Přejít na obsah

Výpadky palubního napětí SII, 2010, 125 kW


Doporučené příspěvky

Zdravím borci, prosím Vás o radu. U mého Supa se vyskytla neobvyklá závada. Auto se samo za jízdy nebo i po vypnutí zapalování odpojuje od palubního napětí. To znamená, že nejde nic v interiéru, co je na elektriku z baterie. Nejde zamknout auto, otevřít kufr, nesvítí maxidot, rádio, interiérové osvětlení, zkrátka totální blackout. Po chvilce (někdy vteřina, někdy 5 minut) vše samo od sebe naskočí, jsou vynulované akorát hodiny a denní počítadlo kilometrů a vše se tváří, jakoby nic.

Pokud dojde k odpojení palubního napětí z baterie během jízdy, projevuje se to tak, že se dočasně zvýší volnoběžné otáčky, ale hlavně se výrazně sníží účinnost serva, takže jak kdybych se pral s volantem. V servisu mi řekli, že se může jednat o nějakou "prkotinu" v některém z kostřících bodů auta, která nebude nijak cenově náročná z hlediska výměny dílů, ale bude obtížné najít to.

Chci se tedy zeptat jestli nemáte někdo podobnou zkušenost, případně radu, kterým směrem hledat. Díky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začal bych ukostřením baterky, a potom šel po kabelech kolem pojistek, všude tady, kam se dostaneš, tak s nima zahýbej a uvidíš, jestli to bude vypínat, zapínat  ... ono to klidně může být ukostření co je na převodovce a bůhví kde ... řekl bych to podobně jako v servise - díly tam budou do 100kč ale práce celej den to najít ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvažoval jsem podobně jako ty Ferda25, protože je mi záhadou, že se odpojí všechny větve najednou, prostě totální kolaps celé elektroniky. Pojistky jsem vytahoval jednu podruhé a všechny vypadají v pořádku. Pravdou ale je, že když jsem asi před měsícem stál už asi dvacet minut před supermarketem a auto komplet bez proudu, otevřel jsem kapotu a zahýbal postupně každým z těch červených kabelů, co vedou z té pojistkovky, která je vedle motoru a najednou proud naskočil. Takže závada bude nejspíš někde tam. Jen mi prostě pořád nedá spát, že to odpojí naráz úplně všechno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě už se dvakrát stálo, že v noci během jízdy mi na max 2 vteřiny všechno zhaslo, ale bez toho aby motor jakkoliv cukl a ani si nepamatuji, že by rádio přestalo hrát.

Jen zhasla světla (xeny) a palubka, opravdu jen mžik. Mám SII, 2012, 2.0 TDI 103kW. V závadách nikdy nic nebylo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne jak rika Ferda. V tom pojistkovym boxu jsou hlavni pojistky do pojistkovky co mas v pristrojovce. Je ale take mozne, ze je problem ve vetveni 12V kabelaze /ty nejtlusci kable/do pojistkovky v pristrojovce.

Ja nevim jakou je to udelany techologii, ale jako by na kabel je navarenej, spis jako by prilepenej dalsi kabel. Na jednom SII se pri vyzkartovani sedacky tohle vetveni nejak rozpeklo. Coz rozebrat je strasny. Je to asi 10-15cm v tom velikym svazku co jde do pojistkovky. Defakto je to propoj mezi vetvi pro veci co ma Elegance. Ta ma urcity veci napajeny na dalsi šíně v pojistkovce coz chudoverze nemaj.

 

Tzn bud vepredu pod pojistkovym boxem, nebo tohle. :))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím pánové. Po delší době se ozývám s novými informacemi. Auto se mi vrátilo ze servisu (podotýkám neznačkového) a bohužel si s tím neví nikdo rady. :-( Objevili se ale nějaké nové indicie, které by vám zkušenějším třeba mohly něco napovědět. Prošli, rozdělali a vyčistili většinu kostřících bodů na autě. Celý pojistkový box v motorovém prostoru měli venku, vše pročistili, prostříkali, dali zpět. Všechny pojistky jsou rovněž v pořádku, kabely proměřené, taky bez zjištění.

A teď to důležité. Jediné co se podařilo zjistit je to, že když je auto v "blackoutu", tedy úplně bez proudu, na pojistkách číslo 12, 13 a 14 v motorovém prostoru, se náhle objeví napětí cca. 8,5 V, takže vlastně podpětí. V okamžiku, kdy se auto vzpamatuje a palubní napětí opět samo od sebe naskočí, je na těchto pojistkách při vypnutém zapalování napětí 0 V a při zapnutém 12 V. Jsem už úplně bezradný. Nenapadá vás ještě někoho něco ještě předtím, než dám auto do Škodovky, kde budou za desetitisíce měnit celé kabelové svazky? Díky moc.

Editováno: , autor: Marťák - SII 2.0 125kW
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych ještě doporučil najít nějakého přímo AUTOELEKTRIKÁŘE - tady u nás třeba je spousta mechaniků co se montuje do elektriky - ano zapojit tažné, senzory, OK, ale dnes je ta elektrika tak složitá, že jsou tu dva přímo autoelektrikáři a ty si umí spíš poradit s takovýmito "záhadami" ... mají víc zkušeností, atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Co vše nefunguje? Pokud nejde nic, tak problém hledej u baterky nebo e-boxu jak je tu zmíněno bude problém v přechodovém odporu. Diagnostika ti nic neřekne. Hodně co jsem se setkal z obdobnou závadou tak byly zoxidované svorky a pojistky zepředu e-boxu. Oxidace vzniká z důvodu použivané agresivní chemie kterou v myčkách a obdobných zařízení používájí na umývání motoru. Vem měřák a změř napětí na baterce a to co naměříš na ní musí být +/- na všech svorkách které jsou napájeny přímo z baterky. Dále co bys mohl ještě udělat tak nastartuj motor a změř dobíjení kolik dává a zda nejde střídává složka do sítě a následně napětí na ostatních svorkách a osahej kabely jestli se nějaký nadměrně nehřeje, ten který bude hodně horký tak tam bych hledal problém kolem něj, tam někde bude zmíňovaný přechoďák.

 

To že je baterka měsíc stará nemění na tom nic že nemůže být špatná. Prodejci mají baterky naskladněné rok i dva. Někde ji vyhrabou a pak ji prodají a dají ti na ni 2 roky záruku. Pokuď maš baterku banner, starline a jiné obdobné šity. Tak vůbec bych se nedivil že mají sulfataci, nebo zkrat článku. Tyhle baterie jsou ošizeny materiálně. Hodně co jsem se já ze zkušeností setkal tak tyto baterie vždy koncem záruky ,nebo po záruce šli do kytek. Doporučuji si radši připlatit a dát tam třeba origo nebo exide, varta, bosch tyhle baterie jsou lepší kvality a vyrabí na stejné lince, jen jsou jiné nálepky a ceny.

Editováno: , autor: Autoelektro-Mechanik
Doplňění informací
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...