Jump to content

Nabíječky baterií EFB/AGM


Heini

Recommended Posts

Zdravím,

mohu nabíjet EFB baterii  nabíječkou, která má v technické specifikaci, že nabíjí aku GEL, AGM, MF, VRLA, PbWet, PbCa,  bez nebezpečí poškození baterie a pokud ji nepoškodí,  dobije ji vůbec? Děkuji...

Edited by Heini
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

A jak jsem to už 2x zkoušel dát na nabíječku (samé krátké trasy, výhřevy  všeho, světla) tak takhle to vypadá po 1 h. Mám neklamný pocit, že nabíjecí soustava v autě je díky tomu S/S opravdu brutálně předimenzována. A jak ho mám fuč tak nabíječka není třeba. Mám ji tedy  jen tak pro sichr. Sorry za tu mázlou fotku

20161119_165336c.jpg

Link to comment
Share on other sites

No já mám docela strach, protože mám na zimu jiné auto a tak s F3 vyjedu tak 1x za 14 dní. A protože je tohle auto "živé" i když stojí v garáži, tak se mi zdá, že to dost žere baterii. Navíc mi původní baterie odkráčela po 1 roce, no ještě že to bylo na záruku, to by mě omyli. Na staré F1 mně baterie vydržela 9 let. Tak nějak jsem k EFB ztratil důvěru. Tak to chci nechat na nabíječce jako udržovací dobíjení a ten CTEK by to měl mimo jiné umět...

Link to comment
Share on other sites

No právě, já si myslím, že mi moje EFB baterie odešla po roce právě proto, že dostala v zimě zabrat i když mám garáž. Ale i tam je v zimě pod nulou když trochu víc mrzne. Mně to tedy na záruku vzali, nešla totiž dobít a je fakt, že se mě na nic neptali. Možná proto, že jsem byl maličko rozezlen, protože jsem potřeboval brzy ráno o víkendu odjet, což se mi nepodařilo. Přitom jsem den předtím s autem jezdil a nic mi to nehlásilo. Start-stop systém nepoužívám.

Link to comment
Share on other sites

Mě taky baterie den předtím normálně fungovala :) Zima nebyla, v noci mohlo být tak 10°C a ráno už nešla taky ani dobít. Prostě jen auto déle stálo (cca. měsíc, jelikož jsem neodpojil kabely ŠA řeklo, že jsem neodpojil kabely a tak jsem si to musel zaplatit. Má zde v elektrice vlákno na to.

Abych se vrátil tak nabíječku řešit nebudu, raději to vždy hodím servisu.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

 

V 14. 11. 2016 na 22:23, milanxx napsal:

Mě při koupi nabíječky ctek prodece upozornil že efb mám nabíjet v modu normální baterie a nepoužívat volbu agm.

 

V 1. 12. 2016 na 18:49, Heini napsal:

Díky. No vidíš, já bych to prdnul na "AGM" mod, měl jsem ten dojem že EFB a AGM jsou podobné technologie...

 

Oživím totok téma, bó řeším stejný problém.

 

Co jsem tak hledal rozumy na netu, tak jsem vyčelt, že podobné jsou GEL a AGM (elektrolyt ve formě gelu nebo nasáklý ve skelném rouně). EFB má klasický "vodový" elektrolyt (taky má kontrolní "magické oko"), jiná je konstrukce desek elektrod. Podle tohoto myslím, že by se EFB mohla nabíjet jako klasická obyčejná Pb baterie.

 

Ví o tom někdo něco víc?

Link to comment
Share on other sites

OK, myslel jsem si to. Jen malá technická. Nejde ani tak o nabíjecí proud, i ten je uváděn jako maximálně 0,1 kapacity, takže menším proudem nabíjet lze. Mně se jedná hlavně o tzv. "Konečné znaky nabití" a ty jsou u klasických baterií

 

- všechny články živě plynují (na uzavřených bateriích nejde ověřit)

- hustota elektrolytu je 1,28 g/ccm při 25°C (na uzavřených bateriích nejde ověřit)

- napětí se při nabíjení během 2 hodin nemění (nestoupá)

- konečné napětí je až 16,8 V (podle nabíjecího proudu)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...