Přejít na obsah

Cvakání relé - výhřev čelního skla - nefunkční


Bury

Doporučené příspěvky

Ahoj, (AKTUALIZACE)

Už jsem zjistil k čemu zmíněné relé - červeně zakroužkované v přiloženém obrázku, je. Jedná se o relé pro vyhřívání čelního skla. Byla nastaveno automatické vyhřívání

(nevím jak to funguje, jestli podle teploty ?). Ale problém zůstává. po zapnutí začne relé docela hlasitě cvakat, trvá to zhruba 3 - 5 minut. Dřív to určitě nedělalo (minulou zimu)

V únoru jsem měnil čelní sklo, ale od té doby vše fungovalo normálně až doposud. Po cvakání začne fungovat výhřev, ale přijde mi, že to hřeje jen uprostřed a ne po celém okně.

relé už jem zkoušel měnit za dvě jiné, ale problém trvá.

 Nesetkal se někdo s podobným problémem ?

Díky za případné reakce, Martin.

IMG_4576.jpg

Editováno: , autor: Bury
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

I u Octávie3 stále platí základy fyziky. Spíš bych hledal chybu v ukostření samotného relátka nebo v tom signálu co jej spíná. Případně v napájecím obvodu, který napájí tu určitou část BCMka, která je odpovědná za sepnutí relátka. U O3 je systém postaven tak, že výhřev předního skla ovládají 2 relátka a každé napájí jinou polovinu předního okna. Tj. pokud mi část skla hřeje je problém mezi relátkem v eboxu(to je vidět, že sepne = hřeje část skla a následně napájecí napětí co ohřívá sklo spíná i relátko uvnitř vozu = zde dochází k cvakání).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve všem máš pravdu, ale navíc je tam ještě diagnostika vlastního obvodu řízená právě BCM. Tím i doba , která je nutná k zahřátí  okna. Nevím přesně, jak je to nastaveno, ale BCM si to nějak očichává...Takže, je i možné, že by mohlo být zapomenuté dotáhlé ukostření. Zázraky se nedějí a pokud píše, že to nastalo až po výměně skla, hledal bych prvně problém někde tam, kde se pohyboval mechanik a něco dělal.

 

Editováno: , autor: DIAGNOSTIK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ano, ale BCMko hlídá jen dobu to je celé. Sepne, napočte vypne. Jak chceš odběrově hlídat druhé sepnuté relé, které je za tím prvním, které normálně vyhřívá sklo??

 

Nemluvě o faktu, že relátka nejsou BCMkem napájena.

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Závadu pravděpodobně způsobuje - Automatické přídavné topení. Tento týden bylo auto na garanční prohlídce v rámci záruky. Údajně provedli nějaká nastavení a mám to vyzkoušet.

Pokud by problém přetrvával, tak mám přiject a budou to řešit dál, pak už by to bylo na výměnu toho topení, prý je to častá závada. Ještě jsem v autě neseděl .. až od zítřka budu

zase jezdit, takže i otestuji.

image1.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mě se vyhřívání čelního skla také chovalo zvláštně. Ráno v -15°C jsem nastartoval. Když jsem stisknul tlačítko vyhřívání skla, tak cvaklo relé a okamžik poté znovu.  Sklo se  nerozmrazovalo.  Potom mě napadlo se podívat na spotřebu komfortních spotřebičů a při tom natočil video. To, že je zapnuté vyhřívání čelního skla bylo v seznamu nezávisle na tom, zda bylo aktivované tlačítkem.  Sklo se nakonec rozmrazilo teplým vzduchem z výdechů - přídavné elektrické topení evidentně fungovalo.

V infotainmentu mám aktivované automatické přídavné topení i automatické vyhřívání čelního skla.

Nemáte k tomu nějaké vysvětlení, proč by se to tak mělo chovat?

 

20161207_minus_patnact.avi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
V 10. 11. 2016 na 19:14, Bury napsal:

Ahoj, (AKTUALIZACE)

Už jsem zjistil k čemu zmíněné relé - červeně zakroužkované v přiloženém obrázku, je. Jedná se o relé pro vyhřívání čelního skla. Byla nastaveno automatické vyhřívání

(nevím jak to funguje, jestli podle teploty ?). Ale problém zůstává. po zapnutí začne relé docela hlasitě cvakat, trvá to zhruba 3 - 5 minut. Dřív to určitě nedělalo (minulou zimu)

V únoru jsem měnil čelní sklo, ale od té doby vše fungovalo normálně až doposud. Po cvakání začne fungovat výhřev, ale přijde mi, že to hřeje jen uprostřed a ne po celém okně.

relé už jem zkoušel měnit za dvě jiné, ale problém trvá.

 Nesetkal se někdo s podobným problémem ?

Díky za případné reakce, Martin.

IMG_4576.jpg

Mám úplně stejnou závadu po výměně čelního skla v autorizovaném servise Škoda. Relé cvaká a sklo nehřeje. Když vypnu automatické přídavné topení, tak okno hřeje, též převážně od prostředka (což je asi normální). V autorizovaném servisu mi řekli, že je to tak údajně normální, prý když je zapnuté automatické přídavné topení, tak nefunguje výhřev čelního skla. Což je blbost, jelikož před výměnou mi to fungovalo.

Věděl by někdo co s tím? 

Případně jak jsi to vyřešil Bury? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...