Přejít na obsah

Problém se spotřebou 1.6 TDI CR 77 KW 4x4 2010


Grillex

Doporučené příspěvky

Zdravím Lidičky :)

 

Píši sem ohledně mojí Octavie 2 1.6 TDI CR 77 KW 4x4.

Vlastním toto autíčko cca 2 měsíce a jsem nešťastní ze spotřeby. Ať jedu krátké trasy či dlouhé trasy tak se nemohu i s vypnutou klimou dostat pod 7,5 litru/100km- a to musím mít hooodně lehkou nohu. Jinak 8L není problém. Zkoušel jsem dálnici - 130km/h...zařazená 6tka a zapnutý tempomat....výsledek 9.5 L na 100 km.

Při studeném startu ukazuje spotřebu na volnoběh 1,6L/H...je to normální? Zahřáté 0.4-0.6 L/H kolísavě.

Diagnostika nevykazuje žádné chyby,,,,auto na Maxidotu nic nehlásí...startuje a chová se normálně. 

Auto mam obuté na Originál Alu 15, tankuji jedině Vervu od Benziny.

 

Proto vás prosím o Vaše názory a také jestli je tato spotřeba u tohoto motoru a 4x4 normální. Děkuji:)))

 

Jinak auto je bez Chipu, najeto má 220 tisíc, do 185 tisíc ježděny pouze dálnice.

 

Ještě sem zapomněl dodat, že jediné co je divné.....tak je slyšet nejvíce po startu a pak i za jízdy takový divný zvuk...jako když se tlačí tlak nebo tak něco, divně to vrní i když je climatronic či topení úplně vypnuté.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, 1.6 TDI 4x4 má v průměru o 1.5l vyšší spotřebu při běžné jízdě než klasika, dá se očekávat že s rostoucí rychlosti se bude zvyšovat úměrně i vyšší spotřeba. Krom toho 4x4 je výrazně línější než bez 4x4, podle všeho už tahle generace 4x4 nezapíná zadní pohon jen při prokluzu ale i při vyšší záběru, což budeš mít při rychlosti nad 80 km skoro pořád. 4x4 auta prostě mají vyšší spotřebu, jestli 4x4 opravdu potřebuješ tak stejně úspornější auto s automatickým 4x4 po roce 2009 neseženeš a jestli ho nepotřebuješ, tak nevim proč sis ho pořizoval :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořizoval jsem si ho, protože bydlím na výše položeném místě kde máme samé kopce a tužší zimy...a taky když nasněží tak nám to prohrnou od baráku nejdřív odpoledne a jelikož v 5 ráno vždy vyjíždím směr práce...tak to bývá problém :)))

Každopádně jsem netušil, že je tam takový rozdíl. Před koupí jsem jel i s předokolkou k porovnání a musím žít, že má 4x4 je výrazně živější a jede lépe.

Jinak dnes jsem projížděl úplně stejnou Octavii 1.6 TDI CR 77 KW 4x4 i stejný rok 2010 a stejnými km, na naprosto stejné trase...a světe div se.... spotřeba úplně jinde.

Po startu za studena spotřeba na volnoběh nevyskočila nad 0,7 h/l ....u mě 1,6 h/l..................a při uplně stejné jízdě jsem jel za 5,4 l ( jak totální šnek a téměr noha z plynu)  a při svižnější jízdě 6,8 l.

Fakt divné...nechápu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no to fakt nevim jaký nad auto jsi pozoroval moje 1.6 TDI bez 4x4 už při aktuálních teplotách co jsou přes noc a ráno nastartuju kolem sedmé má spotřeba kolem 1.4l a postupně klesá na 0.7 a na 0.4 klesne až když se auto zahřeje a nesmí být nic puštěného. když chceš jet kolem 5l musíš jet jako totální šnek a točit motor podle počítače mezi 1100-1500 otáček, když s tím jedeš pružně tak můžeš na legendární spotřebu zapomenout. Šneko stylem se dá spotřeba dostat hodně nízko, ale průžnou jízdou je ta spotřeba vyšší než při stejné jízdě se starým 1.9 PD, ta spotřeba kolem 7l je úplně normální i u klasické verze při 130 na tempomatu, taky záleží po jak kopcovité dálnici jedeš. na brno mi to při 130 na tempomatu háže vysokou spotřebu, na pardubice je ta spotřeba o 2l nižší protože je tam prostě rovina.

 

Jinak žiju na vysočině na konci světa kde máme kopce také a silničáři tu solit nesmí, nicméně naposledy tu byla stabilní pokrývka sněhu před 6 lety a ani nikdy předtím jsem tu nepotřeboval 4x4 (před globálním oteplování tu běžně bylo přes metr sněhu), po pěkném sněhu který je trošku pocukrovaný štěrkem se jede lépe než po namrzající břečce. 99.9 % uživatelů 4x4 u OCT 4x4 nikdy reálně nepotřebovali a jen vyhazují prachy oknem.

 

4x4 mám pracovní auto do lesa po silnici jezdím s oct 1.6 a představ si ani řetězy nemám v kufru :-O

Prostě výraz potřebuju 4X4 do práce protože silničáři ignorují muj výjezd z garáže mi způsobuje svalové křeče v oblasti břicha. Nicméně vybral sis 4x4 které nepotřebuješ a ted se smiř s vyšší spotřebou a mnohem vyššími nároky na údržbu. Já nevim jak ostatní ale já si věci co nepotřebuji nevydržuji.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak já tedy zkoušel včera se svým úplnýho šneka 50 km po rovině a nejmín jsem se dostal na 5.9l, ale když jedu normálně 40% kopec 60% z kopce..na mín jak 7.5l se nemám šanci dostat s zahřátým motorem a bez klimy, většinou to ukazuje stejně 8.0l a výš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hale když jedu úplně normálně tak se v běžném kopcovitém terénu dostanu na nějakých 6.5-7l normálně je že snažím držet kolem té 90 a nezdržovat se zbytečně v nízké rychlosti a nejít s motorem pod 1800 otáček ta 4x4 bude mít při stejném tempu o 1,5-2l vyšší spotřebu, tak to prostě je nechápu co tu řešíš proč sis tu neprošel téma spojené 1.6TDI a 4x4 je toho dost i recenzenti píšou zklamání o hodně vyšší spotřebu u 4X4. Nejúspornější 4X4 co jsem kdy měl byl suzuki jimny s 1.5 DDIS který jezdilo do 90 km kolem 5-6l byla za to dan že je tam motor z renaultu a pořád jsem měnil vstřiky naštěstí tam byly levné, když jsem zapl 4X4 na sněhu protože bez toho se auto nedalo na silnici udržet, tak spotřeba byla při stejném tempu kolem 10l jednou taková, auta jsem se zbavil protože rezlo. Příště si pořid 4X4 kde se náhon zapíná a vypíná ručně, bude to mít lepší spotřebu, jak jsem řekl tady se ti 4x4 pouští v momentě kdy je přední náprava pod zátěží takže skoro pořád.

 

Jestli si myslíš že je něco s motorem tak si vysleduj regeneraci DPF u auta s Km co máš najeto by měla být mezi 500 a 600 km, pokud je vyšší spotřeba zapříčeněna špatným spalováním bude se to regenerovat často (mnohem častěji třeba už po 200-300 km) a DPF ti nejspíš brzo hodí kontrolku zanešení, ale nevěřím tomu, jakýkoli špatný chod s vlivem na vysokou spotřebu se na DPFku velmi rychle projeví.

Co jsem si všiml u naftáku tak pokud je motor zajetý lenivým strýčkem co to převaluje podle počítače, tak motor se prostě "naučí" jezdit líně a když po něm někdo chce pak jiný výkon tak se mu jednak nechce a jednak má výrazně vyšší spotřebu, třeba ho rozhýbeš když si myslíš že by měl žrát méně, zkus ho protáhnout pořádně po dálnici cca 500 km uvidíš.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve středu to jde do škodovky na celkovou kontrolu i zanešení toho DPF filtru tak uvidím. Nehodil bys mi sem prosím nějaký odkaz kde se řeší spotřeba u té 4x4 s tímto motorem?, protože já nic tedy nenašel :)) Všechno o spotřebě jen předokolky. 

Díky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady máš zde na forum:

 

http://forum.skodahome.cz/topic/103093-16tdi-vs-4x4-máte-s-tím-někdo-zkušenosti/

 

a tady to popisuje típek v recenzi:

 

http://www.autoblogger.cz/testy/skoda-octavia-1-6-tdi-4x4-2015/

 

4x4 má i sourozenec 1.6 TDi máme stejná auta ve stejné výbavě jen on má 4x4 je těžší, na dálnici mu v akceleraci výrazně ujíždím a při stejném tempu tam prostě má kolem toho 1.5l navíc. Máme i podobný nájezd, jen já už měnil dvouhmotu i egr ventil on ještě ne (obá máme kolem 190k), bereme i stejnou naftu. Jestli je to tím že je motor víc zatížený nebo má tyhle věci jinak řešené než 2WD fakt nevim.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes kontrola v autorizáku,,,,,

Rachot odstraněn....dělala to hliníková krytka manžety polosy na straně spolujezdce. Drží na dvou šroubech a jedna díra v hliníku ulomená.

A co se týče spotřeby....diagnostika vše ok, pouze zanesený DPF filtr a hlásí to výměnu v PC ..nejvýšší hranice popílku 70g a já mám 78g už, takže příští pondělí jdu na vynucenou regeneraci ..........no prostě paráda.

Tak uvidíme či to pomůže a bude to pak mít vliv i na spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy rozhodně jako šnek nejezdím :D, ted ty poslední 2 dny to byla jen zkouška jestli to vůbec dokáže jet za mín když pojedu co nejmín a nebudu to točit :):D

Ten DPF zřejmě odpálil kamarád od kterýho jsem auto koupil, jezdil sním totiž poslední rok jen 5km tam a 5km zpět ...někdy i jen 2km do Kauflandu a 2km zpět a jinak auto stálo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli ho "odplálil" takto jak popisuješ, tak ho vůbec neodpálil, vynucená regenerace a zátah po dálnici s kopcovatým profilem mezi 2000 a 2500 otáčky ho opět vyčistí, popř. se nechá vypálit firmou, DPF nic moc nebude, horší je když popraská. Jak říkám vím o pár 1.6 TDI co jezdí dálnice pracovně mají přes 300k km a DPF se na diagnostice tváří jak nové, takže celé hypo kolem DPF je podle mě přehnané, samozřejmě pokud teda auto neslouží na nákupy do kauflandu. Věřím že když prvních 1000 km oželíš vyšší spotřebu a budeš jezdit normálně a hlavně dálky, tak si to sedne, no a taky je vhodné nechat zkontrolovat egr aby regenerace probíhala jak má.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jojo......nemyslím že odpálil ale prostě ho takto ucpal. ve škodovce říkali, že ta regenerace jejich technikem by měla určitě pomoct. je prostě potřeba s tím jezdit pod plynem a delší vzdálenosti, pak by tomu neměli občasný... pocuky... uškodit :) 

Takže jsem zvědavý zda se po vyčištění změní i spotřeba...o kolik to s takto ucpaným DPF může žrát víc? a také na jakou hodnotu zašpinění po tom to DPF spadne.

Jinak ERG je zatím zdá se v pořádku.

Technik mě také informoval, že strach z DPF je příliš přehnaný, zatím prý nikdy za dobu 6 let co on v tom servisu DPF neměnili. Jediný problém prý bývá když odejde Turbo a chrstne to tam olej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krom turba je problém když dlouho jezdíš se špatnýma vstřikama, ale i u těch se podle mě problém přeceňuje, než jsou opravdu špatně tak si obvykle už uživatel stěžuje na občasné zacukání a vstřik letí ven dřív než vlastně vůbec doopravdy odejde, navíc většinou se nejedná o to že by byl vstřik vyběhaný ale naopak přicpaný z bionafty a tudíž by ho dost pravděpodobně vyčistila vysoká koncetrace aditiva... ale to už je jiná. Jinak ano hodně zanesený DPF může hodně zvedat spotřeba, protože ten tlak samozřejmě musí motor přetlačit, takže i když po něm chceš malý výkon tak motor musí vyvinou velké úsilí aby výkon podal... je to jako se zácpou. Jinak i když se DPF vyčistí tak osobně ten motor do kopce vůbec nešetřím a jedu kolem 80 % plynu i když motor neregeneruje (pozor při 100% zátěži se regenerace ukončuje).

 

Jak moc se ti DPFko vyčistí po vynucené regeneraci servisákem ti taky nikdo nedokáže říct, ba dokonce ani ŘJ. Má hodnoty podle toho jak je DPF starý a podle jeho historii, když ŘJ řekneš že je DPF nový, tak bude tvrdi že je DPF čistý i když není, jediný reálný řešení je se do DPFka prostě podívat, ale já bych si s tím hlavu nelámal, je teda divné že ti nesvítí kontrolka DPF když ti diagnostika tvrdí že zaplnění přesahuje provozní hodnoty... Každopádně nech udělat regeneraci a jezdit a uvidíš. Někdo tu psal že koupil jetou 1.6 TDi a byl zklamán spotřebou, po cestě přes německo mu po 500 km klesla spotřeba z průměrných 7,5 na 5.8, takže ujeď normálním tempem tj 130 km/h 500 km po dálnici a uvidíš.

 

Tím protáhnout po dálnici není myšleno že s tím pojedeš na plný plyn pořád, při takové zátěži se ti regenerace pasivní přeruší. Ideální pro regeneraci DPF je jet na 4/5 stupen tj u tebe tuším 5/6 (máš 7 kvalt že ?) a držet motor mezi 2000 a 2500 otáčkami opět při delším překročení 2500 otáček pasivní regenerace opět off. 

 

Mimochodem DPF už budou od nového roku i v benzínových motorech, takže poslední důvod proč nejít do nafty padnul, protože vstřiky, dvouhmota, tlaková čerpadla, turba (TSi dokonce i kompers+turbo) a DPF s egrem budou i v benzínu, no není to super ? :-/ 

Si asi v Praze otevřu firmu na opravu DPFek, protože Pražský šmudlové si vozí prdel do práce 5 km autem a stojí hodinu v zácpách se studeným motorem. Panečku tam bude kšeftu :D

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nene mám 4x4 a ta má 6ti kvalt. ok,,,dnes se chystám to trochu protáhnout ale to hlavní udělá asi až regenerace. 

no taky se divím, že mi ještě ani jednou nezasvítila a to z autem jezdím každý den.

ten technik mi tam zas říkal ať to vezmu někam pořádně protáhnout aspoň 30 km a točím to nad 3000 otáček :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co 15degren pise je podle me aktivni regenerace. A to co ti radil servisak je prave ta pasivni. Pasivni regenerace neznamena nic jineho, nez ze se DPF rozpali na alespon 600 °C a tim se zacne samocinne cistit. Aktivni je naopak regenerace, kterou ridi ridici jednotka motoru. Pri ni probiha dodatecne vrtrikovani nafty, ktere prave filtr zahreje na pozadovanou teplotu. Urcite bych zkusil oboji, stat te to bude jen naftu, takze proc ne. A pri te pasivni regeneraci bych to urcite tocil nad ty 3000 otacek. To motoru nemuze nijak uskodit (samozrejme pokud je zahraty atd.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže 2 dny zpátky jsem byl měnit kola z letních na zimní plechy a ten den bylo cca 15 stupnu.

Jel jsem Boskovice- Brno Ikea a světe div se...uplně normální jízdou za 5,1L na 100km,,,kolony, předjíždění a úplně jako vždycky.

Zpět z pár zastávkami 6.1L.

Druhý den 12stupnu,,,stejná trasa...tam 6,8L ..zpět 7.3 L ...no prostě zase tam kde jsem byl jako vždycky.

Ted kde je chyba.

Všechno mám po opravě a v cajku.

Dnes konečně proběhla v autorizáku slavná vynucená regenerace DPF......výsledek úspěšný a vyčištěny saze na 2g z původních 78g.

Zítra budu zkoušet spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...