Přejít na obsah

Nabíječky baterií EFB/AGM


Heini

Doporučené příspěvky

Takže? Bude nebo nebude stacit?;):huh: Je pro baterie az do 120 Ah, takze snad zadny problem ne? Silnejsi baterii nez 38Ah tedy bude pravdepodobne jen nabijet delsi cas nez je obvykle u desetiny nabijeciho proudu...

Spoiler
Spoiler
Spoiler

 

 

 

Editováno: , autor: Martin Z
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano bude nabíjet déle. Já se ale neřídím co píšou v popisu, dívám se na parametry a tam se zjeví pravda. Tu 120 nabíjet 3.8 A se ta lidlovka upeče sama. Proto jsem psal, že ji vidím pro naše baterky jako udržovací. Stačí se podívat u baterky v návodu k ní jakým proudem se má nabíjet a řídit se tím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nabíjecí prou udávaný v návodu od baterky je proud maximální, menším proudem nabíjet můžeš. Kondiční (udržovací) nabíječky dávají proud v desetinách ampéru.

 

Pro baterku je lepší dobíjet ji delší dobu menším proudem.

 

Když budeš dobíjet baterku včas, tj. preventivně, nebudeš nikdy nabíjet celou kapacitu. V horším případě polovinu.

 

Jestli se mně na této nabíječce něco nelíbí a obecně na všech "chytrých" nabíječkách, tak je to to, že ukončí nabíjení při 14,8 V a to ještě není baterie dobitá na 100 % kapacity. (viz google a hledat "PB akumulátor konečné znaky nabití".

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, tak prave to je  pro me to co potrebuju vzhledem k tomu, ze budu nabijet EFB baterii do vozu s rekuperaci a Start Stop, takze ani vic nabijet nemusim, protoze by si ji system stejne hned vybil na prave tech nejakych cca 14,4V, ktere udrzuje. Idealne se mi pak nabijecka prepne na udrzovani coz presne chci. Co se tyka klasickych PB barerii bude to opravdu malo no. Ja mam tedy jeste obycejnou klasickou nabijecku, ktera v pripade potreby nabije proste doplna. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

ano dotestovali normální baterku, ale oni na ni najeli za 9 měsíců 40 tkm..to moc z nás nenajezdí, takže to je otázka no..baterka zřejmě odešla častým nabíjením a vybíjením kvůli slavnému S/S..takže kdo jezdí málo, tak tomu vydrží zcela jistě mnohem déle a pokud by měla vydržet při menším nájezdu třeba jen 3 roky, tak se to vzhledem k ceně určitě asi vyplatí..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím. Stane se z ní potenciální problémové místo. Ono stačí koupit značkovou EFB ale ne v SA a cena je sice větší ale ne tak jak SA. A pravidelně dobíjet když to jde. Nebo se stavit za ferdou. Ten umí odstranit ten hlavní problém a tím je rekuperace. Protože jak je teď ráno zima a odpoledne teplo tak auto odpoledne nechá baterku na 12.1 a ráno podle fyzikálních zákonů je 11.9 a smrt přichází i s hlášením na palubce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobíjím pro jistotu cca 1x za 10 dní i přes to, že jezdím každý den 66 km. Onehdá jsem přijel z práce před garáž, a SS mi nevypnul motor.(zapomněl jsem ho vypnout). Šla hned na nabíječku. Ale abych měl úplnou jistotu, musel bych nabíjet každý den. Začíná mi ta rekuperace trochu vadit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jak dnes, ale dřív ten Lidl neuměl po skončení nabíjení držet 14,4V pro srovnání napětí všech článků.

Tím neříkám, že by byl nějak zásadně špatný, ale kde prostě průměrné autonabíječky končí, tam ten Ctek teprve začíná (rozdílnost v charakteristice nabíjení).

A aby se neřeklo, že dělám reklamu, taky má svoje mouchy, pro trvalé připojení na baterii dává zbytečně moc, - bohužel 85% konkurence také...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně lidlenku (o model starší - podobná, ale modrá) používám (i) na nabíjení 6V motobaterií a po skončení nabíjení udržuje 6.6V... Jak je to u autobaterie, nepamatuji, ale aktuální návod se zmiňuje, že po dokončení nabíjení se přepne do udržovacího režimu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Kašli na tu Čínu, stačí ti naozaj z Lídlu.

 

Sám mám dve nabíjačky jednu silnejšiu 10A inteligentnú a tú sa mi vôbec nechce vyberať a manipulovať a Lidlacku a v pohode funguje a nestojí moc.

 

Jediné čo by som vytkol Lidlackej že v mrazoch stvrdnú kable, inak super.

 

Tá 10A je Cemont IDcharger

https://nabijacky-a-startovacie-boxy.heureka.sk/cemont-id-charger-15/specifikace/#section

Editováno: , autor: Eric_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Eric_ napsal:

Kašli na tu Čínu, stačí ti naozaj z Lídlu.

 

Sám mám dve nabíjačky jednu silnejšiu 10A inteligentnú a tú sa mi vôbec nechce vyberať a manipulovať a Lidlacku a v pohode funguje a nestojí moc.

 

Jediné čo by som vytkol Lidlackej že v mrazoch stvrdnú kable, inak super.

 

Tá 10A je Cemont IDcharger

https://nabijacky-a-startovacie-boxy.heureka.sk/cemont-id-charger-15/specifikace/#section

Nabíječku z Lidlu mám také a všichni okolo také. Bez problémů užívání. Mám sice Aku typu EFB, ale ten lze nabíjet, jako normální zaplavené aku, dokonce nabíječka má funkci pro AGM. Ono tvrdé kabely lze řešit i nabíječkou MXS 5.0 Polar, ale to jsme opět s cenou někde jinde. Máš pravdu, neutrácet zbytečně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...