Přejít na obsah

Palivoměr


Tragedie_v_JZD

Doporučené příspěvky

před 44 minutami, sTebliczek napsal:

Aha, takze bastliri urcite upravuji plovak v benzinove nadrzi, aby to jejich klientum ukazovalo nesmysly... OK, to fakt asi nema cenu

Problém je  v komunikačním protokolu (který není zveřejněn a bastlíři mohou jenom hádat) mezi ŘJ a dobastleným LPG, proto to nemůže fungovat správně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, sk0d@ napsal:

Napr. jednotku cerpadla 6R0 919 051 dodava Siemens VDO, je tam "Lever-Type Sender", ktory obsahuje plavak. Ten podla hladiny generuje adekvatnu hodnotu odporu a ta je prevedena na signal zobrazujuci hladinu paliva. Pribudajuce palivo je nezmysel.

6R0 919 051M.JPGLever-Type sender.png

 

Prosim Te, uz tu netrep kravoviny. Trepes je tu poslední mesic, a uz to není vtipne.

 

Samozrejme, ze v nadrzi je nejaka forma zjistovani toho, kolik je tam paliva. Cela tahle diskuse je o tom, ze to, co zobrazuje palivomer, není (v absolutnich cislech) hodnota, kterou dostane z tohohle senzoru, ale je to hodnota, která projde upravou podle toho, jakou mas hodnotu dojezdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Dula napsal:

A za jak dlouho máš plnou?

 

ono to samozrejme nestoupa do nekonecna .... tak jako ti do nekonecna nestoupa ukazatel dojezdu při ekonomicke jizde .. v urcity okamzik i ta hodnota dojezdu zacne klesat bez ohledu na to jak jedes. a rucicka palivomeru to kopiruje - nebude to o pul nadrze, ale max. tak o carku.

 

ono k replikaci tohoto staci opravdu jen malo ...

ve vychozim bode mas napr. dojezd 500 km

pak to par desitek kiloometru trosku "trapit" , nebo jet hodne dynamicky ... hodnota dojezdu klesne třeba na 350.

pak to par desitek kilometru naopak netrápit, a jet na spotřebu . ... hodnota dojezdu stoupne třeba na 420

 

a svete div se... ona ta rucicka palivomeru bude tenhle vyvoj a trend kopirovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a mimochodem, to, o kolik t ostoupa a klesa, je ovlivneho i tim, co mas za auto ... v naftovem (co muzu soudit z toho, s cim jsem jezdil - jak v O2, tak v rapidu) ten dojezd dovede lítat o 50 - 60 km nahoru, dolu ....

 

ted, co mam benzin, je ukazatel dojezdu mnohem stabilnejsi, a vliv jizdy s nim tolik nemava (a stejne tak rucicka je mnohem stabilnejsi).-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trepes sam.

  1. Dal som sem info z manualu auta, ktore VYVRACIA tvoje tvrdenie "palivoměr v autě neukazuje (a není navázán) na množství paliva v nádrži"
  2. Dal som sem technicke info o tom, ako funguje snimac hladiny paliva vo Fabii, ktore VYVRACIA tvoje tvrdenie, ze tam nie je plavak "Tak to urcite nema :)"

Dalej sa uz nebudem vyjadrovat k tvojim hlupostiam. Robis to aj v inych temach, a je smutne ze si nevies priznat chybu.

Editováno: , autor: sk0d@
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, sk0d@ napsal:

Co si negramotny a nevies citat? Mas tam presne info ako funguje Lever-type Sender vo Fabii. Je tam PLAVAK... CHAPES TO? PLAVAAAK

Ta veta, na kterou jsem reagoval  "Tak to urcite nemá" totiž zní takto:

Škodovky jsou asi poněkud pozadu, mají ještě palivoměr napojený přímo na plovák, a proto jeho ručička ukazuje skutečný stav paliva v nádrži.

 

Ja viem, slovencina ma určitá špecifiká ... nicmene neverim, ze je natolik odlisna, ze odpověď "Tak to urcite nemá" na toto konstatovani někdo muze pochopit jako ze nemá plovák.

Editováno: , autor: Tragedie_v_JZD
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V návodu k použití FIII najdeme:

Poznámka

Po natankování plné nádrže může dojít při dynamické jízdě (např. četné zatáčky,

brzdění, jízda z kopce a do kopce) k přechodnému poklesu ukazatele paliva

zhruba o jeden dílek.

To ale opravdu nesouvisí se spotřebou, ale s geometrií nádrže a umístěním plováku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mezi snímačem na plováku a ručičkou palivoměru je zpožďovací člen, který zabraňuje kmitání ručičky. Pokud chcete znát přesný stav paliva v nádrži, lze to provést stejně jako při kontrole množství motorového oleje - zastavit na vodorovné ploše, vyčkat 5 minut a odečíst skutečnou hodnotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

proste dneska jsem si to fakt ověřil a o jeden dílek skoro to prirostlo do plusu, vcera jsem tomu taky nevěřil ale neměl jsem vyzkouseno tak jsem se nehadal ale dneska ozkouseno a vážně se to hejbe na obě strany v závislosti na spotřebě, dokazuje to i fakt, že jsem minulou nádrž dával auto jedu jízdu napít co to šlo v rámci zajíždění po 1000km a při tankování jsem měl rafiku v půlce červené barvy a podle dotankovani zbylo 7 litrů tak proc asi? protože jsem tomu šlapal a těch 7 litrů by bylo při tej jízdě tak na 50-60 když jsem měl za cestu průměr 12 litrů 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rafička palivoměru se hýbe taky podle toho v jakém náklonu auto provede aktualizaci, protože počítač nečte hodnotu z plaváku pořád, ale jen v intervalech, takže když ti jí odečte ve stoupání může ti ukazatel dát víc nafty, když v klesání může ti jí dát méně, je to malý rozdíl a normálně si toho nevšimneš. Dojezd palubák vypočítává podle průměrné spotřeby a podle údaje o množství paliva v nádrži, takže pokud pojedeš klidně a sníží se průměrná spotřeba, tak ti může palubák ukázat vyšší dojezd, ale rafička se kvůli tomu nahoru opravdu nepohne :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 minutami, Pawouk napsal:

No já nevím, jezdívám economy run, a nikdy se mně při soutěži (a také mimo ní)) ručička palivoměru nehnula směrem doprava (do plusu). Oficiální měření stavu paliva v nádrži tam probíhá odečtením hodnoty odporu plováku diagnostický nástrojem.

Jestli jezdis economy tun porad, je to logicke :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, sk0d@ napsal:

Omg dalsi... Ved som to tu napisal, ako funguje ten snimac. Naco vsetky tie spekulacie okolo. Je to cierne na bielom.

Ja vim... ono je to tezke pochopit... ale on ten snimac nikdo nerozporuje. Vsichni vi, ze tam je, meri mnozstvi paliva a posila ho dal... :) to tu nikdy a nikdo nezpochybnil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi to nedalo a taky jsem to vyzkoušel. Vyjížděl jsem s ručičkou o 1/3 dílku nad půlkou nádrže, ohřál jsem motor a vyrazil rychlejším tempem po okresce = 13km s průměrem 13,6 l/100km. Ručička spadla na jeden dílek pod půlku nádrže. Na dalších 20km jsem nasadil kloboučnický styl jízdy a světe div se, ručička vylezla zpět o půl dílku k polovině nádrže. Výsledný průměr byl 7,5 l/100km.

Závěr: Palivoměr fakt neukazuje reálný zůstatek paliva, ale ještě ho přepočítává nějakým koeficientem podle okamžité průměrné spotřeby. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...