Přejít na obsah

Origo litá kola - kde nechat obout


Sir_Jarek

Doporučené příspěvky

Originální kola z lehkých slitin - kde je lepší je nechat obout? V autorizovaném servisu Škody nebo v běžném pneuservisu? Jaké máte zkušenosti? 

 

Jde mi hlavně o pečlivost - obutí bez jediného škrábanečku - a to nejen na lemu patky, ale i na středu, v otvorech pro šrouby apod. (jsem nenapravitelnej punťa ;)) 

 

Pro autorizák mluví značkové postupy, vybavení přesně na míru (předpokládám), pro pneuservis zase specializace - každodenní rutina a zkušenost. Já vim, je to hlavně o konkrétních lidech... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za reakce :) Tak nějak jsem to čekal, že to tak bude... :kol-32:

 

Mít na to fidlátka, tak fakt přezouvám sám - stejně jako všechny ostatní práce na autě (ale vyvažovačku fakt kupovat nebudu :D ). Tak jsem dnes při předání do pneuservisu alespoň majiteli předeslal, že jsem nenapravitelnej punťa, že jestli by to šlo bez škrábanečku... :kol-28:

 

Ideální je pak mít kola obutá z prvovýroby resp. kupovat origo kola obutá - to jsem čuměl před lety i u zimních plecháčů - kompletů, které jsem kupoval na Fabču v autorizáku - naprosto perfektní práce bez jediného škrábance - a to byly - zdůrazňuju - plecháče. Nevim, kdo to pro ŠA obouvá, ale tam ta preciznost je :kol-47:stejná jako na autě z linky. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já když jsem chtěl nechat nazout ty liťáky, tak jsem volal prvně do Škoda servisu - tam by to prý šlo ale musel bych se objednat a sami mi řekli, že je to lepší v pneuservisu. Tam mi to nazuli bez problémů a mohl jsem u toho i být a "kontrolovat" je :D.

Koupil si taky bílý Aurigy?

Editováno: , autor: ferokulda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, taky :D (nekup je za tu cenu :D a ještě jsou hezký). Obouvali je zrovna kolem zavíračky, když jsem tam přivezl pneu pro další auto v rodině. Takže zítra (vlastně už dnes :kol-28:) budou k vyzvednutí. Dám pak foto až budou na autě... :)

před 1 hodinou, ferokulda napsal:

mohl jsem u toho i být a "kontrolovat" je :D

Vidim, že jsme na tom podobně :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 11/10/2016 at 10:09 PM, Sir_Jarek said:

Ideální je pak mít kola obutá z prvovýroby resp. kupovat origo kola obutá - to jsem čuměl před lety i u zimních plecháčů - kompletů, které jsem kupoval na Fabču v autorizáku - naprosto perfektní práce bez jediného škrábance - a to byly - zdůrazňuju - plecháče. Nevim, kdo to pro ŠA obouvá, ale tam ta preciznost je :kol-47:stejná jako na autě z linky.

 

Priznam sa, ze neviem ako to je v Skodovke, ale VW ma na to automaticku linku

Pneu.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Dovolím si menší OT - o víkendu jsem přezouval na zimu, na autě byly origo litá kola, které jsem nasadil v březnu při nájezdu 1000 km. Všechny čtyři kola byli doslova přirostlý k náboji, přední ještě o něco víc. Povolily až po několika dobře mířených ranách. Na středu kola vrstva oxidace, přední náboje vypadají hůř než na 8 let starém Focusu ...  Mám pocit, že se pod pokličky středů kol dostala vlhkost (ne při montáži) a kvůli tomu to tam rezne. Takže příště něčím namazat, i když tedy na žádném jiném autě se mi tohle nestalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dosedové plochy a středy nábojů kol natírám Resistinem Car - náboje kol nerezaví a kolo "nepřiroste". U elektronů je potřeba dávat bacha, aby na dosedových plochách vrstva Resistinu nebyla silná a zaschlá, protože elektrony mají dosedové plochy poměrně velké a Resistin by se špatně vytlačoval z mezery mezi kolem a nábojem (což se mi přesně včera stalo, páč jsem byl línej starej Resistin z jara seškrábnout, takže mě čeká demontáž). Přímo na středu náboje, který vystředí kolo při montáži silnější vrstva tolik nevadí, tam se to vytlačí snadno. Nejlépe je Resistin si naředit technickým benzínem tak, aby při natírání tvořil jen tenkou prosvítající vrstvu. Pak štětečkem plochu na kole i náboji tenkou vrstvou "umazat", nasadit hned kolo a dotáhnout - jakýkoli přebytek barvy se vytlačí, kolo dosedne kov na kov a "umazání" Resistinem zabrání vniknutí vlhkosti a korozi (stejnou metodu používám léta při montáži kotoučů a bubnů brzd). U plechových disků může být vrstva Resistinu klidně silnější, klidně zaschlá a nevadí to, protože Resistin je měkkej a dosedové plošky plecháčů jsou malé a Resistin vytlačí do stran. Výhoda Resistinu je i v tom, že v případě potřeby ho lze snadno seškábat nebo umýt benzinem - a to i po letech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...