Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

 

Téma otom na co máte nárok z havarijka, co a jak řešit, diskuze o platbě, prohlídka-fotky při uzavření smlouvy, jak se řeší doplňková výbava - kola, mračítka, jiný nárazníky atd, atd. 

 

 

 

 

 

Pawlisko : Do servisu si samozrejme zavolaj s tým, že požaduješ poškodené veci vrátiť. Sám som zvedavý, ako doba pokročila...

      Pre upresnenie, od roku asi 2009 sa touto problematikou  podrobne nezaoberám. Výmenu nárazníka a aj výmenu disku, ktorý po oprave ešte stále behá na prívesnom vozíku som zažil na vlastnej koži. To bolo asi v roku 2011. Pri zadnom nárazníku O II, kde bol natrhnutý bok. vrátili a vieme všetci dobre, že lepenie mäkkých plastov je realita, prebrúsenie a nastriekať nie je problém. Ale ak ti technik pri obhliadke vozidla napíše do protokolu výmena, tak vymenia, ak opravu, tak opravia.Tu sa použijú tabuľky o oprave a cení sa v časových jednotkách, bolo to 10 časových jednotiek na hodinu. Teda oprava 25 čas.jednotiek je zhruba 2,5 hodiny. Vtedy servis má na to 2,5 hodiny, aby to opravil. Tieto hodnoty ber ako orientačné, nevidel som ten poškodený diel. Záleží na poškodení.

     Edit : Teraz Luďa pridal príspevok, fakt záleží na poškodení.....

     Mračítka a podobné doplnky nie sú štandardom vozidla ktoré kupuješ. Teoreticky by si mal po montáži podobných doplnkov požiadať poisťovňu o doobhliadku po montáži a potom by si mal od poisťovne nárok na plnenie v prípade škody. Ovšem môže dôjsť k prepočtu hodnoty vozidla a prekalkulovaniu ceny poistenia. To isté v prípade, že namontuješ na auto iné disky, myslím rozdielnej ceny. Plecháče kontra elektróny. Bol napríklad problém, že ukradli predné svetlomety a poškodený tvrdil, že boli xenony, podľa VIN zistíš, že auto z výroby malo halogény a majiteľ mal smolu. Poisťovne kôli hláseniu fiktívnych škôd robili, možno ešte robia tzv. vstupné obhliadky pri uzatvorení havárijného poistenia, kde sa zdokumentovalo celé auto, napríklad aj vrátane plastových krytov kolies mizernej finančnej hodnoty.:kol-60:Pri plnení zo zákonného poistenia vinníka škody sú boje, kto z koho, lebo poisťovne sú od toho, aby tvorili zisk a nie, aby ty si bol spokojný. Fotodokumentácia dosť podrobná a nasledujú dosť nechutné scény. Záleží vždy na poisťovni, na technikovi, ktorý obhliada poškodenia a spisuje poškodené diely, opravu prípadne výmenu, a na samotnom likvidátorovi, ktorý možno správny finančný prepočet škody patrične skreše smerom dolu. Ale to je už o inom. 

    

     

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na ty dily se zitra poptam. Nerad prudim hned druhy den. Ohledne vybaveni auta, tam se budou asi nazory krizit.

 

Pri sjednani havarijka je pokud se nepletu vzdy potreba prohlidka ze strany pojistovny. Probiha nafoceni z nekolika uhlu. Pokud mam na aute 17" kola ze superba, RS narazniky, mracitka, tonovany okna a podobny upravy, tak snad mi napriklad pri vymene narazniku nenasadi bezny naraznik jen proto, ze podle vin tam ma byt neco jineho. 

 

Samozrejme, kdyz ma pojistovna na fotkach auto s plechama, tak mu pri kradezi kol nezaplati litaky. 

 

No uvidim....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Pawlisko napsal:

Ještě mě tak napadl dotaz, mám na světlech mračítka. Pokud budou měnit xenon, mohou mi říct, že to není součástí světel a že mi to tam nedají? Je to jako kdybych si dal na přední nárazník spodní spojler, tak jestli mi tam musí dát i to. Mračítka stojí 1200 + barva, kdyby to byla blbost za pár korun, tak to neřeším. Navíc se mi líbí :D 

 

Havarijní pojištění zpravidla nekryje mimořádnou výbavu. Pozor, u pojišťoven, které to mají uvedeno v pojistných podmínkách, na tom nic nemění ani vstupní prohlídka! Pokud chce mít člověk jistotu, že mu bude plněna mimořádná výbava, musí být uvedená ve smlouvě. Mračítka nejsou obvyklá výbava a z havarijního tedy hrazena pravděpodobně nebudou. Leda snad u nového vozu, kdyby s nimi byl koupen a byla uvedena na faktuře.

Na tohle je třeba myslet, když si člověk auto pojišťuje, a u veškeré mimořádné výbavy, o jejíž pojištění stojí, trvat na jejím specifikování ve smlouvě. Dokonce i když jde o původní originální výbavu a byla provedena vstupní prohlídka, může být u bazarových aut problém s výrazným krácením plnění např. při krádeži drahé navigace apod. To mám bohužel přímo od člověka z metodiky likvidace jedné z našich největších pojišťoven. :( Prostě jediná jistota je, když je přímo ve smlouvě napsáno, že je v autě navigace, typ, cena... To samé platí pro litá kola.

 

Povinné ručení kryje veškerou vzniklou újmu, tedy i mimořádnou výbavu - za předpokladu, že lze doložit, že ke škodě došlo. Pokud se např. mračítka prodávají pouze v sadě, má poškozený nárok na náhradu nákupu celé sady. Na první pohled se zdá, že když to jde, je vždy lepší plnit z povinného ručení viníka, ale pozor - pojišťovny si rády ohýbají práva poškozených, jak se jim zlíbí. Např. i přes nálezy ústavního soudu rády krátí pojistné plnění z důvodu opotřebení, jen tomu teď, s novým OZ, říkají korekce účelnosti! Tady prostě člověk musí znát svá práva, musí si jít tvrdě za svým a necouvnout ani před soudem.

 

K tématu. Nárok na vrácení vyměněných dílů má člověk vždy, když si hradí opravu. Tzn. nárok nemá v případě záruční opravy a v případě zmocnění servisu k převzetí pojistného plnění. Ale často se dá dohodnout. Jak píše Wittmann, pojišťovny o poškozené díly obvykle nestojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes volal na pojišťovnu a opravdu, pokud je na autě nadstandardní vybavení (RS nárazník), tak je potřeba, aby to bylo zahrnuté do pojistné smlouvy, jinak může dojít k tomu, že mi to prostě pojišťovna nevyplatí. 

Z praxe však záleží vždy na likvidátorovi pojistné události. Což vlastně znamená, že je lepší počítat s nejhorším :D

Ohledně mého auta, volal jsem si do servisu a mračítko mi tam normálně nalepí, respektive auto dostanu v takovém stavu, jakém jsem ho tam dovezl (+ opraveném samozřejmě :D).

Mračítko nebylo poškozené, takže jde jen o přelepení. 

Finální slovo pak bude mít samozřejmě pojišťovna, které bude předávat fakturu servis. No jsem zvědavý jak to dopadne. Příští týden budu vědět víc.

Na díly se pak zeptám osobně, ale ani xenon ani blatník chtít nebudu. Jsou mi k ničemu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawlisko:  Řešil jsem letos na jaře to samé, vozidlo po střetu se zvěří opravováno z vlastní HAV pojistky v AS. Na světlech jsem měl nalepena mračítka, v mřížkách nárazníku sada LED denního svícení. Nic z toho jako standard dle VIN. Servis přesto objednal novou sadu denního svícení včetně mřížek, mračítka, nechal to vše nalakovat, aby vzhled vozidla vypadal jako před opravou. Následovalo zúčtování, tj. faktura na pojišťovnu, ze které mi obratem volali, že ta mračítka nemohou proplatit, jelikož nejsou součástí dle VIN, že jsem je měl mít připojištěné. Oponoval jsem však, že nevidím důvod si mračítka připojišťovat s tím, že jsou na fotkách, které si technik dělal před vstupem vozidla do pojištění, že ho tedy chci po opravě vzhledově takové, jak vstoupilo do pojištění. Nakonec tedy proplatila pojišťovna vše mimo spoluúčasti samozřejmě. To je má zkušenost s ČP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď mi volal borec, co mi dělal pojistku a říkal mi to samé. Od toho se dělá vstupní prohlídka vozidla. Právě proto jdu hned po opravě kvůli nové smlouvě nechat auto znovu nafotit, aby  mi v případě potřeby neřekli to samé. Prostě to, co mají nafoceno, to je věc, která je pojištěna.

Tečka :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"... co mají nafoceno, to je věc, která je pojištěna"

 

To je omyl. Prohlídka se dělá především pro zdokumentování technického stavu vozu. Nafocena může být klidně celá řada věcí, které havarijní pojištění z principu nekryje (např. dětská autosedačka nebo náklad). Když už tu byla řeč např. o té České pojišťovně, tak VPP, čl. 36, odst. 1:

"Havarijní pojištění se vztahuje na vozidlo uvedené v pojistné smlouvě a blíže specifikované identifikačním údajem, kterému je na základě platného technického průkazu přidělována oprávněnými orgány České republiky česká registrační značka (dříve SPZ), není-li v pojistné smlouvě stanoveno jinak, jeho části a příslušenství tvořící jeho obvyklou a povinnou výbavu (dále jen „vozidlo“). Na další příslušenství (dále jen „mimořádná výbava“) se havarijní pojištění vztahuje jen tehdy, bylo-li uvedeno v pojistné smlouvě a bylo-li v době vzniku pojistné události pevně spojeno s vozidlem. Na přepravované věci se havarijní pojištění vztahuje jen tehdy, bylo-li tak ujednáno v pojistné smlouvě."

 

Takže když likvidátor řekne ne, můžeš mít třeba 100 prohlídek a 1000 fotek, ale když máš tohle v podmínkách, máš smůlu! Když si ale třeba tu autosedačku ujednáš ve smlouvě, je pojištěná i když jsi jí při prohlídce neměl.

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď to asi přeženu, ale pokud budu mít na fotkách na autě 18" neptuny a někdo mi je ukradne, tak se pojišťovna podívá na VIN, řekne, že tam můžou být 15" plechy, tak nahradí její škodu? Já si myslím, že logicky, pokud dovezu auto s jasně poškozeným nárazníkem, který prostě na autě v době focení i v době nehody byl, tak který likvidátor řekne "Tohle je Octavia Combi Elegance", tahle nemá mít RS nárazník, to klientovi nezaplatíme.

Neřeknu, třeba home made ledky, které si někam připrcnu na nárazník. 

Ale je to věc názoru. Já mám v pojistných podmínkách:  "Předmětem pojištění je vozidlo uvedené v pojistné smlouvě, včetně jeho obvyklé výbavy." ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nárazník není výbava, ale součást auta - v tom problém nebude, obzvlášť když jde o havárii a byl na autě při prohlídce. Kdyby šlo o odcizení, díl byl výrazně dražší než standardní a nebyla prohlídka, potom by byl problém.

 

Ukradená drahá litá kola by problém být mohla, pokud nemáš jak doložit, že na autě skutečně v době krádeže byla. Podobný případ je ukradený Columbus u staršího bazarového auta, kde "oprava" v autorizáku vyjde na 60k - pojišťovna se může cukat dokonce i když tam podle VIN nové auto tu navigaci mělo! Prohlídka může ve všech uvedených případech pomoct, pokud jsou na fotkách dané výbavové prvky zřetelně vidět. Když to ale někdo nafotí za špatného světla mobilem a fotky jsou zrnité a nedoostřené... Prostě když chce mít člověk jistotu, má si nechat dražší výbavu vypsat do smlouvy. Nejen mimořádnou, ale u bazarového auta i obvyklou.

 

Jak říkám, takové jsou aktuální informace od metodika likvidace nejmenované velké pojišťovny. Samotnému se mi to nelíbí, ale taková je situace na trhu - všichni chtějí co nejlevnější pojištění s co nejnižší spoluúčastí, pojistné podvody jsou na denním pořádku... Nakonec to zase odsere slušný člověk, který si roky poctivě platí pojištění a nikdy od pojišťovny nic nechtěl, až teď... :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejde ani tak o "drahá litá kola", ale prostě o "litá kola". Je rozdíl, jestli ti má pojišťovna vyplatit 20 tisíc za 17" liťáky nebo 6 tisíc za nové 15" plechy. Prostě to beru tak, že to, co je nafocené při sepsání smlouvy, to platí. U autorádia to mám přímo v pojistných podmínkách. Na audio mám 30 tisíc. Nemám Columbuse a při krádeži Bolera si za těch 30 tisíc koupím mnohem lepší rádio. Ale pravda, toho se bojím, sice to nemá navigaci, ale pro fetky to je tak i tak pár tisíc za pár vteřin strachu. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad kola - ano, tak to bylo myšleno, že jsou prostě výrazně dražší než standardní výbava. Když byla kola na voze při prohlídce a jsou zřetelně nafocená, mělo by to být v pořádku. Co když máš ale výročí někdy v zimě a auto se fotí se zimákama na plechách? Nebo se fotí s úplně jinými liťáky? Dát je do smlouvy je jistota.

 

Ad rádio - takže Kooperativa? ;) Můžu tě ubezpečit, že za odcizené Bolero nikdy nedostaneš 30k, protože VPP pro havarijní pojištění vozidel, čl. 21, odst. 3 praví:

"Nastane-li odcizením nebo vandalismem škoda na zařízení AVIS, airbazích včetně řídících jednotek k nim, ostatních elektronických prvcích vozidla, sedadlech včetně zádržných systémů nebo předních světlometech, pojistitel stanoví pojistné plnění:
a )  do výše obvyklé ceny, kterou měla uvedená výbava bezprostředně před pojistnou událostí;
b )  v případě výměny nebo opravy ve smluvním servisu pojistitele nebo značkovém či autorizovaném servisu ve výši prokázaných přiměřených nákladů na základě předložených účetních dokladů."

 

Ergo dostaneš zase Bolero nebo hodnotu použitého Bolera. V penězích nemáš šanci dostat ani cenu nového Bolera, natož víc.

 

Luďa: Pravda, téma je o nároku na poškozené díly a bylo myslím vyřešené. Nebylo by lepší, než někde v hospodě, nechat ten zbytek někde tady v poradně na havarijní pojištění? Přecejen jde o aktuální informace ohledně pravidel likvidace, někomu se to může hodit...

Editováno: , autor: JayBee1
místo "b)" mi to dělá smajlíka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JayBee1 - jj kooperativa. Jinak ok, nedostanu 30k, možná mi řeknou, že mi dají 10, když to nebudu řešit přes autorizák, protože u nich to Bolero vyjde na řachu. A nebo prostě zajdu do autorizáku a je mi to šumák. Oni si to pak mezi sebou vyřídí sami. A za 10 tisíc se dá sehnat lepší rádio než je bolero... možná +- nějaký doplatek.

Luďa, taky bych to dal do "Plnění havarijního pojištění" do stejné sekce než do hospody...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj.Potřebuji radu.Mám čerstvě prasklé čelní sklo.Stalo se mi to v Rakousku v noci odlétl kámen od auta předemnou.Slyšel jsem ránu,ale v noci nic člověk nepozná.Mám tam ted malého pavoučka asi 2cm ,ale asi se to rozjede.Nevím proč,ale já blbec na tomhle autu nemám pojištěné okna.Mám ale havarijní pojistku na spoluučast 1000kč.Dá se to opravit z havarijní pojistky?Jestli ano,tak jak to mám nahlásit.Jestli ano,tak jak?Nemyslím kam zavolat,ale jako třeba vandalismus,nebo říct normálně jak se to stalo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, dá se to opravit z havarijního pojištění. Půjde to normálně z rizika havárie (nikoli z vandalismu). Pokud to budeš hlásit telefonicky, tak jim prostě řekni, co se stalo, pokud online, tak tam můžeš narazit na výběr události, při které ke škodě došlo - je to havárie samotného vozidla nebo obdobně (předpokládám, že viníka prokázat nemůžeš).

 

Samozřejmě můžeš přijít o 10 - 15 % bonusu na havarijním pojištění, takže další rok budeš mít pojištění znatelně dražší, pokud ho nezrušíš a neuzavřeš nové, nejlépe u jiné pojišťovny, na které se ti zkopíruje nedotčený bonus z povinného ručení (více zde). Pojištění můžeš vypovědět k výročí (pozor na 6 týdenní lhůtu!) nebo do 3 měsíců od oznámení pojistné události. Před případnou výpovědí pojištění, obzvlášť pokud jde o téměř nové auto nebo pojištění vázané na financování, si nech nové pojištění spočítat, aby nebylo moc drahé.

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 5 měsíců později...

Nevím, jestli se to hodí přímo sem...zkusím to. Mám rapida, kupovaného rok 2016 přes autotrend (předváděcí vůz). Samozřejmě havarijko i povinné sjednáno přes tento autoservis, a to u Alianz. Havarijko využívám hojně - má drahá polovička nejednou opřela náš vůz o sloup v nákupním centru. Tato pojišťovna plní dobře, nicméně mám spoluúčast 5tis., což se mi zdá dost. Srovnával jsem nabídky na https://www.povinne-ruceni.com/povinne-ruceni-kalkulacka/#kalkulacka a nejlépe mě vyšel Direct. Dost mě překvapilo, že cena byla tak nízká - cca 4tis ročně. Někdo zkušenost s plněním než se do toho vrhnu? Dík. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marrtinek477: Ujasni si, co vlastně chceš. Píšeš o havarijním, spoluúčasti a pak sem dáš odkaz na povinné.

 

U havarijního je spoluúčast 5 tKč (u většiny pojišťoven 5 %, min. 5 tKč) normální střed. Řada lidí, co nemají hluboko do kapsy a neškodí, si naopak sjednává súč vyšší. Pokud chceš súč nižší, indikuje to, že často škodíš (což sám píšeš) a většina pojišťoven tak na tebe bude koukat. Konkrétně třeba u Allianz či České pojišťovny je nárůst ceny při nízké súč obrovský - prostě potenciální škodiče nechtějí. U Kooperativy už běžně nižší súč ani nesjednáš! Z trochu větších pojišťoven má zatím laxní přístup ke súč ČSOB pojišťovna, která ani nenabízí větší súč než 5 %, min. 5 tKč. Příplatek za 3 %, min. 3 tKč nebo fixní 2 tKč bez procentulání složky je potom velmi malý až směšný. Kde Allianz za fix 1 tKč nebo Česká za 1%, min. 1 tKč navyšuje o tisíce, tam ČSOBP za fix 2 tKč navyšuje o stovky.

 

S likvidací u nového Directu zatím žádné praktické zkušenosti nemám. Triglav byl hrůza, ale to je minulost. 

 

Neodpustím si ještě jednu poznámku. Webové srovnávače jsou pofidérní nástroje pro akvizici klientů. Proč musíš povinně vyplnit mail a telefon, když nechceš "akční neveřejné nabídky", hmm? Online srovnávače/sjednávače obvykle neumožňují větší individualizaci smlouvy, viz výše zahrnutí nestandardní/mimořádné výbavy apod. Samozřejmě člověk neznalý či nepozorný může přehlédnout u levných nabídek některých pojišťoven špeky typu územní rozsah ČR (přičemž pak nabourá pár kilometrů za hranicemi) nebo povinné ručení se spoluúčastí atd. Pojišťovnám to samozřejmě vyhovuje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím,

mám O II FL 1,9 TDI Elegance rv 2009, mám na ní RS narázník, kupoval jsem ji dva měsíce zpátky, kdy už na ní ten RS nárazník byl (také při sjednávání povinného ručení + havarijka přes klik je jasně na fotkách vidět, že octávka má nárazník RS) a včera v noci jsem srazil zajíce, normálně jsem zavolal PČR, sepsal se protokol, všechno. Nárazník je promáčklý okolo mlhovky, ale tak blbě, že se bude muset asi celý vyměnit, naštěstí LED světlo, mlhovka i mřížka okolo mlhovky jsou celý, nepoškozený, to se tam jen nacvakne. Myslíte si, že mi pojišťovna při plnění dodá znovu RS nárazník, když byl na autě při fotodokumentaci a samozřejmě i při nehodě, nebo budou mít nějaké výtky a trvat na připevnění klasického, přičemž by se ale teda musel předělat celý systém mlhovek + LED světel? Díky za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Expl1cit Obecně by to problém být neměl. Prokazatelně byl na autě při sjednání pojištění. Navíc ty vícenáklady okolo mlhovek atd. by předpokládám přelezly vyšší cenu RS nárazníku, takže nevidím důvod, proč by pojišťovna měla na takovém nesmyslu bazírovat.

 

Ale nepíšeš, u jaké pojišťovny to máš. Třeba Allianz má u nového produktu Moje Auto v podmínkách kulišárnu:

 

"Předmětem pojištění může být... vozidlo uvedené v pojistné smlouvě v rozsahu výbavy dodané do vozidla jeho výrobcem..."

Vyvstává tu řada otázek, aktuálně se řeší, zatím nikdo z Allianz plně neobjasnil. Jasné je, že pojišťovna nechce plnit např. za následně dokoupená drahá litá kola auta pojištěného na plecháčích apod. To je logické a v pořádku, ale aby zůstalo jenom u toho.

 

"Předmětem pojištění nejsou navigace, autorádia a audiovizuální technika, které nebyly do vozidla pevně zabudovány výrobcem nebo autorizovaným opravcem pro danou značku..."

Takže sebelepší "OEM" navi z Aliexpressu, vyměněné a přidané repro, zesilovače, prostě jakákoli AV technika, na kterou nemá člověk doklad z autoru, jakoby v autě nikdy nebyla, pojišťovna nedá ani halíř. Super, co? ;)

 

Aneb co vám klik apod. o nabízeném pojištění neřeknou. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám ČSOB pojišťovnu. Jako taky si myslím, že ten nárazník jakoby není žádný "nadstandard", přece je to součást auta, která na něm musí být, plus když navíc je rozbitý opravdu jen nárazník, a LEDky, mlhovky i mřížky jsou neporušené, tak proč muset objednávat klasický nárazník, ke kterému by se ale potřebovalo objednat taky mřížky + mlhovky?

Dnes jsem byl v tom smluvním servisu, nafotili si to, podívali se na to, řekl jsem jim, že mřížky + mlhovky mám neporušené, že jde opravdu čistě jen o nárazník, borec mi řekl, že objedná nový nárazník a dá mi vědět, tak snad má rozum a i když podle VINu to na to auto jakoby "nepatří", tak při podepisování pojistné smlouvy a následné fotodokumentaci a samozřejmě i při nehodě tam ten nárazník byl. Tak doufám, že nejsou blbí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Expl1cit No vidíš, tím si měl začít. U ČSOBP se dělá povinná fotodokumentace, která se dokládá pojišťovně - ta z ní pak vychází při řešení pojistné události, takže tam by to mělo být úplně v pohodě. Podobně v současnosti např. Generali Česká. Kooperativa, ČPP nebo třeba Uniqa dělají prohlídky, při kterých se celé auto fotí, takže i tam bych v podobném případě neočekával zádrhel.

 

@atlan Máš sice pravdu, že co je psáno, to je dáno, ale problém je, že třeba online porovnávače/sjednavače obvykle žádné dopisování čehokoliv neumožňují. Dokonce to bohužel neumí i systémy/produkty některých pojišťoven (např. v současnosti výše zmíněné Moje Auto/Allfa od Allianz). Můžeš tam zadat vyšší pojistnou částku, ale nemáš kam dopsat důvod zvýšení. Chtít to klidně po poradci nebo člověku na pojišťovně můžeš, ale oni to nemají jak udělat. Fotky stavu vozu v momentě sjednání pojištění potom mohou být velmi důležité při řešení pojistné události.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...