Jump to content

Baterie v klíči - výdrž, výměna


Recommended Posts

před 1 hodinou, Josef177 napsal:

Kdo vymyslel to bezklíčkové startování, tak bych ho nechal zastřelit... Největší píčovina jaká může vůbec existovat..

Je to volitelná výbava, nikdo tě nenutil si Kessy pořizovat.

A pokud jej v autě máš a nevyhovuje ti, není žádný důvod jej používat. Auto můžeš odemykat a zamykat normálně klíčkem a startovat taky klíčkem (přiložením dříku na tlačítko Start/Stop.

 

Já si naopak myslím, že jakmile si na Kessy člověk zvykne, nechce už jinak. Je to mnohem pohodlnější, stačí mít klíček někde u sebe (v tašce, kapse...) a nemusím při každém příchodu / odchodu k autu pořád někde šmátrat, strkat klíček do sloupku řízení, držet ho při startování, pak zase vyndavat... Prostě je to komfortnější.

Nepochopitelná škoda je, že Kessy není v klikách zadních dveří. Ale to je z mojí strany jediná výtka.

Link to post
Share on other sites
před 28 minutami, Bubaq napsal:

Je to volitelná výbava, nikdo tě nenutil si Kessy pořizovat.

A pokud jej v autě máš a nevyhovuje ti, není žádný důvod jej používat. Auto můžeš odemykat a zamykat normálně klíčkem a startovat taky klíčkem (přiložením dříku na tlačítko Start/Stop.

 

Já si naopak myslím, že jakmile si na Kessy člověk zvykne, nechce už jinak. Je to mnohem pohodlnější, stačí mít klíček někde u sebe (v tašce, kapse...) a nemusím při každém příchodu / odchodu k autu pořád někde šmátrat, strkat klíček do sloupku řízení, držet ho při startování, pak zase vyndavat... Prostě je to komfortnější.

Nepochopitelná škoda je, že Kessy není v klikách zadních dveří. Ale to je z mojí strany jediná výtka.

no potěš koště, ještě do zadních dveří. To bych mohl měnit baterčičku v klíčku každý měsíc. Ským koliv se bavím, tak každý na to nadává. U dvojkové octávky jsem měl v dálkáči baterčičku deset let a bez výměny v klíči šla do světa. U této O III to bylo jednou něco přes rok, jinak klekne i dříve bez nějakého varování. Ono stačí, že tahle s tím debilním inteligentním dobíjením hovno dobíjí drahej akumulátor a ještě tohle k tomu...Zlatá dvojková octavička..

Link to post
Share on other sites

Ahoj,

přispěji svou troškou do mlýna :-)

Servisní technik z oficiálního servisu Škoda mi doporučil při výměně baterie v dálk. ovladači (dále jen DO) vždy zmáčkout tlačítka na DO, aby se vybil zbytkový náboj v kondenzátorech DO.

Sice přesně nevěděl proč, ale přesně popsal typ závad, který se vyskytuje, když se toto neudělá:

- rychle (rychleji) se vybíjí baterie v DO

- večer je vše ok a ráno se auto neotevře

- nic to nehlásí na palubní desce

 

Moje teorie, proč k tomu dochází:

- při výměně baterie CR2025 dojde zákonitě k poklesu napětí na integrovaném obvodu (dále jen IO) v DO. Při nízkém napětí dochází k nedefinovaným stavům ve vnitřní struktuře IO.

-  po zasunutí nové baterie dojde pravděpodobně k chybnému překlopení některého hradla uvnitř IO a ke zvýšení klidového odběru IO. Jestli k tomu stavu dojde či nikoli záleží mimo jiné i na rychlosti výměny baterie.

- k tomuto stavu nemusí docházet u všech DO, Výroba IO je komplikovaná a mohou se vyskytnout mimotolerantní kusy, které jsou jinak úplně OK.

- pomačkáním tlačítek DO zvýšíme odběr DO a vybijeme zbytkový náboj, který jinak udrží chybně překlopené hradlo (hradla) v jejich špatné poloze a po zasunutí baterie do DO, IO definovaně "naběhne".

 

Sám jsem baterii v DO měnil den před přezutím na zimní pneu a technik mě upozornil na pomačkání tlačítek, neboť jsem se mu zmínil o výměně. Samozřejmě jsem zapomněl, že.

Doma jsem baterii vytáhl (byla tam vložena cca 9 hod; měla o 0,1V méně; což nic nemusí znamenat; uvádím jen pro přesnost) pomačkal tlačítka po chvíli znovu zasunul baterii do DO.

 

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
před 17 minutami, anaf1 napsal:

Ahoj,

přispěji svou troškou do mlýna :-)

Servisní technik z oficiálního servisu Škoda mi doporučil při výměně baterie v dálk. ovladači (dále jen DO) vždy zmáčkout tlačítka na DO, aby se vybil zbytkový náboj v kondenzátorech DO.

Sice přesně nevěděl proč, ale přesně popsal typ závad, který se vyskytuje, když se toto neudělá:

- rychle (rychleji) se vybíjí baterie v DO

- večer je vše ok a ráno se auto neotevře

- nic to nehlásí na palubní desce

 

Moje teorie, proč k tomu dochází:

- při výměně baterie CR2025 dojde zákonitě k poklesu napětí na integrovaném obvodu (dále jen IO) v DO. Při nízkém napětí dochází k nedefinovaným stavům ve vnitřní struktuře IO.

-  po zasunutí nové baterie dojde pravděpodobně k chybnému překlopení některého hradla uvnitř IO a ke zvýšení klidového odběru IO. Jestli k tomu stavu dojde či nikoli záleží mimo jiné i na rychlosti výměny baterie.

- k tomuto stavu nemusí docházet u všech DO, Výroba IO je komplikovaná a mohou se vyskytnout mimotolerantní kusy, které jsou jinak úplně OK.

- pomačkáním tlačítek DO zvýšíme odběr DO a vybijeme zbytkový náboj, který jinak udrží chybně překlopené hradlo (hradla) v jejich špatné poloze a po zasunutí baterie do DO, IO definovaně "naběhne".

 

Sám jsem baterii v DO měnil den před přezutím na zimní pneu a technik mě upozornil na pomačkání tlačítek, neboť jsem se mu zmínil o výměně. Samozřejmě jsem zapomněl, že.

Doma jsem baterii vytáhl (byla tam vložena cca 9 hod; měla o 0,1V méně; což nic nemusí znamenat; uvádím jen pro přesnost) pomačkal tlačítka po chvíli znovu zasunul baterii do DO.

 

 

Ahoj. No prosim, zase je člověk chytřejší. Jak se říká více hlav, více rozumu. Díky jest-li na to nezapomenu, tak to příště vyzkouším co je na tom pravdy..Měj se .

Link to post
Share on other sites

Mám OIII fc také s Kessy a auto stojí většinu času v garáži skoro 500m od místa kde mám klíče (doma v šuplíku ). Od výroby vydrželi baterie v obou klíčích zhruba 2 roky, potom výměna za originály (zbytečnost - pouze dražší než ostatní, ale bez vlivu na výdrž, neboť tyto vydržely pouze necelých deset měsíců).

Nejvíc mě štve, že dopředu nedochází k žádnému varování...

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
před 18 hodinami, stanmar napsal:

Mám OIII fc také s Kessy a auto stojí většinu času v garáži skoro 500m od místa kde mám klíče (doma v šuplíku ). Od výroby vydrželi baterie v obou klíčích zhruba 2 roky, potom výměna za originály (zbytečnost - pouze dražší než ostatní, ale bez vlivu na výdrž, neboť tyto vydržely pouze necelých deset měsíců).

Nejvíc mě štve, že dopředu nedochází k žádnému varování...

Ahoj. přesně tak, mělo by to varovat a né najednou chcípnout jako kočka !

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
před 19 hodinami, stanmar napsal:

Mám OIII fc také s Kessy a auto stojí většinu času v garáži skoro 500m od místa kde mám klíče (doma v šuplíku ). Od výroby vydrželi baterie v obou klíčích zhruba 2 roky, potom výměna za originály (zbytečnost - pouze dražší než ostatní, ale bez vlivu na výdrž, neboť tyto vydržely pouze necelých deset měsíců).

Nejvíc mě štve, že dopředu nedochází k žádnému varování...

Tak pod toto sa ti pokojne podpíšem. Mne menili batériu pri prehliadke po 2 rokoch - že preventívne. Nová chcípla po pol roku, koncom leta... 

V servise som sa dozvedel, že problémy s hlásením sú nielen na O3FL, ale aj na Kodiakoch, Karokoch,... 

Link to post
Share on other sites

Mám podobnú skúsenosť, kľúč som mal položený vonku, auto nešlo cez kessy otvoriť, ani cez DO, otvoril som manuálne, spustil sa alarm, naštartoval som priložením kľúča k tlačítku. Cestou sa kľúč spamätal, potom fungoval pár dní normálne a znova umrel. Šiel som vyskúšať náhradný, tam neblikala ani LEDka, pritom keď som baterku premeral mala vyššie napätie ako v tom prvom kľúči čo používam. Náhradným mi nešlo ani naštartovať po priložení kľúča. Auto samo nijako neinformovalo, že je potrebné vymeniť baterku, avšak, všimol som si, že keď bolo zapaľovanie zapnuté a stlačil som akékoľvek tlačítko na kľúči, na displeji vybehla hláška, že je treba vymeniť baterku v kľúči. Skúste to občas vyskúšať. Na youtube bolo video, kde to borcovi na predFL písalo hneď ako vložil kľúč do zapaľovania, možno je v tomto nejaký rozdiel pri štartovaní tlačítkom. Inak baterka vydržala skoro dva roky od výroby auta. 

Link to post
Share on other sites

Já mám ještě původní baterku, 2 roky, FL, Kessy, garáž daleko od klíčku. Pro jistotu mám v peněžence náhradní CR2025 ultimate lithium, na obalu tvrdí "12 years shelf life" a "best before 2031" (kupováno někdy začátkem léta), ale reálnou zkušenost zatím nemám...

Link to post
Share on other sites
V 1. 12. 2020 na 13:03, Josef177 napsal:

klekne i dříve bez nějakého varování. 

Po dvou letech používání (Kessy) bylo dopředu varování o nízkém stavu baterie v dálkáči (O3FL) přímo na palubce (Virtual Cockpit). A naprosto souhlasím přidání Kessy i do zadních dveří u stávajících modelů.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
před 11 hodinami, MarekSi napsal:

Mám podobnú skúsenosť, kľúč som mal položený vonku, auto nešlo cez kessy otvoriť, ani cez DO, otvoril som manuálne, spustil sa alarm, naštartoval som priložením kľúča k tlačítku. Cestou sa kľúč spamätal, potom fungoval pár dní normálne a znova umrel. Šiel som vyskúšať náhradný, tam neblikala ani LEDka, pritom keď som baterku premeral mala vyššie napätie ako v tom prvom kľúči čo používam. Náhradným mi nešlo ani naštartovať po priložení kľúča. Auto samo nijako neinformovalo, že je potrebné vymeniť baterku, avšak, všimol som si, že keď bolo zapaľovanie zapnuté a stlačil som akékoľvek tlačítko na kľúči, na displeji vybehla hláška, že je treba vymeniť baterku v kľúči. Skúste to občas vyskúšať. Na youtube bolo video, kde to borcovi na predFL písalo hneď ako vložil kľúč do zapaľovania, možno je v tomto nejaký rozdiel pri štartovaní tlačítkom. Inak baterka vydržala skoro dva roky od výroby auta. 

To zní dobře, schválně to budu zkoušet, stlačení tlačítka na klíči při zaplém zapalování zda něco na displeji neukáže.

Link to post
Share on other sites
V 3. 12. 2020 na 16:20, Martin Bednář napsal:

Už se mi párkrát stalo, že se auto odmítlo odemknout/zamknout přes Kessy, aniž to vypisovalo slabou baterii. 
Nicméně výměna baterie tento problém vyřešila.

A není to oficiální funkce u Kodiaqu (nebo Superbu?), že nutnost použít tlačítko u Kessy znamená vybitou baterii? Mám pocit, že jsem něco takového slyšel (bez záruky)...

 

EDIT: Po několika měsících s připravenou náhradní baterkou se na Maxi-dotu objevilo "Vyměňte baterii v klíči", takže v mém případě upozornění zafungovalo (OIII FL, 2018, ručičkové budíky, Kessy).

Edited by virtual
Link to post
Share on other sites

Hlásím se do klubu "problémy po výměně baterie v klíči". Dálkové otevírání přestalo otevírat. Červená kontrolka na klíči při stisknutí tlačítka nic nedělala. Vyměnil jsem baterku, po stisknutí tlačítka na klíči kontrolka na klíčí rychle bliká, auto se neotevře. Myslel jsem, že chce spárovat (stisknu tlačítko na klíči a do minuty otevřu dveře klíčem v zámku, ale to taky nejde. Ze zoufalství sem vyměnil zpátky novou baterku za starou. Ta si asi odpočala a dálkové s ni funguje - fungovalo, chvíli. Nevíte co mně chce dálkové ovládání rychlým blikáním kontrolky říci?? Nikde jsem o tom nenašel ani čárku.

Link to post
Share on other sites

To su tie skladove baterky, kolega tak kupil baterky do vypinaca a furt sa stazoval ze raz ide raz nejde. Nakomiec sa objednali baterky z chiny a vypinac ide. Hold pozna svojich. 

 

Inak nosit baterku v penazenke tiez nieje dobry napad. Hlavme v lete. Vysoke teploty jej nepridaju. Sledujte datum expiracie, ale pri zlom skladovani to je jedno. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Jo, relativně čerstvá, koupená, nošená v peněžence byla v horším stavu než ta origo z továrny. Toto se nedá testovat běžným voltmetrem, takže jsem to zkusil cca 2,5V žárovičkou - origo z výroby ještě lehce svítila, o rok později koupená vůbec nic. Nemůžu srovnávat značky - ta z elektra byla gogen(?), ta z výroby asi Panasonic.

Link to post
Share on other sites

Výsledky testov pre 8 rôznych batérií CR2032 Hneď vás varujem, že tester batérií nie je určený pre CR2032... Sú určené na výboj mikroampérov a jednotiek miliampérov, navyše sa neodporúča pripojiť záťaž menšiu ako 1 kOhm. Mám ale lacné čínske výrobky, kde je to pokazené, napríklad hračky pre deti a mačky s LED diódami. A pamätám si, že práve v tomto prípade sa značkové batérie ukázali najhoršie zo všetkých a lacný spotrebný tovar si počínal dobre

Источник: https://newtravelers.ru/sk/televizory-lg/cr2032-napryazhenie-batareika-cr2032-podhodyashchii-element-pitaniya-dlya-brelokov.html

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...