zapise do systemu. V servisu mi radi nic neprehravat (coz taky udelam), leda by jste meli zavadu na egru, vstrikovacim cerpadlu, vstrikovacich, apod... Skodovka totiz vydala "tajny" pripis, ze pokud se vam objevi vyse uvedene zavady po prehrati softwaru, maji to vymenit zakaznikovi bez problemu a zcela zdarma. V servisu mi dale rekli, ze jiz nekolika vozidlum se po prehrati softwaru zacalo aut "srat". 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 20. srpna 2017 na 10:05, Martin.sv napsal:

Ahoj dieselaci:-) dnes jsem byl v servisu a bylo mi receno nasledujici: pokud date auto do servisu (treba vymena oleje), servis je pry povinny se vas zeptat, zda chcete prehrat software ci nikoliv. Toto se zapise do systemu. V servisu mi radi nic neprehravat (coz taky udelam), leda by jste meli zavadu na egru, vstrikovacim cerpadlu, vstrikovacich, apod... Skodovka totiz vydala "tajny" pripis, ze pokud se vam objevi vyse uvedene zavady po prehrati softwaru, maji to vymenit zakaznikovi bez problemu a zcela zdarma. V servisu mi dale rekli, ze jiz nekolika vozidlum se po prehrati softwaru zacalo aut "srat".

 

To jednoznačně potvrzuje zahraniční (myšleno ovšem "neněmecké") zkušenosti s úpravou.  Výrobce, dá se očekávat, bude asi lhát jako když tiskne, pardon zatloukat a posiluje to moje vlastní přesvědčení, "nenechat si do toho nikým sahat"...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Přidal bych rád svoje zkušenosti s přehrátím software řídící jednotky motoru. Motor 103 kW 4 x 4, najeto 117.000 km.
Úprava je stará 1 měsíc od té doby je najeto cca 1500 km. Jezdím stále stejné trasy.

1) spotřeba kupodivu stejná
2) kolem 1.500 ot. výraznější klepání
3) síla motoru se mírně posunula do vyšších otáček, už to není co bývalo.
4) časté pokusy o regeneraci filtru, každých cca 150 km.

Pravidelně jezdím krátké trasy 18 km, stejně jako před přehrátím sw. Obávám se, že egr nebo filtr teď dlouho nevydrží.

Doporučuji zatím nepřehrávat pokud to nebude povinné.


Odesláno z mého SM-A510F pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

A taky ti určitě řekli, že pokud neprojdeš úpravou ztratíš homologaci apod. co? Pokud vím jedná se stále o NOx a to se na emisích neměří tak nevidím důvod proč bych emisema neprošel vždy se bere v úvahu norma podle které je auto homologováno a tu nemůžou zpětně změnit a co se týče STK museli by odebrat homologaci a tím pádem jasné přiznání viny a hrozba žalob a proher u soudu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne to mi neřekli. Je mi jasné, že momentálně na emisích měří pouze kouřivost a to za "běžných" podmínek, kdy fixslovací software stačí. Bylo mi předem řečeno, že vozidlo je samozřejmě způsobilé. Záleží jak to bude po volbách a další roky, pokud se vůbec legislativa změní, ale pravděpodobně ano. Už dnes dělají na STK diagnostiku, pokud výrobce v budoucnu uvolní např. informace o verzích softwarů pak to může být jeden z bodů kontroly emisí. Těžko říct. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám nic konkrétnějšího, prodávám jak jsem nakoupil... Každopádně jsem odpůrcem přehrání :angry:

Zvažuji takovou variantu, že až bude příští rok po technické nechám auto někde přečipovat, rok, dva s ním přežiju a pak budu měnit už jenom za benzínové varianty bez filtrů (tedy do cca roku 2020 než je tam škodovka bude taky dávat). Benzín s filtrem bude asi taky třešnička :t

 

Abych naftě jenom nekřivdil, tak musím říct, že lépe filtr funguje už v OIII, je vidět, že to auto bylo už od začátku stavěné na plnění schválené emisní normy.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vidíš řešíš starý SW, který v reálu ničemu neodporuje, ale zároveň uvažuješ o čipu, po kterém jdou (spolu s dalšími nelegálními úpravami) nyní ministerští legislativci jako slepice po flusu. Takže dřív ti z auta někdo vymete ten chip (pokud nebude hmologovaný), než tě donutí přehrát SW. O žádných zákonech se v tomto směru nyní neuvažuje, natož aby se něco konkrétního chystalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jednoduché jak tvrdíš to nebude, EP dle doporučení komise k aféře Dieselgate stále řeší jednak celkové snížení emisí (tzn. pokus o přehrání sw všech aut) a dále pak i odškodnění zákazníků postižených toto aférou. Tzn. zatím nic není jisté, jen to, že za přehrání softwaru za "nefixlující" se bude už od příštího roku platit. A pokud má někdo chiptuning je to zatím jedno, protože v novém metodice není kontrola původnosti softwaru v řídící jednotce povinná.  To jsou tuším nová pravidla, která platí od června 2017. Je jedno jak to ve finále dopadne, protože auto už není nejmladší a do budoucna stejně počítám s obměnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosím objasni mi tu část kde bych měl škodovce platit za to že mi upraví auto v rámci dieselgate od příštího roku ? Já mám homologované auto a jestli za dva roky neprojdu emisema, protože nemám úpravu, tak to samozřejmě hodím na hlavu škodovce a nic platit nebudu, nebo někoho zažaluji. Já jsem si koupil auto homologované pro provoz v evropě, nevidím jediný důvod proč bych měl v budoucnu platit za něco co už mám.

 

Jestli s tím má někdo problém tak ať si to zaplatí ten kdo to podělal  a kdo to podělal ? V první řadě byrokraté, které platíme zbytečně v druhé řadě sama škodovka. Takže jeden podvádí, druhý to tuší a přes to jim to legalizuje a mě za 5 let budou prudit abych zaplatit za to že oni dva podvádí ? Haha, pořád ČR pokládám za svobodnou zemi kde se práva nechá dovolat a nevěřím, že někdy budu v rámci dieselgate za něco platit, to u z podstaty našeho právního systému prostě není možné.

Nesmíš dlabat vše co ti někdo hodí pod čumák.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...