Přejít na obsah

Nabíječky baterií EFB/AGM


Heini

Doporučené příspěvky

Ano a já zas spíš na příspěvek předtím. NIcméně na tom dřív bývala baterka líp, protože nebyla trápená tím reku vybíjením ale zase máme asi skoro určitě silnější altík co utáhne třeba náš elektrický posilovač řízení. Nikdy mně nenapadlo tohle zjišťovat. A bude to pěknej žrout když sice hned odemkne ale funguje až po nastartování..

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím prostě denně krátké trasy do práce, cca 5km tam a 5km zpět. Tak to nemá šanci dobít ani to jedno nastartování. Teď jsem navíc dlouho nejel žádnou dálku, takže tam při chladných ránech je těch 12V. Dříve jsem byl zvyklý akumulátor na všech autech před zimou dobít a byl klid. Tady to bohužel němá moc smysl, když si auto udržuje samo nějakou hladinu nabití,ale stejně je to potřeba. Nejvíc mi ale zaráží proč najednou nejsem schopnej dobít ten akumulátor ani trochu, když jsem loni neměl problém a moc nevěřím, že mi odešly obě nabíječky. Při posledním pokusu jsem zkusil dát nabíječku přímo na poly aku, což taky nepomohlo. Navíc se na následujících cca 30 km nedobíjela baterie vůbec, jenom při dobržďováním motorem. Takže ta elektronika v autě opravdu nějak snímá dobíjení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Za normální situace nepotřebuje baterie dobíjet. Je samozřejmě nutné si zkontrolovat, že auto při parkování "nežere" nadměrně proud. Stačí jít třeba párkrát do auta, otevřít a zavřít dveře v garáži. Vždy je potřeba auto řádně uzamknout, aby se odběr proudu dostal na minimum.

 

Klíčové je zkontrolovat, zda se baterie po delší jízdě nabije na 12,6 a více voltů. Pokud na ni druhý den ráno po takovéto jízdě naměříte jen 12,2-12,4 jde o tzv "inteligentní nabíjení", kdy se baterie nabíjí jen na max. 80% své kapacity, což ji samozřejmě ničí (sulfatace). Poznáte to podle snímače proudu na kabelu u "-" baterie. Jednoduché řešení, jak přepnut na "konvenční nabíjení", kdy se baterie bude nabíjet i krátkou jízdou vždy na 100%, je odpojit kablík z konektoru u snímače proudu, který jde do řídící jednotky auta (ideální řešení je vypnout "inteligentní nabíjení" přímo v řídící jednotce, není nutné pak snímač odpojovat). "Inteligentní nabíjení" mají vesměs všechna novější auta, bez ohledu na to, zde je vybaveno systémem Start-Stop (vytažením kabelu z konektoru se vypne). Je to úlitba ekoteroristů v Bruselu, kteří se tím snaží snížit emise za každou cenu.

Dobít baterii externí nabíječkou je většinou nutné jen v případě, kdy s autem nejedete více jak jeden měsíc. Osobně bych volil nabíječku Colentris SMART MULTI 10A

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Aleš_BX

 

V jiné diskuzi, Škoda Citigo - problém se starováním, někdo píše:

 

Tak jsem narazil na problém a tím je, že nemohu demontovat baterii, protoze na ni jsou zapojene nejake kable do krabicky, ktera je pripevnena k baterii, tak to vypada ze jsem dojezdil ...

 

Vypadá to, že i Citigo může mít "inteligetní nabíjení". Podívej se, zda máš na "-" kabelu u baterie malou krabičku s konektorem, ze kterého vedou dva? menší dráty.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejsem znalec citiga, ale jestli se nepletu, tak inteligentní dobíjení by muselo mít stejný typ baterie jako Start/stop nebo se pletu ? i když se píše, že Citigo ho nemá..takže pokud je moje úvaha správná, tak na vrchu baterie by měl být nápis EFB, pokud tam není, tak bych tipoval, že to mít to intelegentní dobíjení nebude, ale bez záruky :-)

 

20160108_091111.jpg.51b65b616dc4bd3f4f19d4b774f6fc05.jpg

Editováno: , autor: ski1961
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 25. 9. 2018 na 19:00, ski1961 napsal:

já používám tuhle nabíječku z Lidlu už několik let a jsem max. spokojený..měl jsem ji už v době, kdy jsem ještě neměl F3 s tím slavným S/S a nabíjela baterku naprosto v pohodě.

Koupil jsem tu Lidlovku a protože jezdím poměrně málo a trasy kolem 30 km, výjimečně 80 km, tak už došlo k dobíjení. Když nabíječku připojím podle návodu, normálně naběhne a po navolení režimu pro EFB začne nabíhat napětí až na 14,4 V. Ukazatel nabíjení na displ. pulzuje a postupně přibývají čárky signalizující stav nabití. Když je baterka podle nabíječky plně nabitá, (4 čárky), přestane ukazatel pulzovat (nabíječka přešla do stavu udržování) začne zobrazované napětí klesat až na setrvalý stav 13 V. Moje otázka, je to tak správně, nebo je něco špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 10 měsíců později...

Ahojte, 

Muzete mi prosim poradit v cem muze byt problem? 

Baterie EFB, auto s rekuperaci.

Na druhy den napeti na baterii cca 12,1V. 

Pripojim nabijecku z lidlu a behem chvilky zacne nabijet na cca 14,5V. (Ukazuje 3 carky).A po chvilce prestane a spadne to na 12,9V a uz jen prazdny ramecek bez carek. 

Zkousel jsem i odpojit baterii, ale bez zmeny. 

Co si o tom myslite? 

 

IMG_20210117_093811.jpg

IMG_20210117_072027.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dat na normalnu nabijacku a vyskusat nabit. Batwrku von a nabijat konstantnym prudom. 

 

Lenze ak napatie rychlo vystupa a po odpojeni klesne na tych 12,1 je baterka zasulfatovana alebo uz mrtva. Ak meras dobrym merakom, obavam sa ze baterka KO. 

 

Dat na nabijacku a nabijat malym pridom 1A.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterka je jak stará? Já občas Lídlovku použiju taky, jezdím relativně dlouhé trasy a s výhřevem sedaček (Rapid Style+, 03/2019), ss deaktivován. Jdu ji zapnout a uvidíme co se po skoro týdenním odstavení auta ukáže. 

 

Po připojení nabíječky ukazuje 12V, za cca 20' je na 4 čárkách a zatím běží. Teplota -10, studená garáž. 

Po dalších 20' nabíječka ukazuje 12,9V, rámeček a 4 čárky, dál nic netlačí, přepnul jsem na vločku a nechám tak. 

Nabíječka se mi "vypla" u mrtvé moto baterky jako tobě. 

 

Po dalších 6 hodinách a přepnutí na vločku máme 13,2 V. A objednal jsem si konečně voltmetr do zapalovače. 

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterka ma dva roky (Rapid Style+, 12/2018). Ted zkousim jak se to bude chovat s vytazenym konektorem na -polu baterie. A jeste zkusim pujcit Ctek nabijecku - zajima me jak ta se s tim popere..

Kdyby mela vadny clanek, tak by prece i napeti bylo nizsi ne? Zkousel sem napeti merit i u kamose (Rapid 2018) a klid.napeti ma taky jako ja 12,0 - 12,2V. Ale toci a nastartuje krasne, jen me trochu zarazi ty nizsi volty nez na ktere jsem zvykly. Zajimalo by me jak to te EFB baterii svedci...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesvědčí, ale stejně i když bude baterka dobrá tak ji nabitou auto po jízdě vycucne aby mělo rezervu pro rekuperaci. Vytažený konektor tomu pomůže. Kdyby byla normální tak už by umřela. Mě EFB po 5 letech startovala i s 11,5. Vadný článek to taky může být, nemusí být zkratovaný.  Apropo záruka na baterku je 3 roky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 1. 2021 na 14:05, milanxx napsal:

Nesvědčí, ale stejně i když bude baterka dobrá tak ji nabitou auto po jízdě vycucne aby mělo rezervu pro rekuperaci. Vytažený konektor tomu pomůže. Kdyby byla normální tak už by umřela. Mě EFB po 5 letech startovala i s 11,5. Vadný článek to taky může být, nemusí být zkratovaný.  Apropo záruka na baterku je 3 roky.

Asi jo, ale je zajimave, ze ted auto (s odpojenym konektorem)dobiji stabilne cca 14,6V (mam v zapalovaci Voltmetr), ale kdyz na druhy den prijdu k autu, tak ma cca 12,1V. Trasy 15km. Takze otazka je, to se za 15km baterka nedobije? Nebo teda kdy to vycucne na rezervubpro rekuperaci, kdyz behem jizdy Voltmetr ukazuje stabilne 14,6 V. Pojedu ted delsi trasu cca 230km, tak sem zvedavy, jake tam bude na druhy den napeti...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...